1
Vraag
2
Reacties
rodek1946

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Programma's opnemen met Humax 5200C?

Wegens het afsluiten van het analoge signaal doet mijn harddiskrecorder het niet meer. Kan ik een tweedehands Humax 5200C kopen om daar dan mee op te nemen? Heb ik daar nog speciale smart cards bij nodig? En werken deze apparaten ook in de regio Zaandam?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980

De Humax kan in zowel oud UPC als oud Ziggo gebied worden gebruikt voor de ontvangst van de vrije zenders. Woon je in oud Ziggo gebied en heb je een IRdeto smartcard (dit is daarop vermeld) dan kun je alle zenders uit je pakket zien. Voordeel van het gebruik van een Humax 5200c is dat je al kan opnemen met het apparaat zelf, op de daarin aanwezige harde schijf. En terwijl je 1 zender opneemt is het altijd mogelijk een andere zender te bekijken. dat is dus al een groot voordeel. En het werkt dan veel eenvoudiger om later eventueel een gemaakte opname op een DVD te zetten via de op de Humax aangesloten DVD recorder. Maar ook dan geld, dat de opname vanaf de Humax meteen op DVD gezet dient te worden en niet eerst op de harde schijf van de DVD recorder.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980

De Humax kan in zowel oud UPC als oud Ziggo gebied worden gebruikt voor de ontvangst van de vrije zenders. Woon je in oud Ziggo gebied en heb je een IRdeto smartcard (dit is daarop vermeld) dan kun je alle zenders uit je pakket zien. Voordeel van het gebruik van een Humax 5200c is dat je al kan opnemen met het apparaat zelf, op de daarin aanwezige harde schijf. En terwijl je 1 zender opneemt is het altijd mogelijk een andere zender te bekijken. dat is dus al een groot voordeel. En het werkt dan veel eenvoudiger om later eventueel een gemaakte opname op een DVD te zetten via de op de Humax aangesloten DVD recorder. Maar ook dan geld, dat de opname vanaf de Humax meteen op DVD gezet dient te worden en niet eerst op de harde schijf van de DVD recorder.
rodek1946
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Steef voor je snelle reactie. Ik woon in een oud UPC gebied. Begrijp ik het goed dat ik zo'n tweedehands Humax 5200C kan kopen en dat die in mijn gebied werkt? Kan ik dan daarvoor de huidige smartcard gebruiken die nu in de gewone start mediabox zit? Alvast bedankt voor je antwoord.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
rodek1946 wrote:
Bedankt Steef voor je snelle reactie. Ik woon in een oud UPC gebied. Begrijp ik het goed dat ik zo'n tweedehands Humax 5200C kan kopen en dat die in mijn gebied werkt? Kan ik dan daarvoor de huidige smartcard gebruiken die nu in de gewone start mediabox zit? Alvast bedankt voor je antwoord.



Ja dat kan. Ik heb ook daarvoor een topic aangemaakt:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

maar je kan dan dus geen smartcard gebruiken. Alleen in fZiggo gebied is dat mogelijk, maar om dan aan een smartcard te komen dien je een CI module of Humax 5300c te huren via Ziggo, waarvan je dan de smartcard kan gebruiken in een ander apparaat, zoals de 5200c. Maar dat geld dus alleen in fZiggo, ofwel oud Ziggo gebied.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb

even een opmerking mijnerzijds: De link naar het topic was voldoende geweest. Ik vind het nl. wat minder dat je mijn bericht daar 1 op 1 hebt gekopieerd. Doe je dat wel, vermeld dan even van wie dat bericht afkomstig is. Nu kan men dat zo zien, maar dat geld ook in andere gevallen.

Sorry, maar dit moest ik even kwijt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic