024chantal wrote:
beste allemaal,
allereerst bedankt dat jullie allemaal meedenken.
ik heb de HDMI kabel
van de sonos in de horizon box gestopt maar dan heeft de horizon box weer geen aansluiting met de tv. Zowel de sonos als de horizon hebben maar 1 HDMI aansluiting.
Want de horizon moet ook via de HDMI met de televisie zijn aangesloten.
ik ga morgen bellen met de Sonos helpdesk, misschien dat zij iets weten.
bloemen64 hoe zet ik via de mediabox de dolby uit?
Via: Hoofdmenu/Opties/UitgebreideInstelligen/Audio-Instellingen/DolbyDigitalOutput.
Zet deze op "Uit". Je kunt het ook per zender doen. Maar dat is meer werk.
De optische uitgang van de Mediabox gebruiken is ook een manier als de Sonos geen HDMI uitgang voor een de TV heeft. Is wel lastiger in gebruik.
Gewoon via je TV kijken als je het geluid in DD wilt horen. Andere zaken via de MB doen.
Als je Netflix kijkt en de optische uitgang gebruikt dan zul je ook daar een issue krijgen. Netflix gebruikt DD+. Dat gaat niet over de optische uitgang. Ook dan zal het stil blijven. Mits je bij NF ook het digitale geluid uitzet en kiest voor stereo.
Tja. Het leven gaat niet over rozen. Zeker niet met een MB. Daar kan Sonos niet veel aan doen.