VonDycke

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connect box: gebruik van de 4 netwerk poorten

Vanwege problemen, zowel bekabeld als via WiFi, was er vandaag een Ziggo service monteur bij mij thuis. Er wordt geconstateerd dat er in de centrale aansluiting (grijze kast tot kniehoogte) een probleem zat, omdat duidelijk werd dat bij meerdere abonnees in mijn straat dezelfde problemen meetbaar waren. Blijkbaar geldt hierbij: als er een klacht binnen komt, dan wordt er pas gekeken naar het probleem. Maar goed daar komt morgen iemand voor langs.

Waar het me in deze post uiteindelijk om gaat is het volgende: Tijdens dat bezoek van vanmiddag werd mij aangegeven dat ik van de Connect box (het witte, rechtopstaande model) de 4 beschikbare netwerkborrel niet kan/mag gebruiken, omdat dit onherroepelijk tot problemen zal leiden.
Kan iemand mij zijn/haar ervaringen delen of dit daadwerkelijk problemen geeft, of wellicht probleemloos werkt?

alvast bedankt voor de respons!
8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
VonDycke wrote:
......Waar het me in deze post uiteindelijk om gaat is het volgende: Tijdens dat bezoek van vanmiddag werd mij aangegeven dat ik van de Connect box (het witte, rechtopstaande model) de 4 beschikbare netwerkborrel niet kan/mag gebruiken, omdat dit onherroepelijk tot problemen zal leiden.
Kan iemand mij zijn/haar ervaringen delen of dit daadwerkelijk problemen geeft, of wellicht probleemloos werkt?

alvast bedankt voor de respons!


U mag net zoveel borrelen als u wilt. Het verhaal over niet alle beschikbare netwerkpoorten te kunnen gebruiken is onzin, u kunt dat zelfs nog uitbreiden met switches.
VonDycke
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Borrelen? Dacht ook dat het onzin zou zijn. Je hebt ze ook daadwerkelijk in gebruik?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
VonDycke wrote:
Borrelen? Dacht ook dat het onzin zou zijn. Je hebt ze ook daadwerkelijk in gebruik?


Zonder problemen kan je alle netwerkpoorten gebruiken , de monteur praatte **** 😉

Dus gewoon doen !
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik kon het even niet laten. U heeft het over een netwerkborrel (leve de autocorrectie die nu zelfs misschien freudiaans bezig is). Ik heb maar een poort in gebruik, maar ik weet dat er mensen zijn met een volledig bedraad netwerk en daarbij ook nog switches gebruiken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik gebruik nu ook alle 4 de poorten, nooit een probleem gezien.
Senilicus

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ook ik gebruik alle netwerk poorten van de Connect Box zonder problemen.
VonDycke
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Ik kon het even niet laten. U heeft het over een netwerkborrel (leve de autocorrectie die nu zelfs misschien freudiaans bezig is). Ik heb maar een poort in gebruik, maar ik weet dat er mensen zijn met een volledig bedraad netwerk en daarbij ook nog switches gebruiken.


Zie het nu pas, idd autocorrectie 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey VonDycke . Welkom hier.
Ik heb even hardop zitten lachen om je netwerkborrel autocorrect, haha.
Maar je verhaal heb ik inderdaad ook nog nooit gehoord. Geen idee hoe de monteur hierbij komt, dus dit zal ik ook aan de monteur terugkoppelen.

Het enige wat ik aan opmerkingen in zijn notitie zie is dat je 3 wifi punten gebruikt en op al deze verbindingen dezelfde SSID gebruikt. Gaat dit goed, is dat natuurlijk prima, maar het kan ook voor problemen zorgen. Maar goed, dit staat los van iets over 4 netwerkaansluitingen.

Uitgelicht topic