Ik heb een Philips 32PFL7404 TV en deze heeft een ingebouwde digitale ontvanger. Via het stappenplan van Ziggo doorloop ik de stappen om alvast de digitale zenders te installeren, maar na de stap waarbij ik frequentie 164,00 in moet vullen gaat het fout: de TV gaat zoeken maar maakt geen vooruitgang. Na 5 minuten stopt het zoekproces met 0 gevonden zenders als resultaat. Bij de volgende stap waarbij ik een netwerk-ID in moet voeren kom ik niet eens.
Wie weet wat er fout gaat? Ben ik te vroeg met de overstap en wordt het digitale signaal nog niet doorgegeven via de kabel?
Best beantwoord door AnaloogDigitaal
Het heeft even een paar dagen langer geduurd maar ik ben er inmiddels uit.
Ik heb met de klantenservice van Ziggo en Philips gebeld. Ziggo gaf aan dat alles gewoon hoort te werken en Philips gaf aan dat de digitale ontvanger in mijn TV ouder is dan 2012 en dat de frequentie die vandaag de dag gebruikt wordt om digitale zenders door te geven niet wordt ondersteund door de ontvanger..
Allebei hebben ze gelijk, want mijn Philips TV in de woonkamer had de omzetting in 2 minuten doorlopen. Aan de kant van Ziggo klopt dus inderdaad alles en mijn woonkamer-TV is nog maar 4 jaar oud, wat Philips ook aangaf.
Wat me bij die installatie opviel was dat er bij de installatie-optie "antenne of kabel" nog het woord "DVB-C" achter "kabel" stond. Dat heeft de TV uit dit topic daar niet staan. Ziggo stuurt mij nu een losse ontvanger toe, zodat ik toch digitale TV kan kijken op beide TV's.