artikel Prijswijziging per 1 juli 2021 in Tips van Ziggo https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/ba-p/768155

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf  10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen. 

 

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?

De digitale infrastructuur van Nederland is op dit moment één van de beste in Europa en heeft een toppositie in de Europese ranglijsten. VodafoneZiggo levert een belangrijke bijdrage aan deze toppositie. Met zijn vaste en mobiele netwerken speelt VodafoneZiggo een belangrijke rol in het verbonden houden van de samenleving. Om sterke netwerken te behouden, investeren we voortdurend in onze netwerken en onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld en de infrastructuur cruciaal is voor de samenleving. Om dit voor de toekomst te blijven waarborgen is investeren in ons netwerk noodzakelijk.

 

  • Het datagebruik blijft explosief groeien. Er wordt nu meer dan ooit intensief gebruik gemaakt van ons netwerk. Internet wordt volop gebruikt om thuis te werken, voor scholing, om video’s en games te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, Disney+ etc.), muziek te streamen, te shoppen of elektronisch te bankieren. 

 

  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.

 

  • De vraag naar steeds veiliger internet blijft toenemen en op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door alle risico's van cybercrime.

 

  • Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken, zowel on demand als online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates. 

 

Wat is de gemiddelde prijsverhoging?

Ziggo wijzigt per 1 juli de prijzen. Afhankelijk van het abonnement verandert de prijs van -€5,50 tot +€2,50. De gemiddelde prijswijziging is €1,43.

 

Is er binnen de prijsverhoging ook sprake van inflatiecorrectie?

Er is bij het bepalen van de prijswijzigingen rekening gehouden met de inflatie van het jaar vóór de prijswijziging  (CBS). Dit betekent dat drie kwart van de prijsverhoging gedreven is door inflatie.

 

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

 

Mijn abonnementskosten gaan omhoog. Mag ik naar aanleiding van deze prijswijziging ook opzeggen?
Wij hopen dat u begrijpt waarom deze aanpassingen nodig zijn en bij ons blijft. Mocht u toch willen opzeggen op basis van deze prijswijziging, dan kan dat kosteloos tot en met 30 juni 2021. 

 

Onlangs heb ik een ‘gratis’ snelheidsverhoging gekregen waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging, maar is gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden. 

 

Mon, 10 May 2021 06:27:13 GMT Sander 2021-05-10T06:27:13Z Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/ba-p/768155

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf  10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen. 

 

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?

De digitale infrastructuur van Nederland is op dit moment één van de beste in Europa en heeft een toppositie in de Europese ranglijsten. VodafoneZiggo levert een belangrijke bijdrage aan deze toppositie. Met zijn vaste en mobiele netwerken speelt VodafoneZiggo een belangrijke rol in het verbonden houden van de samenleving. Om sterke netwerken te behouden, investeren we voortdurend in onze netwerken en onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld en de infrastructuur cruciaal is voor de samenleving. Om dit voor de toekomst te blijven waarborgen is investeren in ons netwerk noodzakelijk.

 

  • Het datagebruik blijft explosief groeien. Er wordt nu meer dan ooit intensief gebruik gemaakt van ons netwerk. Internet wordt volop gebruikt om thuis te werken, voor scholing, om video’s en games te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, Disney+ etc.), muziek te streamen, te shoppen of elektronisch te bankieren. 

 

  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.

 

  • De vraag naar steeds veiliger internet blijft toenemen en op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door alle risico's van cybercrime.

 

  • Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken, zowel on demand als online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates. 

 

Wat is de gemiddelde prijsverhoging?

Ziggo wijzigt per 1 juli de prijzen. Afhankelijk van het abonnement verandert de prijs van -€5,50 tot +€2,50. De gemiddelde prijswijziging is €1,43.

 

Is er binnen de prijsverhoging ook sprake van inflatiecorrectie?

Er is bij het bepalen van de prijswijzigingen rekening gehouden met de inflatie van het jaar vóór de prijswijziging  (CBS). Dit betekent dat drie kwart van de prijsverhoging gedreven is door inflatie.

 

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

 

Mijn abonnementskosten gaan omhoog. Mag ik naar aanleiding van deze prijswijziging ook opzeggen?
Wij hopen dat u begrijpt waarom deze aanpassingen nodig zijn en bij ons blijft. Mocht u toch willen opzeggen op basis van deze prijswijziging, dan kan dat kosteloos tot en met 30 juni 2021. 

 

Onlangs heb ik een ‘gratis’ snelheidsverhoging gekregen waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging, maar is gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden. 

 

Mon, 10 May 2021 06:27:13 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/ba-p/768155 Sander 2021-05-10T06:27:13Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/772883#M13471

Een van de redenen van de prijsstijging is : Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates.

Wordt het dan eens niet tijd om het door ziggo al jaren lang genegeerde probleem met de EPG op te lossen ? 
zie topic ( 156 pagina’s ) voor alle problemen waar helaas vanuit ziggo bijna geen enkele reactie komt.
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/bc-p/772431/emcs_t/S2h8ZW1haWx8dG9waWNfc3Vic2NyaXB0aW9ufEtPSEE3NDExSzg5VkxJfDc3MjQzMXxTVUJTQ1JJUFRJT05TfGhL#M13461

 

Mon, 10 May 2021 10:49:45 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/772883#M13471 edebee 2021-05-10T10:49:45Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/772917#M13473

 Schreef: Wordt het dan eens niet tijd om het door ziggo al jaren lang genegeerde probleem met de EPG op te lossen ? 

 

Ze negeren het probleem niet, ze zijn gewoon al meer dan 2 jaar te dom om deze problemen op te lossen voor hun klanten, en omdat zo min mogelijk te hoeven toegeven negeren ze onze berichten (in de door jouw genoemde link) zoveel mogelijk de laatste maanden. Het zou Ziggo dan ook sieren als ze eerst deze problemen met de EPG zouden oplossen voor dat ze weer aan hun klanten een prijs verhoging gaan vragen,  maar Ziggo kennende zullen ze hier wel geen gehoor aangeven, want hun eigen fouten toegeven is wel het laatste wat ze bij Ziggo doen...

Mon, 10 May 2021 11:28:44 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/772917#M13473 DON PAPA 2021-05-10T11:28:44Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773085#M13474

Ik ga € 3,50 per maand minder betalen :knipogend_gezicht: 

 

Ik heb Giganet 

Mon, 10 May 2021 14:27:30 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773085#M13474 Ronihd 2021-05-10T14:27:30Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773177#M13475

Ik kan me nog een logje op dit forum herinneren, vlak na de laatste snelheidsverhoging, toen er ook al verwacht werd dat Ziggo dit jaar dan ook de abonnements prijzen zou verhogen. In dat logje werd toen de verhoging ontkend, door iemand met blijkbaar een rotsvast vertrouwen in Ziggo.

Misschien is dan nu het moment, om te herkennen dat Ziggo maar één doel heeft, namelijk geld verdienen. Het zal toch ( nu ) ondertussen bij iedereen duidelijk moeten zijn, dat Ziggo er niet voor haar klanten is, maar dat Ziggo's klanten er alleen maar zijn om Ziggo's kas te spekken.


Overigens spijt het me voor , want ondanks 'don't shoot the messenger' is het veel bla-bla en waarschijnlijk copy/past werk vanuit de mail waarin de opdracht staat dat hij deze melding moet posten.

Mon, 10 May 2021 16:47:44 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773177#M13475 Pasi 2021-05-10T16:47:44Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773183#M13476

Hier een hele euro omhoog.

Het stukje inflatie heb ik begrip voor, kortom laat het maar bij € 0.75 

De genoemde punten bij het stukje waarom is niks meer en minder dan de plicht van de provider en hoort bij het bedrijfs risico. Dat mag niet op de consument worden verhaalt.

 

Eigenlijk wel krom, de klanten waar Ziggo voor investeerd gaan zelfs minder betalen? :nadenkend_gezicht:

 

Mon, 10 May 2021 16:37:05 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773183#M13476 RoWi. 2021-05-10T16:37:05Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773185#M13477

Zo stond mij vorige logje er nog en zo was deze verdwenen !!! Ook een F5 en daarna een Ctrl/F5 hielpen niet, het log beleef weg. Maar nadat ik hier een nieuwe poging doe en deze log save, is mij vorig log weer verschenen. Hikje van het systeem of ......

**delete**

Mon, 10 May 2021 16:46:22 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773185#M13477 Pasi 2021-05-10T16:46:22Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773289#M13481

 Schreef: Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

 

Je schrijft dat bij sommige klanten de prijs gelijk blijft, maar als ik de gewijzigde prijzenlijst op tweakers bekijk die Ziggo zelf naar Tweakers heeft gestuurd, dan zie ik bij geen één abonnement een prijs verschil van nul euro staan, kun jij mij vertellen voor welke klanten dan wel de prijs gelijk blijft?

Mon, 10 May 2021 18:28:38 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773289#M13481 DON PAPA 2021-05-10T18:28:38Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773298#M13482

 hoogstwaarschijnlijk blijft het kabelTV abonnement gelijk die mist in dat overzicht op tweakers. Het artikel zegt zelf dat het overzicht om de wijzigingen gaat. En Kabel TV is het enige product wat er niet tussen staat, dat zal dan € 19,95 blijven.

Mon, 10 May 2021 18:38:38 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773298#M13482 RoWi. 2021-05-10T18:38:38Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773305#M13483

"...Kabel TV is het enige product wat er niet tussen staat, dat zal dan € 19,95 blijven...".

Ook dat zal een bewuste keuze van Ziggo zijn. Het aantal klanten met dat Abo, zal waarschijnlijk erg laag zijn. Tevens is een euro verhoging op dat pakket gelijk een veel hoger percentage en dan kan Ziggo niet meer zeggen dat de verhoging enkele procenten zijn.

Mon, 10 May 2021 18:59:23 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773305#M13483 Pasi 2021-05-10T18:59:23Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773306#M13484

 Bedankt voor je uitleg, was mij inderdaad niet opgevallen dat deze niet in de lijst stond...

Mon, 10 May 2021 18:47:40 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773306#M13484 DON PAPA 2021-05-10T18:47:40Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773307#M13485

Zonder product verbetering van die ongecodeerde kanalen is daar een prijswijziging echt vreemd.

Geen dank  @  of een andere moderator mag mijn gedachte bevestigen, het lijkt het

 meest logisch, zover ik zag is dat het missend product.

Mon, 10 May 2021 18:52:06 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773307#M13485 RoWi. 2021-05-10T18:52:06Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773317#M13486

Op het moment dat het gaat om verbeteren van de infrastructuur betalen alle klanten hier aan mee, door een verhoging in euro’s. Met andere woorden, de goedkoopste abonnementen betalen procentueel meer dan de duurste, terwijl die goedkopere abonnementen het minste ten volle gebruik zullen maken van de nieuwe mogelijkheden en/of een hoop van die nieuwigheidjes niet perse nodig hebben.

Nu weer de goedkopere abonnementen gaan verhoudingsgewijs meer extra betalen dan de duurste abonnementen.

De inflatie is een percentage, waarom hanteert Ziggo niet hetzelfde percentage op ALLE abonnementen? Dat levert ze onder de streep waarschijnlijk nog meer op ook!

Al met al wordt je als “gewone” internetter en tv-kijker dubbel gepakt.

Mon, 10 May 2021 18:56:29 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773317#M13486 Vlegel69 2021-05-10T18:56:29Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773456#M13489

wat ik even mis:

1) waarom moeten we dat eerst altijd via de media/hier vernemen en niet via mail want "persoonlijk contact is toch zo belangrijk"

2) als ik even terug ga naar 2016 dan hebben we het inmiddels wel over een verhoging van €11 / maand wat eigenlijk dus een absurde verhoging is voor wat we er voor krijgen want eerlijk is eerlijk daar mag ondertussen echt wel meer upload voor zijn voor dat extra bedrag per maand.

Mon, 10 May 2021 20:59:04 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773456#M13489 maartenvc 2021-05-10T20:59:04Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773466#M13490

Waar is die gemiddeld  1,43 prijswijziging op gebaseerd/berekend ? 

Mon, 10 May 2021 21:13:25 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773466#M13490 Lauwie 2021-05-10T21:13:25Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773519#M13491

 Waarom worden wij in dit topic niet geïnformeerd over de daadwerkelijke prijsstijgingen per abonnement en moet ik wachten op een mail? Ziggo kan het wel met Tweakers delen waarom dan niet met ons?

 

Prijswijzigingen per abonnement zijn te vinden op https://tweakers.net/nieuws/181458/ziggo-verhoogt-prijzen-met-gemiddeld-1-komma-43-euro-maar-verlaagt-prijs-1gbit-s-abo.html 

 

Tue, 11 May 2021 05:13:19 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773519#M13491 JanAssen 2021-05-11T05:13:19Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773562#M13494

 niet elke klant heeft hetzelfde abonnement, of anders gezegd hetzelfde product. Kortom we kunnen op Tweakers zelf kijken. Of tussen nu en het einde van de maand op het persoonlijke bericht wachten.

 

Zolang we het maar voor 1juni weten.

Tue, 11 May 2021 07:42:48 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773562#M13494 RoWi. 2021-05-11T07:42:48Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773616#M13497

 

Oké , voor sommige duurder voor mij dus goedkoper.

Maar het is elk jaar hetzelfde gezeur hier en ook op andere fora iets van groen :knipogend_gezicht:.

 

Als de prijs omhoog gaat is het mopperen , terwijl elk jaar de prijzen van bijna alles duurder wordt, dat is nu eenmaal zo in deze wereld.

Ziggo zal in zijn inkoop organisatie ook te maken hebben met prijsverhogingen , lonen van de medewerkers  gaan cao technisch omhoog.

 

Er wordt erg veel geld gestoken in het verbeteren van het netwerk , meer zenders , hogere internetsnelheden , F1 in 4 K ultra HD , diverse Ziggo apps ontwikkelen en voor de klant beschikbaar stellen en een verhoging van het aantal zenders die je in de Ziggo go app kan zien.

 

Tja.....als ik kijk hoe hoog de olie prijs is geworden en nu bijna €1,80 voor een liter benzine betaal terwijl het 1 jaar geleden iets van € 1,34 was , en daar maakt niemand zich druk over.

 

Ik weet dat het appels met peren vergelijken is maar het gaat om de  boodschap.

 

 

Tue, 11 May 2021 08:47:39 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773616#M13497 Ronihd 2021-05-11T08:47:39Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773648#M13498

 Schreef: Als de prijs omhoog gaat is het mopperen , terwijl elk jaar de prijzen van bijna alles duurder wordt, dat is nu eenmaal zo in deze wereld.

 

Ik heb normaal helemaal geen probleem met een prijswijziging elk jaar, maar dan wil ik ook graag geleverd krijgen wat ze mij beloven te geven voor mijn geld. En dat gebeurt nu al ruim 2 jaar niet. Zo staat er op de Ziggo website te lezen.

 

Screenshot_20210511-105546_Chrome.jpg

Hier even een paar voorbeelden dat je het wel moet missen...

20210511_105754.jpg

20210511_105805.jpg

20210511_105808.jpg

20210511_105825.jpg

20210511_105848.jpg

20210511_105903.jpg

Dat is dus de reden dat ik wel tegen een prijswijziging ben, laat ze eerst maar is gaan leveren wat ze beloven te leveren voor je abonnementsgeld...

Tue, 11 May 2021 09:06:03 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773648#M13498 DON PAPA 2021-05-11T09:06:03Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773655#M13499

 

Als je storingen ervaart dan kan je dat hier ventileren en dat weet je heel goed  

 

Als dit niet doet vind ik dit een slecht argument , en ja uiteraard ben ik het met je eens dat de dienstverlening in orde moet zijn en als dat niet zo is en het duurt te lang wordt je gecompenseerd.

Tue, 11 May 2021 09:06:34 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773655#M13499 Ronihd 2021-05-11T09:06:34Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773656#M13500

 dit ben ik niet met je eens. Ik vind dat ze de klant niet serieus nemen men, men had het lijstje van tweakers hier ook als service kunnen vermelden. Je informeert eerst je klanten en treedt dan naar buiten miz. (Ik ben niet tegen een prijsverhoging mits de producten ook verbeteren)

Tue, 11 May 2021 09:07:55 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773656#M13500 JanAssen 2021-05-11T09:07:55Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773661#M13501

 Schreef: Als je storingen ervaart dan kan je dat hier ventileren en dat weet je heel goed

 

ik heb geen storing, maar Ziggo heeft storing. Alle voorbeelden hierboven waren opnames die eerst goed waren en door problemen bij Ziggo na 3 a 4 dagen om zeep zijn geholpen door Ziggo. En dat weet Ziggo ook donders goed, ze doen alleen net of ze gek zijn, want ze reageren gewoon niet op meldingen van deze problemen (zie opnamen topic). En van compensatie willen ze al helemaal niks weten, maar dit hoef ik jouw niet te vertellen want dat weet jij ook donders goed allemaal...

Tue, 11 May 2021 09:27:51 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773661#M13501 DON PAPA 2021-05-11T09:27:51Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773663#M13502

 als je op link klikt die  ik  reeds gepost heb dan zie je dan  ruimschoots heeft aangeven wat de storingen zijn. Je stelling over de compensatie is helaas niet waar want die klachten over het niet functioneren van de EPG lopen al ruim 2 jaar en het forum bevat ook 156 pagina’s aan fouten en klachten. Vanuit  ziggo is er nog geen enkel reactie geweest of oplossing buiten dan   iedere keer de vraag stelt om voorbeelden aan te leveren.

Tue, 11 May 2021 09:16:31 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773663#M13502 edebee 2021-05-11T09:16:31Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773683#M13503

Ik ben op de hoogte van de EPC storingen en waarom dit niet wordt opgelost weet ik ook niet.

En er wordt zeker wel gecompenseerd Don Pappa ...

 

Maar we gaan het verder zien er hoeven wat mij betreft er verder geen woorden over worden vuilgemaakt , ik heb omschreven hoe ik er over denk  en dat hoef je niet met mij eens te zijn en dat geld andersom ook.

 

Ik ken Ziggo als bedrijf goed en ik weet dat men daar heel hard aan het werk is voor de klant en ja dat gaat niet altijd zoals je dat zou willen.

Speelt ook wel mee dat ik aardig wat Ziggo medewerkers goed ken en hum werkethos ook goed ken en daar wordt ik blij van.

Tue, 11 May 2021 09:40:46 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773683#M13503 Ronihd 2021-05-11T09:40:46Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773687#M13504

 Schreef: Ik ben op de hoogte van de EPG storingen en waarom dit niet wordt opgelost weet ik ook niet.

En er wordt zeker wel gecompenseerd Don Pappa ...

 

Nou vertel jij mij dan eens hoe ik deze compensatie voor deze twee jaar durende EPG en opnamen ellende dan kan krijgen? Want het is mij in de afgelopen 2 jaar nog niet gelukt, en geloof mij dat ik er al heel veel moeite voor heb gedaan...

 

 Schreef: Ik ken Ziggo als bedrijf goed en ik weet dat men daar heel hard aan het werk is voor de klant en ja dat gaat niet altijd zoals je dat zou willen.

 

Ik zal ook de laatste zijn die zegt dat ze niet hard werken bij Ziggo, ik geef alleen aan dat ze al ruim twee jaar niet de kennis in huis hebben om de problemen op te lossen. En ze de laatste tijd de problemen zoveel mogelijk negeren om dit maar zo min mogelijk toe te hoeven geven...

Tue, 11 May 2021 09:56:30 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773687#M13504 DON PAPA 2021-05-11T09:56:30Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773689#M13505

 ik ben dan ook wel benieuwd hoe jij aan die stelling komt van compensatie, ik heb in de afgelopen 2 jaar hiervan nog niets gezien. Voordeel is wel dat ik half mei niet meer afhankelijk ben van ziggo want dan monteert KPN hier de glasvezel af en met deze slechte service van ziggo is een overstap zeer zeker het gevolg.

Tue, 11 May 2021 09:53:01 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773689#M13505 edebee 2021-05-11T09:53:01Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773693#M13506

"... en hum werkethos ook goed ken en daar wordt ik blij van..."

Het ligt ook beslist niet aan de medewerkers !!!

Zoals bij bijna ieder ondersteunend bedrijf, zullen de medewerkers vaak tot het gaatje gaan om hun klanten te helpen. Dat zit nu eenmaal in het karakter van mensen die in zo'n omgeving/afdeling werken. Vaak proberen deze medewerkers ( soms tegen beter weten in ) e.e.a. draaiende te houden, terwijl het soms voor hun persoonlijk beter zou zijn, om eerder het bijltje erbij neer te gooien.
Vaak doen ze ( in de wil om te helpen ) soms meer, dan wat vanuit het bedrijf officieel mag en krijgen zo soms de deksel op de neus van een manager als, ze b.v. te veel tijd aan één probleem besteden. En dat alles ter wille voor de klant.

Veel bedrijven maken van zo'n ( karakter- ) instelling misbruik en bezuinigen zo extra veel op dit soort afdelingen, want de wil van de medewerkers om e.e.a. 'op poten houden' en hun klanten te blijven helpen is erg groot.

En vooral niet vergeten dat de medewerkers natuurlijk geen zicht hebben op het 'grote plan', wat door managers is bedacht en waarvan dezelfde managers allang de gevolgen hebben ingeschat en e.e.a. zo hebben ingesteld dat alles ( vanuit hun standpunt ) goed gaat.

Het zijn natuurlijk niet de Ziggo medewerkers, maar het is het management van Ziggo die de koers bepaald en zich alleen laten leiden door commerciële doelen.

Tue, 11 May 2021 10:30:39 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773693#M13506 Pasi 2021-05-11T10:30:39Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773694#M13507

Je kan de algemene voorwaarden lezen van Ziggo .

https://www.ziggo.nl/voorwaarden 

 

En tja melden en melden dat je de problemen hebt en ervaart.

Tue, 11 May 2021 09:57:41 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773694#M13507 Ronihd 2021-05-11T09:57:41Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773702#M13508

 Schreef: En tja melden en melden dat je de problemen hebt en ervaart.

 

Ik zou bijna willen zeggen, ga mijn meldingen eens tellen in de opnamen topic waar ik eerder al naar verwees. Maar dat hoef ik niet, want jij weet zo ook al donder goed hoe vaak ik daar wel niet meldingen heb gedaan.

 

En de algemene voorwaarden is zo dicht gespijkerd door Ziggo, dat ze helemaal nooit compensatie hoeven te geven als ze dat niet willen. Ik heb daar al zovaak contact over gehad met Ziggo.

 

Dus nogmaals vertel jij mij nu is hoe ik deze compensatie wel kan krijgen? Want jij geeft nu al verschillende keren aan dat je dit wel kan krijgen, terwijl Ziggo mij al meermaals heeft aangegeven dit niet te doen....

Tue, 11 May 2021 10:10:49 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773702#M13508 DON PAPA 2021-05-11T10:10:49Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773706#M13509

Dus nogmaals vertel jij mij nu is hoe ik deze compensatie wel kan krijgen? Want jij geeft aan dat je dit wel kan krijgen, terwijl Ziggo mij al meermaals heeft aangegeven dit niet te doen....

 

Ik werk niet bij Ziggo en kan je geen antwoord geven.

Verder heb ik niet veel zin er nog verder op door te gaan , we blijven denk ik hierin van mening verschillen.

Tue, 11 May 2021 10:12:19 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773706#M13509 Ronihd 2021-05-11T10:12:19Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773708#M13510

"...En tja melden en melden dat je de problemen hebt en ervaart..."


Inderdaad.

En vooral als de onderliggende problemen niet worden opgelost, Ziggo blijven herinneren aan die problemen.
Een commercieel bedrijf gaat ( b.v. ) pas procedures wijzigen, op het moment dat het bedrijf daar zelf last van krijgt. 1 melding of klacht ( hoe erg/verstorend ook ) is geen reden om gelijk tot actie over te gaan. Af en toe een melding ook niet, want die verzanden wel in het systeem. Echter door meldingen die continue ( vaak en blijvend herhaald ) worden gemaakt, dan wordt het op den duur misschien 'lastig'.

Dus vooral de onderliggende problemen blijven herhalen, deze duidelijk benoemen en steeds maar ter sprake brengen op het forum. Zo informeer je nieuwe forumbezoekers, maar help je ook Ziggo te herinneren om de betreffende problemen ( eindelijk ) op te lossen.

Tue, 11 May 2021 11:02:23 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773708#M13510 Pasi 2021-05-11T11:02:23Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773709#M13511

Topic vertelt duidelijk wat wel omhoog gaat en wat niet, mensen worden nog geinformeerd, laten we eerst de informatie afwachten voor we meteen met onze pistolen en geweren op Ziggo gaan afvoeren. Oftewel met ons woordje klaar staan. Misschien valt het wel mee. 

 

Ik ben met   eens eerst even afwachten wat er gaat gebeuren tot we bericht krijgen en dan pas oordelen.

 

  Misschien tip voor jou, dit soort topic's Sticky maken tot de brieven/mails de deur uit gaan en dan pas voor reacties opengooien en niet eerder. scheelt veel ergernissen. :knipogend_gezicht:

Tue, 11 May 2021 10:17:59 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773709#M13511 Dave! 2021-05-11T10:17:59Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773734#M13512

  

 “ Ik werk niet bij Ziggo en kan je geen antwoord geven.

Verder heb ik niet veel zin er nog verder op door te gaan , we blijven denk ik hierin van mening verschillen.” 
Eerst  zit je tegen  groots te verkondigen dat hij gecompenseerd wordt,  nu hij vraagt hoe dan krabbel je weer terug.

Misschien ook wel beter dat je er niet verder op doorgaat voordat je meer mensen blij maakt met een dooie mus, als je echt meer informatie wil dan is het 156 pagina’s lange topic een mooi begin.

Tue, 11 May 2021 10:43:07 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773734#M13512 edebee 2021-05-11T10:43:07Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773738#M13513

 Had wel een goed punt met hier een sticky van maken. We dwalen iets te ver af. Wat betreft de gids zijn er andere topics.

 

 

Verder doet Ziggo het goed hier een voor aankondiging en elke klant een bericht, exact zoals het hoort. Dat andere site's van dit jaarlijks terugkerende ritueel een nieuwsbericht schrijven met details, staat los van de regels waar providers zich aan moeten houden.

Tue, 11 May 2021 10:49:30 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773738#M13513 RoWi. 2021-05-11T10:49:30Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773747#M13514

Je moet de zaken niet verdraaien......vanaf het begin heb ik geschreven dat Ziggo een compensatie regeling heeft.

Hierin geef ik aan dat Ziggo storingen compenseert en dat ik van mening ben dat Ziggo dit goed doet.

Ik heb ook geschreven dat als je storingen hebt je dat moet melden en blijven melden , ook zeg ik dat  recht heeft op compensatie als hij storingen ervaart en dit blijft melden.

 

En dit schreef ik : 

Ik ben op de hoogte van de EPC storingen en waarom dit niet wordt opgelost weet ik ook niet.

En er wordt zeker wel gecompenseerd Don Pappa ...

Met dit laatste doel ik op de compensatie regeling van Ziggo die er wel is en niet persoonlijk naar Don Papa, meer een manier van interpretatie.

 

Hoe Ziggo dit doet is aan hun en ik heb de algemene voorwaarden gelinkt waarin je de compensatie regelgevingen en voorwaarden in kan lezen.

 

Dus nogmaals verdraai niet wat ik heb geschreven want daar wordt ik niet blij van en voel dat als op de man gespeeld..........

 

Dit is mijn laatste post over dit onderwerp en ik ga er verder niet op in meer.   

Tue, 11 May 2021 10:58:20 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773747#M13514 Ronihd 2021-05-11T10:58:20Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773772#M13515

 Schreef: ook zeg ik dat @DON PAPA recht heeft op compensatie als hij storingen ervaart en dit blijft melden.

 

En ik heb je nu al meermaals aangegeven dat ik hier al heel vaak om heb gevraagd bij Ziggo, en zij steeds aangegeven dit niet te zullen doen.

 

Dus jij kan wel steeds leuk blijven zeggen dat ik recht heb op compensatie, maar dat zijn uitspraken die nergens op gebaseerd zijn als je mij niet kunt vertellen hoe ik deze compensatie dan kan krijgen.

 

En zolang je dat niet kunt vertellen neem ik dat soort uitspraken maar met één hele berg zout....

Tue, 11 May 2021 11:21:07 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/773772#M13515 DON PAPA 2021-05-11T11:21:07Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774031#M13517

Om dan maar even terug te keren naar het onderwerp waar het eigenlijk over gaat: de prijswijziging van 1 juli a.s. 

Ik had het wel handig gevonden -als er in alle openbaarheid aandacht wordt geschonken aan de prijsverhoging van 1 juli a.s.- de nieuwe prijzen per abonnement dan ook gewoon genoemd worden. De gemiddelde prijsverhoging etc. en de mededeling dat iedere abonnee een mail of brief krijgt is prima, maar vertel nu ook gewoon wat de nieuwe prijs per abonnement is.

Tue, 11 May 2021 15:02:14 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774031#M13517 Paul68 2021-05-11T15:02:14Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774047#M13518

Voor de mensen die alle nieuwe prijzen willen weten ( met dank aan tweakers.net forum)

edebee_0-1620746082503.png

 

Tue, 11 May 2021 15:15:04 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774047#M13518 edebee 2021-05-11T15:15:04Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774112#M13519

Vreemd,
Ziggo zegt in de media dat ze de prijzen gaan verhogen om het netwerk sneller te maken voor internet.
En dan verhogen ze de prijzen voor de lage internet snelheden :gezicht_met_rollende_ogen:,
en ze verlagen de prijzen voor het snelle internet :nadenkend_gezicht:.

 

Dus het is niet de gebruiker betaald,
maar de groep waar het meeste te halen valt :fronsend_gezicht:.

Tue, 11 May 2021 17:24:27 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774112#M13519 V.Deen 2021-05-11T17:24:27Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774145#M13521

Die € 1,50 kan ik wel missen met alles in 1 Max

 

We kunnen ons wel druk maken maar dat heeft weinig nut en er moet toch gewerkt worden voor een optimale verbinding, vind het prima. Mijn huur is net met 25 euro verlaagd, kan Ziggo weer omhoog :gezicht_met_vreugdetranen::gezicht_met_vreugdetranen:

Tue, 11 May 2021 18:43:03 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774145#M13521 Dave! 2021-05-11T18:43:03Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774243#M13522

Even een opmerking, er zijn nog vrijveel oudere abonnementen waar de bedragen anders van zijn dan op het tweakers overzicht. En blijkbaar veranderen enkel de prijzen voor klanten die internet afnemen naast TV.

Wat mij het meest verbaasd is dat 3/4 van de prijswijziging gebaseerd is op de inflatie, wie legt mij uit waarom dan niet elke klant een iets hogere rekening krijgt.

Kortom dat we iets meer moeten betalen prima, maar kom met betere redenen dan het afgezaagde riedeltje.

Tue, 11 May 2021 20:39:57 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774243#M13522 RoWi. 2021-05-11T20:39:57Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774324#M13524

Ik begrijp ook niet waarom ziggo zelf geen staatje maakt (zoals ze aan Tweakers hebben aangeleverd)

Blijkbaar is het heel moeilijk om dit te maken

 

En waar zit hier het verschil in, behalve dat het een omhoog gaat en het ander omlaag

 

Wat is verschil tussen “Internet en TV start en bellen” 65,45 EUR vanaf juli
“alles in 1 Start” 67,45 EUR vanaf juli

Volgensmij precies dezelfde diensten

Die 2 EUR opslag voor de medewerkers?

Internet en TV start en bellen GAAT 50 CT OMLAAG
75Mbit internet/80 zenders, 36 HD (53,50 EUR)
volop bellen (11,95)
Totaal 65,45 EUR was 65,95 EUR

Alles in een GAAT 1 EUR OMHOOG
75Mbit internet/80 zenders, 36 HD (55,50 EUR)
volop bellen (11,95)
Totaal 67,45 EUR was 66,45 EUR

 

En lees overal dat mensen al een mail hebben ontvangen, maar hier nog steeds niet :teleurgesteld_gezicht:

Wed, 12 May 2021 04:22:43 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774324#M13524 juanj 2021-05-12T04:22:43Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774672#M13528

Ik heb van kennis mail gezien, waarin gemeld wordt € 1,50 meer betaald gaat worden.

Betreffende persoon heeft TV Start + Internet Start.

Betaald nu 53 euro (bedrag wat mij ook bekend was voor dit pakket), lijkt dus € 54,50 te moeten gaan betalen. Dat matched niet met de prijswijzigingen tabel op tweakers, welke schijnbaar door Ziggo geleverd is. 

Vreemd ook dat Ziggo nog geen tabel levert, met de prijswijziging per pakket-combinatie. Althans, ik heb deze nog niet gevonden op de website van ziggo.nl

 

Op basis van onderstaande screenshot, zou je opmaken dat het pakket Internet & TV Start, na 1 juli € 53 moet gaan kosten. Dat matched niet met de verhoging a € 1,50 genoemd in de e-mail die ontvangen is door mijn kennis.

 

https://www.ziggo.nl/tv-internet/starthttps://www.ziggo.nl/tv-internet/start

Wed, 12 May 2021 14:03:08 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774672#M13528 CaWe 2021-05-12T14:03:08Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774701#M13529

Raar... nu 54,00 zou dan 53,50 EUR moeten worden.

Waarom zou iemand met 'bellen' 1,50 EUR omhoog gaan, en zonder 'bellen'  50ct omlaag

 

Schermafbeelding 2021-05-12 om 4.19.58 .png

Wed, 12 May 2021 14:23:27 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774701#M13529 juanj 2021-05-12T14:23:27Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774748#M13530

 Ik zie ook bellen bij jou printscreen erbij staan. Die is in huidige situatie, per 1 juli 2021, 1 euro duurder dan zonder bellen.

 

Verklaring voor met bellen (alles in 1 start) 1 euro omhoog, en zonder bellen (TV&Internet Start) 50 cent omlaag, kan alleen iemand van ziggo je geven.

CaWe_0-1620831968624.png

 

Wed, 12 May 2021 15:06:17 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774748#M13530 CaWe 2021-05-12T15:06:17Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774750#M13531

Ik ben nu ook in de war Ik dacht vrij zeker te weten, Alles in één te hebben.

Blijkbaar heb ik ook het product Internet Start en TV Start wel met bellen, ik ging van 1 euro uit zojuist email ontvangen ook hier 1,50 nu maakt die 50 cent me niet veel uit het is wel raar dat ik blijkbaar geen alles in één pakket heb.

 

Ps   neemt die kennis telefonie af? Het product wat je laat zien is zonder bellen.

 

Internet start plus tv start plus bellen,(alles in één) zou nu zelfs 54,50 kosten en naar 55,50 gaan voor nieuwe klanten.

 

Wed, 12 May 2021 15:09:08 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774750#M13531 RoWi. 2021-05-12T15:09:08Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774755#M13532

 Nee, kennis neemt geen bellen af.

Wed, 12 May 2021 15:09:02 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774755#M13532 CaWe 2021-05-12T15:09:02Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774760#M13533

 

TV Start, Internet Start en bellen, word gefactureerd, niet Alles in 1 een.

Als Alles in een omhoog gaat, dat is dat een ander product dan TV Start, Internet Start, en bellen.

 

Of staat er bij Alles in een klanten, niet "Alles in een" op de factuur?

Wed, 12 May 2021 15:15:33 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774760#M13533 juanj 2021-05-12T15:15:33Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774778#M13534

Je zou zeggen van wel  echter hier zie ik hetzelfde en ik meen zeker te weten Alles in één te hebben besteld begin 2019.

Wed, 12 May 2021 15:36:00 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/774778#M13534 RoWi. 2021-05-12T15:36:00Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775698#M13568

Ik zit in mijn eerste jaarcontract en krijg een mail dat ik een prijsverhoging krijg.

Ik dacht dat er contractueel was afgesproken dat ik de eerste 6 maanden korting kreeg deze blijft ook t/m 31 juli voor mij en daarna 6 maanden de afgesproken prijs moest betalen.

 

Want schijnbaar geld wel de regel dat je in je eerste jaar contract niet kunt downgraden ?

Oke dan is er het flauwe excuus dat je op kunt zeggen.

 

Nu staat er de optie wijzig abonnement in mijnziggo en maandelijks aanpasbaar echter kan dit niet via mijnziggo.(tenzij dat dit na mijn actie periode wel toepasbaar is)

Anders zou ik tvmax terug willen zetten naar tvcomplete met behoud nextbox per 31 juli echter krijg ik nu de melding zoals in de screen beneden,

bellen is geen optie want dat kost mij weer extra geld daarvoor is juist mijziggo in het leven geroepen.

En daarbij via chat of klantenservice zou dit uberhaupt niet werken omdat men er niet aan mee werkt.

 

mijnziggo werkt niet.png

Fri, 14 May 2021 10:01:35 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775698#M13568 ZNewbie 2021-05-14T10:01:35Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775720#M13569

 

 

Ik denk dat u het beste, een eigen/nieuw draadje kan openen ( en dan hier een hyperlink daarheen plaatsen ). Dan kan een Ziggo moderator u daarmee helpen.

Overigens kan u ook via de gratis tst 1200 of via Chat dit laten aanpassen.

 

– Chat, 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start. U ziet vanzelf het chat venster rechtsonder verschijnen, zodra er iemand beschikbaar is.
– Tst 1200, servicelijn van 08.00 – 20.00, gratis via je Ziggo telefoonaansluiting.
– 0900-1884, normaal tarief.

 

Fri, 14 May 2021 10:26:17 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775720#M13569 Pasi 2021-05-14T10:26:17Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775731#M13573

"Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?"

 

Omdat jullie belachelijk dure sponsoringen ermee betalen. Ik hoef geen sponsor te zijn van een Max Verstappen of Ajax. 

Eerst "gratis" snelheidsverhoging aankondigen en binnen de maand de prijs verhogen. Erg misleidend natuurlijk en gewoon een klote streek naar de klant toe. Om precies te zijn heb je dus 1 maand "gratis" die verhoging.

Fri, 14 May 2021 10:41:56 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775731#M13573 Wannaplay 2021-05-14T10:41:56Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775734#M13574

 de korting blijft gewoon van kracht na de eerste 6 maanden ga je de volle prijs betalen, deze  aanpassing gaat voor nagenoeg elke klant gelden, als je downgrade zal je hoe dan ook je korting verliezen. 

Bel 1200 via de vaste lijn dat kost niks.

Fri, 14 May 2021 10:44:39 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775734#M13574 RoWi. 2021-05-14T10:44:39Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775778#M13580

Hi all,

 

Ik zie dat er een discussie is ontstaan over enkele 'Alles-in-1'-pakketten en dat er her en der nog wat onduidelijkheid is. Ik heb niet alle gegevens en lees ook dat het soms gaat om bekenden of familie, dus laat ik beginnen met een algemene samenvatting:

 

Onder 'Alles-in-1' verstaan we een (recent) pakket met Internet, TV & Vast Bellen. Ter illustratie: heb je Internet Start, TV Start & Vast Bellen, dan heb je Alles-in-1 start. Dat pakket gaat van €54,50 naar €55,50.

 

Heb je géén vast bellen, dan heb je niet Alles-in-1, maar bijvoorbeeld "Internet Start en TV Start (Zonder Bellen)" en dat pakket gaat €0,50 naar beneden. Voor zover ik kan beoordelen klopt dat ook met bijvoorbeeld de screenshots van , maar ik hoor graag als ik iets over het hoofd zie.

 

Waar de verwarring vermoedelijk vandaan komt, zijn abonnementen uit een oud portfolio. Het verklaart in ieder geval de situatie van Je had voorheen het pakket "Connect Start & Play Start" (met vast bellen). Deze omvat hetzelfde als de huidige Alles-in-1 start, maar kostte lange tijd €0,50 minder. Dat wordt nu gelijk getrokken, daarom heb je een verhoging van €1,50 (i.p.v. de verwachte €1,-). Helaas valt het niet meer altijd aan de naam te herkennen.

 

- Ik snap dat je niet blij bent met een verhoging en wellicht ook niet met de antwoorden, maar het is onnodig om een vraag die we hierboven beantwoorden, zelf maar te gaan beantwoorden met onwaarheden.

 

- Ik zie dat inderdaad al het juiste antwoord geeft: Je korting blijft gelijk, maar daarna volgt wel de nieuwe prijs. Het is natuurlijk wel zuur dat de pagina niet werkt. Wil je hier verder samen induiken, raad ik inderdaad aan contact op te nemen of je eigen topic hierover te beginnen.

Fri, 14 May 2021 11:36:28 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775778#M13580 Alex 2021-05-14T11:36:28Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775789#M13581

 dank voor de toelichting, ik ging al van de oudere portfolio optie uit. Zeg maar voordat de Mediabox XL bij TV Start werdt geleverd. De term Play Start en Connect start zeggen mij niks, althans dat heeft nooit op de facturen en in mijn Ziggo gestaan.

Fri, 14 May 2021 11:47:14 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/775789#M13581 RoWi. 2021-05-14T11:47:14Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776639#M13594

 

 

En wat gebeurd er met onderstaand pakket?

Schermafbeelding 2021-05-12 om 4.19.58 .png

 

Is volgens jou termen geen Alles in in een (54 EUR p/m) Alles in een zou 54,50 EUR zijn. En dus ook geen verhoging lijkt me dan.

Maar ook niet TV start/internet zonder bellen.

 

Waar blijft een duidelijk staatje op jullie site, dat je duidelijk per combinatie kan zien wat de prijswijziging voor gevolg heeft.

 

Ook mis ik daarin de Start XXL zonder bellen, wat gebeurd daar mee, geen mails ontvangen, en ook geen duidelijkheid

 

 

Sun, 16 May 2021 08:19:29 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776639#M13594 juanj 2021-05-16T08:19:29Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776654#M13595

 dat lijkt hetzelfde abonnement wat ik afneem, dan wordt deze met € 1,50 verhoogt.

Start XXL dat zal de 100Mb variant zijn, is niet meer bestelbaar zover ik weet, deze klanten zullen geluk hebben en geen prijsverandering krijgen, totdat ze zelf iets gaan wijzigen. Ik zou uitgaan van de spreuk geen bericht is goed bericht.

Sun, 16 May 2021 08:48:51 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776654#M13595 RoWi. 2021-05-16T08:48:51Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776659#M13596

Mijn start XXL is verhoogt naar 150 Mbit, (zonder bellen, met tv start)

Als deze in de categorie "start en internet start" valt, dan ben ik blij (50 ct omlaag)

 

Echter zouden mijn ouders met 54 EUR p/m dus 1,50 zelfs meer moeten gaan betalen, echter beweren ze dit als een pakket "Alles in een", ze kunnen nooit bewijzen dat er Alles in een afgesloten is. Er is TV start/Internet Start met bellen afgesloten, waarvoor geen verhoging geld.

Sun, 16 May 2021 08:51:20 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776659#M13596 juanj 2021-05-16T08:51:20Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776669#M13597

 voor nieuwe Alles in 1 start klanten gaat de prijs per 1juli omhoog naar € 55,50. Zoals ik de uitleg van  begrijp worden nu alle oudere vergelijkbare pakketten naar dat prijsnivo gebracht, daarom hier de email met een verhoging van € 1,50 ipv € 1,00

 

Het kromme is nu eind 2020 is de portfolio veranderd de Mediabox XL werdt bij TV Start geleverd en de prijs ging met € 0,50 omhoog, die 50 cent gaan klanten van voor die periode nu ook meebetalen, zo komt het op mij over.

Sun, 16 May 2021 09:16:29 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776669#M13597 RoWi. 2021-05-16T09:16:29Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776846#M13600

Hi

 

Dat pakket gaat inderdaad met €1,50 omhoog naar €55,50.Ter verduidelijking: Dit is ook een Alles-in-1, het omvat alle 3 onze basisdiensten. Maar het is belangrijk om rekening te houden met recente Alles-in-1 abonnementen. Voor abonnementen uit een oud portfolio gelden soms andere wijzigingen.

 

Internet Start XXL & TV Start (zonder bellen) blijft ongewijzigd (€57,95).

Sun, 16 May 2021 14:01:18 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776846#M13600 Alex 2021-05-16T14:01:18Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776856#M13602

Hi  

 

Dankje voor info over XXL

Maar over mijn ouders, je kan toch niet zeggen we verhogen Alles in een, en ook voor hun, en bij hun verhogen als dat niet gefactureerd word? En voor het gefactureerde product geen verhoging gemeld word?

 

Dat is het zelfde als ik Campina melk bij de Jumbo koop, en dit bij de Albert Heijn moet afrekenen. Zelfde product, maar toch anders. 

lijkt mij dat je een verhoging voor produkt x niet mag doorvoeren bij produkt y. Dan moet men maar duidelijk vermelden dat de verhoging ook voor deze combinatie geld.

 

En waarom hebben ze nog geen mail ontvangen? Veel mensen hebben al

wel een mail gehad. Of is dat omdat jullie eigenlijk met hetzelfde vraagstuk zitten?

 

mvgr

 

 

 

Sun, 16 May 2021 14:27:35 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776856#M13602 juanj 2021-05-16T14:27:35Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776868#M13603

Hi ,

 

Ik snap je bericht nog niet helemaal, maar mogelijk ben ik in mijn vorige bericht(en) nog niet helemaal duidelijk geweest:

 

In de tabel die wordt aangehaald, wordt gesproken over "Alles-in-1". Die heb ik hiervoor proberen uit te leggen: Dat zijn de pakketten met alle drie onze diensten in ons huidige portfolio (dus recente pakketten). We hebben ook nog veel pakketten uit oudere portfolio's. Het is goed mogelijk dat sommige hiervan andere wijzigingen ondergaan, zoals vermoedelijk dus bij je ouders gebeurt.

 

Het pakket wat je eerder aanhaalde "Internet Start & TV Start + bellen" is identiek aan ons huidige "Alles-in-1"-pakket, maar dan €0,50 goedkoper. Deze worden nu gelijk getrokken en daar vindt dus een andere wijziging bij plaats. Ik verwacht dat ze nog bericht ontvangen (of wellicht bij de spam-map zit?), ik zie op dit moment hier geen bijzonderheden bij.

Sun, 16 May 2021 15:15:17 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776868#M13603 Alex 2021-05-16T15:15:17Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776887#M13606

Hi  

 

Dat jullie aangeven dat het inhoudelijk identiek is, dat wil dan toch niet automatisch zeggen, "Alles in een" gaat omhoog, maar omdat jullie pakket, bv "alles in 2" dezelfde diensten bevat, "ja maar, dat is hetzelfde als 'Alles in een' "  lijkt mij dat je dan letterlijk in een schrijven moet communiceren

 

Beste klant,

 

u heeft "Internet Start/TV start en bellen" uw pakket gaat met 1,5 EUR per maand omhoog

 

Mvgr,

 

Ziggo.

 

1 is het volgensmij verplicht dat jullie dit melden.

2 ze hebben geen bericht gehad, lijkt mij dat Ziggo dit moet aan kunnen tonen dat ze dit gemeld hebben (schriftelijk)

3. Dan kan je niet zomaar zonder te melden, zomaar verhogen, terwijl ze een ander pakket gefactureerd krijgen. Je meld Alles in een pakket word verhoogd (via allerlei bronnen, maar niet op jullie website), maar dat staat niet op hun factuur, los of het nu inhoudelijk hetzelfde is.

 

Kan je evt nazien wat hun precieze situatie is? (oud pakket, en evt andere regels iz de verhoging)

Ze waren UPC klant (klantnr begint met een 7)

 

Heel simpel is om een staatje te maken, of op de tarieven pagina te vermelden wat de nieuwe prijs per 1 juli word. 

https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten

 

Want waarom maken jullie zelf niet een persbericht, of wat dan ook, met een staatje?

Waarom komt deze verhoging via andere bronnen bij de klanten?

Sun, 16 May 2021 15:52:54 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776887#M13606 juanj 2021-05-16T15:52:54Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776888#M13607

Dit is de complete lijst die Tweakers van Ziggo heeft ontvangen:

 

lijst.jpg

Sun, 16 May 2021 15:50:45 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776888#M13607 DON PAPA 2021-05-16T15:50:45Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776890#M13608

Ik zie hun variant er niet tussen staan "Internet Start, Bellen en TV Start" nu 54,00 EUR.

 

Of lees ik er overheen?

 

Ook mis ik XXL in het lijstje (geen verhoging dat weet ik), maar incompleet overzicht.

 

Sun, 16 May 2021 15:58:30 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776890#M13608 juanj 2021-05-16T15:58:30Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776891#M13609

 Klopt die staat niet op de lijst die Tweakers van Ziggo heeft ontvangen, het had inderdaad fijn geweest als Ziggo zelf een complete lijst op hun website hadden gezet...

Sun, 16 May 2021 16:02:20 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776891#M13609 DON PAPA 2021-05-16T16:02:20Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776892#M13610

En mijn kennis, begrijp ik de e-mail ook niet van, die heeft tv start en internet start (geen bellen) en las in e-mail over € 1,50 verhoging, dat niet terugkomt in bovenstaand overzicht dat op tweakers gepubliceerd staat.

Hierboven in de tabel: van 53,50 naar 53,00.

Betreffende persoon betaald al 53,00, dus verhoging van 1,50 is niet te plaatsen.

 

Zolang ziggo zelf geen tabel publiceert (met alle combinaties) is het aannames. 

Sun, 16 May 2021 16:04:08 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776892#M13610 CaWe 2021-05-16T16:04:08Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776893#M13611

 nee, die lijst is niet incompleet, dat zijn enkel de producten met een prijswijziging, daarom ontbreekt dat XXL product!!

 

De variant van je ouders is volgens mij exact hetzelfde pakket wat ik afneem, die koste voor september/oktober 2020 inderdaad €54,00 dat is de eerste regel, het alles in 1 product. Het lijkt erop dat je teveel naar de naamgeving kijkt.

 

Wat vervelender is dat ze 'nog' geen bericht hebben gekregen, de persoonlijke berichtgeving is het enige waartoe Ziggo verplicht is. 

Sun, 16 May 2021 16:05:57 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776893#M13611 RoWi. 2021-05-16T16:05:57Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776894#M13612

Communiceren is niet hun sterkste kant....

Ik denk dat ze dit niet doen, omdat als ze een tabel op hun eigen site zetten, en er klopt iets niet, dat ze er niet onderuit kunnen. En als er dan een fout op de tabel bij Tweakers is, kunnen ze zeggen, ja dat heeft Tweakers verkeerd overgenomen :knipogend_gezicht:

Sun, 16 May 2021 16:07:11 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776894#M13612 juanj 2021-05-16T16:07:11Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776896#M13614

 

 

Dus als ze niet kunnen aantonen, dat er een mail gestuurd, is mogen ze niet verhogen lijkt me?

Sun, 16 May 2021 16:08:43 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776896#M13614 juanj 2021-05-16T16:08:43Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776897#M13615

Zo werkt dat helaas niet, met bulk mail, kan er altijd iets misgaan, komen de facturen wel netjes aan. Er zijn nog 2 weken kortom tot 1 juni dat bericht kan nog komen.

Sun, 16 May 2021 16:13:09 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776897#M13615 RoWi. 2021-05-16T16:13:09Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776898#M13616

 Schreef: De variant van je ouders is volgens mij exact hetzelfde pakket wat ik afneem, die koste voor september/oktober 2020 inderdaad €54,00 dat is de eerste regel, het alles in 1 product. Het lijkt erop dat je teveel naar de naamgeving kijkt.

 

Dat klopt wel, maar het is natuurlijk wel heel vreemd, want zo ben ik een abonnement aangegaan met "Internet Complete en TV Complete Next met bellen" (zo staat het ook in mijn contract en elke maand op de factuur) en Ziggo zegt nu dus dat ik een "Alles-in-1 Compleet Next pakket" heb. Ik snap dat dit pakket hetzelfde inhoud en even duur kost. Maar ik heb nooit voor dit andere pakket gekozen en Ziggo heeft mij dit ook nooit mede gedeeld dat mijn "Internet Complete en TV Complete Next met bellen"  pakket omgezet zou worden naar een "Alles-in-1 Compleet Next" pakket...

Sun, 16 May 2021 16:29:00 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776898#M13616 DON PAPA 2021-05-16T16:29:00Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776899#M13617

facturen komen nooit per mail. Ze zijn toch verplicht dit te melden (schriftelijk post of email)?

Dat zijn jou eigen woorden :knipogend_gezicht:

Sun, 16 May 2021 16:30:24 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776899#M13617 juanj 2021-05-16T16:30:24Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776902#M13618

 hoe komen de facturen nu bij je ouders en is er een contact email adres of postadres bekend bij Ziggo? Ziggo moet wel op de hoogte zijn van de methode van inlichten, we kunnen niet alles op Ziggo afschuiven.

Het zijn niet mijn woorden het is gewoon algemene regelgeving

 dat bedoel ik dus met de naamgeving dat veranderd regelmatig met nieuwe portfolio's. Waren en niet ooit Z1, 2 en 3 abonnementen? De combinatie bepaald de prijs,  heeft wel een valide punt, daar komt de prijsverhoging vreemd over. Dan heeft  wel de klant gegevens van die kennisen nodig, het is mogelijk beter om daar een lost topic voor te maken.

Sun, 16 May 2021 16:42:16 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776902#M13618 RoWi. 2021-05-16T16:42:16Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776910#M13619

De facturen komen gewoon in Mijn Ziggo, nooit in de mail.. Bij geen een provider komen de facturen (in pdf) in de mail, altijd in een 'portal/app' om te downloaden

Sun, 16 May 2021 17:02:46 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776910#M13619 juanj 2021-05-16T17:02:46Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776911#M13620

 Schreef: dat bedoel ik dus met de naamgeving dat veranderd regelmatig met nieuwe portfolio's.

 

Dat snap ik, maar het had wel netjes geweest als Ziggo dit even had door gegeven, dan mijn abonnement met "Internet Complete en TV Complete Next met bellen"  omgezet is naar een "Alles-in-1 Compleet Next pakket" . Nu kijk je in de lijst die Ziggo naar Tweakers had gestuurd met alle prijs wijzigingen, en denk je ow mijn abonnement (Internet Complete en TV Complete Next met bellen) staat er niet bij dus zal er niks veranderen, maar dan blijkt er dus wel een verandering te komen omdat Ziggo zonder dit te melden je abonnement heeft omgezet naar "Alles-in-1 Compleet Next pakket"... 

Sun, 16 May 2021 17:05:06 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776911#M13620 DON PAPA 2021-05-16T17:05:06Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776915#M13621

 jouw abonnement is niet omgezet je hebt altijd al een alles in een product gehad, of je dit nu zelf samenstelt of zo besteld maakt weinig verschil. Jouw product is nog steeds hetzelfde enkel de interne naam is veranderd. Door regelmatig de Ziggo site te bekijken kwam ik achter de reden van de 50 cent per laatste kwartaal 2020.

Elke provider vernieuwt regelmatig de portfolio bij de groene provider Hussel je de boel sinds 2019.

 

 dan de aankondiging dat er een factuur klaar staat en het bedrag dat wordt geincasseerd?

Bij een van mijn vorige providers kreeg ik de factuur pdf ook via email.

 

 

Sun, 16 May 2021 17:24:32 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776915#M13621 RoWi. 2021-05-16T17:24:32Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776918#M13622

Die aankondigen komen volgensmij wel binnen, maar dat ontslaat ze toch niet om desnoods de prijsverhogingsemail nog maals te sturen, want de plicht om dit persoonlijk te melden, blijft toch?

Sun, 16 May 2021 17:27:48 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776918#M13622 juanj 2021-05-16T17:27:48Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776933#M13623

Niet echt, zoveel mogelijk is een ruim begrip. Lees het rijtje. Zoals gezegd er kan altijd iets misgaan, dat gebeurd bij alle providers, zo hebben wij nooit het bericht gekregen dat analoge TV werdt uitgezet in onze regio. Dat zou kunnen door de privacy instellingen in de Mijn Ziggo omgeving.

 

 

  • Hij moet u een maand van te voren informeren over de wijziging.
  • Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
  • Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
  • Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen
Sun, 16 May 2021 17:48:38 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776933#M13623 RoWi. 2021-05-16T17:48:38Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776943#M13624

Ik heb nog geen mail gehad. Het Start pakket wijzigt met 1 of 1,5 euro. Beide bedragen staan op de website als verhoging van het Start pakket. Daar dus ook een vergissing. Zal wel het hoogste worden 18 euro erbij, komend jaar. Is weer het dubbele van mijn salaris verhoging. :knipogend_gezicht_met_tong:

Sun, 16 May 2021 18:08:13 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776943#M13624 Peter Horizon 2021-05-16T18:08:13Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776944#M13625

Geen vergissing abonnees van na september/oktober 2020, krijgen de Euro verhoging klanten van voor die wijziging moeten met €1,50 rekening houden, ookal hebben wij niet allemaal de Mediabox XL, dat maakt die 50 cent extra zo dubbel, hoewel ik liever mijn humax heb.

Sun, 16 May 2021 18:13:29 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/776944#M13625 RoWi. 2021-05-16T18:13:29Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/778031#M13645

Ziggo Sport verliest uitzendrechten Formule 1 kwijt aan de Nordic Entertainment Group.

Ze hadden waarschijnlijk wat diepere zakken. Erg jammer, maar wat gaat er gebeuren prijzen je zou denken dat minimaal 10 euro omlaag gaat :lachend_gezicht_met_lachende_ogen:

Tue, 18 May 2021 12:02:21 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/778031#M13645 Bindit 2021-05-18T12:02:21Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/778481#M13658

Ok, dus mijn Alles in 1 max wordt met 1,50 duurder. Ik zie dat het Alles in 1 Giga echter 3.50 goedkoper wordt. Daarmee is het prijsverschil nog maar 5,-. Dus vind ik de prijsverhoging wel een geschikt moment om over te stappen naar Giga. Juist, niet dus! Giga is in onze regio niet beschikbaar. Dat is lekker. Het enige abbo dat in prijs verlaagt wordt, is niet te krijgen voor ons. Bummer!!

Tue, 18 May 2021 22:17:47 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/778481#M13658 Jos1409 2021-05-18T22:17:47Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/778483#M13659

 byzonder de F1 rechten zullen nooit € 10,00 per klant zijn, hoe kom je op dat bedrag?

Tue, 18 May 2021 22:22:57 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/778483#M13659 RoWi. 2021-05-18T22:22:57Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780013#M13683

Ik ben onderhand wel klaar met die prijsverhogingen. 

 

2017   + € 2.50

2018   + € 2,50

2019   + € 2,30

2020   + € 2,50

2021   + € 2,50

 

Mijn abonnement is in 5 jaar tijd 41%  duurder geworden terwijl er aan service, uitbreiding zenders e.d. niets is verandert. En nu ook al geen F1 meer.

 

Zou mooi zijn als mijn loon gekoppeld zou zijn aan de Ziggo prijsstijgingen.

Fri, 21 May 2021 08:05:21 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780013#M13683 Nosmo King 2021-05-21T08:05:21Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780307#M13688

Gaan de prijzen volgend jaar ook weer naar beneden, als de Formule1 niet meer via Ziggo uitgezonden gaat worden?

Fri, 21 May 2021 13:21:53 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780307#M13688 SvLeeuwen 2021-05-21T13:21:53Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780314#M13689

 

 

Wat denk je zelf?   Nee dus. :verward_gezicht:

Fri, 21 May 2021 13:30:40 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780314#M13689 Nosmo King 2021-05-21T13:30:40Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780880#M13709

Hallo,

Ik neem enkel kabeltelevisie af.

Toch wordt bij elke prijsverhoging door Ziggo gejubeld dat het toch maar mooi ten goede komt van de snelheid en kwaliteit van het internet. Ook iedere nieuwsbrief die we krijgen, gaat enkel over internet. Nu lees ik hier weer dat giganetgebruikers juist minder gaan betalen.

Kan Ziggo deze prijsverhogingen aub afwentelen op deze dataslurpers en de kabelklanten niet hiervoor laten opdraaien? 

Of ons in ruil daarvoor gewoon meer zenders geven? (Geen sportzenders)

Ik wil best overstappen hoor, maar zoveel kabelaanbieders zijn er niet.

Sat, 22 May 2021 14:15:24 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780880#M13709 Mmarion 2021-05-22T14:15:24Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780883#M13710

Hier nog steeds geen mail ontvangen over de prijsverhoging (ook bij mijn ouders niet)

Sat, 22 May 2021 14:25:54 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/780883#M13710 juanj 2021-05-22T14:25:54Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/781627#M13740

Hier nog steeds geen mail ontvangen over de prijsverhoging (ook bij mijn ouders niet)

Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent, dus mocht je hem nog niet hebben ontvangen dan kan dit dus nog komen :ietwat_lachend_gezicht:

Mon, 24 May 2021 08:29:54 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/781627#M13740 Alex 2021-05-24T08:29:54Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/782674#M13788

RoWi.  Sorry voor de late reactie,  hoe ik aan dat bedrag kom. we betalen al genoeg, hij kwam zo uit mijn mouw rollen hé 10 euro.

Tue, 25 May 2021 14:30:46 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/782674#M13788 Bindit 2021-05-25T14:30:46Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/782903#M13792

Ook ik heb nog geen mail ontvangen en wacht af tot 1 juni. Echter naar welk e-mailadres wordt betreffende e-mail verstuurd?

 

Gr. Dennis

Tue, 25 May 2021 17:47:42 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/782903#M13792 dvejam 2021-05-25T17:47:42Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/782910#M13793

 dat zou naar het bekende contact emailadres moeten gaan, doorgaans het adres waar je ook de facturen op ontvangt.

Tue, 25 May 2021 17:52:02 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/782910#M13793 RoWi. 2021-05-25T17:52:02Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/783603#M13969

Prijsverhoging binnen gehad.

Ik denk er sterk over om na dit F1 seizoen Ziggo op te zeggen.

Procentueel zijn de stijgingen elk jaar teveel.

Wed, 26 May 2021 15:54:28 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/783603#M13969 Gerardsz 2021-05-26T15:54:28Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/783669#M13970

 Ik heb vandaag ook de brief op de deurmat gekregen waarin de prijsverhoging staat, maar wat mij meteen opviel is dat er in de hele brief met geen woord word gerept, dat als je het niet eens bent met deze prijsverhoging je zonder problemen kunt opzeggen, ook al zit je nog in een jaarcontract. En het is nou niet dat daar geen plek meer voor was in de brief. Er is zelfs ook de achterkant een "vraag en antwoord" plek gemaakt, daar had het makelijk bij gepast (zie foto). Waarom zetten jullie dat niet in de brief, bang voor te veel opzeggingen ?

 

20210526_192933.jpg

Wed, 26 May 2021 17:40:54 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/783669#M13970 DON PAPA 2021-05-26T17:40:54Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/786093#M14037

  Tot nu toe nog niks ontvangen omtrent prijsverhoging. Mijn ouders hebben al wel bericht gehad. Heb afgelopen vrijdag nog contact gehad met de helpdesk er stonden geen interacties in het systeem. Zou mooi om waar te zijn als ik geen prijsverhoging krijg:stralend_gezicht_met_lachende_ogen:. Aan de andere kant het zou zuur zijn als ik op de factuur van eind juni ineens een prijsverhoging zie staan zonder dat ik geinformeerd ben. Zou je in achterliggende systemen is kunnen kijken of het wel goed gaat. Alvast hartelijk dank hiervoor.

Mon, 31 May 2021 05:44:10 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/786093#M14037 Ha-ns 2021-05-31T05:44:10Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/786098#M14038

Mijn ouders hebben ook nog steeds geen bericht gehad. Ook staat er niets op de juni factuur vermeld over een verhoging.  Ze hebben nog vandaag. Kan je nu bezwaar maken? Omdat ze niet persoonlijk geïnformeerd zijn?

Mon, 31 May 2021 06:13:49 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/786098#M14038 juanj 2021-05-31T06:13:49Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/787158#M14061

Ik heb ook nergens bericht van gehad, en wil eigenlijk vanwege het duurder worden mijn abonnement downgraden. Zie alleen dat ik dan 19,95 moet betalen. Wat een onzin.

Tue, 01 Jun 2021 16:19:22 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/787158#M14061 justmie 2021-06-01T16:19:22Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/787169#M14062

 dan krijg je vermoedelijk nieuwe hardware, dan heb je standaard dit soort administratie kosten.

 

Tue, 01 Jun 2021 16:58:05 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/787169#M14062 RoWi. 2021-06-01T16:58:05Z
Re: Prijswijziging per 1 juli 2021 https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/787191#M14063

Wat moet ik met nieuwe hardware?

Mijn huidige modem kan prima de 600mbit aan die ik nu heb. Ik wil gewoon terug naar 300mbit, wat snel genoeg is voor wat ik doe. Anderhalf jaar geleden of zo zat ik nog op 400mbit, en dat was ook prima. Ik wil alleen m'n internet snelheid naar beneden schroeven, m'n tv abbo blijft gewoon hetzelfde.

Tue, 01 Jun 2021 18:25:59 GMT https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli-2021/bc-p/787191#M14063 justmie 2021-06-01T18:25:59Z