Grammie58

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Desktop verbindt niet via wifi met modem, andere apparaten wel. Specifieke blokkade in modem?

Een router heeft telefoons en 3 pc's verbonden. Een van de pc's kan niet meer op wifi. Wel wordt er gevraagd naar wachtwoord bij verbinden, maar daarna wordt de verbinding verbroken. Andere apparaten doen het wel en de betreffende desktop doet het wel op andere wifi.

Lijkt op een specifieke blokkade in de router van de betreffende pc. Ziggo Helpdesk heeft hier geen kennis over.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Grammie58
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Oplossing veel simpeler dan:


  • herstelpunt pc terugzetten en overwegen naar fabrieksinstelling terug te gaan (niet gedaan trouwens).
  • wifi vergeten
  • alle beveiligingssoftware uitzetten en verwijderen
  • alle instellingen van wifi controleren
  • een ander wifi modem proberen

Allemaal gedaan, maar wat wel hielp was het Ziggo modem uitzetten en na 5 min aanzetten....;-)

Ben erachter gekomen doordat de pc op een andere wifi wel verbond.
Verklaart niet waarom 2 andere pc;s + tablet + 3 smartphones nog wel konden verbinden, alhoewel mijn dochters wel klaagden over trage verbinding.
Denk dat het sowieso handig is eenmaal per maand even de boel uit te zetten en weer aan te zetten. Dan is ook de snelheid weer zoals het hoort.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
je zou eens kunnen proberen om de Wifi verbinding te verwijderen en opnieuw te maken. Windows onthoudt nl de instellingen, ook als deze niet goed zijn en zal dan vervolgens fouten blijven geven.
Hier staat e.e.a. redelijk duidelijk beschreven:
https://wiki.stipte.nl/index.php?title=Windows_10:_voorkeursnetwerk_verwijderen_en_opnieuw_toevoegen
Grammie58
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, goed idee. Ga ik straks thuis proberen. Iemand anders vroeg hoe lang de routers al "aan staan" (zijn volgens mij het laatste jaar niet uit geweest) en adviseerde het modem even 5 minuten uit te zetten.

Ik ga straks beide tips proberen en zal hier het resultaat plaatsen.

Bedankt voor je reactie!

Ronald.
Grammie58
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Oplossing veel simpeler dan:


  • herstelpunt pc terugzetten en overwegen naar fabrieksinstelling terug te gaan (niet gedaan trouwens).
  • wifi vergeten
  • alle beveiligingssoftware uitzetten en verwijderen
  • alle instellingen van wifi controleren
  • een ander wifi modem proberen

Allemaal gedaan, maar wat wel hielp was het Ziggo modem uitzetten en na 5 min aanzetten....;-)

Ben erachter gekomen doordat de pc op een andere wifi wel verbond.
Verklaart niet waarom 2 andere pc;s + tablet + 3 smartphones nog wel konden verbinden, alhoewel mijn dochters wel klaagden over trage verbinding.
Denk dat het sowieso handig is eenmaal per maand even de boel uit te zetten en weer aan te zetten. Dan is ook de snelheid weer zoals het hoort.

Uitgelicht topic