Beantwoord

Ziggo sport (14) opeens slecht na defintief stoppen analoge signaal


  • Ontdekker
  • 3 reacties
Na bericht van Ziggo, dat analoge signaal stopt heb ik mijn tv gelukkig kunnen instellen zodat ik het digitale signaal kan ontvangen.

Goede informatie en handleiding.
Geen probleem. Digitale ontvangst was dan ook prima afgelopen maand.

In nacht van 22 op 23 oktober is het analoge signaal definitief gestopt hier in Dordrecht.
Volgende dag deed de tv niks meer, stappen wederom doorlopen, alle instellingen stonden nog goed en tv deed het weer na doorlopen alle stappen.
Echter alleen kanaal 14, ziggo sport happert opeens, varierend van alleen geluid tot happerend/wegvallend beeld.
Bekabbeling is nieuw en Coax.
Enig idee wat dit zal kunnen zijn ?

Bij voorbaat dank.
icon

Best beantwoord door dpd 31 oktober 2018, 23:21

Op onverklaarbare redenen doet kanaal 14 het na een dag of 5 weer normaal. Niks veranderd of aangepast.
Dank voor het meedenken

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Veel kijkplezier gewenst.☺

Soms is er een vage medewerker actief die in de achtergrond iets oplost.

Op onverklaarbare redenen doet kanaal 14 het na een dag of 5 weer normaal. Niks veranderd of aangepast.
Dank voor het meedenken
Reputatie 7
Badge +31
@dpd Is er al verbetering?

Zo niet, dan moet er zeker nog even verder gekeken gaan worden.
Reputatie 7
Wil je eens proberen hoe het gaat zonder de splitter? Niet om het zo te houden, natuurlijk, want dan werkt je andere TV niet. Puur om even te testen.
Zit idd een spliter op de aansluiting.

Uithalen van de Coax heeft niks geholpen.

Tot dinsdag deed kanaal 14 het ook gewoon prima. Kanaal 976 doet het wel. Daarom vind ik het zo vreemd
Reputatie 7
Bedankt voor je informatie!

Als dit je tweede TV aansluiting is, zal er toch ergens iets gesplitst zijn. Je hebt immers ook signaal op je eerste TV met mediabox! Heb je de mogelijkheid om foto(s) van je aansluitingen te maken?
En zou je voor de zekerheid de coaxkabel eens uit de TV en aansluiting willen halen en deze na 2 minuten terug doen om te kijken of dit iets verandert?
Bedankt voor je reactie.

Na checken van alle overige kanalen om te kijken of er meer met storing waren, kwam ik op kanaal 976 terrecht, waar ziggo sport ook op uitgezonden word. Kanaal 976 werkt goed waar kanaal 14 blijft happeren.

De vragen te beanwoorden
  • happering alleen op kanaal 14
  • via de kabel
  • dit is de tweede tv, tv 1 met box
  • via muur, ouderwetse tv aansluiting, geen splitters
Kanaal 14 heeft het een maand goed gedaan op deze tv na overstap van analoog naar digital.
Na nacht van 22/23 oktober lag alles eruit en na herinstellen happert kanaal 14
Reputatie 7
Hey @dpd. Welkom op de Ziggo Community! Goed dat je hierover een topic aanmaakt, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kwaliteit van je zender(s) slechter wordt na de omzetting!
Ervaar je de haperingen enkel op Ziggo Sport kanaal 14?
Kijk je momenteel TV via de kabel, of met gebruik van de Digitale Ontvanger?
Heb je meerdere TV's in huis?
Kan je iets vertellen over je aansluiting thuis? Waar komt Ziggo je woning binnen en hoe verloopt dit signaal naar de TV/Digitale Ontvanger. Zijn er bijvoorbeeld splitters/versterkers in gebruik?

We horen graag van je!