Zoeken naar topics

• 23 februari 2018
  • 22 Reacties
  • 4132x Bekeken

“Bent u op zoek naar iets of kijkt u gewoon even rond”, hoor je de verkoper zeggen in de winkel. Ook op de Community kan je gericht zoeken naar topics of gewoon even rondkijken. Leer hier hoe je je weg vindt binnen de Community.

Per rubriek
Op de homepage zijn alle topics onderverdeeld in onderstaande hoofdrubrieken. Zo kom je sneller bij de topics terecht waar je naar op zoek bent. Klik op één van de subrubrieken en kijk welke topics hierover bestaan. Als je zelf een topic start, geef dan aan in welke rubriek deze valt.
Deze hoofdrubrieken vind je terug op de homepagina:

Zoekbalk
Ben je op zoek naar een specifiek onderwerp, vul dan een aantal trefwoorden in de zoekbalk om bij relevante topics uit te komen. Dit kan je natuurlijk ook via Google doen.

Recent actief
Wil je weten wat er nu speelt? Neem dan een kijkje bij de recent actieve topics. Deze knop vind je net boven de categorieën.

Help anderen
In dit tabblad zie je de lopende topics waar nog geen antwoord op is gegeven. Weet jij meer over dit onderwerp? Neem eens een kijkje in één van de topics op deze pagina om je steentje bij te dragen. Wie weet heb jij de gouden tip!

Sticky topics
In elke subrubbriek staan de meest belangrijke topics uitgelicht. Deze herken je aan de oranje achtergrond en het oranje vlaggetje.

Meer handige topics over de Ziggo Community:
- Registreren
- Huisregels
- Een eigen topic aanmaken
- Een reactie plaatsen
- Je profiel aanpassen
- Moderators
- Foto of video toevoegen in topic/reactie
- Poll aanmaken
- Beste antwoord markeren
- Ik wil anderen waardering geven
- Privéberichten

22 Reacties

Dank je wel voor je tip Marianne.
Bedankt voor je bericht Marianne.
Helemaal leuk Marianne maar Ziggo moet dit zelf regelen daar betaal ik voor en nog al aardig wat ook!!
Reputatie 7
Badge +30
@Dinolog Heb je ooit eens een automonteur bij je aan de deur gehad die zei: "Je hebt ons niet gebeld, maar je hebt problemen met je auto, die vallen binnen de garantie, dus ik ben er om die problemen te verhelpen"?

Dit doet alleen Microsoft. Of ja, criminelen die zich voordoen als Microsoft.
Reputatie 7
Helemaal leuk Marianne maar Ziggo moet dit zelf regelen daar betaal ik voor en nog al aardig wat ook!!

Hey @Dinolog. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Wat moet Ziggo precies zelf regelen? 🙂
dank u wel hoop dat iemand mijn bericht oppak
Reputatie 7
Badge +35
@intel Welk bericht bedoel je?
@intel Welk bericht bedoel je?

Na onderhoud connectbox heel vaak reboot plus slecht internet

26 november op dinsdag 27 november onderhoud geweest 2 jaar geen probleem gehad
maar het begong allemaal op 27 november tv code 2020 mediabox offline connectbox heel vaak opnieuw starten bellen met helpdeks meneer kijk u kabels eens na ja alles zit goed dus we sturen wel monteur op 29 november kreeg netjes sms om 14:33 monteur is onderweg wachten wachten ja hij kom toch nog om 15: 45 ging de voordeur bel meneer kom netjes boven ik zij dit is mooi alles werk super hier je hoef niks tedoen hij zij ja buiten monteur is all bezig geweest ik zij dan is het toch klaar nee meneer u heb oude versterker plus AOP kabels nouw ik dacht zo super maar me droom werd all snel nachtmerrie hij ging testen pfffff weer maar 10Mb meneer sorry maar de netwerk monteur werken maar van 7 tot 4 uur morgen ben u als eertse aan de beurd vandaag dus niemand gezien moden wel 10 keer offline heb maar net weer gebeld nou dit geloof je nooit zelf leg hun systeem plat ze kunnnen niks voor me doen of ik later terug wil bellen
Reputatie 7
Badge +35
intel zijn topic staat hier: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/na-onderhoud-connectbox-heel-vaak-reboot-plus-slecht-internet-34355
Reputatie 4
Badge +2
Ook hier is het in forum mogelijk dat er klantnr's en mogelijk zelfs referentie nr systeem toegevoegd kan worden die dan alleen in te zien voor Forumuser en Ziggo medewerkers hier.

Maakt de communicatie dan weer wat sneller.

Wat ik tot nu toe lees zijn daardoor naar mijn mening en ook bij mij frustraties, namelijk belmenu, wachtrij, steeds doorverbonden worden en opnieuw moeten beginnen met alles uitleggen en weer bij verkeerde persoon beland te zijn enz. enz.

Dus hier in forum de optie bij openen topic met vraag / probleem waar mogelijk ook een Ziggo medewerker kan helpen gelijk te starten met klant en of refnr. en eventueel kort gewoon aanklik menu'tje wat reeds gedaan. ) Ziggo Support reeds gebeld > ja enz.

Sorry bedoel een kort en eenvoudig overzicht ( bij user profiel) voor Ziggo Support medewerkers en eventueel MODS in te zien, dan praat men sneller to the topic
Reputatie 7
Badge +35
@Ziggopiep De snelste weg voor direct contact met Ziggo is via de chat:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Als je in je profiel alles hebt ingevuld, ziet een Ziggo moderator waar je woont en is de rest er makkelijk bij te nemen.
Reputatie 7
Hey @Zpiep. In je profiel kan je je postcode en huisnummer invullen. Hiermee kunnen we doorgaans je gegevens er bij pakken.
Het lastige is dat de privacy wetgeving ervoor zorgt dat we heel zorgvuldig en beperkt moeten omgaan met deze gegevens.

Wat betreft informatie over wat je allemaal al gedaan hebt bijvoorbeeld; dit kan iedere klant uiteraard zelf in zijn/haar topic/vraag neerzetten. Hoe meer informatie, hoe beter!
Reputatie 4
Badge +2
@Be rt
Chat werkt hier niet met verschillende browser wegens veiligheidsinstellingen netwerk enz vermoed ik.

Verder @Lycke Ziggo Ik doe dit nu even voor mijn ouders en ga dus geen adresgegevens zo maar invullen.
IN private heb ik wat referentienrs doorgegeven. zover ik nr's kon vinden, maar is gebleken in ieder geval voor de telefonische support te weinig. (x aantal keer doorverbonden verhaal opnieuw, opnieuw bellen enz, omdat niet alles goed in systeem voor ieder medewerker bij Ziggo in te zien is, tenminste dat kreeg ik te horen steeds voor doorverbinden of gewoon verbinding verbreken)

Maar daarom als men een Probleem topic start juist daar de mogelijkheid wel inbouwen om zoveel mogelijk alleen voor Ziggo medewerkers zichtbaar met de privacy waarschuwing zolang topic niet opgelost is , dan erbij na x tijd dit deel dan nog eens automatisch wissen.

Is namelijk zeer onhandig gegevens pas als iemand die van Ziggo komt kijken op forum dan pas private door te geven, gaat sneller als men dit gelijk kan inzien en to the point topic gelijk een reply kan geven met historie.
Er zitten namelijk ook mensen hier die anderen thuis helpen en dus tijdelijk gegevens invullen doorgeven voor derden. Met toestemming van deze.

UHUM daarvoor is ook geen goede standaard oplossing bij Ziggo tel support sommige doen dan moeilijk, maar hoe kan je bewijzen dat je dit voor bijv. je ouders, ikke vanuit het buitenland tracht te regelen?
Dan moet je maar net een beetje geluk hebben dat na een contact formulier invullen het door wel juiste personen opgepakt gaat worden en je verder komt, ik had na een tijdje dat geluk.

Dat belmomenten en historie altijd genoteerd worden bij de klantgegevens is overigens helaas onjuist gebleken anders had ik niet een aatnal keer hetzelfde opnieuw uit hoeven leggen. :(

Ik meld gewoon een aantal zaken waar ik als enige ervaring zelf met support, bij Ziggo support tegenaan loop en dit bij een prof.. bedrijf niet verwacht had.
Een "CMS" systeem met per topic een simpel referentie nr en historie hierop zo ook keywords/tagging waarmee bij opgelost of gelijk problemen alles in 1 overzicht voor support zichtbaar is.
Scheelt echt veel tijd en ergernis.

Bedoel dus dat wat eventueel hier aangehaald is dan ook in klantsysteem bij Ziggo tel. support zichtbaar is, de persoonlijke bij klantnr gegevens dan daar, de algemen zaken in een algemeen overzicht.

Noem maar als 4 voorbeeldjes op gewoon 1 actieaanbiedings brief van Ziggo bij mijn ouders:
_Actieaanbieding 15 euro/maand internetbellen update, dat deze wel degelijk bestaat en dat de afloopdatum in Ziggo support systeem niet overeen komt / kwam aan die op de Ziggo site en in de brieven. ( indien dit gelijk op zoekterm voro support zichtbaar is hoef ik niet x keer dit opnieuw aan te halen, waar zelfs 1 de verbinding gewoon verbroken heeft omdat dit volgens haar niet kon en bestond)

_Dat de volop bellen optie bijv, bij het bestelformulier van deze actie nog niet mogelijk gemaakt is en dus je moet bellen voor deze optie, en dan weer van voren af aan...

_Dat de actie voor standaard Tv geldig is , maar als je standaard tv met smartcard update hebt gehad de bestelling na eerst met bevestiging en later komt met de bestelling helaas is de bestelling niet mogelijk. ( maar toch blijkbaar delen in de achtergrond doorlopen van de order)

-Dat dan een aantal support mogelijkheden niet meer mogelijk zijn omdat wat er wel of niet werkelijk doorgezet is niet iedereen kan zien enz bij Ziggo support en je dus telkens weer doorverbonden gaat worden.

De rest ok ok we gaan niet door wil positief afsluiten is gelukkig opgepakt en alles in behandeling met vinger aan de pols, dus de wil is er wel. 😉
Bedankt voor je info Marianne Ziggo.

Ton1952
Reputatie 1
Dankjewel MARIANNE . DOE MIJN BEST
Hallo Marianne, ik heb net iedereen die op mijn vragen heeft gereageerd bedankt en besloten te stoppen met zoeken naar een oplossing voor MIJN probleem, want we komen er niet uit, jammer maar zoals ik al antwoord er zijn ergere dingen op de wereld! De NextOx geeft een schitterend beeld en alles werkt prima behalve het regelen van het volume.
Reputatie 1
Hoi Marianne
Bedankt voor je informatie gr john
Marianne, bedankt voor de informatie
hoi marianne wanneer kan ik ziggo replay streamen via ziggo go of komt dat op de apple tv
Nogal off-topic, Sjors.
Reputatie 1
bedankt.
Hallo,
leuk zo'n prive reactie, maar wanneer je van Ziggo te horen krijgt dat de bent afgesloten omdat er vanuit jouw aansluiting spam verzonden is en jij dan zelf moet gaan bewijzen dat dat niet zo is (zonder internetaansluiting) had ik dus liever een ander bericht gehad.
Eentje waar ik wel wat aan heb.

Reageer