Beantwoord

Raar probleem met verbinden Apple apparaten met WIFI

Toon eerste bericht

174 Reacties

Reputatie 7
Hoi @Inge1977
Ik zou dan even de klantenservice van Ziggo bellen of een chat starten. Dan is je nieuwe Connectbox nog niet aangesloten op hun netwerk.
O maar ik bel nergens meer heen hahahaha na zes telefoontjes en drie keer over de chat heb ik daar geen vertrouwen meer in. Ga het vanavond nog één keer proberen met de nieuwe,anders wacht ik op de medewerker morgen en als het dan nog niet werkt dan houdt het op...
Zelf ben ik op vakantie maar ik krijg goed nieuws van het thuisfront.
Alles kan weer op internet en werkt perfect.
Wat mijn zoon heeft gedaan:
Connectbox terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Van de Horizon box wifi uitgezet
Op de Connectbox een 2.4 ghz en een 5 ghz netwerk aangemaakt met verschillende namen.
Op zolder de ziggo wifi booster ook op fabrieksinstellingen terug gezet.
De apple telefoons kunnen op alle netwerken en hebben gewoon internet.
Geen van de telefoons heeft IOS12

Het werkt dus wat het nu is geweest....
Ik heb de nieuwe connect box nogmaals geïnstalleerd.
Nu alle android weer wifi en de iPhones niet. Tegen beter weten in ook dus nogmaals signaal gesplitst na bovenstaand verhaal. Had het al eens gedaan maar helaas.
Ook nu geen resultaat.
Vanochtend medewerker van de chat aan de telefoon gehad die mij de connect box op had gestuurd.
Hij heeft het doorgespeeld naar een collega die er extreem veel verstand van had en die gaat mij nog bellen deze of volgende week.
Hij blijft het volgen want is zelf ondertussen ook erg benieuwd waar het nu in zit. Hoor hier verder niemand over zei hij.
Heb hem uitgenodigd in deze community🤣
We wachten het maar weer af...
Reputatie 3
Badge +5
@Inge1977 Probeer en controleer dit
Instellingen
Vliegtuigmode uit
Persoonlijk Hotspot uit
Selecteer WIFI (selecteer een wifi netwerk van Connect Box)
Tab Information icon
Verbind automatisch aan
Configureer IP Automatisch
Configureer DNS Automatisch

Controleer IP4 Adres gegevens
Router 192.168.178.1
IP-adres 192.168.178.xxx (xxx is tussen 10 en 254)
Subnetmasker 255.255.255.0

Configureer DNS Automatisch
Dns server in mijn geval
89.101.251.229
89.101.251.228

Indien niet het bovenstaande “vernieuw lease” en controleer het bovenstaande weer.

open safari en enter 192.168.178.1 dit is de inlog pagina van de router
als dit lukt heb je een lokaal netwerk verbinding

enter 213.46.237.24 dit is het ip adres van ziggo.nl zonder dns vertaling
als dit lukt

enter ziggo.nl

Als bovenstaande niet lukt
Selekteer “vergeet dit netwerk” en maak opnieuw een verbinding met wifi van de connect box en enter paswoord
en controleer bovenstaande gegevens weer

PS ik heb IOS12 iPad en 2 * iPhone en de connect box en alles werkt
Heel aardig dat iedereen zo behulpzaam is hoor. Maar bovenstaande ook al tot in den treure geprobeerd zonder resultaat,dus helaas...
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb de nieuwe connect box nogmaals geïnstalleerd.
Nu alle android weer wifi en de iPhones niet. Tegen beter weten in ook dus nogmaals signaal gesplitst na bovenstaand verhaal. Had het al eens gedaan maar helaas.
Ook nu geen resultaat.
Vanochtend medewerker van de chat aan de telefoon gehad die mij de connect box op had gestuurd.
Hij heeft het doorgespeeld naar een collega die er extreem veel verstand van had en die gaat mij nog bellen deze of volgende week.
Hij blijft het volgen want is zelf ondertussen ook erg benieuwd waar het nu in zit. Hoor hier verder niemand over zei hij.
Heb hem uitgenodigd in deze community🤣
We wachten het maar weer af.

Ios 12 geïnstalleerd? Je had 4 en of 5 toch ...? Of 6 want die kijgt die update iig!
iPhone 6 en iOS 12 geïnstalleerd!
Reputatie 4
Badge +2
iPhone 6 en iOS 12 geïnstalleerd!
Wil je eens n test doen met het ping tool?
IK heb ook een beetje nieuws.

Ik had alles opgezegd en werd gebeld door Ziggo, Ze hadden een mooi (erg mooi) aanbod gedaan + vervangen van alle apparatuur.

Ik krijg nou (volgens de medewerker) de aller beste modem die hun alleen uitzenden bij zware netwerken(400mbit)
DIt zou het probleem 100% moeten oplossen, zo niet komt er een monteur alles na kijken en verhelpen.

Ook zou ik de nieuwe mediabox krijgen die nu nog getest wordt( als deze uit komt).
in de tussentijd krijg de nieuwste media box xl ik schijn nu een oude verzie te hebben.

--Ook heb ik gemerkt dat op de wifi in ons huis het WIFI bellen niet werkt.
dit werkt wel op andere wifi adressen.

Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?? ( heb een Galaxy s7 ) de functie staat aangevinkt
Reputatie 7
Badge +31
@Robinb1991 Zo dat is een stevige actie van Ziggo.
Houdt ons SVP op de hoogte van het verloop van deze actie?

Wat betreft het bellen, staat de Firewall in je modem op low?
Zo niet, kun je dat eens proberen?
Hij werkt weer.
Of het de firewall of update van de telefoon was weet ik niet.
Reputatie 7
Bedankt voor het melden @Robinb1991
Fijn dat het weer werkt!
Reputatie 4
Badge +2
Hij werkt weer.
Of het de firewall of update van de telefoon was weet ik niet

Eh ...alles werkt.weer? Dus ook de wifi op de iphone? Jammer dat we nu nog niet weten waarom het opgelost is....
Nee ik bedoelde het Wifi bellen...

De rest nog niet, ik wacht nog op de nieuwe spullen
Vandaag de nieuwe modem en mediabox binnen gehad.

Mediabox werkt weer zoals het hoor ( nou ja zo als een mediabox xl werkt)

De zo genaamd "super bijzondere modem" die alleen voor bepaalde gevallen word geleverd, is precies de zelfde als mijn vorige modem... weer een connectbox dus.
type nummer is precies het zelfde als het al was.

De medewerker die ik sprak over de mediabox XL zij dat ik nu de aller nieuwste box krijg( eentje met een upgrade)
Deze Box is dus zelfs nog ouder dan die ik had ( hier staat zelfs Horizon op)
al met al werkt dit dus dat is prima.

Wifi werkt tot nu toe weer op alle telefoons dus dat is tot nu toe goed,
Ik kan echter wel herinneren dat met de 1e connectbox alles ook 1 dag werkte.
Dus ik juich pas na een paar dagen.

IK moet alleen wel positief en zeer negatief bericht plaatsten over @Ziggo Community.

Aller eerst het positieve: Dit is toch wel dat ze veel doen om een klant te behouden, Nieuwe apparatuur en een leuk aanbod ect is toch erg netjes.
De tijd nemen en op afgesproken tijds stip terug bellen.

Wel jammer dat dit pas geregeld word als je al overgestapt ben, maar dat is eigenlijk overal wel zo.

Het negatieve vind ik toch wel de loze beloftes zoals: je krijg de nieuwste en beste modem een compleet andere dan je nu heb.
De exacte woorden van de medewerker: Je krijg van mijn een Modem met 6! antennes deze word alleen uitgegeven bij de snelste verbindingen.
Dit heeft hij vervolgens nog 10x gezegd.
Vervolgens krijg ik precies de zelfde als ik al heb..

Een paar dagen later werd ik opnieuw gebeld door de overstap service, deze oproep had ik gemist.
IK heb dus savonds terug gebeld, Hier kreeg ik een Gozer ( zo praatte hij ook ) aan de lijn die mijn beloofd dat ik een van de nieuwste mediaboxen krijg... Dit is dus ook niet waar geweest.

