1
Vraag
2
Reacties
mathijs237

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

camera babyfoon - Luvion Grand elite 3 connect - bereiken van buitenaf

Goeie middag,
zin kort hebben wij de Luvion Grand elite 3 connect aangeschaft.

Wij kunnen wel in huis via de wifi de camera beelden bekijken.
Maar nu lukt het niet om ze via de app van Luvion de beelden buitenshuis via 4G te bekijken?

Graag hoor ik jullie advies daar over.

mvg Mathijs
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik lees links en rechts op het internet dat deze camera geen mogelijkheid heeft om buiten je eigen netwerk te bekijken en is port forwarding niet mogelijk met dit apparaat.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Staat er in de instelling van de App geen Data vinkje die je moet aanzetten, zodat hij via Data en Wifi communiceert.

Meestal is het een besparing die je doet, Wifi is gratis en Data of Roaming.

Hoop dat je wat aan de tips hebt.

Anders ga ik even uitgebreid zoeken met het grote Google bedrijf.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Beste mathijs237
Het kan dus zijn, wat XGarfieldX al aangeeft, dat er een vinkje op je telefoon niet goed staat (of in je webcam) waardoor je alleen via Wifi kunt kijken. Het kan ook zijn dat de Cam alleen de mogelijkheid heeft om alleen binnen je Wifi netwerk te kijken (niet bij deze versie cam zag ik al op de site) en als het mogelijk is om ook daar buiten te kijken dan kan het ook nog zijn dat je zelf poort forwardingen moet aanzetten. Dat laatste is niet altijd een moetje want vaak kan een app dit wel voor je regelen en zou het allemaal heel makkelijk moeten gaan.

Ik heb even gekeken of er een gebruiksaanwijzing aanwezig is maar dat is niet te vinden. Op de website heb ik wel deze info gevonden: Voor vragen nu of in de toekomst zijn wij altijd makkelijk te bereiken, bel ons via 015 219 03 05 (ma-vr 8:45-17:00) of stuur een e-mail naar klantenservice@luvion.nl

Het lijkt mij daarom het beste dat je met hun contact opneemt om te vragen hoe het zit met het instellen van je cam. Ik heb zelf het idee dat je gewoon via je app je cam kan installeren en dat het dan moet werken, ook via 4G. Misschien heeft het bedrijf tips voor je en kunnen die je op een veel makkelijkere manier helpen.

Mocht het dan toch een router probleem zijn, test hem dan eens bij iemand anders. Lukt het daar dan wel dan weet je dat het een router probleem is en dan zou ik nog eens hier vragen of dit op te lossen is.
mathijs237
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goeie middag,

de data vinkje roaming staat aan dat is het probleem niet.
het meer het versturen van uit de router naar buiten toe de fabrikant weet niet welke poort ze gebuiken.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
mathijs237 wrote:
goeie middag,

de data vinkje roaming staat aan dat is het probleem niet.
het meer het versturen van uit de router naar buiten toe de fabrikant weet niet welke poort ze gebuiken.

Als je echt een poort moet gebruiken dan kan je dit meestal vinden in de webcam zelf of in de gebruiksaanwijzing. Daarom mijn advies, vraag even aan de fabrikant, die kan je er vast veel sneller mee helpen.
mathijs237
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede middag heren,
ik heb in middels alle vinkjes aan gezet zo als jullie mij hebben geadviseerd.
ik heb contact gehad met hem bedrijf en zij zijden dat de camera geen vaste poort kiest per router.
waar zou poort forwardingen kunnen vinden?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als er geen vaste poorten zijn dan valt er niks te Forwarden.
Op het Web is over Port Forwarding bij deze Camera verder niets te vinden.
De suggestie is: als je de boel volgens instructie mbv de App installeert, dan kun je ook van buiten je netwerk naar je baby kijken. Vraag blijft: is die suggestie juist?
Han
mathijs237
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je kan van buiten je netwerk kijken maar dan moet dat wel werken hij doet het alleen via wifi nu en niet via 4G op je telefoon of tablet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De Camera wordt mbv de App draadloos verbonden met je eigen netwerk. Je telefoon is via wifi ook draadloos verbonden met je netwerk. Dan werkt het omdat beiden in je eigen netwerk zitten.

Via 3G/4G zit je met je Phone in een ander netwerk buiten het jouwe, tw dat van je Mobiele provider. Dat moet ook werken staat in de voorlichting. Daar kan een Port Forward voor nodig zijn omdat je van buiten je netwerk naar binnen wilt komen. Dat mag uiteraard niet zomaar, anders zou iedereen dat onvoorwaardelijk kunnen. Daarover is niets te vinden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik lees links en rechts op het internet dat deze camera geen mogelijkheid heeft om buiten je eigen netwerk te bekijken en is port forwarding niet mogelijk met dit apparaat.
mathijs237
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het werkt in eens wel nu
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mathijs237 Even een vraag voor de zekerheid:
Je hebt toch niet je Firewall in je modem uitgezet?

Zie je wel een port forward in je modem?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic