Vraag

Code Sharp tv om horizon afstandsbediening te gebruiken

• Gedreven Ontdekker
  • 7 reacties
Gaarne wil ik code om Sharp tv te bedienen met horizon afstandsbediening, het betreft Sharp tv LC-50I7222E, code 2550 werkt niet.

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
@Be rt

kun jij hier even naar kijken?
Reputatie 7
Badge +31
Ik zet even alle stappen op een rij, dat werkt sneller, de stappen moeten in een flink tempo worden uitgevoerd is mijn ervaring: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Sharp&code=2550

Stap 1
Zet je tv aan met de afstandsbediening van de tv. Pak daarna de afstandsbediening van de Mediabox XL en volg onderstaande stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 5 seconden gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.

Stap 2
Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de volgende code in:
2550

Stap 3
Druk op de TV-knop en houd deze ingedrukt tot de tv uitgaat. Dit kan soms wel een minuut duren. Gaat je tv uit? Laat de knop dan direct los.

Stap 4
Sla je instellingen op met de volgende stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 1 seconde gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los. Dit betekent dat de instellingen zijn opgeslagen.
Testen of het werkt
Zet de tv weer aan met de TV-knop.
Test met de Volume-knoppen en Mute-knop of koppeling is geslaagd. Test ook of de Source/Bron-knop werkt.
Werken alle knoppen? Mooi dan ben je klaar met het koppelen van je afstandsbediening.

Niet helemaal gelukt?
Reageert één van de knoppen niet zoals je verwacht? Dan kun je de afstandsbediening laten zoeken naar een oplossing zodat deze knop het toch gaat doen.
Herhaal stap 1 t/m 3.
Houd de knop ingedrukt die niet naar behoren werkt.
Laat de knop direct los als je tv reageert zoals je verwacht had.
Dit alles op diverse snelheden geprobeerd , maar werkt echt niet met 2550
Reputatie 7
Badge +31
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Mogelijk kunnen zij nog eens meekijken met je probleem.
Reputatie 7
Badge +31
Het enige wat soms ook wel eens werkt is een reset van de afstandsbediening:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-reset
Dank voor snelle info, ga volgend weekend dit proberen
Reputatie 7
Badge +17
En is het nog gelukt?
Nee, niet gelukt
Reputatie 7
Badge +17
EKEK schreef:

Nee, niet gelukt

Waarom dit niet eerder gemeld dan?

Maar wellicht kan @Be rt nog wat voor je doen.
Reputatie 7
Badge +11
Of subcodes proberen net als bij de loewe tv's??

Teun
Tv staat bij mijn schoonmoeder, ik heb al eens een andere code geprobeerd , bij een code ging de tv uit, maar niet meer aan.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @EKEK .

Je hoeft geen andere code te proberen, maar in de afstandsbediening van de horizonbox zitten bij de code voor Sharp misschien ook nog een aantal subcodes. Tenminste voor de Loewe tv wel. Hoe kom je daar? simpel door de aan/uit knop op de afstandsbediening ingedrukt te houden. Het standby lampje (op de afst. bed.) gaat knipperen door hem steeds ingedrukt te houden gaat hij andere codes zoeken. Kan dus wel zijn dat je hem bv 12 x moet laten knipperen. Geduld is hierbij van belang. zodra de tv uitgaat, direct knop loslaten en kijken als je dan de tv weer aankrijgt met de afst.bed van de horizon. Zo ja, dan code opslaan. niet vergeten!!
Hopelijk kun je hier iets mee.

gr Teun
Helaas Teun, ook dit werkt niet
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @EKEK

Bij ons in de winkel hangen 2 sharp schermen voor reclame doeleinden. Zal morgen eens kijken of het daar mee lukt. Je hoort wel even van mij.

gr Teun
Top Teun, maar ik heb thuis ook Sharp tv, dacht toen neem horizon afstandsbediening mee naar mijn schoonmoeder, maar dit lukte daar niet helaas.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @EKEK . oke, maar ga het wel even testen, ben zelf ook benieuwd. Zal de monteur in onze regio ook nog eens vragen, misschien heeft hij nog ideeën.

Teun
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @EKEK

Zojuist geprobeerd bij ons inde winkel en hij gaat als een speer. Alles werkt, dus zou het daar ook moeten werken. Wel alles snel achter elkaar indrukken.

Teun
Goedemiddag Teun, bedankt voor je snelle reactie , zal het in het weekend nogmaals proberen, maar ik ben niet zo hoopvol omdat ik ondertussen al alle bovengenoemde tips heb geprobeerd
Reputatie 7
Badge +11
We horen wel van je, maar bij mij werkte het in een keer. maar ja, wij werken ook bij expert (geintje)

gr Teun
Het werkt allemaal niet.ik ben er klaar mee .

Reageer