Belangrijke update Philips tv!

• 25 februari 2015
  • 34 Reacties
  • 63627x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

34 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Dacht ik ook,dus ja dan maar handmatig de sd zenders naar voren schuiven zit niks anders op.....

Als u de SD zenders voorin wil plaatsen kunt u ook inplaats van de regio ID ook 05555 gebruiken, als het goed is staan ze dan voorin.

Probeer maar.
Mooi bedankt had ik nog niet aan gedacht,vrouwtje weer blij:D
Bij mij geeft WiFi nogal wat storing op de TV. Mijn Chromecast heb ik inmiddels verwijderd. Veel mensen zullen de router bij de TV in de buurt hebben staan. Misschien even proberen om deze verder van de TV vandaan te plaatsen of tijdelijk uit te zetten.
Reputatie 4
Badge +4
Bij mij geeft WiFi nogal wat storing op de TV. Mijn Chromecast heb ik inmiddels verwijderd. Veel mensen zullen de router bij de TV in de buurt hebben staan. Misschien even proberen om deze verder van de TV vandaan te plaatsen of tijdelijk uit te zetten.

Bij storing van TV zenders, alle draadloze apparatuur zoals routers, telefoons enz. enz. uitzetten om te kijken of deze de storing veroorzaken. Ook de bekabeling controleren door TV met korte kabel op aansluitpunt te testen.
De Wifi van de buren stoort nog steeds op mijn signaal. Ik ben er klaar mee en ga opzeggen!
Reputatie 4
Badge +4
De Wifi van de buren stoort nog steeds op mijn signaal. Ik ben er klaar mee en ga opzeggen!

Als volgens u de wifi van de buren de oorzaak is van de storing , dan betekent dit dat er ergens instraling is in uw installatie, dus hier ergens iets niet in orde is.
Controleer alle apparatuur van AOP t/m TV als hier alles in orde is mag u geen last van instraling ondervinden.
Wat er is gebeurd weet ik niet, maar de blokken op RTL4 zijn opeens verdwenen. Kan nu weer gewoon HD-kijken. Het lijkt nu de goede kant op te gaan en blijf nog bij Ziggo.
Graag wil ook ik mijn steentje bijdragen en het bericht delen dat ik vandaag van Philips heb ontvangen!

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Vriendelijk verzoek ik u ALLE onderstaande stappen in volgorde uit te voeren voor het probleem met uw televisie;

1 HARDE RESET:

KOPPEL DE STROOM ENKELE (2-3)MINUTEN LOS VAN DE TELEVISIE
2 SIGNAALCONTROLE VAN DE TELEVISIE OP 2 MANIEREN :

-via de kabel:
Resultaat
*Gebruik de afstandsbediening van de televisie om de volgende stappen uit te voeren:
• Kies een televisiekanaal
• Druk op de knop "Options" op de afstandsbediening
• Selecteer [Status]
• De signaalsterkte en -kwaliteit ( kan als u met een box aangesloten kijkt ook niet beiden zichtbaar zijn)worden weergegeven in cijfers (dit moet beiden 80-85% zijn)
• Druk op de knop "Options" om terug te keren naar het kanaal

-wanneer u ook een cam module gebruikt ook via de cammodule:
DRUK SNEL OP DE AFSTANDSBEDIENING 123654, U KOMT IN CSM MENU 1. DRUK MET DE PIJL ONDER DE OK KNOP NAAR BENEDEN NAAR CSM 3.1 HIER STAAT DE SIGNAALKWALITEIT DIE MOET GOOD ZIJN!
Probeer, wanneer het signaal slecht aangeeft onderstaande voor een verbetering;

Situatie
De televisie heeft een zwakke signaalsterkte en/of zwakke signaalkwaliteit

Checklist
Zorg ervoor dat:
• De antennekabel direct verbonden is met de televisie vanaf het punt waar het signaal binnenkomt (Dit betekent geen splitters, recorders of digitale ontvangers (set-top boxen))
• De antennekabel niet langer dan 5 meter is

Signaalsterkte zit onder de 80 %
Neem contact met de Service Provider en vraag naar het volgende:
o De signaalsterkte die naar het huis toe gaat
o Hoe kan het signaal binnenshuis vergroot worden

Signaalkwaliteit onder 80 %
Gebruik een antennekabel met de volgende eigenschappen om de signaalkwaliteit te verbeteren:
o een volledig metalen, niet-demonteerbare kop die er kan worden of worden vervormd
o een drievoudig geïsoleerde kabel
3 AANSLUITEN VAN DE TELEVISIE
Een televisie vergt veel energie. Philips adviseert dan ook de televisie rechtstreeks in het muurstopcontact aan te sluiten en met een netsnoer zonder schakelaar. Mocht er een verlengsnoer noodzakelijk zijn verzoeken wij u enkel de televisie in dit verlengsnoer te monteren. Klachten omtrent inschakelen en uitvallen kunnen ook hiermee worden voorkomen.
4 UPDATE CAMMODULE :

Situatie
De zenders worden niet of niet correct weergegeven in combinatie met een CI+ 1.1 of CI+ 1.2 module.

Checklist
Zorg ervoor dat:
• De televisie is voorzien van de laatste software
• De signaalsterkte en kwaliteit boven de 90% zijn. Druk op de "Options" knop op de afstandsbediening en selecteer [Status] om dit na te kijken

Antwoord
Soms is het nodig de CAM-module te updaten met de laatste software om weer volledige toegang tot alle zenders te krijgen. Dit kan met de modules van Neotion en enkele @SMiT modules (zie stap 3 voor een verdere toelichting).

Ga als volgt te werk om de software van de CAM-module te updaten:
1. Stem de TV af op"Nederland 1" (1 of 901)
Andere opties zijn "Ziggo overzichtkanaal" (998), of een radiozender zoals "Brave Klassiek" (220)
2. Druk op de "Options"-knop op de afstandsbediening van de televisie
En selecteer [CI-Module] (Common Interface)

Voor CAM-modules van het merk Neotion
Neotion wordt aanbevolen door Ziggo.

• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja] / [ok] , de update zal nu starten.

Voor CAM-modules van het merk @SMiT:

Alleen @SMiT modules met een serienummer beginnend met 'KA' kunnen geüpdatet worden. Controleer hiervoor de het serienummer van de CAM-module.

• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja]

De update zal nu starten. Dit proces zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen.
Na deze update is de module opnieuw geverifieerd.

Voor CAM-modules van het merk Quantis:
• Voor Quantis modules zijn geen updates beschikbaar (voor zover bekend in november 2013)

4. Klaar!
Controleer of het zenderoverzicht weer compleet is

MOCHT NA BOVENSTAANDE HET PROBLEEM NIET ZIJN OPGELOST VERZOEK IK U DE ZENDERS OPNIEUW TE INSTALLEREN VIA ONDERSTAANDE METHODE. LET OP VERWIJDER TIJDENS DE INSTALLATIE DE CAMMODULE:

BIJ DE NETWERKFREQUENTIE GEBRUIKT U 474.00 EN BIJ DE NETWERK ID GEBRUIKT U DE ID VIA ONDERSTAANDE TABEL WELKE HET DICHTST BIJ UW WOONPLAATS IS (DUS GEEN 05555)
Situatie
In de volgende situaties moeten de zenders (opnieuw) worden geïnstalleerd:
• Bij de eerste installatie van de TV
• Wanneer één of meer zenders ontbreken
• Bij de overstap naar een andere TV-provider of een ander signaaltype
Checklist
Zorg ervoor dat:
• Alle kabels zijn goed aangesloten
Checklist
Zorg ervoor dat:
• De kabel goed is aangesloten op de televisie
• Indien van toepassing: laat de CI+/CAM-module losgekoppeld tijdens de installatie van de zenders.

Installeer de DVB-C-zenders (opnieuw) door op de knop "Home" op de afstandsbediening van de televisie te drukken en selecteer:

• [Configuratie] (Setup) > [Zenderinstallatie] (Channel installation) > [Alle zenders opnieuw installeren] (Reinstall all channels) > [Uw land] (your country) > [Kabel DVB-C] (Cable DVB-C) > [Instellingen] (Settings) > [Frequentiescan] (Frequency scan) > [Volledige scan] (Full scan)
• Kies [Gereed] (Done) in het menu of druk op de groene knop op de afstandsbediening
• Selecteer [Start]
• Volg de instructies op het scherm

Sluit na de installatie de CI+/CAM-module weer aan op de televisie, indien van toepassing

Regio ..................N-ID NW
Sassenheim..........43184
Alphen a/d/ Rijn....43185
Den Haag.............43186
Utrecht................43187
Veenendaal..........43188
Driebergen ...........43189
Gorinchem...........43190
Breda..................43191
Alkmaar...............43192
Velsen.................43193
Capelle................43194
Amersfoort ...........43195
Hilversum............43196
Mill.....................43197
Den Bosch...........43198
Roosendaal..........43199
Tilburg................43200
Venlo..................43201
Roermond...........43202
Schoonhoven.......43203
Zwolle.................43204
Hoogeveen ..........43205
Groningen...........43206
Winschoten..........43207
Emmen...............43208
Gorredijk............43209
Sneek................43210
Hengelo.............43211

Mocht het opgelost zijn verneem ik het graag, mocht u nog meer hulp nodig hebben natuurlijk ook!
Met vriendelijke groeten,
Jelle
Philips TV Support

Aldus Philips,
Groetjes Ad (Waalwijk)
Reputatie 4
Badge +4
Graag wil ook ik mijn steentje bijdragen en het bericht delen dat ik vandaag van Philips heb ontvangen!

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Vriendelijk verzoek ik u ALLE onderstaande stappen in volgorde uit te voeren voor het probleem met uw televisie;

1 HARDE RESET:

KOPPEL DE STROOM ENKELE (2-3)MINUTEN LOS VAN DE TELEVISIE
2 SIGNAALCONTROLE VAN DE TELEVISIE OP 2 MANIEREN :

-via de kabel:
Resultaat
*Gebruik de afstandsbediening van de televisie om de volgende stappen uit te voeren:
• Kies een televisiekanaal
• Druk op de knop "Options" op de afstandsbediening
• Selecteer [Status]
• De signaalsterkte en -kwaliteit ( kan als u met een box aangesloten kijkt ook niet beiden zichtbaar zijn)worden weergegeven in cijfers (dit moet beiden 80-85% zijn)
• Druk op de knop "Options" om terug te keren naar het kanaal

-wanneer u ook een cam module gebruikt ook via de cammodule:
DRUK SNEL OP DE AFSTANDSBEDIENING 123654, U KOMT IN CSM MENU 1. DRUK MET DE PIJL ONDER DE OK KNOP NAAR BENEDEN NAAR CSM 3.1 HIER STAAT DE SIGNAALKWALITEIT DIE MOET GOOD ZIJN!
Probeer, wanneer het signaal slecht aangeeft onderstaande voor een verbetering;

Situatie
De televisie heeft een zwakke signaalsterkte en/of zwakke signaalkwaliteit

Checklist
Zorg ervoor dat:
• De antennekabel direct verbonden is met de televisie vanaf het punt waar het signaal binnenkomt (Dit betekent geen splitters, recorders of digitale ontvangers (set-top boxen))
• De antennekabel niet langer dan 5 meter is

Signaalsterkte zit onder de 80 %
Neem contact met de Service Provider en vraag naar het volgende:
o De signaalsterkte die naar het huis toe gaat
o Hoe kan het signaal binnenshuis vergroot worden

Signaalkwaliteit onder 80 %
Gebruik een antennekabel met de volgende eigenschappen om de signaalkwaliteit te verbeteren:
o een volledig metalen, niet-demonteerbare kop die er kan worden of worden vervormd
o een drievoudig geïsoleerde kabel
3 AANSLUITEN VAN DE TELEVISIE
Een televisie vergt veel energie. Philips adviseert dan ook de televisie rechtstreeks in het muurstopcontact aan te sluiten en met een netsnoer zonder schakelaar. Mocht er een verlengsnoer noodzakelijk zijn verzoeken wij u enkel de televisie in dit verlengsnoer te monteren. Klachten omtrent inschakelen en uitvallen kunnen ook hiermee worden voorkomen.
4 UPDATE CAMMODULE :

Situatie
De zenders worden niet of niet correct weergegeven in combinatie met een CI+ 1.1 of CI+ 1.2 module.

Checklist
Zorg ervoor dat:
• De televisie is voorzien van de laatste software
• De signaalsterkte en kwaliteit boven de 90% zijn. Druk op de "Options" knop op de afstandsbediening en selecteer [Status] om dit na te kijken

Antwoord
Soms is het nodig de CAM-module te updaten met de laatste software om weer volledige toegang tot alle zenders te krijgen. Dit kan met de modules van Neotion en enkele @SMiT modules (zie stap 3 voor een verdere toelichting).

