Vraag

OLED schermen ingebrande LOGO'S

• 27 april 2019
  • 29 Reacties
  • 1056x Bekeken

Toon eerste bericht

29 Reacties

Reputatie 1
Het is inderdaad een euvel wat bij alle Oled schermen kan voorkomen. Dus ook op een tablet of telefoon.
Het mooiste zou zijn als de logo's in zwart worden afgebeeld, dan branden er bij een oled geen leds dus kan er ook niets inbranden. Volgens de monteur moet hij wekelijks wel ergens een scherm vervangen en zijn het vooral de rode en oranje logo's die het eerste inbranden.
Dus ook het LIVE logootje van Ziggo Sport live ! !
Reputatie 7
Badge +18
Mooi die nieuwe technieken @Gerard4711 ... Het lijkt wel of er niets meer een duurproef krijgt of goed getest word voor het op de plank staat. Je ziet veel te vaak problemen bij nieuwe apparaten, en bij de Oled blijvend: ze worden al wel goedkoper, maar bepaald gratis zijn ze niet... Dan mag je toch wel verwachten dat je een aantal jaren zonder problemen kan kijken. Ik klink misschien pessimistisch, maar ik noem het realistisch. k zie veel te vaak dit soort ellende, en wat ik zie op de afbeeldingen hier, heb ik nog nooit zo erg gezien op een Plasma... Ik had dit toen echt niet verwacht, en dacht dat we, op de mooie verhalen afgaand, nu echt het ultieme in huis konden halen. Maar helaas...
Reputatie 3
Badge +1
Inderdaad, ikzelf heb het idee dat de laatste generaties plasma hier veel minder last van hadden. Heb hier een KURO (Pioneer) aan de muur hangen (ik denk zo'n 10 jaar oud?) en er wordt regelmatig urenlang naar dezelfde zender gekeken maar totaal geen last van inbranden. Dat was bij de Pioneer ervoor wel andere koek.
Reputatie 7
Badge +18
Dag @Conforto

hangt er maar vanaf... Bij de laatste generaties Panasonic, met de jaja, overgekochte Kuro techniek van Pioneer, omdat zij toen al met Plasma waren gestopt was het inbranden erger dan ooit. Men bleef schermen omruilen, maar ook waren er veel klachten over de weergave van bepaalde types. Ik noem er maar een: de 50VT20. Een regelrechte ramp, maar gelukkig zat er soms ook een goede tussen. Dat was echt zo jammer. Pas bij de allerlaatste modellen van bepaalde typen ging het weer goed, maar als Plasma fan baalde ik hier goed van.

Maar zo inbranden als de Oled waar het hier over gaat, nee zo erg heb ik het nog nooit gezien...

Reageer