1
Vraag
2
Reacties
marjetv

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bekabeling van 2 Humax decoders met analoge TV

@Willem-A nog enkele vragen:

1e vraag:
Is deze bekabeling correct?
(Ziggo kabel na 11 december digitaal, fUPC, voor vrije zenders):

wandcontactdoos -> coax (?) splitter =>
1) -> Humax 5500 -> analoge Panasonic TV (via scart 1)
2) -> Humax 5300 -> zelfde analoge Panasonic TV (via scart 2)

2e vraag:
Kun je met andere splitter (welke?) op bv scart 1 van analoge TV de twee Humaxen aansluiten? (want dan scart 2 vrij om oude analoge Panasonic HD aan te sluiten voor - alleen - afspelen).

NB: oude Panasonics nog super beeld én geluid, en ivm duurzaamheid zijn ze tot de 1e hardware storing deze puzzel de moeite waard.
Ziggo niet blij, maar veel Amsterdammers wel als dit werkt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"5400 (was 329): 2 tuners, 1 tb (1tb zou te groot zijn en storingen geven, beter is HD met max van 500 gb, zoals van 5200)."

Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar ook dit kan naar het land der fabelen. Sterker nog: er zijn ook mensen die in hun 5200c een grotere schijf plaatsen. Ik werk met verschillende modellen, waaronder de 5400c, en heb nooit issues gezien die voortkomen uit de grootte van de schijf. Soms snap ik niet helemaal waar die uitspraken vandaan komen en op gebaseerd zijn. Dat geld evenzo voor het verhaal van de 5500c, waar Ziggo het e.e.a. onbruikbaar aan gemaakt zou hebben. Men verzint iets, en dat gaat als een razende het Internet rond, en zo komen de sprookjes in de wereld.

Op het AOP, de aansluiting van Ziggo, zit een splitter voor aansluiting van de Tv en het modem. Je hoeft niet noodzakelijk een splitter te gebruiken als je de 2 apparaten bij elkaar plaatst. Je kan dan de coax kabel ook doorlussen van de ene decoder naar de ander. Het best is het dan de 5300c eerst op de kabel van Ziggo aan te sluiten, en vanaf de RF out van de 5300c naar de 5500c te gaan.

Het is dan wel raadzaam de 5300c uit de energiespaarstand te halen, want anders kan het zijn dat bij het opstarten van deze decoder het signaal op de 5500c even 'hikt'. Is dat dan nog aan de orde en storend, kun je altijd nog een splitter plaatsen bij de apparaten. Dit zou dan een optie kunnen zijn:

https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/1193487/coax-splitter-retourgeschikt-2-weg.html?gclid=EAIaIQobChMIjNjS7dWE3wIVTLHtCh10HwfpEAAYASAAEgKpXvD_BwE#


"1) -> Humax 5500 -> analoge Panasonic TV (via scart 1)
2) -> Humax 5300 -> zelfde analoge Panasonic TV (via scart 2)"

Dit is verreweg de beste optie, maar dat is al gezegd en ik denk dat velen het daar mee eens zullen zijn. Ik ben in ieder geval nooit zo kapot geweest van scart splitters of scart boxen. Maar natuurlijk is er altijd wat te vinden en als het niet goed zou werken kan het uiteraard terug.

Hier een voorbeeld van rommel:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/400/3-poorts-scart-splitter.html

Dit lijkt er meer op en heeft ook een keuzeschakelaar:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1017283/2-poorts-scart-schakelaar-professioneel.html

Wil je de in een 3-weg uitvoering, dan word het deze:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1017284/3-poorts-scart-schakelaar-professioneel.html

Persoonlijk zou ik voor de laatste gaan. 1 ingang meer, en voor elke ingang een keuzeschakelaar.

"Of is er een betere bekabeling (doorlussen, anderszins) mogelijk?
Welke splitters, kabels heb ik nodig?"

Het doorlussen van de 2 Humax modellen is reeds genoemd, en een van de links verwijst reeds naar de splitter. De kabels dienen in ieder geval dubbel afgeschermd te zijn, en vaak zijn de goede kabels voorzien van het kabelkeur keurmerk. Is de kabel vanaf het AOP tot de Tv niet al te lang, kun je van Ziggo gratis een zeer goede kabel ontvangen. Ik dacht dat deze tot 3 meter gaat. Anders is Hirschmann een zeer goede keuze. Maar let er echt op dat de kabel zeker dubbel afgeschermd is, en kijk goed naar de gebruiksaanwijzing. Met name meermaals buigen op eenzelfde plaats, of te scherp buigen vinden deze kabels niet fijn. Koop liefst een kabel met voorgemonteerde stekkers. Het monteren van een coax stekker is goed te doen, maar we zien ook maar al te vaak dat het hier misgaat.

Ook de scart splitter is reeds genoemd en ook daarvan staat hier de link naar het product.

Zo moet je toch wel een stukje verder komen denk ik.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag marjetv

1: het digitale signaal is al aanwezig. Na 11 december valt wellicht het analoge signaal weg, maar er is al zeer lang ook een digitaal signaal. Je kan dus de decoders nu al gebruiken. Vraag is wel waarom je op eenzelfde Tv de Humax 5500c aansluit, en tevens de Humax 5300c... Doe je dat om toch alle zenders te kunnen bekijken als je opneemt met de 5300c, dan is het echt veel raadzamer een Humax 5200c van marktplaats te halen.

Deze heeft 2 tuners en kan opnemen terwijl je een andere zender bekijkt.En afhankelijk van de zenders (streams) kun je soms zelfs 2 zenders opnemen een 3e bekijken. En je kan 2 zenders opnemen en een eerdere opname bekijken. Daarnaast is er al een harde schijf in het apparaat aanwezig. Je hoeft dan geen splitter te plaatsen, en je houdt tevens een scart ingang op je Tv over. Voor 50-60 Euro heb je een. Dat is echt het beste wat je nu kan doen. Vergeet dan even de 5300c.

2: Er zijn wel scart splitters/switches, welke dat kunnen, maar vaak zitten de apparaten elkaar toch in de weg. Rechtstreeks aansluiten is dus het best, maar steeds weer de scart stekkers eruit halen en omwisselen is zeker niet raadzaam. Maar volg je bovenstaande, heb je dus ook dat probleem niet. Ik denk maar mee he... :wink:

Denk hier eens over na. Ik ga zo weer even liggen, maar lees wel wat je ervan vindt. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat dit de beste optie is. Ook de 5200c kan de vrije zenders in fUPC gebed ontvangen.

Opa gaat er even uit, maar we spreken elkaar nog. (via deze site dan... :grin:
marjetv
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Willem-A
>>> zie >>>

1: het digitale signaal is al aanwezig. Na 11 december valt wellicht het analoge signaal weg, maar er is al zeer lang ook een digitaal signaal.
>>> Ja, digitaal signaal is er al lang maar ik zit nog analoog te kijken met oude analoge Panasonic. Na 11 december valt analoge signaal in Amsterdam weg, dus moeten wij hier nu echt over op digitaal.

Je kan dus de decoders nu al gebruiken. Vraag is wel waarom je op eenzelfde Tv de Humax 5500c aansluit, en tevens de Humax 5300c...
>>> Oude analoge Panasonic TV heeft geen digitale tuner, daarom zet ik (lees Ziggo) er een Humax 5500 als digitale tuner voor. De 5500 is echter geen recorder en bovendien aan de achterkant volledig afgesloten door Ziggo (USB, ethernet).

Doe je dat om toch alle zenders te kunnen bekijken als je opneemt met de 5300c, dan is het echt veel raadzamer een Humax 5200c van marktplaats te halen.
>>> Weet niet hoe ik op marktplaats aan een (echt) betrouwbare 5200 moet komen. De 5200 zelf kopen liever niet (sorry Humax):

  • is duur
  • alleen te koop in combinatie met TVH3 (soort dure Humax chromecast) die ik niet kan gebruiken met mijn analoge TV (geen HDMI ingang). Tenzij met extra omvormer van 45 euro. Niet nodig. Totaal: ruim 400,-

Deze heeft 2 tuners en kan opnemen terwijl je een andere zender bekijkt.En afhankelijk van de zenders (streams) kun je soms zelfs 2 zenders opnemen een 3e bekijken. En je kan 2 zenders opnemen en een eerdere opname bekijken. Daarnaast is er al een harde schijf in het apparaat aanwezig. Je hoeft dan geen splitter te plaatsen, en je houdt tevens een scart ingang op je Tv over.
>>> I know: mooi apparaat maar met de 5300 kan hetzelfde (opnemen).
5200 = scenario 2 voor mij. Beter nog de 5400 maar Humax (sorry) heeft de hele markt hiervan afgesloten en is zelf ook recent gestopt met de verkoop van dit apparaat (2 tuners, HD 1tb).

Voor 50-60 Euro heb je een.
>>> hoe? Marktplaats?

Dat is echt het beste wat je nu kan doen. Vergeet dan even de 5300c.
>>>> au

2: Er zijn wel scart splitters/switches, welke dat kunnen, maar vaak zitten de apparaten elkaar toch in de weg.
>>> Dat is dus mijn vraag qua bekabeling, denk dat dit zou moeten kunnen, maar nogmaals, ben niet technisch.

Rechtstreeks aansluiten is dus het best, maar steeds weer de scart stekkers eruit halen en omwisselen is zeker niet raadzaam.
>>> nee, ga ik ook zeker niet doen, al helemaal niet met die onhandige scarts. Maar daar heb je scart splitters voor.

Maar volg je bovenstaande, heb je dus ook dat probleem niet. Ik denk maar mee he... :wink:
>>> ja, fijn, maar ik heb enkele bewuste keuzes gemaakt: wil minder TV kijken, on-demand en interactieve TV is geweldig maar kost zoveel tijd, vrije zenders zijn voor mij dan voldoende, ik kan lezen en schrijven met HD's, 5300 schrijft lekker weg op externe HD's, capaciteit dan in principe oneindig, houdbaarheid en terugkijk-mogelijkheid idem. Sorry Ziggo.

Denk hier eens over na. Ik ga zo weer even liggen, maar lees wel wat je ervan vindt. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat dit de beste optie is. Ook de 5200c kan de vrije zenders in fUPC gebed ontvangen.
>>> Dan ga ik me inlezen op hoe deze community werkt want ik heb me om 15.00 vanmiddag ingeschreven en nog geen gelegenheid gehad te lezen hoe het hier allemaal werkt en hoe de omgang en Nettiquette is ....

18.55
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Opa is er nog even en zal reageren op je opmerkingen.

1 is duidelijk en behoeft dus geen verdere uitleg of toelichting meer.

"een Humax 5500 als digitale tuner voor. De 5500 is echter geen recorder en bovendien aan de achterkant volledig afgesloten door Ziggo (USB, ethernet)".

Dat is niet geheel correct. De 5500c is geen PVR (recorder) maar Ziggo heeft er niets aan afgesloten. Ik weet dus niet goed waar dat vandaan komt. Van een ethernet aansluiting is totaal geen sprake op dit model, en de USB is standaard af fabriek niet bruikbaar, maar is aanwezig voor fabrieksdoeleinden. Ik zie vaker dat Ziggo e.e.a. ongedaan gemaakt zou hebben, maar dat kan naar het land der fabelen worden verwezen. De USB aansluiting stuurt wel een spanning uit. Dat is dan dus ook het enige.

Er is naast een 5500c ook een 5550c, en dit model is exact identiek aan de 5500c. Maar voor Ziggo heeft men gekozen voor een ander typenummer en daarop is dan ook het Ziggo logo aanwezig. Maar ook op de 5550c geen werkende USB aansluiting, en geen ethernet/Internet aansluiting. Deze laatste zit er vanaf fabriek absoluut niet op. Het is nl. een zeer simpele decoder, die als vervanger dient voor het analoge signaal en het zonder al teveel extra's moet stellen.

"Weet niet hoe ik op marktplaats aan een (echt) betrouwbare 5200 moet komen".

Op marktplaats zie je vaak te koop voor een nette prijs, en ook al is het een gok, doorgaans koop je er prima apparaten. Een verademing in gebruik t.o.v. een 5300c.

"De 5200 zelf kopen liever niet (sorry Humax):

  • is duur
  • alleen te koop in combinatie met TVH3 (soort dure Humax chromecast) die ik niet kan gebruiken met mijn analoge TV (geen HDMI ingang). Tenzij met extra omvormer van 45 euro. Niet nodig. Totaal: ruim 400,-"


De 5200c word alleen nog als bundel verkocht met de TV+H3. Geen dure Chromecast, maar een mediaspeler welke heel anders werkt. Ik gebruik deze (uiteraard) ook. Nieuw kopen is dus duur, maar daarom is er ook de handel in gebruikte modellen. Als je dat aandurft kan het je veel geld schelen.


">>> I know: mooi apparaat maar met de 5300 kan hetzelfde (opnemen).
5200 = scenario 2 voor mij. Beter nog de 5400 maar Humax (sorry) heeft de hele markt hiervan afgesloten en is zelf ook recent gestopt met de verkoop van dit apparaat (2 tuners, HD 1tb)."

Sorry, maar de 5300c is toch een heel ander apparaat als de 5200c. Ja, de 5300c kan opnemen, maar daarvoor is dan wel een externe schijf nodig. En veel mensen lopen toch tegen de misser aan dat je doorgaans alleen kan opnemen wat je kijkt. Een 5200 is daarbij vergeleken echt een verademing. Je hebt dan ook veel meer machine in handen. De 5300c is zeer karig uitgevoerd en moet het bv. ook stellen zonder display, zonder analoge uitgangen voor het geluid, moet het doen met 1 scart enz. En als je dan een 5300c en 5500c op éénzelfde Tv moet aansluiten, om eigenlijk de tekortkomingen van de 5300c op te vangen, vind ik dat toch erg zonde. Zeker als het met 1 apparaat kan dat dit alles vervangen kan.

De 5400c is op hetzelfde platform gebouwd als de 5200c. Deze was er dan wel later, en lijkt dus nieuwer, maar in feite is het een 5200c met een andere kast, ander design, en een schijf van 1 TB. Verder is alles, dus ook de werking identiek aan de 5200c. Echter werd deze van meet af aan toch een beetje omzeild omdat men het prijsverschil tussen de 5400c en 5200c te groot vond.

De 5400c werd dus veel minder verkocht en als er bijna geen vraag meer naar is, gaat men uiteraard niet verder met de fabricage en verkoop. Maar een schijf van 1 TB is ook niet heilig. Gaat er dan wat mis, kun je alles zomaar eens kwijt zijn wat erop staat. Beter is het z.s.m. dat wat je wilt bewaren op een ander medium over te zetten. Maar het is een kwestie van tijd vooraleer ook de 5200c zal verdwijnen, en wat er dan komt is nog geheel ongewis.

"Voor 50-60 Euro heb je een.
>>> hoe? Marktplaats?"

Ja, marktplaats. Je wilt niet weten hoe vaak men daar dit model koopt. En nu Humax alleen de 5200 nog in een bundel aanbied, word dat alleen maar meer, alhoewel de TV+H3 wel een heel geliefd apparaat is.

"Dat is echt het beste wat je nu kan doen. Vergeet dan even de 5300c.
>>>> au"

Valt mee. doet maar even zeer... Heb je eenmaal de 5200c ben je de 5300c zo vergeten.

"2: Er zijn wel scart splitters/switches, welke dat kunnen, maar vaak zitten de apparaten elkaar toch in de weg.
>>> Dat is dus mijn vraag qua bekabeling, denk dat dit zou moeten kunnen, maar nogmaals, ben niet technisch".

zoals gezegd kan het ook. Er werd vaker een dergelijk apparaat gebruikt om meer apparaten op 1 ingang aan te sluiten, maar lang niet altijd zijn deze even goed. En dan ligt storing op de loer. En ook dit kost, na een harde schijf voor de 5300c, geld. Geld dat je ook in een 5200c kan steken waarmee je dit 'issue' en veel andere punten in een keer ongedaan maakt.

"Maar volg je bovenstaande, heb je dus ook dat probleem niet. Ik denk maar mee he... :wink:
>>> ja, fijn, maar ik heb enkele bewuste keuzes gemaakt: wil minder TV kijken, on-demand en interactieve TV is geweldig maar kost zoveel tijd, vrije zenders zijn voor mij dan voldoende, ik kan lezen en schrijven met HD's, 5300 schrijft lekker weg op externe HD's, capaciteit dan in principe oneindig, houdbaarheid en terugkijk-mogelijkheid idem. Sorry Ziggo."

Waarom steeds sorry zeggen? Je mag toch je eigen mening ventileren? Maar wat bedoel je met 'capaciteit dan in principe oneindig?" je weet dat er op de 5300c een schijf aangesloten mag worden tot max. 500 GB?

">>> Dan ga ik me inlezen op hoe deze community werkt want ik heb me om 15.00 vanmiddag ingeschreven en nog geen gelegenheid gehad te lezen hoe het hier allemaal werkt en hoe de omgang en Nettiquette is ...."

Is prima, maar zoals je ziet toch nog gereageerd. Maar nu stop ik (denk ik) echt even, want ik zit nu wel mezelf in de weg....
marjetv
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je uitvoerige reactie. Ik begrijp je motivatie maar wil nog even geen 5200 of Ziggo box als ik met dit basis model 5300 en vriendelijk kabelabonnement alles kan wat ik wil. Voor nu. En ik ben niet de enige. En ja sorry :), want ik spreek hier wel met een Humax medewerker op een Ziggo forum. En we dwalen steeds af, naar die 5200. Als ik daar vragen over heb stel ik die wel. Doe ik niet.

Mijn vragen gingen over de werking van de 5300 en de bekabeling met analoge apparaten. Ik lees:


  • Bekabeling en storing: kwestie van gekeurde bekabeling en metalen splitters van bv Hirschmann.
  • 5200 (was 269): 2 tuners, HD 500gb (nu met verplicht “soort dure Chromecast” 379). Plus omvormer voor analoge TV á 45,-
  • 5400 (was 329): 2 tuners, 1 tb (1tb zou te groot zijn en storingen geven, beter is HD met max van 500 gb, zoals van 5200).
  • 5300 (vanaf 119): 1 tuner, geen HD maar opname op externe HD. Opname- en bewaarmogelijkheden m.i. oneindig, want als 1e HD vol is hang je er een andere aan. Ergo: volledige vrijheid. Hd's al in huis.
  • Gebruiksaanwijzing en opname-mogelijkheden van 5200 en 5300 verder hetzelfde.
  • Marktplaats “als je het aandurft”: nee, wil niet “gokken” schreef ik al, moet het gewoon doen.

I rest my case, terug naar de kern.

1e vraag:
Is deze bekabeling correct?
(Ziggo kabel na 11 december digitaal, fUPC, wil alleen vrije zenders):

wandcontactdoos -> coax (?) splitter =>
1) -> Humax 5500 -> analoge Panasonic TV (via scart 1)
2) -> Humax 5300 -> zelfde analoge Panasonic TV (via scart 2)

Of is er een betere bekabeling (doorlussen, anderszins) mogelijk?
Welke splitters, kabels heb ik nodig?

2e vraag:
Kun je met andere splitter (welke?) op bv scart 1 van analoge TV de twee Humaxen aansluiten? (want dan scart 2 vrij om oude analoge Panasonic HD aan te sluiten voor - alleen - afspelen).

Wie?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"5400 (was 329): 2 tuners, 1 tb (1tb zou te groot zijn en storingen geven, beter is HD met max van 500 gb, zoals van 5200)."

Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar ook dit kan naar het land der fabelen. Sterker nog: er zijn ook mensen die in hun 5200c een grotere schijf plaatsen. Ik werk met verschillende modellen, waaronder de 5400c, en heb nooit issues gezien die voortkomen uit de grootte van de schijf. Soms snap ik niet helemaal waar die uitspraken vandaan komen en op gebaseerd zijn. Dat geld evenzo voor het verhaal van de 5500c, waar Ziggo het e.e.a. onbruikbaar aan gemaakt zou hebben. Men verzint iets, en dat gaat als een razende het Internet rond, en zo komen de sprookjes in de wereld.

Op het AOP, de aansluiting van Ziggo, zit een splitter voor aansluiting van de Tv en het modem. Je hoeft niet noodzakelijk een splitter te gebruiken als je de 2 apparaten bij elkaar plaatst. Je kan dan de coax kabel ook doorlussen van de ene decoder naar de ander. Het best is het dan de 5300c eerst op de kabel van Ziggo aan te sluiten, en vanaf de RF out van de 5300c naar de 5500c te gaan.

Het is dan wel raadzaam de 5300c uit de energiespaarstand te halen, want anders kan het zijn dat bij het opstarten van deze decoder het signaal op de 5500c even 'hikt'. Is dat dan nog aan de orde en storend, kun je altijd nog een splitter plaatsen bij de apparaten. Dit zou dan een optie kunnen zijn:

https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/1193487/coax-splitter-retourgeschikt-2-weg.html?gclid=EAIaIQobChMIjNjS7dWE3wIVTLHtCh10HwfpEAAYASAAEgKpXvD_BwE#


"1) -> Humax 5500 -> analoge Panasonic TV (via scart 1)
2) -> Humax 5300 -> zelfde analoge Panasonic TV (via scart 2)"

Dit is verreweg de beste optie, maar dat is al gezegd en ik denk dat velen het daar mee eens zullen zijn. Ik ben in ieder geval nooit zo kapot geweest van scart splitters of scart boxen. Maar natuurlijk is er altijd wat te vinden en als het niet goed zou werken kan het uiteraard terug.

Hier een voorbeeld van rommel:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/400/3-poorts-scart-splitter.html

Dit lijkt er meer op en heeft ook een keuzeschakelaar:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1017283/2-poorts-scart-schakelaar-professioneel.html

Wil je de in een 3-weg uitvoering, dan word het deze:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1017284/3-poorts-scart-schakelaar-professioneel.html

Persoonlijk zou ik voor de laatste gaan. 1 ingang meer, en voor elke ingang een keuzeschakelaar.

"Of is er een betere bekabeling (doorlussen, anderszins) mogelijk?
Welke splitters, kabels heb ik nodig?"

Het doorlussen van de 2 Humax modellen is reeds genoemd, en een van de links verwijst reeds naar de splitter. De kabels dienen in ieder geval dubbel afgeschermd te zijn, en vaak zijn de goede kabels voorzien van het kabelkeur keurmerk. Is de kabel vanaf het AOP tot de Tv niet al te lang, kun je van Ziggo gratis een zeer goede kabel ontvangen. Ik dacht dat deze tot 3 meter gaat. Anders is Hirschmann een zeer goede keuze. Maar let er echt op dat de kabel zeker dubbel afgeschermd is, en kijk goed naar de gebruiksaanwijzing. Met name meermaals buigen op eenzelfde plaats, of te scherp buigen vinden deze kabels niet fijn. Koop liefst een kabel met voorgemonteerde stekkers. Het monteren van een coax stekker is goed te doen, maar we zien ook maar al te vaak dat het hier misgaat.

Ook de scart splitter is reeds genoemd en ook daarvan staat hier de link naar het product.

Zo moet je toch wel een stukje verder komen denk ik.
marjetv
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Van analoog naar digitaal: €-vriendelijke oplossing voor opnemen
(Amsterdam, fUPC, vrije zenders zonder smartcard - KabelTV)
Nog bedankt voor je reactie Willem-A: het werkt nu allemaal zoals ik voor ogen had. Heb het nu doorgelust maar blijf nog even verder experimenteren. Ook het tegelijkertijd maken van een opname én kijken van een opname gaat met de Humax 5300 idd zoals verwacht perfect :), ondanks negatieve advies van Humax-Quantis helpdesk 😞

Kijk nu alle (vrije) TV zenders met de 5500 (van Ziggo) en kan nu tegelijkertijd alle andere (vrije) zenders met de 5300 opnemen, zonder smartcard. Geen stream-beperking. Prijstechnisch vriendelijkste oplossing.
Maandbedrag KabelTV blijft hetzelfde (€ 18,70),
plus 5500 (1 tuner) van Ziggo,
plus 5300 (recorder met ook 1 tuner) voor € 139,-.

Ben wel blij dat de ACM de marktmacht van Ziggo op de kabel heeft doorbroken met het besluit om per 1 oktober j.l. ook andere partijen op de kabel toe te laten: duopoli van Ziggo en KPN daarmee door Europese regels gereguleerd. Snap nu ook de haast van Ziggo dit jaar voor de snelle transitie (want verkoop) van analoog naar digitaal. Niet groen, maar geel, want veel kapitaalvernietiging van analoge apparatuur.

Voelde afgelopen weken bovengemiddelde druk voor bovengemiddeld geprijsde abonnementen en apparaten en heel weinig correcte informatie bij sites, winkels, helpdesks, specialisten voor €-vriendelijke en groene alternatieven.

Waar had ik deze alternatieven kunnen vinden?
(graag alleen concrete links met voorbeelden)

Thanks

Informatie

svp 5300 tag niet verwijderen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Fijn dat het voor elkaar is marjetv.

En zo zie je maar, er kan meer als je denkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic