1
Vraag
2
Reacties
Gyan001

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zal een prive aangeschafte Humax 5200C/5300C/5400C werken in Rotterdam

Goedendag forum,
Ik heb al lopen zoeken naar mijn vraag maar heb geen antwoord kunnen vinden.
Aangezien analoge zenders in Rotterdam niet meer te bekijken zijn zoek ik een oplossing voor mijn 3e en 4e tv om de digitale kanalen te kunnen bekijken.
Ik wil met mijn TV op de zolder digitale kanalen bekijken,
Ik heb nu al een Humax 5500C analoog naar digitale simpele ontvanger (zonder kaartlezer) en deze werkt goed op de slaapkamer en kan digitale zenders ontvangen.
Nu kun je bij de een electronica zaak en op internet een Humax mediabox kopen zoals: Humax 5200C/5300C/5400C
Ik heb 2 technische vraagjes:
De vraag is of je zonder CI kaart de digitale vrije kanalen kunt ontvangen, dus gewoon analoge signalen omzet naar digitale signalen en vrije digitale zenders kunt ontvangen.?

Ik heb wel een CI insteekmodule met kaart maar die zit ingeprikt in de flatscreen tv in de woonkamer, maar zou ik deze kaart ook kunnen gebruiken voor deze Humax box?

De vraag is simpel werkt een bovenstaande Mediabox zonder smartcard.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gyan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Nu kun je bij de een electronica zaak en op internet een Humax mediabox kopen zoals: Humax 5200C/5300C/5400C
Ik heb 2 technische vraagjes:
De vraag is of je zonder CI kaart de digitale vrije kanalen kunt ontvangen, dus gewoon analoge signalen omzet naar digitale signalen en vrije digitale zenders kunt ontvangen.?

Ik heb wel een CI insteekmodule met kaart maar die zit ingeprikt in de flatscreen tv in de woonkamer, maar zou ik deze kaart ook kunnen gebruiken voor deze Humax box?"

Let op: niet overal worden de Humax 5200c en 5400c nog los verkocht. Humax heeft het beleid wat aangepast en verkoopt deze alleen nog samen met de TV+ H3 mediaspeler. Maar vooral de 5200c en 5300c vind je ook heel vaak op marktplaats voor een leuke prijs. Kan dus zeker lonen als je dat aandurft. Maar dan raad ik je, als je wilt gaan opnemen, zeker de 5200c aan.

Maar de Humax en andere merken zetten niet het analoge signaal om naar digitaal. Kan ook niet want het analoge signaal gaat juist vervallen. Je ontvangt dus gewoon een digitaal signaal, maar je ziet dan alleen de vrije zenders.

Een smartcard kan alleen in de Humax worden gebruikt als dit een IRdeto smartcard betreft. Woon je in fUPC gebied maak je gebruik van een NAgravision smartcard en met dat signaal kan de Humax niets. Daarom kun je in fUPC alleen de vrije zenders ontvangen. Ziggo geeft daar geen IRdeto smartcards uit.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Niet goed gezocht?

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634/index1.html#post283211
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Nu kun je bij de een electronica zaak en op internet een Humax mediabox kopen zoals: Humax 5200C/5300C/5400C
Ik heb 2 technische vraagjes:
De vraag is of je zonder CI kaart de digitale vrije kanalen kunt ontvangen, dus gewoon analoge signalen omzet naar digitale signalen en vrije digitale zenders kunt ontvangen.?

Ik heb wel een CI insteekmodule met kaart maar die zit ingeprikt in de flatscreen tv in de woonkamer, maar zou ik deze kaart ook kunnen gebruiken voor deze Humax box?"

Let op: niet overal worden de Humax 5200c en 5400c nog los verkocht. Humax heeft het beleid wat aangepast en verkoopt deze alleen nog samen met de TV+ H3 mediaspeler. Maar vooral de 5200c en 5300c vind je ook heel vaak op marktplaats voor een leuke prijs. Kan dus zeker lonen als je dat aandurft. Maar dan raad ik je, als je wilt gaan opnemen, zeker de 5200c aan.

Maar de Humax en andere merken zetten niet het analoge signaal om naar digitaal. Kan ook niet want het analoge signaal gaat juist vervallen. Je ontvangt dus gewoon een digitaal signaal, maar je ziet dan alleen de vrije zenders.

Een smartcard kan alleen in de Humax worden gebruikt als dit een IRdeto smartcard betreft. Woon je in fUPC gebied maak je gebruik van een NAgravision smartcard en met dat signaal kan de Humax niets. Daarom kun je in fUPC alleen de vrije zenders ontvangen. Ziggo geeft daar geen IRdeto smartcards uit.
Gyan001
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb bedankt en Willem-A hartelijk bedankt voor je geduldige uitleg, je hebt het uitvoerig beschreven, nu snap ik het beter en is mijn vraag beantwoord.
Ik heb mijn vraag ook telefonisch aan de klantenservice van Ziggo gesteld, maar konden het niet goed bevestigen, ("daar kunnen we geen uitspraken over doen") omdat Ziggo het liefst niet wilt dat je de Humaxboxen bij de retailer of 2e hands koopt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gyan001
Ziggo geeft geen support op eigen spullen.
Om meteen aan boze opzet te denken lijkt me een brug te ver.
Het kan ook schelen wie je treft bij Helpdesk of Chat.

De Humax is overigens een twijfelgevalletje.
Ooit deelde Ziggo die zelf uit.....

Hoe dan ook: op de SmartCard dient absoluut goede support te worden gegeven over
wat je er wel/niet mee kunt ontvangen in het gebied waar je zit. Het is een Ziggo produkt en de mogelijkheden staan los van in welke eigen apparatuur je hem gaat steken: in TV, Humax of .......
Op dit punt is dus tekortgeschoten.

Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh schreef:

"Hoe dan ook: op de SmartCard dient absoluut goede support te worden gegeven over
wat je er wel/niet mee kunt ontvangen in het gebied waar je zit. Het is een Ziggo produkt en de mogelijkheden staan los van in welke eigen apparatuur je hem gaat steken: in TV, Humax of .......
Op dit punt is dus tekortgeschoten".


hanh hoe bedoel je dit? Ziggo zou moeten weten welke smartcard Gyan001 heeft, daar hij in fUPC gebied woont. Is dat wat je bedoelt? In ieder geval is het redelijk eenvoudig. Op een smartcard staat of het om een IRdeto of NAgravision kaart gaat en is het NAgravision heft het geen zin deze in de Humax te gaan gebruiken. Dus Gyan001 onthoud dit: De Humax kan alleen overweg met het IRdeto signaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic