SteveFJR

Level 1
  • 112Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ziggo Mediabox Next met 4k testen

Na meer als een jaar de mediabox XL te hebben getest met regelmatig posten van bevinding(en), hoop niet dat ik wordt nu door Ziggo op een spoor gezet wanneer ze gaan met de nieuwe Ziggo Mediabox Next met 4k testen. Dus, Ziggo mijn Samsung KS7000 smartTV met 4k wil dolgraag een van deze nieuwe boxen testen, aub.
30 Reacties 30
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hier lopen al wat topics over. Zoek dus even via de zoekfunctie op 4K, 4K Box of Next.

@Allen:

Plaats nu a.u.b. niet allerlei links etc. want dan leert men het nooit om zelf eens wat initiatief te tonen. Er is een zoekfunctie en hoe simpel kan het dus zijn die te gebruiken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Er lopen ook vreselijk veel topics over Humax, bijna alles is wel behandelt maar zodra het woord Humax wordt genoemd in een topic dan klimt Willem in de pen om weer een A4tje te tikken, wijs dan de gebruikers ook eens op de zoekfunctie, beetje flauw hoor.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:
Er lopen ook vreselijk veel topics over Humax, bijna alles is wel behandelt maar zodra het woord Humax wordt genoemd in een topic dan klimt Willem in de pen om weer een A4tje te tikken, wijs dan de gebruikers ook eens op de zoekfunctie, beetje flauw hoor.



Ook dan verwijs ik vaak door. Doe ik ook in andere situaties. Maar als ik plaats, doe ik dat uitgebreid, zodat men van het meeste meteen op de hoogte is. En ach, als je een link wilt plaatsen, prima. Ik hou daarin niemand tegen. Maar deze vraag is steeds identiek en dus makkelijk terug te vinden. Even Googelen en je vindt al van alles over de 4K box en zie je ook al verwijzingen naar de Community. En hier is een zoekfunctie welke kan worden gebruikt. Gaan we alles opnieuw uitleggen en weer verwijzingen plaatsen, kan die zoekfunctie ook wel weg.

Maar goed, als we kritisch worden is alles natuurlijk al terug te vinden en is dit een forum als dit nauwelijks nodig. Want wees eerlijk, heel veel is al genoemd en een herhaling van zetten.

Ik zeg dit dus alleen zodat men zelf wat initiatief gaat nemen en eerst even wat zoekt alvorens het te vragen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Voor diegene die het echt niet kunnen vinden:
De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zou het écht niet te vinden zijn Be rt ??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
:sunglasses:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
We pamperen ze vaak teveel Be rt . En weet je, even zoeken kan nog veel sneller werken dan op een antwoord moeten wachten... En mensen leren zelf weer wat te ondernemen. Niet alles hoeft ons aangedragen te worden hoor. Wij zoeken ook als dat nodig is...
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Willem-A wrote:
Hier lopen al wat topics over. Zoek dus even via de zoekfunctie op 4K, 4K Box of Next.

@Allen:

Plaats nu a.u.b. niet allerlei links etc. want dan leert men het nooit om zelf eens wat initiatief te tonen. Er is een zoekfunctie en hoe simpel kan het dus zijn die te gebruiken.

Allemachtig zeg, we zitten hier niet op tweakers.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Heeft toch niets met Tweakers te maken mandatory ? Ik vind dat mensen ook best even zelf wat inzet kunnen tonen iets te vinden. We hoeven toch niet alles op een bordje aangereikt te krijgen? Krijg ik ook niet, en wil ik ook niet eens. Van een beetje inzet is nog nooit iemand slechter geworden.

Maar ik vind het wel goed dat het een discussie losmaakt. Krijgt het wat aandacht en word het gelezen.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Willem-A zijn altijd dezelfde die het lezen 🙂
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
mandatory wrote:

Willem-A wrote:
Hier lopen al wat topics over. Zoek dus even via de zoekfunctie op 4K, 4K Box of Next.

@Allen:

Plaats nu a.u.b. niet allerlei links etc. want dan leert men het nooit om zelf eens wat initiatief te tonen. Er is een zoekfunctie en hoe simpel kan het dus zijn die te gebruiken.
Allemachtig zeg, we zitten hier niet op tweakers.



Daar hebben ze het, wat moderatie betreft, in ieder geval beter geregeld en zie je niet 100x dezelfde vraag terugkomen.
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Willem-A wrote:
Heeft toch niets met Tweakers te maken mandatory ? Ik vind dat mensen ook best even zelf wat inzet kunnen tonen iets te vinden. We hoeven toch niet alles op een bordje aangereikt te krijgen? Krijg ik ook niet, en wil ik ook niet eens. Van een beetje inzet is nog nooit iemand slechter geworden.

Maar ik vind het wel goed dat het een discussie losmaakt. Krijgt het wat aandacht en word het gelezen.


Je bent hier een gebruiker, geen beleidsmaker of onderdeel van Ziggo.
Laagdrempeligheid op een community zoals deze is prima.

Als je je ergert aan de vragen open ze dan niet; de titel zegt meestal al genoeg.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar mandatory , daarom mag ik nog wel aangeven dat men zelf wat initiatief mag tonen om te zoeken. En ik plaats hier ook al een tijdje... Ik ben eigenlijk verbaast over wat voor reacties dit losmaakt. Er is toch niets mis mee als men zelf even wat zoekwerk doet. Sterker nog: Je hoeft maar 4K in te toetsen en je word plat gegooid met berichten over de box. Dat gaat dus reuze snel. Vaak nog sneller als wachten op een reactie welke vaak alleen maar weer verwijst naar de bekende topics.

Heeft ook niets met laagdrempeligheid te maken. Als dat zo werkt is een zoekfunctie totaal overbodig. Dát is wat ik ermee wil zeggen. Het kan allemaal zo eenvoudig, maar nee, het moet nog simpeler: "We gaan niet zoeken, we vragen het wel".

Als vaste beantwoorders weten we ook niet altijd alles, maar dan maken we er ook even wat werk van om te gaan zoeken, het te gaan testen, het uit te proberen etc. Als we dat niet zouden doen, zouden er veel vragen onbeantwoord blijven. Waarom mogen mensen nou wel van ons verwachten dat we een pasklaar antwoord hebben, of, zo niet, we het wel even voor ze uitzoeken, maar mogen wij niet verwachten dat men er zelf ook even wat energie in steekt? Ik zie het verschil niet.

Maar goed, het is duidelijk waar ik op doel, en dus laat ik dit verder rusten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Willem-A Ik sta helemaal achter je standpunt, er wordt te makkelijk linken gegeven en de gebruiker van Informatie voorzien, terwijl dit een Klant Helpt Klant Forum is en je een vraag-onderwerp-advies of inlichtingen kan posten. Zijn het dringende vragen betreft een probleem kan ik er nog in komen, maar zoals aangegeven met sommige bekende onderwerpen is de zoekfunctie handiger dan de antwoorden. Ja er mag wel wat meer in de Zoekbalk boven in de Community gebruikt worden.

Ik doe het zelf ook, ik gebruik ook linken, om de gebruiker op weg te helpen, ik hoor eerst een gebruiker uit met vragen, meestal zitten daar al de antwoorden in, zo niet ga ik pas met linken strooien. En Willem legt het hier keurig uit naar iedereen en in het algemeen, zie het niet als een aanval mandatory en deze community is echt niet laagdrempelig, het is 1 van de betere community's waar mensen juist goed worden geholpen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Soms geeft een link direct het antwoord op een duidelijke vraag of met een duidelijk probleem en de oplossing en de mogelijkheden zijn dan in een paar seconden gevonden.

Maar eerst de gestelde vraag of het probleem verduidelijken met doorvragen, geeft vaak een helderder beeld voordat de juiste link geplaatst kan worden.

Als iemand hier nieuw is, dan kom zij/hij in een nieuwe wereld met heel veel nieuwe informatie en indrukken en werkwijzen en dan geld voor mij het klant helpt klant principe.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Overdrijf je met dat laatste stukje tekst niet een beetje Be rt ? Zouden al die indrukken etc. zo groot zijn dat men niet zelf kan zoeken? Hoe moet het dan met Google?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Willem-A Misschien wel, maar wij kennen deze community wereld en weten in deze wereld de weg.

Als wij ineens in een nieuwe wereld komen en we kennen deze wereld niet en alles is nieuw, ook het specifieke taalgebruik en schijnbaar normale woorden in die wereld en de betekenis en werking van een aantal zaken is nog niet duidelijk, dan wordt het heel lastig om je weg te vinden en ben je blij dat een ander je op weg helpt.:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dan mogen ze de zoekfunctie nog wel wat meer gaan verduidelijken Be rt . Uitzonderingen daargelaten, want die zijn er zeker, maar men is toch niet wereldvreemd als men hier komt? Vaak geeft men zelfs al aan van alles te hebben gelezen op het Internet, dus sorry, ik ga maar deels in je verhaal mee. Vaak is het simpelweg gemakzucht. Het lijkt er nu op alsof die mensen wereldvreemd zijn, maar dat zijn de meesten echt niet. "Een nieuwe wereld met heel veel nieuwe informatie en indrukken... " Het is maar een forum hoor. En dát hebben ze ook kunnen vinden!

Een ander op weg helpen. Uitstekend. Zitten we voor. Maar dat laat onverlet dat men ook best zelf nog wat moeite mag doen iets op, of uit te zoeken. En dat is waar men regelmatig gewoonweg geen zin in heeft. Waarom ook, als je op alles wat je vraagt antwoord krijgt... En dat hou je alleen maar in stand als je mensen alles voorkauwt en, in dit geval, niet gewoon even wijst op de zoekfunctie.

Aan bepaalde vragen zie je vaak al wie je voor je hebt, en dan kun je altijd nog wat meer of extra's doen. Maar mensen gewoon even in de goede richting duwen door aan te geven dat er een zoekfunctie is, daarmee is niks mis. Op Googel kan men doorgaans ook zoeken en het juiste vinden.
SteveFJR
Topicstarter
Level 1
  • 112Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Uitgelicht topic