1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wilco22

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Akai televisie analoog naar digitaal

Ik heb een AKAI TV (model onbekend) en ik probeer deze om te zetten van analoog naar digitaal. Met het stappenplan van ziggo loop ik vast bij de keuze tussen antenna en kabel. Deze keuze krijg ik niet. De TV begint automatisch te zoeken voor ik deze keuze krijg en geeft dan aan dat er geen kanalen gevonden worden.
8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Zonder model nr gaat het erg moeilijk worden, Is get er nog een met een beeldbuis.
Als hij een scart aansluiting heeft is er een Ziggo boxje dat een oplossing is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen/#niet-erg-technich/verder/verder/beeldbuis/b2c-klant

https://community.ziggo.nl/algemene-informatie-193/analoge-tv-gaat-uit-en-iedereen-gaat-over-naar-digitaal-25015
En als ik analoge tv kijk?
Heb je een tv in huis die niet digitaal proof is? Dan heb je straks dus ineens geen beeld meer. Hier hebben we natuurlijk ook over nagedacht.

Was je voor 1 juli 2018 al Ziggo klant? Dan kun je de Digitale Ontvanger aanschaffen. Deze ontvanger beschikt over een HDMI- en een SCART-aansluiting. Dit apparaatje zorgt ervoor dat ook op jouw tv digitale tv gekeken kan worden.

Ben je na 1 juli 2018 Ziggo klant geworden? Dan kun je een extra mediabox in bruikleen bij ons afnemen, het tv toestel vervangen of een andere geschikte DVB-C mediabox los aanschaffen (zonder smartcard).
Wilco22
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er inmiddels achter dat het om de AKAI ALED2405TWE gaat. Deze heeft een DVB-T tuner. Kan een TV met DVB-T ook omgezet worden van analoog naar digitaal via de kabel?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Daar kunnen we kort over zijn, Nee dat gaat niet. Je hebt een extra box nodig.
Kabel gebruikt DVB-C(able). DVB-T is voor digitenne, maar daar heb je ook niks meer aan want die zijn overgestapt op een andere standaard.


Zie de link dus hierboven.
Wilco22
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Steefb
ESchurink

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi.
Ik heb hetzelfde probleem dat hij gelijk de antenne keuze doet.
En heb het volgende model: Akai ALD3218HT
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
ook alleen dvb-t tuner.
ESchurink

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat houd dat in?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dit kunnen vinden "Met DVD en DVB-T tuner" dus geen DVB-C , bovenstaande geldt ook voor jou.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic