Zjehe

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bose Solo 5 en Mediabox XL

Sinds deze week heb ik een Mediabox XL.
Ik heb een Bose Solo 5 aangesloten met een speciale optische kabel (S/PDIF) op de Horizon Mediabox.

TV = Sony en kan via AB van TV kiezen voor audiosysteem of TV Speakers
Als ik TV Speaker kies, kan ik het geluid van de TV harder zetten (maar geeft galm met soundbar want dit gaat via de Mediabox) en als ik kies voor audiosysteem, worden de volume toetsen geblokkeerd en kan deze niet wijzigen.

Op de Horizon Mediabox heb ik onder Audio-instellingen gekozen:
HDMI-output AAN
S/DIF-output AAN
Analoge-output UIT
Dolby/Digitaal output UIT
S/PDIF-output AAN
voor S/PDIF-output.

Prima geluid maar helaas kan ik op de afstandsbediening van de Horizon Mediabox XL het volume niet regelen. Hiervoor moet ik steeds de Bose afstandsbediening erbij pakken.
Is er een mogelijkheid om e.e.a. zo in te stellen dat ik wel het volume kan regelen op de afstandsbediening van de Horizon Mediabox XL. De andere vele functies van de Bose AB vind ik niet zo spannend om ook nog te "behouden". Dit was nooit een probleem met de AB van de Cisco

Elke reactie is zeer welkom.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In de meeste gevallen is het koppelen van de mediabox xl afstandbediening eigenlijk bedoeld voor tv toestellen. Ik lees toch vaak dat het koppelen aan een audio systheem niet echt werkt.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Misschien vindt je hier de oplossing: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/ab-bose-systeem-koppelen-aan-horizon-24921

Laat even weten of het je ook gelukt is?
Zjehe
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Ik wil dus graag de afstandsbediening van de Horizon gebruiken en niet die van de Bose.
Dus net andersom dan wat Poeleke voor heeft gesteld
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In de meeste gevallen is het koppelen van de mediabox xl afstandbediening eigenlijk bedoeld voor tv toestellen. Ik lees toch vaak dat het koppelen aan een audio systheem niet echt werkt.

Uitgelicht topic