Al met al werkt het tot nu toe weer dus ik heb eigenlijk niks te klagen, Wel vindt ik dat ze loze uitspaken doen waar zover ik weet niets van klopt
Reputatie 4
Badge +2

Al met al werkt het tot nu toe weer dus ik heb eigenlijk niks te klagen, Wel vindt ik dat ze loze uitspaken doen waar zover ik weet niets van klopt

Das mooi. Die loze beloftes vind ik echt niet ok. Is er überhaupt iemand met aandacht voor kwaliteit daar bij Ziggo??
Nou mijn probleem is opgelost vandaag is er een monteur geweest.
Ze zouden vorige week komen,toen kwam er niemand opdagen,maar vandaag gelukkig wel.
Het bleek dat er nu moet ik het goed zeggen want of ik het helemaal goed zeg 😆maar zowel de Mediabox als de connect box zonden ip adressen uit. En er zat nog een utp(?)kabel in de modem die er niet hoorde waardoor er storing optrad. Alles was al waren door verbonden met elkaar.
De vorige monteur had dat eigenlijk weg moeten halen.
Hoe dan ook het werkt weer,ben er super blij mee want al met al was ik er tevreden over. Het was alleen zo lastig dat de iPhones het allemaal niet deden.
Reputatie 7
Hey @Inge1977. Goed te lezen dat de problemen voorbij zijn! Er is hier in het topic uitgebreid gesproken over het feit dat de boel vaak fout gaat wanneer de modem en mediabox (door middel van een utp kabel) verbonden zijn. Je gaf aan dat je deze dingen allemaal al opgelost had, maar nu blijkt van niet. Kan natuurlijk gebeuren! Wel heel fijn dat de monteur dit in elk geval gevonden heeft en voor je opgelost heeft. Kan je weer fijn van je diensten gebruikmaken 🙂.

De oplossing kan zijn dat je de wifi in je modem uitschakelt en een losse AP er achter hangt voor je WIFI, dit alles op kosten van Ziggo natuurlijk, want installatiegarantie en overal wifi....Verwacht hier niet veel van. Probleem zit m in de dhcp config die de apple niet goed lijkt de verwerken (lijkt het)
Hmm dus alleen een eigen router zou werken, of de apple producten vervangen

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar ik heb geen connectbox. Ik had een eigen router aangesloten op een Ubee modem van ziggo. Onze Iphones hadden steeds geen internet (wel even na het opnieuw verbinden). Dit ligt aan de router, dacht ik. Na aanschaf van een nieuwe router van EUR 160,- had ik nog steeds hetzelfde probleem. Zonde van het geld. Een nieuwe router is dus niet zomaar de oplossing. Ik heb alles geprobeerd. Zeker alles was in dit topic staat.

Het laatste wat ik heb geprobeerd is het uitzetten van wifi op de mediabox. Niet dat ik dit een logische oplossing vind, want de mediabox maakte geen gebruikt van hetzelfde wifinetwerk. Dit lijkt vreemd genoeg wel te werken, maar ik juich pas na een dag of twee.
Reputatie 4
Badge +2

De oplossing kan zijn dat je de wifi in je modem uitschakelt en een losse AP er achter hangt voor je WIFI, dit alles op kosten van Ziggo natuurlijk, want installatiegarantie en overal wifi....Verwacht hier niet veel van. Probleem zit m in de dhcp config die de apple niet goed lijkt de verwerken (lijkt het)
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar ik heb geen connectbox. Ik had een eigen router aangesloten op een Ubee modem van ziggo. Onze Iphones hadden steeds geen internet (wel even na het opnieuw verbinden). Dit ligt aan de router, dacht ik. Na aanschaf van een nieuwe router van EUR 160,- had ik nog steeds hetzelfde probleem. Zonde van het geld. Een nieuwe router is dus niet zomaar de oplossing. Ik heb alles geprobeerd. Zeker alles was in dit topic staat.

Het laatste wat ik heb geprobeerd is het uitzetten van wifi op de mediabox. Niet dat ik dit een logische oplossing vind, want de mediabox maakte geen gebruikt van hetzelfde wifinetwerk. Dit lijkt vreemd genoeg wel te werken, maar ik juich pas na een dag of twee.

STOP!

Als je twee devices (eigen router+mediabox) op hetzelfde netwerk hebt die ALLEBEI een dhcp-server zijn, dan krijg je het probleem zoals jij beschrijft. Het vreemde is, is dat het heel iphone specifiek is. Kennelijk heeft IOS een eigen manier van omgaan met een netwerk waarop twee DHCP-servers actief zijn....
Ontkoppel die mediabox eens ... OF nog beter, zet dhcp uit in de mediabox.

