Beantwoord

Geen geluid soundbar Sonos beam op zender ned 1 tm sbs 6 via Panasonic TV


Vandaag onze nieuwe soundbar Sonos beam geïnstalleerd op de Panasonic smart tv en overal geeft hij geluid behalve op ned 1,2,3 RTL 4 en 5 en SBS 6 en net 5.
bij alle andere zenders perfect geluid van 24 kitchen tot aan tv Gelderland maar niet dé zenders. Gewoon geen geluid!
ik heb de HDMI Arc ingang gebruikt en aangesloten via de viera aansluiting van de smart tv
De aansluiting lijkt me correct aangezien hij werkt op bijna alle zenders ( behalve de belangrijkste 😎
ziggo helpdesk kan mij niet helpen, wie herkent dit probleem en heeft een oplossing.
icon

Best beantwoord door 024chantal 6 januari 2019, 23:33

Hij doet het....pfff wat een gedoe zeg.
ik heb via de ziggo box dolby uitgezet.
dat was het dus.
Iedereen bedankt voor jullie input en tijd!

Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hoe kijk je op de Smart TV?
Met een CI+ module of een mediabox en zo ja welke?
Hai Bert,
ik kijk tv met een horizon mediabox.
Een jaar geleden de nieuwste box gekregen.
grt Chantal
Reputatie 7
Badge +17
Welke Panasonic heb je precies, ik gok dat het met je dolby instelling te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +31
Kun je dan niet beter vanuit de Horizon box direct naar je Sonos koppelen?
Nu ga je van de Horizon naar de TV en dan naar de Sonos?

En dan op de Horizon in de instellingen de juiste aanzetten in de Uitgebreide instellingen.
Hai Bert,
Ik zal het morgen verder uitproberen
Bedankt voor je reactie, ik laat het je weten.
Maar nog vind ik het apart dat het alleen bij de eerste 8 zenders is.
Reputatie 7
Badge +17
024chantal schreef:


Maar nog vind ik het apart dat het alleen bij de eerste 8 zenders is.



Heb je wel geluid op de BBC?
Steefb schreef:


024chantal schreef:

Maar nog vind ik het apart dat het alleen bij de eerste 8 zenders is.

Heb je wel geluid op de BBC?


Wel op BBC first maar inderdaad niet op BBC 1,2,3
Mijn tv is een Panasonic smart tv Tx-55asm651
Reputatie 5
Badge +2
Blijkbaar gedragen de panasonic tv's zich hetzelfde. Mijne laat ook geen Dolby geluid vanaf een hdmi ingang door naar de Arc uitgang. Zelf kan de TV daar wel Dolby geluid op uitsturen.

Twee opties. Op je mediabox Dolby uitzetten zodat alle zenders alleen stereo geluid naar de TV sturen. Of zoals al opgemerkt de Mediabox meteen op de soundbar aansluiten.
beste allemaal,
allereerst bedankt dat jullie allemaal meedenken.
ik heb de HDMI kabel
van de sonos in de horizon box gestopt maar dan heeft de horizon box weer geen aansluiting met de tv. Zowel de sonos als de horizon hebben maar 1 HDMI aansluiting.
Want de horizon moet ook via de HDMI met de televisie zijn aangesloten.

ik ga morgen bellen met de Sonos helpdesk, misschien dat zij iets weten.

@bloemen64 hoe zet ik via de mediabox de dolby uit?
Reputatie 7
Badge +31
@024chantal
Je kunt toch ook vanuit de Mediabox XL met een optische kabel naar de Sonos?
Als ik mij niet vergis.
Reputatie 5
Badge +2
024chantal schreef:

beste allemaal,
allereerst bedankt dat jullie allemaal meedenken.
ik heb de HDMI kabel
van de sonos in de horizon box gestopt maar dan heeft de horizon box weer geen aansluiting met de tv. Zowel de sonos als de horizon hebben maar 1 HDMI aansluiting.
Want de horizon moet ook via de HDMI met de televisie zijn aangesloten.

ik ga morgen bellen met de Sonos helpdesk, misschien dat zij iets weten.

@bloemen64 hoe zet ik via de mediabox de dolby uit?


Via: Hoofdmenu/Opties/UitgebreideInstelligen/Audio-Instellingen/DolbyDigitalOutput.
Zet deze op "Uit". Je kunt het ook per zender doen. Maar dat is meer werk.

De optische uitgang van de Mediabox gebruiken is ook een manier als de Sonos geen HDMI uitgang voor een de TV heeft. Is wel lastiger in gebruik.

Gewoon via je TV kijken als je het geluid in DD wilt horen. Andere zaken via de MB doen.

Als je Netflix kijkt en de optische uitgang gebruikt dan zul je ook daar een issue krijgen. Netflix gebruikt DD+. Dat gaat niet over de optische uitgang. Ook dan zal het stil blijven. Mits je bij NF ook het digitale geluid uitzet en kiest voor stereo.

Tja. Het leven gaat niet over rozen. Zeker niet met een MB. Daar kan Sonos niet veel aan doen.
Hij doet het....pfff wat een gedoe zeg.
ik heb via de ziggo box dolby uitgezet.
dat was het dus.
Iedereen bedankt voor jullie input en tijd!
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor het melden.
Veel luister plezier.
Reputatie 7
Badge +31
Ik heb het vermoeden dat de TV geen Dolby doorgeeft aan je Sonos Beam wat wel van de Mediabox XL afkomt en dan hoor je niets.
Stereo geeft de TV wel goed door.

Vandaar mijn vraag, sluit de optische uitgang van de Mediabox XL eens aan op de Sonos, want daar gaat wel een Dolby Digital door en heb je wel een beter geluid op je Sonos Beam dan alleen met stereo.

Via HDMI gaan uitgebreidere versies van Dolby door.
Reputatie 7
024chantal schreef:

Hij doet het....pfff wat een gedoe zeg.
ik heb via de ziggo box dolby uitgezet.
dat was het dus.
Iedereen bedankt voor jullie input en tijd!



Zo dat moest wel van ver komen, knap werk allemaal! Het ging dus om een fout in de Panasonic TV die met een instelling in de box te omzeilen was. Fijn dat je nu weer overal geluid hebt 🙂

Reageer