SuzanneO

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding bij opnemen via externe harddisk

Hai,
Ik heb vanwege de wissel van analoog naar digitaal overgegaan van een analoge harddiskrecorder naar een smart-tv met een externe harde schijf.
Bij het programmeren van een opname krijg ik aan het eind van de programmeercyclus een melding: "FOUT Er is een fout opgetreden bij het programmeren van de nieuwe opname."
Nu heb ik geen idee waar de fout zit.
Gewoon tv-kijken gaat prima, de externe harde schijf is nieuw en is volgens de reclame snel genoeg voor het opnemen van films. De harde schijf heb ik geformatteerd (ging niet vanzelf, moest het wel vier keer overdoen) en de smart-tv aan het internet aangesloten.

Op de Philips website (het is een Philips 42PFL7606H/12) is echter totaal geen ondersteuning te vinden.

Maar ik heb dus geen flauw idee of het aan de harde schijf, de tv of de kabel ligt.

Wie heeft een idee?
Groet,
Suzanne
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SuzanneO
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hai heren,
Hartelijk dank voor alle tips!
In mijn geval was het een combinatie van de Circle uitzetten, een aantal dagen wachten en vreemde ogen. Toen iemand anders het later probeerde, deed hij het wel. Dus het zal wel één van bovenstaande redenen zijn geweest...
Groet,
Suzanne

Bekijk in context

6 Reacties 6
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, SuzanneO. Leuk dat je je hier meldt.

Goede vraag stel je. Willem-A, heb jij misschien een goede tip?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Michael Ziggo en SuzanneO

Eigenlijk zegt dit al vrij veel: "De harde schijf heb ik geformatteerd (ging niet vanzelf, moest het wel vier keer overdoen) en de smart-tv aan het internet aangesloten".

Dat geeft doorgaans al aan dat er geen geschikte schijf word gebruikt. Nu geeft men vaak aan dat niet elke schijf geschikt is, maar vaak niet welke dit dan wel zijn. De snelheid zal het probleem niet zijn, maar niet elke schijf werk even goed op apparatuur. Het is dus van belang te weten waar de schijf aan moet voldoen qua grootte, dus de minimum en de maximum opslagcapaciteit en welke schijven de Philips ondersteund.

Met de Humax heb ik goede ervaringen met schijven van WD Elements, maar je zou er denk ik goed aan doen Philips eens te bellen als je hier niets over kan vinden. Echter kun je doorgaans goed werken met een schijf van 100 GB tot 500 GB, maar het is natuurlijk zonde als een schijf niet terug kan als deze na aankoop toch niet blijkt te werken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb nog een aanvulling op het antwoord van Willem-A, ik gebruik zelf een 300Gb schijf en moest na het formatteren in een submenu kiezen de schijf geschikt te maken voor opnemen maar ik heb een Panasonic en geen Philips. Kan je nog even nakijken in de handleiding maar een paar x formatteren is wel vreemd.
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Ik denk dat de grootte van de schijf niet veel uitmaakt, ik gebruik op mijn Philips 4K TV een 2 Tb harde schijf zonder problemen.
Je weet dat je de schijf niet meer moet loshalen en even een andere gaat proberen?
Doe je dat wel dan zijn de opnames op je eerste schijf weg en moet je opnieuw beginnen.
Alhoewel ik deze alleen gebruik voor de interne satelliet-ontvanger, want het nadeel van de schijf is dat je alleen kunt opnemen wat je op dat moment kijkt.
Voor de satelliet is dat niet belangrijk want je kunt gewoon via de HDMI-aansluiting verder een ander programma kijken.
Voor een CI-module kun je dat niet doen, dat gaat n.l. niet werken, ook niet via een HDMI aansluiting....
SuzanneO
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hai heren,
Hartelijk dank voor alle tips!
In mijn geval was het een combinatie van de Circle uitzetten, een aantal dagen wachten en vreemde ogen. Toen iemand anders het later probeerde, deed hij het wel. Dus het zal wel één van bovenstaande redenen zijn geweest...
Groet,
Suzanne
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dus het werkt nu naar wens? veel kijkplezier dan maar weer en dank voor de terugkoppeling. Dat word zeer gewaardeerd! :thumbsup:

Uitgelicht topic