STOP!

Als je twee devices (eigen router+mediabox) op hetzelfde netwerk hebt die ALLEBEI een dhcp-server zijn, dan krijg je het probleem zoals jij beschrijft. Het vreemde is, is dat het heel iphone specifiek is. Kennelijk heeft IOS een eigen manier van omgaan met een netwerk waarop twee DHCP-servers actief zijn....
Ontkoppel die mediabox eens ... OF nog beter, zet dhcp uit in de mediabox.

Ik snap dat je geen twee DHCP servers kan hebben. Sterker nog. Ik denk dat het goed mogelijk is dat het probleem überhaupt (ook bij anderen in dit topic) wordt veroorzaakt doordat DHCP aanstaat op de mediabox. Dat probleem heb je niet als je DHCP uitzet op de mediabox. Dat kan gewoon door de mediabox te benaderen en heb ik dus gedaan en het probleem is opgelost. Ook twee dagen later werkt alles perfect.

Ik heb ervoor gekozen om heel wifi op de mediabox uit te schakelen en de mediabox via een kabel in een hub met het thuisnetwerk te verbinden. Ik verdenk namelijk vooral de wifiverbinding van de mediabox. Als ik wifi op de mediabox aanzet dan heb ik sowieso weer problemen met mijn appleproducten. Ik blijf het raar vinden, want het wifi van de mediabox zit op een heel andere SSID en maakt geen gebruik van mijn netwerk, maar dit is wel wat er gebeurt.

Ik denk dus dat het vrij zeker is dat de problemen van Apple apparaten (ik had het met 2 Iphones en een Macbook Air) worden veroorzaakt door de Mediabox (niet de connectbox). Eerder in dit topic werd het probleem opgelost doordat er een netwerkkabel in de mediabox zat? Klaarblijkelijk ook de mediabox. Het vreemde is dat dit probleem werd veroorzaakt zonder dat de mediabox op het thuisnetwerk zat. De mediabox heeft een eigen SSID en toch conflicteert het. Ik ben in ieder geval blij dat ik van het probleem af ben. Wel voor niks een nieuwe router voor E160,- gekocht. Dit was dus helemaal niet nodig.
Reputatie 4
Badge +2

Ik heb ervoor gekozen om heel wifi op de mediabox uit te schakelen en de mediabox via een kabel in een hub met het thuisnetwerk te verbinden. Ik verdenk namelijk vooral de wifiverbinding van de mediabox. Als ik wifi op de mediabox aanzet dan heb ik sowieso weer problemen met mijn appleproducten. Ik blijf het raar vinden, want het wifi van de mediabox zit op een heel andere SSID en maakt geen gebruik van mijn netwerk, maar dit is wel wat er gebeurt.

Ik denk dus dat het vrij zeker is dat de problemen van Apple apparaten (ik had het met 2 Iphones en een Macbook Air) worden veroorzaakt door de Mediabox (niet de connectbox). Eerder in dit topic werd het probleem opgelost doordat er een netwerkkabel in de mediabox zat? Klaarblijkelijk ook de mediabox. Het vreemde is dat dit probleem werd veroorzaakt zonder dat de mediabox op het thuisnetwerk zat. De mediabox heeft een
eigen SSID en toch conflicteert het. Ik ben in ieder geval blij dat ik van het probleem af ben. Wel voor niks een nieuwe router voor E160,- gekocht. Dit was dus helemaal niet nodig.

Ok geen DHCP (in de mediabox) is de oplossing!!!
Eigen SSID op mediabox (die met kabel is verbonden aan rest van thuisinfra) en toch conflicteren kan heel goed hoor, op LAN-niveau is het nog steeds een groot broadcast domain (en dus zijn beide DHCP servers actief).
Reputatie 2
Ik weet niet of er inmiddels al een antwoord gegeven is op dit topic maar ik heb zo eens zitten lezen, niet alles, maar het probleem zit hem in de IPv4 en IPv6 adressering in het modem, vraag de Ziggo Klantenservice IPv6 uit te schakelen op het modem en de verbindingsproblemen met iPhone zijn verholpen.

"here to help" 🙂

Reageer