Familie Vleemin

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Playstation network inlog problemen - WS-37397-9

Helaas kunnen we momenteel niet inloggen op playstation network. Sinds een paar dagen hebben we een nieuwe ps4 pro en ps vita gekocht. De ps vita hebben we gisteren bij mijn ouders gekoppeld aan hun wifi netwerk van KPN. Meteen hadden we toegang tot het playstation network zonder problemen.

Een klein half jaar geleden had ik nog de voorloper van de ps4 pro in huis. In combinatie met een ouder modem van ziggo destijds leverde dit geen problemen op. Helaas met de huidige witte connect box is het een probleem. Foutcode WS-37397-9.

Met de Xbox one s en Nintendo WiiU ondervinden we geen problemen.
De oplossing van redflag (2 jaar geleden gepost op deze community) werkt helaas niet.

Zojuist heb ik contact gehad met Ziggo en Playstation. Ziggo technische dienst verwijst me naar dit forum.
Vanuit Playstation heb ik onderstaande informatie ontvangen. Nu hoop ik via dit forum informatie in te winnen hoe ik zelf onderstaande aanpassingen kan doorvoeren, zodat alles weer werkt? Vanuit Playstation was men ieder geval zo netjes om aan te geven dat dit een bekend probleem is met Ziggo. De poorten dienen te worden opengezet. Ziggo medewerker gaf aan dat dit nieuw is. Gelet op de hoeveelheid vragen op internet in combinatie met ziggo als provider voor dit onderwerp geeft mij dit toch bedenkingen...

*) Verbinding maken met PlayStation Network.
Mislukt de verbindingstest bij het verbinden met PlayStation Network, dan wil dit zeggen dat je verbinding krijgt met je router en met het internet, maar dat je geen verbinding krijgt met PlayStation Network.

In dit geval kun je proberen om de poorten in je router, die nodig zijn om de PlayStation te laten communiceren met PlayStation Network, te openen. Het gaat hierbij om de volgende poorten:

TCP: 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080
UDP: 3478, 3479

Mocht je hier hulp bij nodig hebben, dan adviseren wij je contact op te nemen met jouw routerfabrikant en/of ISP.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De reactie van Sony is een beetje te zwart-wit. Je hebt bij Ziggo nl geen vaste IP adressen en het kan dus zo maar zijn dat je het IP adres hebt gekregen van iemand die in het verleden iets op het Sony netwerk heeft uitgehaald en geband is en vervolgens bij Ziggo om een nieuw IP heeft gevraagd.

Je zou volgende keer in ieder geval aan Sony kunnen doorgeven dat je geen vast IP adres hebt en dat de problemen mogelijk door problemen met een vorige eigenaar van dat IP zijn ontstaan.
In het uiterste geval zou je dan ook weer een ander IP kunnen aanvragen maar dat lost het probleem niet op, maar schuift het door naar de volgende eigenaar van het IP adres.

iets wat ik bv ook in dit topic al heb aangekaart :
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ddos-aanval-ip-veranderen-18541/index1.html#post176142

Bekijk in context

8 Reacties 8
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op onze Community, Familie Vleeming!
Volgens deze pagina op de support van Playstation zelf staat dat deze code inhoudt dat je IP-adres is geblokkeerd bij PSN. Wil je daar eens navragen of je IP-adres geblokkeerd is en wat de reden daarvan is? Wanneer dat niet correct is dan zou je daar een verzoek kunnen neerleggen om je IP-adres weer vrij te geven (whitelisten).
Familie Vleemin
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Thijs,

Dank voor je reactie. We hebben vanmiddag omstreeks 17u nog contact gehad met Sony op basis van bovenstaande suggestie.

Wij zijn erg benieuwd hoe dat ons IP adres in aanmerking komt voor een IP ban. Echt online gamen doen we niet. Puur bij dlc van een collectors edition game wil ik deze nog wel eens activeren.
De PS4 is gekocht op 9 Juni 2017 en de PS vita op 10 Juni 2017. Ik had beide net geïnstalleerd en klaargemaakt voor gebruik...

Onderstaand gedeelte is afkomstig vanuit de ontvangen e-mail van Sony. Hier hebben we zojuist een terugkoppeling op verzonden richting Sony. Zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen plaatsen we hier de update(-s).

E-mail Sony:
De kans bestaat dat jouw IP geblokkeerd is bij PlayStation Network (PSN). Dit kan verschillende redenen hebben, waarvan de voornaamste is dat vanuit dit IP adres mogelijk een aanval op de PlayStation servers is gedaan. In zo'n geval wordt jouw IP adres automatisch geblokt op onze servers. Dit wil niet zeggen dat jij dit persoonlijk bent geweest, de meeste IP adressen worden namelijk door Internet Service Providers (ISP's) toegekend en soms gewijzigd. Het kan hierdoor zijn dat jij een IP adres toegekend hebt gekregen dat in het verleden geblokt is bij PSN.

Kun je ons de volgende gegevens sturen?
- Alle foutcodes die je te zien krijgt.
- Heb je bekabeld internet of WiFi op je PlayStation?
- Via welke Internet Service Provider (ISP) heb je een internetverbinding?
- Wat is je IP adres? (deze kun je vinden via http://www.whatismyip.com)
- Kan je wel via een PC inloggen op https://account.sonyentertainmentnetwork.com via hetzelfde internetnetwerk als waar je PlayStation op zit?
- Kun je op dezelfde wifi / hetzelfde internetnetwerk als waar de PlayStation op zit wel het internet gebruiken en surfen / e-mailen?
- Heb je een eigen router of gebruik je de router van je ISP?

Nogmaals bedankt voor uw tijd en moeite wat betreft meedenken in oplossingen...
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Geen dank! Ik ben benieuwd wat de reactie is van Sony op het aanleveren van de informatie. Zoals ze zelf al aangeven zou het kunnen dat jullie huidige IP-adres is gebanned terwijl deze ten tijde van de ban niet bij jouw verbinding hoorde. Hopelijk kunnen ze aangeven wanneer de ban is opgelegd. Als dat voor de datum is dat jullie de nieuwe modem in gebruik hebben genomen dan wijst het daar op.
Familie Vleemin
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Thijs,

Giseren onderstaande reactie ontvangen vanuit Sony.
Ik kan nu gelukkig weer inloggen op Playstation network.:$

Reactie van Sony:
We hebben je IP adres onderzocht of er mogelijk een blokkade op stond. Nadat dit grondig onderzocht is geweest hebben onze ingenieurs bevestigd dat deze niet geblokkeerd staat, echter is dit in het verleden wel het geval geweest.
 
Deze blokkades worden opgeworpen vanwege veiligheidsredenen om ons Playstation Netwerk te beschermen. Mogelijk komt er via jouw IP adres virussen oftewel `malware` of `botnet`aanvallen toe op ons Netwerk. Als we dit vaststellen dan gebeurd dus een blokkade.
 
We adviseren hiervoor je Internet Service Provider te contacteren om je Netwerk beter te beveiligen. Mocht dit in de toekomst weer soortgelijke activiteit worden vastgesteld, dan zal ons systeem opnieuw actie ondernemen.

Vraag vanuit ons richting Ziggo:
We hebben op dit moment de virus scanner van Ziggo actief op onze laptop. Het modem van ziggo is beveiligd middels een sleutel. Verwacht sony vanuit onze kant nog andere beveiligingsmaatregelen? Alle tips ideeën/suggesties zijn welkom.

Waarschijnlijk hebben wij dus door de modem switch een IP adres van iemand anders gekregen die in het verleden een ban had bij Sony. Kunnen jullie als Ziggo zijnde ook niet weten, maar in dit geval wel vervelend voor ons.

Fijn weekend nog.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De reactie van Sony is een beetje te zwart-wit. Je hebt bij Ziggo nl geen vaste IP adressen en het kan dus zo maar zijn dat je het IP adres hebt gekregen van iemand die in het verleden iets op het Sony netwerk heeft uitgehaald en geband is en vervolgens bij Ziggo om een nieuw IP heeft gevraagd.

Je zou volgende keer in ieder geval aan Sony kunnen doorgeven dat je geen vast IP adres hebt en dat de problemen mogelijk door problemen met een vorige eigenaar van dat IP zijn ontstaan.
In het uiterste geval zou je dan ook weer een ander IP kunnen aanvragen maar dat lost het probleem niet op, maar schuift het door naar de volgende eigenaar van het IP adres.

iets wat ik bv ook in dit topic al heb aangekaart :
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ddos-aanval-ip-veranderen-18541/index1.html#post176142
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Familie Vleeming Wat Nick 999 ook al aangeeft is het meest aannemelijke is inderdaad dat een voorganger een ban heeft gehad bij PSN. Je hebt dit IP-adres op zijn vroegst pas sinds je een nieuw modem hebt gekregen van Ziggo.
MaikelB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste medewerkers van Ziggo

Ik heb sinds dit weekend hetzelfde probleem, wat is het beste voor mij om te doen, aangezien nog voor ik contact op wilde nemen met playstation, ze op de website al vermelden dat ik eerst naar mijn internet provider moet gaan. Kan ik dit via de mail met een medewerker van ziggo oplossen, of moet ik even bellen? (gaat voor mij was lastiger)

Alvast bedankt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
MaikelB
Bellen lastiger, een formulier is dan de snelste stap: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier

Uitgelicht topic