Beantwoord

Wat nu met mijn HDD recorder?

Toon eerste bericht

55 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Even voor de duidelijkheid... De humax is hier of in een andere topic benoemd als voorbeeld en of werd benoemd als alternatief. . Als deze benoemd werd. Met name omdat de humax 5500 wordt uitgegeven voor de free to air zenders. Natuurlijk kan elke DVB-C ontvanger met pvr ingezet worden. laat dat inderdaad duidelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +18
De naam PVR is oorspronkelijk bedacht door Humax. Zij hebben met de Humax 5050c destijds de Personal Video Recorder op de markt gebracht. En natuurlijk zijn er meer merken welke ingezet kunnen worden voor de vrije zenders en voor het maken van opnames. Echter komt de Humax, zoals @robbo eigenlijk ook al aangeeft, vaak ter sprake, daar Ziggo de Humax 5300c uitgeeft en daarnaast nu ook de 5500c (in de handel verkrijgbaar als 5550c, en onder dat type ook ingezet bij o.a. Delta) en als men dan over het aansluiten van een DVD recorder begint, word er ook al snel, natuurlijk zeker door mij, naar een Humax 5200c verwezen. Merken genoeg, maar uiteraard verwijs ik naar het merk Humax. Dat is ook een zeer bekend en gerenommeerd merk wat al jaren op de markt is en zich ook al wel heeft bewezen. Zijn er dan geen nadelen te noemen? Natuurlijk wel. Maar dat is bij andere merken vaak niet anders.

En ik kan natuurlijk geen ander merk gaan promoten ... 😉
Reputatie 3
Badge +2
Ehhh ik weet dat hier veel Humax fans zitten, maar de term PVR is niet bedacht door Humax.
https://www.wisegeek.com/what-is-a-pvr.htm

Dat zij de term niet bedacht hebben maakt de Humax niet slecht. Humax is een gerenommeerd merk voor ontvangers net als Technisat, Topfield (bestaat dat nog?), Nokia (vroeger) en tegenwoordig VU+. Ik ben de laatste tijd (ik stam nog uit het analoge satelliettijdperk) erg gecharmeerd laatste op ARM gebaseerde uitvoeringen, door de FBC tuners zappen ze supersnel. Zeer goede beeldkwaliteit (ook SD wordt zeer goed ge-upscaled) 3D, HDR, 4k, kan streams transcoderen en nog veel meer. Maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan. Voor budget zou ik het Nederlandse SAB kiezen.

Humax is heel veel gebruikt in oud-Ziggo gebied en werd ook door Ziggo geleverd, dat is de voornaamste reden dat Humax hier vaak ter sprake komt. Satelliet- en kabelontvangers zijn gebaseerd op dezelfde techniek.
Reputatie 7
Badge +18
@simonlebon schrijft:

"Humax is heel veel gebruikt in oud-Ziggo gebied en werd ook door Ziggo geleverd, dat is de voornaamste reden dat Humax hier vaak ter sprake komt. Satelliet- en kabelontvangers zijn gebaseerd op dezelfde techniek."

De 5300c word nog geleverd in fZiggo gebied als standaard decoder (de 5300c is ook een PVR overigens). En nu het analoge tijdperk beëindigd gaat worden levert men ook de 5500c. En het komt ook door mij dat de Humax vaak ter sprake komt. Maar als je ook al heel lang ondersteuning verleend voor het bedrijf en dat merk, en een zeer goede band hebt opgebouwd, doe je er natuurlijk wat extra's voor. Overigens heeft Quantis nu veel meer merken. Ook Hisense zit nu bv. in hun gamma.

Maar goed, eigenlijk gaat het er niet eens zo om wat er word aangeraden, want mensen zijn natuurlijk altijd nog vrij in hun keuze. Feit is wel dat veel mensen aangeven dat het bv. met de 5200c/5400c wel erg gemakkelijk werken is. En dat speelt natuurlijk ook mee in een keuze.

Kortom: we raden vooral nu vaak iets aan daar mensen niet alleen het analoge signaal gaan missen, maar ook het gebruik van hun DVD recorder. Ze krijgen/huren dan wel een Humax 5500c, maar vragen zich dan wel vaak af of ze nog kunnen werken met hun DVD recorder, en of deze is aan te sluiten op de 5500c. Dat kan, maar zoals je kan zien in de inmiddels vele berichten, is dat zeker niet handig en zie ik dus zo'n vraag, raad ik aan naar een 5200c te gaan kijken. Op marktplaats vaak te koop voor een nette prijs en deze word tevens ook nog veel gekocht. Daarop ka eventueel ook nog de DVD recorder worden aangesloten, maar je kan dan sowieso al opnemen. Je kan deze opnemen in je netwerk om, beperkt bestanden te delen, en je kan eventueel ook de opnames opslaan op de PC. Maar via de DVD recorder kun je, mits alles goed ingesteld, ook zeer netjes de opnames op DVD zetten. En daar dit ook vanaf de schijf van de 5200c kan, werkt dat veel prettiger.

Maar men kan uiteraard ook zelf het Internet raadplegen en kijken wat voor hem of haar het best is. Wij geven alleen maar advies en dat word toch ook vaak gevolgd. En als men dan tevreden is is het prima lijkt me.
Reputatie 7
Badge +18
Omdat ik links in beeld dit topic zag, wat al wel wat verouderd is, wil ik toch lezers niet onthouden deze link te plaatsen:

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980

Dit kan altijd van pas komen, daar er tegenwoordig veel van dergelijke vragen langskomen.

Reageer