Beantwoord

Philips tv vindt geen digitale zenders

Eind oktober stopt Ziggo met het doorgeven van analoge TV in mijn gemeente.

Ik heb een Philips 32PFL7404 TV en deze heeft een ingebouwde digitale ontvanger. Via het stappenplan van Ziggo doorloop ik de stappen om alvast de digitale zenders te installeren, maar na de stap waarbij ik frequentie 164,00 in moet vullen gaat het fout: de TV gaat zoeken maar maakt geen vooruitgang. Na 5 minuten stopt het zoekproces met 0 gevonden zenders als resultaat. Bij de volgende stap waarbij ik een netwerk-ID in moet voeren kom ik niet eens.

Wie weet wat er fout gaat? Ben ik te vroeg met de overstap en wordt het digitale signaal nog niet doorgegeven via de kabel?
icon

Best beantwoord door AnaloogDigitaal 22 september 2018, 15:11

Het heeft even een paar dagen langer geduurd maar ik ben er inmiddels uit.

Ik heb met de klantenservice van Ziggo en Philips gebeld. Ziggo gaf aan dat alles gewoon hoort te werken en Philips gaf aan dat de digitale ontvanger in mijn TV ouder is dan 2012 en dat de frequentie die vandaag de dag gebruikt wordt om digitale zenders door te geven niet wordt ondersteund door de ontvanger..

Allebei hebben ze gelijk, want mijn Philips TV in de woonkamer had de omzetting in 2 minuten doorlopen. Aan de kant van Ziggo klopt dus inderdaad alles en mijn woonkamer-TV is nog maar 4 jaar oud, wat Philips ook aangaf.

Wat me bij die installatie opviel was dat er bij de installatie-optie "antenne of kabel" nog het woord "DVB-C" achter "kabel" stond. Dat heeft de TV uit dit topic daar niet staan. Ziggo stuurt mij nu een losse ontvanger toe, zodat ik toch digitale TV kan kijken op beide TV's.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

41 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen

Ik kom daar 474.00 en 04444 tegen, maar dat kan aan mijn locatie liggen.
Maar het is te proberen.
Je zit toch niet op de DVB-T of DVB-T HD tuner te zoeken?
Reputatie 7
Badge +31
DVB-C is de tuner die je nodig hebt.
Reputatie 7
Badge +17
Hij heeft een dcb-c tuner.

https://tweakers.net/pricewatch/237504/philips-32pfl7404h-zwart/specificaties/
Be rt schreef:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen

Ik kom daar 474.00 en 04444 tegen, maar dat kan aan mijn locatie liggen.
Maar het is te proberen.

Ik ga het als ik thuis ben proberen, maar ik weet bijna zeker dat de frequentie en code locatie / regio gebonden is en dus overal anders is.
Reputatie 6
Zorg wel dat je de laatste firmware hebt geinstalleerd (via USB stick)

https://www.philips.nl/c-p/32PFL7404H_12/lcd-tv-met-pixel-precise-hd/ondersteuning
Vanmiddag nog gecontroleerd en de laatste firmware staat op de TV.
Reputatie 6
Probeer anders ff een ander regio id

Sassenheim..........43184
Alphen a/d/ Rijn....43185
Den Haag.............43186
Utrecht................43187
Veenendaal..........43188
Driebergen ...........43189
Gorinchem...........43190
Breda..................43191
Alkmaar...............43192
Velsen.................43193
Capelle................43194
Amersfoort ...........43195
Hilversum............43196
Mill.....................43197
Den Bosch...........43198
Roosendaal..........43199
Tilburg................43200
Venlo..................43201
Roermond...........43202
Schoonhoven.......43203
Zwolle.................43204
Hoogeveen ..........43205
Groningen...........43206
Winschoten..........43207
Emmen...............43208
Gorredijk............43209
Sneek................43210
Hengelo.............43211
Zoals ik in mijn openingspost al aangaf, bij die stap (regio ID invoeren) kom ik niet eens.
Reputatie 6
Ok, is er nog ruimte voor een voorloop nul dus 0474.00 of een nul extra 474.000?
Ik heb frequentie 164,00 volgens Ziggo en die vul ik ook in. Dus 164 voor de komma en 00 na de komma. Er is ruimte voor 3 cijfers voor de komma.
Reputatie 6
Nu heb ik geen Philips maar de signaalsterkte is wel ok? Staat ergens bij status

BER 0 en signaalsterkte rond de 80%
Ik heb in het stappenplan van Ziggo iets gezien van 9600 (weet zo uit m’n hoofd even niet waarvan), maar op m’n tv stond dit ook zo ingesteld in ieder geval. Dat kwam overeen.

De signaalsterkte kan ik geloof ik niet testen, die optie heb ik vreemd genoeg wel in het tv-menu staan, maar werkt niet. Ik ga er zo nog even naar kijken bij thuiskomst.
Reputatie 6
Mijn laatste tip is de tv terug naar de fabrieksinstellingen te zetten en alle punten van de installatie instructie van de handleiding te volgen
Ik ben nog steeds benieuwd met welke tuner de zenders worden gezocht?
Het heeft even een paar dagen langer geduurd maar ik ben er inmiddels uit.

Ik heb met de klantenservice van Ziggo en Philips gebeld. Ziggo gaf aan dat alles gewoon hoort te werken en Philips gaf aan dat de digitale ontvanger in mijn TV ouder is dan 2012 en dat de frequentie die vandaag de dag gebruikt wordt om digitale zenders door te geven niet wordt ondersteund door de ontvanger..

Allebei hebben ze gelijk, want mijn Philips TV in de woonkamer had de omzetting in 2 minuten doorlopen. Aan de kant van Ziggo klopt dus inderdaad alles en mijn woonkamer-TV is nog maar 4 jaar oud, wat Philips ook aangaf.

Wat me bij die installatie opviel was dat er bij de installatie-optie "antenne of kabel" nog het woord "DVB-C" achter "kabel" stond. Dat heeft de TV uit dit topic daar niet staan. Ziggo stuurt mij nu een losse ontvanger toe, zodat ik toch digitale TV kan kijken op beide TV's.

Ziggo stuurt mij nu een losse ontvanger toe, zodat ik toch digitale TV kan kijken op beide TV's.

Hallo @AnaloogDigitaal ,
1 ontvanger voor 2 tv's?
Ja, want de andere TV heeft wel een werkende ingebouwde digitale ontvanger. Dus daar heb ik geen externe ontvanger voor nodig.
Reputatie 5
Badge +8
Ook al is de tv wat ouder, het moet gewoon kunnen. In het menu kun je alle parameters juist invullen voor je begint met scannen, bovendien heb je nog een optie "volledig scannen" .
op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339754 is het volgende te lezen:

"Niet ondersteunen DVB-C Nederland
De door Philips in de H modellen gebruikte DVB-C oplossing wordt niet door de Nederlandse kabelaars, Ziggo en UPC als grote partijen, ondersteund."

@ youriy
Waar kan ik dat allemaal vinden in welk menu van mijn Philips TV?
Ik zag op de handleiding van mijn tv die op de tv zelf staat dat de DVB-C tuner landspecifiek is.

Nu wil het zou zijn dat ik mijn TV destijds bij de Media Markt heb gekocht tijdens zo’n BTW weg er mee actie. Na bestellen kon ik de TV een paar weken later ophalen. Ik vond het toen al raar dat er veel Poolse stickers op de TV zaten. Zou het misschien zo kunnen zijn dat ik een TV heb uit een niet-Nederlandse partij? En dat de DVB-C tuner daarom niet werkt met Ziggo uit Nederland?
Reputatie 7
Badge +31
@AnaloogDigitaal Dat zou mij niet verwonderen.
De Mediamarkt is in de basis Duits en levert veel partij goederen die niet specifiek voor Nederland zijn.
(Mediamarkt en Saturn hebben 1000 winkels in 15 landen waarvan 49 in Nederland.)
Dit fenomeen zie ik van deze winkelketen helaas hier vaker voorbijkomen.
De sticker op de TV geeft toch aan dat de DVB-C tuner zou moeten werken in Nederland.

Reputatie 7
Badge +17
"DVB-C oplossing wordt niet door de Nederlandse kabelaars, Ziggo en UPC als grote partijen, ondersteund. "

Maar dat wil nog niet zeggen dat 't niet werkt.
Dat klopt want op mijn Philips TV in de woonkamer was de omzetting na 2 minuten al klaar en het werkt prima op de ingebouwde DVB-C ontvanger.