Helaas kunnen we momenteel niet inloggen op playstation network. Sinds een paar dagen hebben we een nieuwe ps4 pro en ps vita gekocht. De ps vita hebben we gisteren bij mijn ouders gekoppeld aan hun wifi netwerk van KPN. Meteen hadden we toegang tot het playstation network zonder problemen.
Een klein half jaar geleden had ik nog de voorloper van de ps4 pro in huis. In combinatie met een ouder modem van ziggo destijds leverde dit geen problemen op. Helaas met de huidige witte connect box is het een probleem. Foutcode WS-37397-9.
Met de Xbox one s en Nintendo WiiU ondervinden we geen problemen.
De oplossing van redflag (2 jaar geleden gepost op deze community) werkt helaas niet.
Zojuist heb ik contact gehad met Ziggo en Playstation. Ziggo technische dienst verwijst me naar dit forum.
Vanuit Playstation heb ik onderstaande informatie ontvangen. Nu hoop ik via dit forum informatie in te winnen hoe ik zelf onderstaande aanpassingen kan doorvoeren, zodat alles weer werkt? Vanuit Playstation was men ieder geval zo netjes om aan te geven dat dit een bekend probleem is met Ziggo. De poorten dienen te worden opengezet. Ziggo medewerker gaf aan dat dit nieuw is. Gelet op de hoeveelheid vragen op internet in combinatie met ziggo als provider voor dit onderwerp geeft mij dit toch bedenkingen...
*) Verbinding maken met PlayStation Network.
Mislukt de verbindingstest bij het verbinden met PlayStation Network, dan wil dit zeggen dat je verbinding krijgt met je router en met het internet, maar dat je geen verbinding krijgt met PlayStation Network.
In dit geval kun je proberen om de poorten in je router, die nodig zijn om de PlayStation te laten communiceren met PlayStation Network, te openen. Het gaat hierbij om de volgende poorten:
TCP: 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080
UDP: 3478, 3479
Mocht je hier hulp bij nodig hebben, dan adviseren wij je contact op te nemen met jouw routerfabrikant en/of ISP.