Ga als volgt te werk om de software van de CAM-module te updaten:
1. Stem de TV af op"Nederland 1" (1 of 901)
Andere opties zijn "Ziggo overzichtkanaal" (998), of een radiozender zoals "Brave Klassiek" (220)
2. Druk op de "Options"-knop op de afstandsbediening van de televisie
En selecteer [CI-Module] (Common Interface)

Voor CAM-modules van het merk Neotion
Neotion wordt aanbevolen door Ziggo.

• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja] / [ok] , de update zal nu starten.

Voor CAM-modules van het merk @SMiT:

Alleen @SMiT modules met een serienummer beginnend met 'KA' kunnen geüpdatet worden. Controleer hiervoor de het serienummer van de CAM-module.

• Selecteer [Module-info en upgrade] > [TV Modulesoftware vernieuwen] > [Ja]

Voor CAM-modules van het merk Quantis:
• Voor Quantis modules zijn geen updates beschikbaar (voor zover bekend in november 2013)

4. Klaar!
Controleer of het zenderoverzicht weer compleet is

MOCHT NA BOVENSTAANDE HET PROBLEEM NIET ZIJN OPGELOST VERZOEK IK U DE ZENDERS OPNIEUW TE INSTALLEREN VIA ONDERSTAANDE METHODE. LET OP VERWIJDER TIJDENS DE INSTALLATIE DE CAMMODULE:

BIJ DE NETWERKFREQUENTIE GEBRUIKT U 474.00 EN BIJ DE NETWERK ID GEBRUIKT U DE ID VIA ONDERSTAANDE TABEL WELKE HET DICHTST BIJ UW WOONPLAATS IS (DUS GEEN 05555)
Situatie
In de volgende situaties moeten de zenders (opnieuw) worden geïnstalleerd:
• Bij de eerste installatie van de TV
• Wanneer één of meer zenders ontbreken
• Bij de overstap naar een andere TV-provider of een ander signaaltype
Checklist
Zorg ervoor dat:
• Alle kabels zijn goed aangesloten
Checklist
Zorg ervoor dat:
• De kabel goed is aangesloten op de televisie
• Indien van toepassing: laat de CI+/CAM-module losgekoppeld tijdens de installatie van de zenders.

Installeer de DVB-C-zenders (opnieuw) door op de knop "Home" op de afstandsbediening van de televisie te drukken en selecteer:

• [Configuratie] (Setup) > [Zenderinstallatie] (Channel installation) > [Alle zenders opnieuw installeren] (Reinstall all channels) > [Uw land] (your country) > [Kabel DVB-C] (Cable DVB-C) > [Instellingen] (Settings) > [Frequentiescan] (Frequency scan) > [Volledige scan] (Full scan)
• Kies [Gereed] (Done) in het menu of druk op de groene knop op de afstandsbediening
• Selecteer [Start]
• Volg de instructies op het scherm

Sluit na de installatie de CI+/CAM-module weer aan op de televisie, indien van toepassing

Regio ..................N-ID NW
Sassenheim..........43184
Alphen a/d/ Rijn....43185
Den Haag.............43186
Utrecht................43187
Veenendaal..........43188
Driebergen ...........43189
Gorinchem...........43190
Breda..................43191
Alkmaar...............43192
Velsen.................43193
Capelle................43194
Amersfoort ...........43195
Hilversum............43196
Mill.....................43197
Den Bosch...........43198
Roosendaal..........43199
Tilburg................43200
Venlo..................43201
Roermond...........43202
Schoonhoven.......43203
Zwolle.................43204
Hoogeveen ..........43205
Groningen...........43206
Winschoten..........43207
Emmen...............43208
Gorredijk............43209
Sneek................43210
Hengelo.............43211

Mocht het opgelost zijn verneem ik het graag, mocht u nog meer hulp nodig hebben natuurlijk ook!
Met vriendelijke groeten,
Jelle
Philips TV Support

Aldus Philips,
Groetjes Ad (Waalwijk)

Helemaal mee eens, maar meestal is alleen het wijzigen van NID 05555 in de regio ID voldoende !!!!