bovenhein

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Video afspelen vanaf videorecorder

Met scart-kabels de digitale-analoog omzetter via de videorecorder naar de beeldbuis TV
verbonden op de AV 1 ingang. Het TV signaal is prima en de recorder neemt ook op. Maar om de video af te spelen moet ik een vrij kanaal hebben. Waar kan ik dat vinden? Op de AV2
ingang heb ik de DVD speler zitten.
4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Hoe wil je afspelen, dat kun je het beste met de SCART doen, bij sommige moest je ze even omdraaien, die hadden zgn eenrichtingsverkeer.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
bovenhein wrote:
Met scart-kabels de digitale-analoog omzetter via de videorecorder naar de beeldbuis TV
verbonden op de AV 1 ingang. Het TV signaal is prima en de recorder neemt ook op. Maar om de video af te spelen moet ik een vrij kanaal hebben. Waar kan ik dat vinden? Op de AV2
ingang heb ik de DVD speler zitten.



Dit is een wat lastig te lezen uitleg. Als je de Videorecorder op de Tv hebt aangesloten middels scart dan dien je dus die ingang op de Tv te selecteren.

Maar ik begrijp niet het verhaal over de digitaal/analoog omzetter. Of neem je op vanaf een decoder??

Misschien kom je hier dan wat verder mee:

https://community.ziggo.nl/randapparaten-196/van-analoog-naar-digitaal-opnemen-recorder-26921/index1.html#post273847

In het geval van een Videorecorder is er echter geen sprake van RGB.

Of dit kan je misschien nog gebruiken. Ook hier geld natuurlijk dat er geen sprake is van RGB als het echt om een Videorecorder gaat:

https://community.ziggo.nl/search?q=opnemen+met+dvd+recorder

Lukt het niet, probeer dan even duidelijk te omschrijven hoe alles nu precies is aangesloten.
TerraNova

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A wrote:

bovenhein wrote:
Met scart-kabels de digitale-analoog omzetter via de videorecorder naar de beeldbuis TV
verbonden op de AV 1 ingang. Het TV signaal is prima en de recorder neemt ook op. Maar om de video af te spelen moet ik een vrij kanaal hebben. Waar kan ik dat vinden? Op de AV2
ingang heb ik de DVD speler zitten.

Dit is een wat lastig te lezen uitleg. Als je de Videorecorder op de Tv hebt aangesloten middels scart dan dien je dus die ingang op de Tv te selecteren.

Maar ik begrijp niet het verhaal over de digitaal/analoog omzetter. Of neem je op vanaf een decoder??

Misschien kom je hier dan wat verder mee:

https://community.ziggo.nl/randapparaten-196/van-analoog-naar-digitaal-opnemen-recorder-26921/index1.html#post273847

In het geval van een Videorecorder is er echter geen sprake van RGB.

Of dit kan je misschien nog gebruiken. Ook hier geld natuurlijk dat er geen sprake is van RGB als het echt om een Videorecorder gaat:

https://community.ziggo.nl/search?q=opnemen+met+dvd+recorder

Lukt het niet, probeer dan even duidelijk te omschrijven hoe alles nu precies is aangesloten.


Hij bedoelt dat een ziggo box (Humax digitale omzetter) op AV-1 aangesloten is en de DVD speler op AV-2. Dus Bovenhein heeft een extra input nodig om zijn videorecorder aan te sluiten.
Een mogelijkheid is een 2 kanaals switchbox voor scart/cinch aansluitingen om te kiezen tussen de DVD of videorecorder.
Als ik zo lees: AV-1 en AV-2 ,dan denk ik dat het om een oude tv gaat met 2 scart connectoren aan de achterkant.
Misschien heeft zijn tv ook een AV-3 ingang met 3 cinch pluggen (rood,wit en geel) Dan kan hij daar een 3e apparaat op aansluiten m.b.v scart/cinch kabel. (cinch = tulp)
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag TerraNova

een Humax is geen digitale omzetter. Ik zou het handig vinden als bovenhein zelf even reageert en wat duidelijke info verschaft. Dat heeft hij echter nog niet gedaan, of hij is al geholpen met de links naar de vele berichten die hierover al zijn geplaatst. Als hij wil opnemen vanaf een Humax decoder of PVR dan kan hij daar alle uitleg daarover vinden, evenals de info hoe aan te sluiten op de Tv etc. Anderen, maar ook ik, hebben dat al meermaals genoemd.

Ik ga dus niet gokken op wat hij 'wellicht bedoeld' en wacht rustig een reactie zijnerzijds af. Komt deze niet, ga ik er maar vanuit dat het voor elkaar is. Steeds naar de afloop of meerdere keren om info vragen heb ik een beetje uit mijn agenda verbannen.

Ik hoop op je begrip, maar uiteraard dank voor het meedenken.

Uitgelicht topic