Mvd91

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Camera plotseling niet meer te benaderen

Buiten aan de garage hangt een Foscam camera welke zit aangesloten op een extra wifi punt via stopcontact van ziggo met een netwerkkabel. voorheen altijd super gewerkt maar sinds een maand geleden kan ik hem plotseling niet meer extern benaderen en ook niet intern benaderen.

Ik kan de camera wel benaderen als ik verbinding maak met het wifi van het extra wifi punt. maar dit zou eigenlijk het zelfde netwerk moeten zijn als wat de mediabox xl uitzendt. Alleen onder een andere netwerknaam natuurlijk.

Alle benodigde poorten staan open in de router(mediabox xl). Maar plots werkt het niet meer (werk al 1,5 jaar top). Het lijkt erop dat het extra wifi punt iets blokkeert, of dat er een update is geweest.

Ik heb wel al de volgende stappen zelf ondernomen. De mediabox xl, het extra wifi punt via stopcontact en de camera allemaal opnieuw teruggezet naar de fabrieksinstellingen. En daarna alles opnieuw weer ingesteld/geïnstalleerd. maar nog steeds stuit ik op hetzelfde probleem. Heel vreemd, want voorheen werkte het juist allemaal erg goed.
2 Reacties 2
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Welkom Mvd91 op de Ziggo Community.

Het is zekers vervelend als je IP Camera's niet meer op het netwerk benaderbaar zijn.

Je geeft zelf aan de Media Box XL, Extra Wifi punt en de camera terug gezet te hebben naar fabrieks instelling. Dan zou je verwachten dat dit moet werken.

Hoe benader je de IP Camera via Wifi, of via UTP van de Camera naar je laptop/PC.

Ik heb hier zelf een Elro hangen die ik als het niet werkt via UTP naar me PC/Laptop moet verbinden en dan via het IP Adres die hij uitgeeft in je Modem, benaderen. Misschien werkt dit ook bij jou.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Mvd91 welkom op de Community. Heb je het inmiddels alweer aan de praat gekregen?
Wanneer het via wifi naar dezelfde wifibooster wel goed werkt dan moet het met een goede UTP kabel ook lukken. Je geeft aan dat de camera buiten hangt. Misschien is er iets mis met de connector of aansluiting (oxidatie?). Misschien is dat nog de moeite waard om te checken.

Uitgelicht topic