ScarFace1

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Philips TV problemen met Mediabox XL kopieerbeveiliging; mijn werkende oplossing

Beste forum users,
na lang zoeken op de diverse forums, bellen en uitzoeken wil ik mijn ervaringen met jullie delen wat uiteindelijk heeft geleid tot een werkende situatie. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en misschien ook de support van Ziggo, want die weten het ook echt niet (sorry, maar het is gewoon zo). Succes ermee.

Mijn situatie:
Een Philips TV type 37PFL9732D/10

Mijn oude situatie:
Deze TV met een Humax 5050C en werkelijk jaren geen enkel probleem

Mijn nieuwe situatie:
Deze TV met een Horizon box, geen werkende situatie


Na ontvangst van de Horizon box, alles aangesloten op de TV d.m.v. HDMI. Na de installatie van een half uur (ik kon dus de installatie procedure lezen op mijn TV, waarom meld ik dit omdat ze bij Ziggo support werkelijk niet konden begrijpen dat ik dit wel kreeg te zien op mijn TV en niet live TV), kreeg ik de foutcode 2040 te zien en dat door de kopieerbeveiliging er geen TV beelden konden worden vertoond.
Na bellen met de support van Ziggo, want ik dacht dit is allang bekend en het zal wel een simpel vinkje ergens in de opties aanzetten zijn, werd ik eigenlijk gek van de onkunde van deze afdeling. Ik heb veel, erg veel, personen van deze afdeling gesproken en iedereen had een eigen verhaal/oplossing. Dagen en uren en steeds weer een ander persoon, hoe goed ze het ook bedoelden, ik kwam helemaal niks verder.
Enige houvast was dat het een bekend probleem was bij Philips TV’s icm de Horizon box, dat was toch wel de rode draad tijdens deze gespreken.

Via diverse forums zag ik dat er steeds werd gesproken over een HDMI splitter die dan de kopieerbeveiliging eruit zou filteren...
Met deze info weer de support van Ziggo gesproken en toen werd mij verteld (misschien had ik net de juiste persoon aan de lijn) dat er 4 situaties/oplossingen vanuit Ziggo werden gegegeven voor dit bij Ziggo zeer bekend probleem. Ik onderstreep nogmaals, zeer bekend, wat ze je ook willen wijsmaken bij de support van Ziggo. Ze zijn er zeker van op de hoogte, maar hebben gewoon geen oplossing.
- nieuwe HDMI kabel, was bij mij niet de oplossing. Ik had er al 3 getest.
- je coax bekabeling… Heel even zakte mijn broek af, dit heeft toch niks met HDCP te maken Ziggo!!
- gebruik maken van een HDMI splitter.
- TV software/firmware updaten, in mijn geval stond de laatste versie erop.
Deze support medewerker van Ziggo, gaf aan dat in hun systeem dan stond dat je deze HDMI splitters kon kopen bij een internetwinkel en hij gaf mij netjes 2 internetwinkels dit ze verkochten. Nou, opgelost zou je dan denken. Ik via de site “allekabels.nl” een simpele HDMI splitter besteld, want deze site werd mij gegeven en tevens het merk/type HDMI splitter werd mij gegeven door deze support medewerker van Ziggo.

In mijn geval ging het hierover:
2-poorts HDMI splitter met 3D en 4K Product code: 1191922
Opmerkelijk detail wat op deze site staat bij alle HDMI splitters;
Opgelet voor UPC klanten:
Het signaal van een UPC Horizon Box kan niet worden gesplitst door een hardware beveiliging door de fabrikant van deze settopbox.

Maar goed, je zou denken dat ze het weten bij Ziggo support.
Een dag later alles in huis, aangesloten en het werkte dus niet.
Hierna gebeld met deze webwinkel, ze waren op de hoogte van dit euvel. Ze wisten precies wat ik bedoelde maar ze verkochten deze “werkende HDMI splitters” niet. Ze snapte dan ook totaal niet dat ze bij de support van Ziggo verwijzen naar hun site, want ik was dus niet de eerste.
Hierna ben ik andere webwinkels gaan bellen en bij de meeste kreeg ik een vergelijkbare reactie.

Hierna ben ik naar de plaatselijke audio/tv winkels gegaan, en deze wisten mij te vertellen dat Sony tv’s dit euvel ook hadden, maar ze hadden geen werkende oplossing. Van 1 deze winkels een telefoonnummer gekregen van Philips. Ik met Philips klantenservice gebeld, maar deze schoven het probleem weer door naar Ziggo. Omdat mijn TV ook oud was, ondersteunden ze hem niet meer en kwam er ook geen nieuwe firmware uit. Nou, daar zit je dan…

Omdat ik al 25 jaar werkzaam ben in de ICT en ik vaak een oplossing moet zoeken ging ik deze uitdaging aan. Dagen gespeurd op het internet, enz enz, kwam ik er achter dat ik niet de enige was in de wereld. Tot aan gebruikers in Duitsland toe, die dus ook een provider hebben met de Horizon box.
Al deze info verzameld en gezocht naar een bruikbare oplossing viel het mij op dat er steeds werd gesproken over een HDM splitter die dit probleem zou oplossen. Maar goed, welke HDMI splitter is dan de juiste.
Op deze site kwam ik een stuk verder, https://www.youtube.com/watch?v=zciwRd19AIE
Op deze site kwam ik nog verder, http://www.tweaking4all.nl/thuis-bioscoop/hdmi-hdcp-gebruiken-met-non-hdcp-apparatuur/
Het betekend gewoon dat een paar merken HDMI splitters het HDCP kopierbeveiliging “verwijderen”, maar zou het ook voor mij werken?

Ik heb via Amazon USA de “CKITZE BG-520 HDMI 1x2 3D splitter v1.3 HDCP 2 ports switcher 3 4 5 8 PS3 XBOX360 DVD Blu-ray” besteld.
Afgelopen weekend kwam deze binnen en het werkt, ik kan dus gewoon alles doen met de Horizon box en er wordt niet gezeurd om een foutcode 2040 of HDCP of wat dan ook.

Ik heb via opties - uitgebreide instellingen - beeld instellingen - hdmi videosignaal op RGB gezet (stond op automatisch)
Ik heb bij beeldinstellingen bij Hdmi resolutie de instelling gewijzigd naar: tv resolutie aanhouden.
Hierbij nog wat foto’s die ik heb gemaakt.
Hopelijk gaat het bij jullie ook werken en durf je een paar euro’s uit te geven bij Amazon. Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe TV (waar ik dus aan zat te denken).
Oja, omdat het een US adapter heeft, even bij de Handyman een opzetstukje halen van een paar euro, zodat je hem gewoon in het stopcontact kan steken.

Gr.
Patrick
11 Reacties 11
Yannick

Level 1
  • 95Posts
  • 21Oplossingen
  • 0Likes
Mooi dat het is opgelost!

Er zijn wel al meerdere topics hier te vinden over dit probleem zie bijv https://community.ziggo.nl/televisiekijken-17/horizon-icm-philips-tv-wegvallend-beeld-geluid-hdmi-switch-3188

Daar word weer verwezen naar https://chelloo.com/forum/index.php?topic=47692.msg639519#msg639519.

Als je dan gaat kijken in dat Chello topic staat er een foto in van de splitter waarmee het probleem is opgelost en een link naar de pagina van allekabels.nl naar dat product. Als je dan op die link klikt kom je opeens bij een heel andere splitter uit - volgens mij die wat jij ook aangeschaft had (op advies van Ziggo, die deze informatie vermoedelijk ook van dezelfde website hebben) en wat het niet had opgelost. Ik vermoed dat allekabels.nl deze splitters in het verleden dus wel geleverd heeft maar inmiddels niet meer en die link nu verwijst naar een splitter die het probleem dus niet oplost.

De foto op het chelloo forum is volgens mij deze splitter http://www.dx.com/p/hdmi-v1-3-1x2-2-output-splitter-100-240v-ac-29770#.Vd9QfYdwuHw en die had het probleem ook wel opgelost, bij de reviews staat dat deze DHCP 'omzeilt'.
Ton52

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Dank voor je uitleg. Misschien weet je ook een oplossing hiervoor: ik heb nog een Sony Harddisk/DVD recorder. Als ik de scartuitgang van de Horizon box gebruik om opnames te kopiëren naar harddisk of DVD lukt dat alleen als ik de HDMI kabel naar de TV uit de Horizonbox haal (als ik dat niet doe, krijg ik alleen geluid door). Om dat te voorkomen schijnt deze oplossing te voldoen: HDMI splitter kopen die 'omgekeerd' werkt, van 1 ingang naar 2 uitgangen. Door te schakelen naar een 'lege' uitgang (dus die niet naar de TV gaat) 'bedot' je de Horizonbox omdat het lijkt dat er geen apparaat aangesloten is. Op dat moment kun je dan wel kopiëren van Horizonbox naar DVD recorder. Ik kan op dat moment dan niet TV kijken via Horizonbox maar is niet zo erg, Ned 1,2 en 3 kan ik gewoon via de tuner van de TV bekijken.
Ik heb een Sony TV en krijg wel gewoon via HDMI het beeld binnen, daar hoeft geen kopieerbeveiliging omzeild te worden.


ScarFace1 wrote:
Beste forum users,
na lang zoeken op de diverse forums, bellen en uitzoeken wil ik mijn ervaringen met jullie delen wat uiteindelijk heeft geleid tot een werkende situatie. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en misschien ook de support van Ziggo, want die weten het ook echt niet (sorry, maar het is gewoon zo). Succes ermee.

Mijn situatie:
Een Philips TV type 37PFL9732D/10

Mijn oude situatie:
Deze TV met een Humax 5050C en werkelijk jaren geen enkel probleem

Mijn nieuwe situatie:
Deze TV met een Horizon box, geen werkende situatie


Na ontvangst van de Horizon box, alles aangesloten op de TV d.m.v. HDMI. Na de installatie van een half uur (ik kon dus de installatie procedure lezen op mijn TV, waarom meld ik dit omdat ze bij Ziggo support werkelijk niet konden begrijpen dat ik dit wel kreeg te zien op mijn TV en niet live TV), kreeg ik de foutcode 2040 te zien en dat door de kopieerbeveiliging er geen TV beelden konden worden vertoond.
Na bellen met de support van Ziggo, want ik dacht dit is allang bekend en het zal wel een simpel vinkje ergens in de opties aanzetten zijn, werd ik eigenlijk gek van de onkunde van deze afdeling. Ik heb veel, erg veel, personen van deze afdeling gesproken en iedereen had een eigen verhaal/oplossing. Dagen en uren en steeds weer een ander persoon, hoe goed ze het ook bedoelden, ik kwam helemaal niks verder.
Enige houvast was dat het een bekend probleem was bij Philips TV’s icm de Horizon box, dat was toch wel de rode draad tijdens deze gespreken.

Via diverse forums zag ik dat er steeds werd gesproken over een HDMI splitter die dan de kopieerbeveiliging eruit zou filteren...
Met deze info weer de support van Ziggo gesproken en toen werd mij verteld (misschien had ik net de juiste persoon aan de lijn) dat er 4 situaties/oplossingen vanuit Ziggo werden gegegeven voor dit bij Ziggo zeer bekend probleem. Ik onderstreep nogmaals, zeer bekend, wat ze je ook willen wijsmaken bij de support van Ziggo. Ze zijn er zeker van op de hoogte, maar hebben gewoon geen oplossing.
- nieuwe HDMI kabel, was bij mij niet de oplossing. Ik had er al 3 getest.
- je coax bekabeling… Heel even zakte mijn broek af, dit heeft toch niks met HDCP te maken Ziggo!!
- gebruik maken van een HDMI splitter.
- TV software/firmware updaten, in mijn geval stond de laatste versie erop.
Deze support medewerker van Ziggo, gaf aan dat in hun systeem dan stond dat je deze HDMI splitters kon kopen bij een internetwinkel en hij gaf mij netjes 2 internetwinkels dit ze verkochten. Nou, opgelost zou je dan denken. Ik via de site “allekabels.nl” een simpele HDMI splitter besteld, want deze site werd mij gegeven en tevens het merk/type HDMI splitter werd mij gegeven door deze support medewerker van Ziggo.

In mijn geval ging het hierover:
2-poorts HDMI splitter met 3D en 4K Product code: 1191922
Opmerkelijk detail wat op deze site staat bij alle HDMI splitters;
Opgelet voor UPC klanten:
Het signaal van een UPC Horizon Box kan niet worden gesplitst door een hardware beveiliging door de fabrikant van deze settopbox.

Maar goed, je zou denken dat ze het weten bij Ziggo support.
Een dag later alles in huis, aangesloten en het werkte dus niet.
Hierna gebeld met deze webwinkel, ze waren op de hoogte van dit euvel. Ze wisten precies wat ik bedoelde maar ze verkochten deze “werkende HDMI splitters” niet. Ze snapte dan ook totaal niet dat ze bij de support van Ziggo verwijzen naar hun site, want ik was dus niet de eerste.
Hierna ben ik andere webwinkels gaan bellen en bij de meeste kreeg ik een vergelijkbare reactie.

Hierna ben ik naar de plaatselijke audio/tv winkels gegaan, en deze wisten mij te vertellen dat Sony tv’s dit euvel ook hadden, maar ze hadden geen werkende oplossing. Van 1 deze winkels een telefoonnummer gekregen van Philips. Ik met Philips klantenservice gebeld, maar deze schoven het probleem weer door naar Ziggo. Omdat mijn TV ook oud was, ondersteunden ze hem niet meer en kwam er ook geen nieuwe firmware uit. Nou, daar zit je dan…

Omdat ik al 25 jaar werkzaam ben in de ICT en ik vaak een oplossing moet zoeken ging ik deze uitdaging aan. Dagen gespeurd op het internet, enz enz, kwam ik er achter dat ik niet de enige was in de wereld. Tot aan gebruikers in Duitsland toe, die dus ook een provider hebben met de Horizon box.
Al deze info verzameld en gezocht naar een bruikbare oplossing viel het mij op dat er steeds werd gesproken over een HDM splitter die dit probleem zou oplossen. Maar goed, welke HDMI splitter is dan de juiste.
Op deze site kwam ik een stuk verder, https://www.youtube.com/watch?v=zciwRd19AIE
Op deze site kwam ik nog verder, http://www.tweaking4all.nl/thuis-bioscoop/hdmi-hdcp-gebruiken-met-non-hdcp-apparatuur/
Het betekend gewoon dat een paar merken HDMI splitters het HDCP kopierbeveiliging “verwijderen”, maar zou het ook voor mij werken?

Ik heb via Amazon USA de “CKITZE BG-520 HDMI 1x2 3D splitter v1.3 HDCP 2 ports switcher 3 4 5 8 PS3 XBOX360 DVD Blu-ray” besteld.
Afgelopen weekend kwam deze binnen en het werkt, ik kan dus gewoon alles doen met de Horizon box en er wordt niet gezeurd om een foutcode 2040 of HDCP of wat dan ook.

Ik heb via opties - uitgebreide instellingen - beeld instellingen - hdmi videosignaal op RGB gezet (stond op automatisch)
Ik heb bij beeldinstellingen bij Hdmi resolutie de instelling gewijzigd naar: tv resolutie aanhouden.
Hierbij nog wat foto’s die ik heb gemaakt.
Hopelijk gaat het bij jullie ook werken en durf je een paar euro’s uit te geven bij Amazon. Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe TV (waar ik dus aan zat te denken).
Oja, omdat het een US adapter heeft, even bij de Handyman een opzetstukje halen van een paar euro, zodat je hem gewoon in het stopcontact kan steken.

Gr.
Patrick
Jacobs M

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had ( is dus opgelost) het zelfde probleem denk ik.
Een Philips 32PFL9604H en een 37PFL8604H beiden met het zelfde probleem.
Gemiddeld na een half uur soms wat langer soms veel eerder, een vreemd flats roze/geel/lichtblauw beeld.
Soms kort van duur soms enkele minuten. Ziggo support kwam ook met de mogelijke kopieer beveiliging.
Software update en andere kabels hebben niet gewerkt, ook niet de HDMI splitter van MediaMarkt werkt niet.
Wat wel werkt is de oplossing als hierboven van Patrik maar zonder de splitter!
Alleen via opties, uitgebreide instellingen, beeld instellingen, HDMI videosignaal naar RGB (stond op automatisch)
De dure splitter "ongebruikt retour"

Grtn Marco
Greddymx5

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-6-poorten-hdmi-matrix-switch-met-picture-in-picture-met-afstandsbediening-3840-x-2160-pix-1433365.html

Deze lijkt t ook te doen...net binnen.. nog geen 2040 code
jhk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Patrick,

Bedankt voor je uitgebreide verslag en uitzoekwerk.

Ik heb ook een "oude" Philips TV met het zelfde probleem, het kastje in de USA besteld zoals je aangaf en het werkt. TOP.

Jan Hendrik
TW303

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Patrick en andere forumleden,

Helaas konden mijn Ziggo (UPC) Cisco HDR ontvanger en fonkelnieuwe Philips 43PUS6101 ook geen vrienden worden. Nota bene door de servicemedewerker van Ziggo naar dit topic doorverwezen.
Ik heb meteen de switch, wat hdmi kabels (cheap!) en verloopstekker bij Amazon besteld en na zo'n tien dagen ontvangen. Alles aangesloten en inmiddels werkt alles al een week zonder problemen.
Hiervoor was de verbinding nog nooit in één keer goed tot stand gekomen, dus durf met zekerheid te zeggen dat mijn problemen verleden tijd zijn.
Nog één opmerking: Chinezen houden blijkbaar nogal van ledjes, want de switch is een aardige kermis. Ik heb ze maar afgeplakt.
Patrick, hartelijk dank voor je vastberadenheid om dit probleem te tackelen en nu hopen dat Ziggo hier een structurele oplossing voor gaat aanbieden. Anders ga ik zelf maar een handeltje beginnen. Als ik zie hoeveel mensen dergelijke problemen kennen lijkt succes gegarandeerd :grinning:
TW303

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update: we zijn twee maanden later en de switch heeft de geest gegeven :sob: De LED naast de ingang brandt niet meer, waarschijnlijk wordt het inkomende signaal niet meer herkend.
Maar nu komt het: alles werkt als een zonnetje zonder switch!? Ik snap er geen r33t van. Ik geniet er maar van zo lang het duurt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat heb je met die Chinese 'troep', het kost niks, maar het is ook niks.
HvdK

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ook ik heb problemen met verkleuring van het beeld.
Ik heb net een nieuwe Horizonbox toegestuurd gekregen van ziggo, nadat mijn oude er de brui aan had gegeven. De oude had ik ingesteld op RGB. De oude had nog een scart-aansluiting. De nieuwe heeft dat niet meer. Maar deze kan ik nu ook niet meer instellen op RGB. Alleen op 1080P en 1080i. Echter zonder dat het is opgelost. Iemand een idee?
Ik heb een Philips 37pfl9604 (laatste firmware update (juni 2010) staat er op.

Groeten, Hendri
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL is wel in te stellen op RGB. HvdK

Menu > opties naar boven tot > uitgebreide instellingen> beeld instellingen> HDMI Videosignaal
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
HvdKzie mijn reactie in de topic:https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/tijdelijke-kleuren-tijdens-tv-kijken-horizon-mediabox-4216

@HvdK Helaas is een philips tv vaak geen goede match met de mediabox xl. Gelukkig zijn er vaak oplossingen voor. Heb je wel in het goede menu gekeken?

Optie > uitgebreide instelingen > hdmi video signaal . Daar staat de keuze automatisch, RGB en YcBcR instellingen.

Volgens mij heb je in het menu hdmi resolutie gekeken.

Verder mocht dit allemaal niet helpen kan je het volgende uit proberen: vaak ( dus een enkel keer helpt het niet) kan je een hdmi switch er tussen plaatsen. Hier zijn dure mogelijkheden. Maar mijn ervaring bij hulp aan andere is de hdmi switch die bij Action te koop is zeer goed. Deze kost slechts 4,99 dus een gokje waard zou ik zeggen. ( deze nog vaker beter werkende dan de dure switch merken. ) . Succes gr Rob

Uitgelicht topic