1
Vraag
2
Reacties
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

AOP en splitter POA-3IEC-NL na modemwissel

Modemwissel een tijd geleden van Technicolor naar Connectbox en op het AOP de splitter SQl 601 zoals reeds hier eerder gemeld en de SQl 601 vervangen door de POA-3IEC-NL en alles doet het naar behoren ja maar de Fm Radio ontvangst is zeer veel slechter nu diverse FM zender lees stations die het met de sQ...deden doen nu ineens niets meer geen signaal ? ...Skyradio ...ezv...ligt dit nu aan de PoA ? lijkt mij toch het meest waarschijnlijk.
Mijn aansluiting is alsvolgd :
AOP hierop de splitter POA-3IEC-NL van hieruit met zwarte rood- rood datacoaxkabel naar de Modem Connectbox op tv aan uitgang met coaxkabel naar de FRA 752N versterker ingang signaal en op 0db uitgang naar de woonkamer ( op 2 meter afstand ) na de Mediabox en Tv.Op uitgang met 10 db versterking na de serre op 13 meter afstand de 2e tv. Alles vanuit de meterkast, nog te vermelden valt dat alle kabels en een 2 gaats aansluit doos in de woonkamer van Hirschman met koka 799 TS kabel en de nieuwste 2 gats tv/radio doos zijn alles retoursgeschikt uiteraard. De Fm antenne aansluiting van deze 2 gats doos naar de AV versterker Marantz fm aansluiting.
Ik vraag mij af of er verschil is in de Datacoaxkabel hier zit nu zoals eerder aangegeven rood-rood naar de modem,echter geeft Ziggo aan bij Modemwissel de in het installatiepakket behorende groen-rood datacoaxkabel te gebruiken.
Ziggo wat is hier het verschil ? uitleg hierover kan ik nergens vinden...hoe moet het nou echt ? en wat is nu met mijn FM ontvangst aan de hand hier?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mathhein
Topicstarter
Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Jazeker maar ik heb zojuist de SQ 601 teruggezet op het AOP en nu is FM radio en mediabox ontvangst weer als vanouds top...Dus zolang de FM analoge radio er nog is laat ik het maar hierbij. POA opgeborgen voor in de toekomst dan maar he.:wink:
Thanks voor het meedenken.....:grinning:

Bekijk in context

15 Reacties 15
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Probeer eens de volgende 2 testen uit.

1 plaats de sq601 terug.
2 haal de poa er tussen uit, en sluit allen aan op versterker. Deze rechtstreeks van aop> versterker . Het modem op de 0db en de evt tv signaal op ( media box xl bij minder dan 10 meter) op de dan 2 db . Mocht dit signaal niet goed zijn op een hoger db zetten. Medibox reageerd het best met signaal sterkte midden in de goed, en signaal kwaliteit max in uitmuntend.
mathhein
Topicstarter
Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Robbo,
Thanks voor de reactie,maar voor alle duidelijkheid zoals ik al aangaf geen probleem met de SQ 601 alleen bij de Poa met de Fm ontvangst.
Mediabox zonder versterking aangesloten zoals ik al aangaf op amper 2meter afstand en de signaalsterkte is uitmuntend en de kwaliteit in het midden tussen goed...dus niets te klagen hierover....sowieso geen probleem met tv ontvangst ( Mediabox ) met en zonder poa alleen de Fm radio.
Rest nog steeds de vraag welke Datacoaxkabel moet er nu gebruikt worden en wat is het verschil tussen rood-rood en groen - rood ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
mathheinRood >rood is bijde data aan sluiten/ drukken op het modem of versterker wat voorheen aan geschroefd moest worden. Groen >rood is de aansluiting van aop ( conector aansluiting) of splitter. En dan vervolgen de rode zijde weer aan te sluiten op bv modem of versterker. Het verschil is dus de aansluit mogelijkheid. En werking is voor beide kabels idem. Het zijn de vervangers wat vroeger de meestal kleinere witte kabels waren. Ook deze waren meestal met kleuren ( cirkeltje) aangegeven. Is dit wat je bedoeld? Gr Rob
mathhein
Topicstarter
Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Yep...thanks Robbo top uitleg eindelijk duidelijk.....
Dan laat ik de Fm radio maar zo en ga mijn AV versterker instellen op Internetradio.....komt goed...
Havanna schrijft:
FM via de TV aansluiting van de POA-3IEC-NL zal volgens inderdaad lastig worden vanwege het filter wat erin zit. Ik zou de PTS-02KK gebruiken.
.............................................................................
Ja dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn zie dat de Poa 1 maar een uitgang( bij vrienden en mijn zoon ) heeft TV, maar de mijn POa 3 twee.... een keer TV en 1 keer Radio zit er dan een filter tussen ?
Dan zou ik dus de Radio uitgang met aparte coaxkabel naar de Radio-ingang van de AV versterker moeten maken....wat een gedoe nee dan maar zo laten....Iemand nog een andere oplossing ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
mathheinVerder wil ik mededelen dat ik even wat mogen testen inz poa splitters. Bij mij zie ik ook enige min punten, terwijl bij andere wat beter resultaat geven. Dit ook te vinden op dit forum. De poa 01 vind ik ook van minder kwaliteit dan de genoemde PTS 02kk. Maar ook hier dat het bij een ander prima gaat. Het is als je beide splitters in huis hebt om zelf even uit te zoeken welk voor jou het beste is. Elk thuis situatie is anders. Bij de een komt het binnenkomende signaal wat sterker binnen dan bij de ander. ( En dan nog niet gesproken over andere factoren) etc etc
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Aanvulling: inz radio je kan ook bv een speciale radio tv splitter gebruiken ( doorloop) deze wordt /werd ook meestal meegeleverd in de mediabox pakket. Dus aansl. En coax naar tv en coax naar radio. Bv de TOF 02kk
mathhein
Topicstarter
Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Hoe bedoel je het pressies ? Heb indd. de Tof 02kk maar op de POa en dan na de FN 752 werkt niet...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik bedoel: bv , plaats de doorloop op de aop in de woonkamer. Of bij niet goed passen op een goed gekeurde coax kabel.
Split nu naar radio en tv.( mediabox xl) en controleer of dit beter gaat met de radio. En controleer evt singnaal sterkte en kwaliteit van de mediabox, of deze nog voldoen. Een iets mindere temping kan in de meeste gevallen geen kwaad of het moet echt in de matig vallen inz sterkte.
mathhein
Topicstarter
Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Ja duidelijk maar ik heb een Hirschman tweegats doos in de woonkamer coax 799 TS komt vanuit de meterkast ca. 2meter afstand ( via de FRA 754N versterker zie eerder mijn post hierover ).
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
mathheinLaat anders ziggo jou aop in de woonkamer vervangen! Is meestal gratis, en een 2 gats aop is echt al wat verouderd. Meestal wordt er een eengats geplaats. ( met name in fziggo gebied is de 2 gats ook niet eens lekker voor de mbxl. ( en ook niet eens vaak retour geschikt) ik zou de situatie uitleggen, en zeggen dat het hier om een 2 gats aop gaat met problemen ...
mathhein
Topicstarter
Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Ja maar mijn AOP is in de Meterkast he....In de woonkamer Hirschman retourgesckite 2 opbouw gatsdoos dus...en de MB werkt perfect zoals je kan lezen in de eerdere posts van mij hier....
Dus toch vervangen door een eengatsdoos ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
mathhein wrote:
Ja maar mijn AOP is in de Meterkast he....In de woonkamer Hirschman retourgesckite 2 opbouw gatsdoos dus...en de MB werkt perfect zoals je kan lezen in de eerdere posts van mij hier....
Dus toch vervangen door een eengatsdoos ?


mathheinOk hier en daar te snel overheen gelezen. De hirschman zal ok zijn. Maar even om misverstanden te voorkomen en voor mij extra duidelijk te maken ( het is nu al duidelijk hoor:slight_smile: ) een screenshot hier te plaatsen van de aansluitingen , coax etc. Om nog gerichter advies te geven. Is dat mogelijk?
mathhein
Topicstarter
Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Jazeker maar ik heb zojuist de SQ 601 teruggezet op het AOP en nu is FM radio en mediabox ontvangst weer als vanouds top...Dus zolang de FM analoge radio er nog is laat ik het maar hierbij. POA opgeborgen voor in de toekomst dan maar he.:wink:
Thanks voor het meedenken.....:grinning:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
mathheinNog even een aanvulling op het vorige. Probeer dit eens uit: de coax waar de mediabox op aangesloten is zet daar de doorloop splitter op. Nu heb je nog 2 goede en goed gekeurde coaxkabels nodig. Dus coax > doorloop splitter> coax naar mediabox> coax naar radio.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
mathhein wrote:
Jazeker maar ik heb zojuist de SQ 601 teruggezet op het AOP en nu is FM radio en mediabox ontvangst weer als vanouds top...Dus zolang de FM analoge radio er nog is laat ik het maar hierbij. POA opgeborgen voor in de toekomst dan maar he.:wink:
Thanks voor het meedenken.....:grinning:


mathheinDus mijn 1e advies heeft geholpen.? Fijn om te horen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic