1
Vraag
2
Reacties
stefanie06

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Na stoppen analoge TV geen RTL 8 en Eurosport 1 meer

Beste Ziggo Community Leden,
Sinds een paar weken is Ziggo definitief gestopt met het doorgeven van het analoge TV-signaal, er kan alleen nog digitaal gekeken worden.
Geen probleem, want met behulp van een Humax C5300 C is dit ook op een ouderwetse beeldbuis TV prima te doen. Alleen blijkt nu, dat ik RTL8 HD en Eurosport 1 HD niet goed kan ontvangen, er is sprake van een e48-32 storing.
Op RTL8 altijd en op Eurosport 1 vaak.
Ik heb alle stappen op de site doorlopen, hieruit blijkt dat het NIET aan mijn binnenhuis installatie, coax-kabel of digitale ontvanger ligt. Het signaal komt verstoord mijn huis binnen.
Kan een techneut van Ziggo mij hiermee verder helpen?
Bij voorbaat dank.
Stefanie06
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag stefanie06

dat is een oud AOP en moet worden vervangen door Ziggo. Pas dan is de kans groot dat je probleem word verholpen. En Ziggo moet dit uitvoeren en doet dit gratis.

Waarom ben je er zo stellig in dat je geen monteur in huis wilt? Als je dat niet wilt houd het nl. op en zul je het moeten doen met wat je nu hebt. Men moet wel de kans krijgen het op te lossen natuurlijk.

***Update van Stefanie***
Beste Willem A en Michael,
De monteur is net geweest. Vervanging van het AOP heeft inderdaad de oplossing gebracht.
Ben blij dat ik weer op woensdagawoensdagavond kan kijken naar Inspector Morse op RTL 8 en deze zomer de Giro, Tour en Vuelta kan volgen op Eurosport.
Dus ben goed geholpen :relaxed: en ik sluit mijn topic hiermee af.
Met vriendelijke groet,
Stefanie 06

Bekijk in context

22 Reacties 22
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Indien je het niet kan oplossen, en de installatie écht in orde is, kan een monteur eventueel uitkomst brengen. Maar dan moet het echt niet aan de eigen installatie liggen.

Kun je een foto maken van het AOP, de aansluitdoos van Ziggo en de splitter* daarop? (*indien aanwezig).
stefanie06
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Willem-A,
Liever krijg ik geen monteur over de vloer. Ik ga nu eerst kijken of een nieuwe, Ziggo geschikte en dubbel afgeschermde Kema Keur coax-kabel het misschien oplost.
Met vriendelijke groet,
Stefanie06
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag stefanie06

coax kabels hebben geen Kema, maar kabel keur. Maar goed, dat terzijde. Maar als de kabel vanaf het AOP naar de Tv niet zo lang is, kun je via Ziggo gratis een zeer goede kabel verkrijgen. Ga daar dus even achteraan, mits dus de lengte beperkt is. Lukt dat niet, kan een moderator dat nog wel voor je regelen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi stefanie06, welkom op de Community.

We zijn benieuwd hoe het er nu mee is. Heb je de nieuwe kabel al gekocht en in gebruik?
stefanie06
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Michael,
De nieuwe kabel is gekocht en in gebruik. Helaas is het probleem hiermee niet opgelost.
stefanie06
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Willem A,
De nieuwe kabel is inmiddels in huis en in gebruik. Probleem is niet opgelost. Ik heb foto's gemaakt van het AOB, de splitter en de kabelaansluiting op de Humax 5300 C.
Ze staan hieronder.k Ik wil GEEN monteur over de vloer.
Met vriendelijke groet,
Stefanie06
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag stefanie06

dat is een oud AOP en moet worden vervangen door Ziggo. Pas dan is de kans groot dat je probleem word verholpen. En Ziggo moet dit uitvoeren en doet dit gratis.

Waarom ben je er zo stellig in dat je geen monteur in huis wilt? Als je dat niet wilt houd het nl. op en zul je het moeten doen met wat je nu hebt. Men moet wel de kans krijgen het op te lossen natuurlijk.

***Update van Stefanie***
Beste Willem A en Michael,
De monteur is net geweest. Vervanging van het AOP heeft inderdaad de oplossing gebracht.
Ben blij dat ik weer op woensdagawoensdagavond kan kijken naar Inspector Morse op RTL 8 en deze zomer de Giro, Tour en Vuelta kan volgen op Eurosport.
Dus ben goed geholpen :relaxed: en ik sluit mijn topic hiermee af.
Met vriendelijke groet,
Stefanie 06
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Edit: ik schreef precies hetzelfde als Willem 🙂
stefanie06
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Willem A,
Het zelf willen oplossen van mijn probleem en het willen vermijden van hoge (monteurs)kosten, waren de redenen dat ik liever geen monteur liet komen.
Maar aangezien jij vrij zeker weet dat vervanging van het AOP mijn probleem oplost, en Ziggo dit gratis wil doen, ga ik nu toch een afspraak maken.
Ik wil je bedanken voor je deskundige hulp en ik laat nog wel weten of vervanging van het AOP de oplossing heeft gebracht.
Met vriendelijke groet,
Stefanie06
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag stefanie06

sowieso is het een oud AOP en dan plaatst Ziggo altijd gratis een nieuwe. Het AOP en de eventuele splitter daarop (nu vaak een POA***) hoort bij Ziggo en dus is vervangen kosteloos. En als men dat heeft gedaan kan men gelijk metingen etc. uitvoeren alles goed te controleren.

Pas als het in de binnenhuisinstallatie zit zijn de kosten voor eigen rekening, maar dat word dan eerst overlegd en zo te zien is er maar sprake van één nette kabel, dus dat is geen probleem.

Loop je tegen problemen aan bij de afspraak, kom dan even terug in het topic, wat dan kan Michael Ziggo wel wat voor je doen.

Voorts graag gedaan en ik ga uit van een goede afloop. We doen altijd ons best het tot een goed einde te brengen.

Mvg. Willem
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Wat Willem zegt klopt helemaal! Je AOP is toe aan vernieuwing. Houd je ons op de hoogte van de vorderingen? We zijn natuurlijk benieuwd naar het eindresultaat.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi stefanie06,

Heb je nog een update voor ons?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi stefanie06,

Heb je nog een update voor ons?



Inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Was het topic eigenlijk al vergeten, maar gezien het alweer een paar weken geleden is, dat er een conversatie is geweest, en het zou inmiddels toch voor elkaar moeten zijn...
stefanie06
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bestecom Willem A en Michael,
Ik heb nog geen update. Heb nog geen gelegenheid gehad om een monteur te laten komen, heb het even uitgesteld omdat ik het momenteel heel druk heb.
En het is ook niet super urgent.
Als de monteur is geweest, zal ik mijn topic zeker updaten. Maar dat kan dus nog wel een paar weken duren.
Met vriendelijke groet,
Stefanie06
stefanie06
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Willem A en Michael,

Wat ik mij toch ook nog afvroeg: Kan het feit dat mijn TV (beeldbuis van het merk Aristona) al zo'n 20 jaar oud is, mede de oorzaak zijn, of zou dit niet uit mogen maken?

Groetjes van Stefanie06
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
stefanie06 wrote:
Beste Willem A en Michael,

Wat ik mij toch ook nog afvroeg: Kan het feit dat mijn TV (beeldbuis van het merk Aristona) al zo'n 20 jaar oud is, mede de oorzaak zijn, of zou dit niet uit mogen maken?

Groetjes van Stefanie06



Dag stefanie06

nee, dat maakt niet uit, want je kijkt via een decoder. En deze is het welke alle zenders opslaat en weergeeft. De Tv laat ze wel zien, maar hoeft hier verder dus niets aan te doen. Er worden nog best vaak oude Tv toestellen gebruikt, waarop men nog een decoder aansluit middels scart, omdat er simpelweg geen HDMI aansluitingen voorhanden zijn, en dat werkt doorgaans uitstekend.

Zenders missen of storingen zoals deze kunnen dus nooit uit de Tv zelf voortkomen, tenzij men een nieuwer toestel heeft, en daarmee ook de zenders ontvangt, zoals bv. met een Tv met CI module het geval is. Maar dat speelt hier niet. Het is dus in dit geval de decoder welke alles regelt en als het daarop binnenkomende signaal niet in orde is, dan gaat het mis.
stefanie06
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Willem A,
Dank je voor je uitleg. Dus gelukkig is er geen nieuwe TV nodig, zoals ik ook wel gedacht.
De afspraak met de monteur is inmiddels gemaakt voor volgende week donderdag. Ik laat na afloop hiervan nog wel weten hoe het is gegaan.
Groetjes van Stefanie
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag stefanie06

graag gedaan. Nee, een andere Tv is (nog) niet nodig.

Ik hoop dat het bezoek van de monteur brengt wat we ervan verwachten. En anders moet ie gewoon terug komen... :wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic