thei.douven

Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

blokjes in beeld npo 123 !!! Opgelost!! maar niet door Ziggo.

Ik heb een oplossing bedacht voor blokkerig/stilstaand beeld en geluid en wilde dat tegen een vergoeding aanbieden aan Ziggo.

We werden het tot op heden niet eens over de naar mijn mening geringe vegoeding die ik ervoor terug vroeg.

Zeker gezien het aantal klachten hierover. Ook bij ons waren al een half jaar haperend blokjes en strepen klachten. In die periode zijn er meerdere monteurs geweest, is de gehele bekabeling buiten en binnen van verdeelkast tot aan de samsung led tv + de coax stekkers en de Aop vervangen. Het geheel werd wel beter, maat npo 1, 2 en bleven haperen en dat was zelfs erger geworden leek het met soms 5 storingen per 6 minuten. Ook daar kwam weer een monteur naar kijken en die concludeerde dat er twee oplossingen waren, namelijk een nieuwe Tv kopen of de ( ook vernieuwde) Ci+ module vervangen door een digitale ontvanger van Ziggo met bijbehorende tweede afstandsbediening.
Oplossing een leek mij absurd omdat de tv nog prima was naar mijn mening.
Oplossing 2 om de ci+ module te vervangen door een mediabox, zag mijn vrouw niet zitten ivm de extra andere afst. bediening.

Ik heb daarna zelf gezocht om dit probleem zo eenvoudig mogelijk toch te verhelpen zonder gebruikmaking van de 2 geopperde opties van Ziggo.

Dat is me uiteindelijk gelukt en ik kijk nu storingsvrij , vooral en óók naar 1 2 en 3.

Blijkbaar heeft dit probleem bij Ziggo geen prioriteit en is het eenvoudiger om de klant een mediabox of nieuwe tv te adviseren.
Als de beeld - blokjes en geluids storingen blijven, ook na het vervangen van de totale signaal toevoer is er dus nóg een oplossing en die wilde ik Ziggo dus aanbieden.
14 Reacties 14
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Best mogelijk dat men nu geen noodzaak ziet om van uw vinding gebruik te maken.
Misschien is octrooi er op aanvragen een optie voor u?
https://www.intellectueeleigendom.nl/patent/
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Aparte zaak, enige wat ik me kan bedenken is het plaatsen van een sperfilter die het retoursignaal blokkeert. Sommige tv's hebben daar last van door een slechte ingebouwde tuner. Een oplossing die online en hier ook op de community wel te vinden is

P.s.

Als het wel met een andere Mediabox werkt dan is het wel een logische conclusie dat het aan de tv ligt
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Het liefst zou ik het hier gewoon bekent maken, maar ik ben toch van mening dat Ziggo daarmee beslist en nog vaak zijn voordeel mee zal gaan doen en daar best iets tegenover mag stellen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk niet dat dat gebeurt. Normaal gesproken zijn alle zenders goed te ontvangen, zeker op Ziggo apparatuur. Mocht het echt aan de TV liggen, dan hoeft Ziggo daar niet veel mee te doen.
Daarbij komt dat een oplossing die voor 1 tv werkt niet op andere tv's hoeft te werken dus zou je echt een idee hebben en dat tegen geld willen verhandelen aan wie ook, dan verwacht men minstens dat dat op heel veel tv's en situaties getest is.
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
Bovendien is dit een forum voor klanten helpen klanten en dat streeft hier naar mijn idee totaal zijn doel voorbij.

Het wekt bij mij de suggestie op dat veel mensen op deze manier blij worden gemaakt met een "dode mus"
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Nick999
Ik wil dit ook niet echt verhandelen en beslist niet voor grof geld verkopen, maar een kleine vergoeding als waarderering van een paar honderd euro lijkt mij niet ongepast. Ik ben er ook van overtuigd dat daarmee bij veel meer mensen een duidelijke verbetering zal zijn indien ze last hebben van genoemd probleem en dat dit zeker niet alleen op onze tv werkt, daar het breed inzetbare oplossing is.
Ik ben zelfs bereid om de eventueel uitgekeerde vergoeding terug te storten indien ze niet het gewenste resultaat oplevert na test en toepassing op andere tv's door Ziggo .

mathijse
Of het hier gepast is of niet, laat ik aan jou over. Wél kan ik je mededelen dat ik van ziggo's klantenservice zelf vandaag het advies kreeg om dit ook eens in dit forum te posten omdat ook hier de technische mensen van Ziggo geregeld mee lezen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
thei.douven Punt is dat niet Ziggo (de koper) degene is die zaken moet testen, maar degene die verkoopt uitgebreid moet testen. Dat werkt overigens niet alleen zo voor Ziggo maar voor alle zaken die uitgevonden of ontdekt worden.
Het is altijd degene die zaken of vindingen verkoopt, die met onderzoek en testen moet bewijzen dat het werkt. (stel je andersom eens voor dat Ziggo een paar duizend nieuwe en onbekende modems of mediaboxen gaat verkopen zonder ze te testen) :grinning:

En zoals ik al schreef, bij normaal gebruik en gebruik van gecertificeerd materiaal (en tv's) werken alle zenders normaal en is er geen trucje of kunstgreep nodig om het te laten werken. Bij tv's waar storing blijft is het in 99% van de gevallen een kwestie van een slechte/goedkope HF unit in de TV die niet is afgeschermd tegen 4G etc. En ook dat valt buiten verantwoordelijkheid van ZIggo.
Dus hoe goed bedoeld ook, ik vrees dat je weinig kans gaat maken.
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik wacht het rustig af en als er niets uit komt vind ik dat ook prima.
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
thei.douven wrote:
Ik wacht het rustig af en als er niets uit komt vind ik dat ook prima.

Ps ik doe dit omdat ik er plezier aan beleef en niet om de verdiensten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Kun je je oplossing misschien hier al vinden als je op dit forum zoekt met de zoekfunctie?
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Natuurlijk niet, want dan zou ik dat al natuurlijk bekend hebben
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik begrijp alleen de klachten alleen op NPO 1 2 3 niet.
Dat kom ik hier zelden tegen, zeg maar 2 maal per jaar en dan is een nieuwe kabel of stekker de oplossing.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey thei.douven .
Super om te lezen dat de problemen bij jou niet meer voor komen 🙂

Ik zal niet ontkennen dat ik best benieuwd ben naar wat voor jou nu de oplossing is geweest, maar je zult vast en zeker begrijpen dat we je hier niet voor kunnen betalen. Hooguit in de vorm van een gratis film on demand ofzo ;-).
Wat ik in elk geval teruglees in de notities van de monteur is dat er geen problemen waren op het moment dat de tv zijn signaal ontving via de Humax mediabox. Dus een oplossing was er in elk geval wel.

Mocht je je eigen werkwijze voor jezelf willen houden, is dat natuurlijk je goed recht. Wie weet kan je er ooit nog eens iemand anders blij mee maken. Ik ben hoe dan ook blij om te lezen dat jij storingsvrij kijkt nu!
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Lycke Ziggo
Hoi Lycke,
Het was inderdaad opgelost bij gebruik van de mediabox, maar zoals ik al in mijn openings bericht hier schreef, wilden we geen tweede afstandsbediening en wilde ik om die reden de door ziggo geleverde ci+ module blijven gebruiken hetgeen ook moest kunnen in onze voor ci+ gecertificeerde led tv.

Allen vriendelijk bedankt voor de reacties en nog veel kijkplezier .

Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic en ga ik nu van de? genieten.

Uitgelicht topic