Vraag

Wel DVB-C ontvangst op alle kanalen, maar niet op 14 Ziggo Sport HD...

• 15 mei 2019
  • 6 Reacties
  • 188x Bekeken

In Woerden hebben we de brief ontvangen dat het analoge TV-signaal stopt. Dus gelijk even gecontroleerd met de Ziggo "Volg de stappen" folder in de hand. Wat blijkt, kanaal 14 is inderdaad Ziggo Sport zoals de folder aangeeft, en geeft 100% signaalsterkte, maar ook 0% signaalkwaliteit. Dus géén beeld. Zie bijgesloten foto van het beeld met signaalcondities...

Aangezien "Analoog" is uitgeschakeld in de afstemmenu's van deze smartTV, en alleen DVB-C is ingeschakeld, moet ik toch concluderen dat we al wel digitale kabel TV kijken... Toch? Die D in DVB-C staat toch echt voor Digitaal... Alle andere Ziggo zenders kunnen we prima zien, en dit zijn allemaal DVB-C zenders... En de Ziggo card zit goed in dat CI slot van de TV, via de SmartTV menu's kan ik die Ziggo card uitlezen. Voor de zekerheid ook nog even alle kanalen laten updaten, maar geen effect. Alles is te zien behalve nu net dat kanaal 14 waar de "schakelmee" instructie over praat.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn???
Lopen we toch nog het risico dat na 4 juni alles op zwart gaat???

6 Reacties

In 5 dagen nog geen enkele reactie??? Heeft echt niemand enig idee??? Ook Ziggo niet???
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Puppie Power heb je toevallig een modem met wifi in de buurt staan zeg maar direct achter de tv. Het kan zijn dat de modem/router stoort op je ci cammodule. Onlangs bij mijn ouders de cammodule ci opnieuw moeten installeren omdat Gelderland van analoog naar digitaal ging. Nou wil het geval icm met een Philips led tv dat de connectbox modem met wifi aan stoort op zender rtl4 en 5 signaal 0. Als de connectbox direct achter of naast de tv staat stoort deze op de slot waar de cammodule ci zit. Mocht jouw modem dicht bij de tv staan probeer hem te verplaatsen.

Werkt het nog niet installeer de module is opnieuw met de handleiding die je bij de module erbij heb gekregen. Belangrijk is laat de tv eerst de kanalen zoeken zonder dat de kaart in de tv zit. Nadat alles is gevonden volg de handleiding conform tv merk.
Reputatie 4
Badge +2
Puppie Power als niks werkt nog de volgende optie ga naar mijnziggo op Ziggo.nl kies producten daarna televisie halverwege zie je mediaboxen/smartcards ci daaronder staat zenders ophalen en pincode reset. Druk op zenders ophalen en kijk of het werkt ook bij details als je dat ziet kun je de zenders ophalen. Let op heb geduld duurt ongeveer 15 tot 20 minuten. Mocht het dan nog niet werken bel de helpdesk of vraag hier op deze community via een Ziggo mod voor eventuele swap. Dan ruilen je ci om voor een nieuwe. Wat wel overigens van belang is staat op jouw ci de laatste software versie. Dit kun je controleren meestal via instellingsmenu. Van de Philips weet ik het maar van andere merken niet anders als je de gebruiksannwijzing vd tv hebt daar staat het vast in. In ieder geval veel succes.
Goeie tips Orphanmountain...!!!
Er staat géén modem met Wifi bij de TV, maar wel zo'n kastje voor draadloos communiceren met gehoorapparaten, nog net zichtbaar op de foto bij dit topic links onder het beeldscherm. Dat praat waarschijnlijk via Wifi of Bluetooth met de gehoorapparaten, en zou dus op de CI module kunnen inwerken. Ik ga dat kastje eens proberen wat afstand tot de TV te geven. Eens kijken hoe ver de SCART-kabel reikt...
CI Module herinstalleren is ook een goede optie. Die hou ik in gedachten. Net als CI software versie checken/updaten en zenders ophalen via mijnziggo.
Bedankt...!!!
Reputatie 7
Hoi @PuppiePower,

Heb je het kastje al verplaatst en gaat dat beter? Ik ben benieuwd!
Reputatie 4
Badge +2
@PuppiePower

Was even benieuwd is het probleem ondertussen opgelost.

Reageer