1
Vraag
2
Reacties
hkk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is de Mediabox XL te gebruiken om op te nemen na afschalen analoge TV?

Ik heb beneden een mediabox-Xl voor de tv daar. Boven heb ik nu een tv met daarbij een dvd-recorder Panasonic DMR-EH57. Deze dvd recorder heeft geen dvb tuner en kan dus geen digitale kanalen opnemen. Het analoge signaal gaat in februari bij ons vervallen. Dit houdt in dat ik niet meer op kan nemen! Als ik bij Ziggo een extra media-box wil en dan via de USB van die box een losse harde schijf koppel kan ik gewoon weer opnemen, maar dan zijn er de volgende problemen, de media-box Pace DCR-7111 heeft geen usb uitgang!! De media-box Humax IRDH 5300C heeft wel een usb uitgang, maar die is weer niet bruikbaar in mijn regio!! Het zelfde geldt voor de Humax IRDH 5200C met interne harde schijf!
Gaat Ziggo dit probleem voor mij oplossen door bijv. de regio's aan te passen of een media-box leveren met usb aansluiting?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hkk schreef:

"De media-box Humax IRDH 5300C heeft wel een usb uitgang, maar die is weer niet bruikbaar in mijn regio!! Het zelfde geldt voor de Humax IRDH 5200C met interne harde schijf!"

Ook hiervoor heb ik een topic aangemaakt (hieronder de link). Ik kan je wellicht blij maken met het feit dat de Humax modellen welke je noemt, wel bruikbaar zijn in oud UPC gebied, maar dan alleen voor de vrije zenders. Echter neem je met de EH57 analoog op, dus heb je dan ook niet het aantal zenders dat in je digitale pakket kan zitten.

Haal dus een Humax 5200c* van marktplaats (*Absolute voorkeur boven de 5300c) en je kan weer opnemen, hetzij op de harde schijf. In het betreffende topic vind je alles wat je nodig hebt een Humax in te zetten in jou gebied:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

PS: ook met de Humax 5300c kun je opnemen, maar dan alleen met een externe schijf, en doorgaans ook alleen die zenders welke je bekijkt** (**Afhankelijk van de zender streams). Niet heel handig dus. Maar deze PVR moet het ook verder zonder een aantal opties stellen t.o.v. de 5200c. Zo heeft de 5300c geen display, maar 1 scart aansluiting, geen analoge geluidsuitgangen, een externe voeding etc. Prima apparaat, maar ik raad deze niet aan als je geregeld iets wilt opnemen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens, Willem heef een mooie handleiding gemaakt .

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hkk schreef:

"De media-box Humax IRDH 5300C heeft wel een usb uitgang, maar die is weer niet bruikbaar in mijn regio!! Het zelfde geldt voor de Humax IRDH 5200C met interne harde schijf!"

Ook hiervoor heb ik een topic aangemaakt (hieronder de link). Ik kan je wellicht blij maken met het feit dat de Humax modellen welke je noemt, wel bruikbaar zijn in oud UPC gebied, maar dan alleen voor de vrije zenders. Echter neem je met de EH57 analoog op, dus heb je dan ook niet het aantal zenders dat in je digitale pakket kan zitten.

Haal dus een Humax 5200c* van marktplaats (*Absolute voorkeur boven de 5300c) en je kan weer opnemen, hetzij op de harde schijf. In het betreffende topic vind je alles wat je nodig hebt een Humax in te zetten in jou gebied:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

PS: ook met de Humax 5300c kun je opnemen, maar dan alleen met een externe schijf, en doorgaans ook alleen die zenders welke je bekijkt** (**Afhankelijk van de zender streams). Niet heel handig dus. Maar deze PVR moet het ook verder zonder een aantal opties stellen t.o.v. de 5200c. Zo heeft de 5300c geen display, maar 1 scart aansluiting, geen analoge geluidsuitgangen, een externe voeding etc. Prima apparaat, maar ik raad deze niet aan als je geregeld iets wilt opnemen.
hkk
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Willem, bedankt voor de reactie en ik ga denk ik verder met een Humax 5200C.
Hier heb ik veel meer aan dan wanneer ik met Ziggo bel, dan begrijpen ze eigenlijk niet wat ik bedoel en geven een simpel antwoordt, het kan niet, sorry!!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hkk wrote:
Hoi Willem, bedankt voor de reactie en ik ga denk ik verder met een Humax 5200C.
Hier heb ik veel meer aan dan wanneer ik met Ziggo bel, dan begrijpen ze eigenlijk niet wat ik bedoel en geven een simpel antwoordt, het kan niet, sorry!!



Daarom heb ik dan ook het topic erover aangemaakt en daarin de reden genoemd waarom Ziggo aangeeft dat het niet kan. Maar daarin heb ik dus wat duidelijkheid gebracht. En heb je dus genoeg aan de vrije zenders, wat vaak zeker het geval is als je analoog kijkt en dat word afgeschakeld, is het bezit van een Humax 5200c een prima optie. En als je het aandurft gebruikt te kopen, ben je vaak niet meer kwijt dan 50 euro. Maar wacht niet te lang, want nieuw zie je ze vaak niet meer los en word de 5200c alleen nog verkocht samen met de TV+H3 mediaspeler. En dus loopt de 2e hands markt nu nog een stuk vlotter.
hkk
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben al op marktplaats aan het kijken en inderdaad gaan ze snel weg voor ca. 50 euro!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hkk wrote:
Ik ben al op marktplaats aan het kijken en inderdaad gaan ze snel weg voor ca. 50 euro!


Dat merkte ik ook al op. Nieuw zijn ze best duur, en zoals gezegd moet je ze nu vaak ook nog kopen in combinatie met... En dat hakt er toch in. Natuurlijk kan er iets gebeuren met een 2e hands apparaat, maar doorgaans zijn ze goed te repareren en kun je jezelf ook daaraan geen buil vallen.

Echt een mooie machine, waarbij je veel meer in handen krijgt als met een 5300c.

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic