1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ivo de Bruijn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Analoge uitgang UPC Mediabox aansluiten op Surflink hoortoestel systeem

Ik gebruik een UPC mediabox (zo een met het UPC logo op de voorkant, en waarmee je ook kunt opnemen). Achterop zitten 2 audio uitgangen: 1 optische en 1 analoge (met een rode en witte tulp-uitgang).
Ik heb voor mijn hoortoestellen een Surflink kastje gekregen, waarmee ik geluid van de tv kan streamen naar mijn hoortoestellen. Wanneer ik dat kastje met 2 tulp-stekkers koppel aan de Horizon Mediabox bij mijn vriendin thuis, werkt dat prima. Op deze mediabox kun je bij de instellingen er dan ook voor kiezen om de analoge uitgang aan of uit te zetten.
Wanneer ik het thuis probeer werkt dat dus niet. Er wordt geen signaal gedetecteerd door het Surflink kastje.
Nu probeer ik bij de instellingen van de UPC box te vinden of ik daar de analoge uitgang aan of uit kan zetten, maar dat vind ik dus nergens. Ook de optische uitgang geeft geen signaal.
Weet iemand of ik op deze box de audio kanalen aan of uit kan zetten en zo ja waar ik dat kan vinden?
4 Reacties 4
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Ivo de Bruijn welkom op de Community. Zo'n ringleiding systeem moet natuurlijk wel goed werken om maximaal van TV te kunnen genieten. Normaal is dat simpelweg een kwestie van aansluiten en klaar. Goed dat je al getest hebt op een andere box. Je weet nu dat je Surflink kastje in orde is.

De analoge audio uitgang staat op oudere boxen altijd aan, maar je moet wel het volume + van de box hoog zetten met de afstandbediening van de box. Zou dat het kunnen zijn? Experimenteer daar eens mee. Als dat niet lukt zien we graag 1 of 2 foto's met de aansluiting achterop de mediabox (we kunnen dan gelijk het type box zien) en achterop de Surflink. Hiermee komen we dan vast tot een goede tip.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het zal toch geen zilveren zijn? :grin:
Ivo de Bruijn
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anne,
zoals gevraagd hierbij 2 foto's van de voor- en achterkant van de UPC Mediabox
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Ivo de Bruijn ik kom je topic nu pas weer tegen. Er zijn ook geen reacties van andere klanten meer gekomen helaas. Heb je het al opgelost? Het valt op de foto's op dat de mediabox geen audiokabels heeft aangesloten (Audio out, en Optical audio out). Volgens mij moet je jouw surflink daarop aansluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic