Welkom op de Ziggo Community! Zo werkt het.

• 3 september 2014
  • 16 Reacties
  • 14261x Bekeken

Reputatie 7
Om de goede sfeer, het overzicht en de kwaliteit op de Community te waarborgen, hebben we deze huisregels opgesteld. Neem deze goed door, voor je hier aan de slag gaat.

Leuk dat je langskomt om je kennis en ervaringen te delen of juist kennis op te doen! Samen leren we enorm veel van elkaar.

Voor wie is de Community?
Voor iedereen die graag kennis opdoet of ervaringen deelt over het gebruik van Ziggo gerelateerde producten, zoals internet en televisie. Of je nou klant bij ons bent of niet, praat gezellig mee! Hier vind je antwoord op je vragen.💪🏼

Welke informatie vind ik hier?
Alles over de producten en diensten van Ziggo én meer. Apparatuur die je aansluit op het netwerk van Ziggo en die je zelf hebt aangeschaft (en niet via Ziggo).
Tijdens het installeren van je nieuwe printer, router of geluidsset loop je wel eens ergens tegenaan. Vaak ben je niet de enige. Wie weet staat je antwoord al op de Ziggo Community!
Vind hier onderwerpen zoals een uitgebreide uitleg van de Mediabox XL, de gratis zender van de maand of IPv6.

Je hulp wordt gewaardeerd
Lijkt het je leuk om zo nu en dan anderen te helpen en mee te denken over een oplossing? Dat waarderen we zeker! Daarmee bouw je je eigen Eregalerij op. Ook organiseren we uitjes voor onze actieve leden. In het topic over wat we hebben bereikt in 2018 lees je meer over de uitjes van 2018.

Even voorstellen!
In het moderator topic lees je wat wij doen op de Community. Hier stelt het team zichzelf voor. We willen jou ook graag beter leren kennen. Stel je daarom even voor aan de rest van de leden en moderators in het voorsteltopic. Zien we je daar?

Veel gebruikte woorden op de communityTopic= Dit betekent 'onderwerp' of 'vraag'. Dit woord wordt gebruikt voor een onderwerp/vraag waar antwoorden onder hangen. Voorbeeld: Een community lid plaatst een vraag/onderwerp om hier reacties op te krijgen. Wij zeggen, een community lid plaatst een topic om hier reacties op te krijgen. Nog een voorbeeld: Je kunt het beste dit topic (vraag/onderwerp) over tv's volgen.

(ge)
Post(s) = Een reactie op een topic, maar dit woord wordt ook wel gebruikt als vervanging van het woord topic. Bijvoorbeeld: Dat topic heeft al 15 posts (reacties). Nog een voorbeeld: Er heeft nog niemand iets gepost (een topic aangemaakt) over dat probleem.

Moderator= Een lid van de Community die de inhoud, overzichtelijkheid en communicatie bewaakt. Denk hierbij aan taken als het aanpassen en verplaatsen van content en markeren van antwoorden.

Beste antwoord= Het antwoord dat door de topic starter of moderator is gemarkeerd als het beste antwoord gegeven op de gestelde vraag. De moderator controleert de inhoud van dit antwoord op juistheid.

Badges= Een onderscheiding die je verdient door aan een bepaalde voorwaarde te voldoen. Bijvoorbeeld als je 10 reacties over Tv's heb geplaatst die als beste antwoord zijn geselecteerd en vervolgens de badge, Televisie expert krijgt.

Hoe werkt...?
Kijk in onderstaande topics voor een uitleg over de werking van de Community.
- Registreren
- Zoeken naar topics
- Een eigen topic aanmaken
- Een reactie plaatsen
- Je profiel aanpassen
- Moderators
- Poll aanmaken
- Beste antwoord markeren
- Ik wil anderen waardering geven
- Privéberichten

En nu?
Ik wil mij registreren voor de Community
Ik wil rondneuzen in de bestaande topics
Ik wil zelf een topic beginnen

16 Reacties

Hoe kan ik mijn uitschrijven?
Reputatie 7
Badge +25
Hoe kan ik mijn uitschrijven?
Hallo @Toeboog ,
als je aangemeld bent voor het forum kun je je daarvoor niet afmelden. Je reeds geplaatste reacties blijven tot nader order staan en worden later door de moderatoren gearchiveerd.
Als je geen gebruik meer wilt maken van het forum log je gewoon niet meer in.
Reputatie 7
Badge +30
@Toeboog Een moderator kan je account verwijderen als je dat wilt.
Wat jij in ieder geval alvast kan doen, is alle notificaties uitzetten binnen je profielinstellingen.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Evert96 ,
Accounts worden niet verwijderd, alleen stil gelegd zodat alle vroegere reacties blijven staan.
Bij het volledig verwijderen van een account worden ook (waardevolle) reacties verwijderd en dat wil men meestal niet, behalve bij zwaarwegende redenen is mijn persoonlijke ervaring.
Reputatie 7
Hallo @Evert96 ,
Accounts worden niet verwijderd, alleen stil gelegd zodat alle vroegere reacties blijven staan.

Waarschijnlijk bedoelde Evert96 dit ook maar schreef hij het iets makkelijker en duidelijker. Jou bericht is iets genuanceerder, ook goed natuurlijk 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Helaas zijn er in de loop der tijd nogal wat fouten ontstaan in de eerste post van dit topic;

• De link naar de huisregels in de 'Kennis van andere klanten, productervaringen, discussies en nieuwe updates; je ontdekt het hier allemaal!' alinea werkt niet; (Helaas heb je geen toegang tot deze pagina.)
  • In het topic waar naar verwezen wordt over het toevoegen van plaatjes/video's https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/een-afbeelding-video-plaatsen-582 staan verkeerde/verouderde plaatjes van een oudere versie van de forum software
  • In het topic waar naar verwezen wordt over het toevoegen van een poll https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/een-poll-aanmaken-583 staan verkeerde/verouderde plaatjes van een oudere versie van de forum software
  • De link naar de Monthly Highlights in de '#LekkerBezig' alinea werkt niet; (Er is iets fout gegaan)
  • De link naar het Moderator Topic in de 'Even voorstellen?' alinea werkt niet; (Helaas heb je geen toegang tot deze pagina.)
  • De link naar Ik wil zelf een topic beginnen in de 'En nu?' alinea werkt niet; (Er is iets fout gegaan)
Reputatie 3
Badge +2
Oh, en in de link 'Ik wil anderen waardering geven' https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/waardering-geven-580 staat het volgende;

2.) Onderaan elk geplaatste topic/reactie staat een duimpje met 'Nuttig'.
3.) Door op 'Nuttig' te klikken geef je jouw waardering aan het topic of de reactie

Bij het duimpje staat echter niet 'Nuttig', maar 'Like'

P.S.; sorry voor de dubbele reactie, maar ik kon de vorige niet meer bewerken.
Reputatie 3
Badge +2
Hallo @Evert96 ,
Bij het volledig verwijderen van een account worden ook (waardevolle) reacties verwijderd en dat wil men meestal niet, behalve bij zwaarwegende redenen is mijn persoonlijke ervaring.

We hebben nu wel het AVG. Een forum account, met name het profiel, maar ook sommige posts bevatten persoonsgegevens. Volgens het recht op vergetelheid heb je het recht op verwijdering van je persoonsgegevens. Dit recht lijkt me per definitie zwaarwegender dan het waardevol zijn van reacties, dus ik denk dat je dit niet meer zo kunt zeggen. (Vorig jaar nog wel) Wel iets om rekening mee te houden; https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-vergetelheid

@Toeboog zou deze voorbeeldbrief kunnen gebruiken met een verzoek tot verwijdering van zijn forum account en de daaraan gekoppelde persoonsgegevens (ook voor de aan derden verstrekte gegevens via cookies etc) https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/atoms/files/voorbeeldbrief_persoonsgegevens_wissen_vergetelheid.pdf

Het kan natuurlijk zijn dat het forum account direct gekoppeld is aan het ziggo account, en Toeboog nog steeds ziggo klant is, dan zou ziggo kunnnen weigeren op grond van het feit dat de gegevens nog nodig zijn voor het huidige klantcontact, maar volgens mij staat het forum hier los van?

Eventuele voorwaarden en forum regels waar akkoord mee gegaan is kunnen nooit de rechtsgeldigheid van de AVG wet, of welke wet dan ook, ongedaan maken.
Reputatie 7
Badge +35
@Shilka schreef: "We hebben nu wel het AVG. Een forum account, met name het profiel, maar ook sommige posts bevatten persoonsgegevens."

Als er persoonsgegevens gevonden worden, worden deze vrijwel direct verwijderd van dit open te lezen forum.

Kom je er nog ergens tegen, meld ze dan, maar er zijn er al honderden weggehaald, dus ik verwacht niet veel meer.
Reputatie 3
Badge +2
Klik maar op het profiel van Toeboog en zeg me of je geen persoonsgegevens ziet.

Dat Toeboog deze er zelf heeft neergezet en ooit toestemming voor het gebruik ervan heeft gegeven doet er niet toe. Hij heeft het recht om deze toestemming weer in te trekken en -ziggo- (en dus niet toeboog zelf) zal deze gegevens dan moeten verwijderen. En ziggo zal aan alle partijen die, via cookies of hoe dan ook iets van gegevens van toeboog verkregen hebben via hier ook moeten verwittigen en vragen om verwijdering uit hun databases. Zo zal ziggo bijvoorbeeld ook via cookies verzamelde informatie hebben over Toeboog zoals bijvoorbeeld een verzamelde browsegeschiedenis voor gerichte reclame doeleinden, en deze ook aan derden hebben doen toekomen, en óók deze zal verwijderd moeten worden. Ziggo zal zelfs contact op moeten nemen met zoekmachines zoals google als deze bijvoorbeeld een kopie van de (publieke) profiel pagina van Toeboog bevatten. (en dat doen ze) Het gaat dus allemaal veel verder dan alleen maar per ongeluk geplaatste info in een postje.

Het gaat ook niet alleen maar om het verwijderen uit het zicht, het gaat om het compleet verwijderen uit de database, zodat zelfs geen ziggo IT medewerker nog iets terug kan vinden. Het verbergen van het profiel is dan dus niet genoeg.. In sommige forum databases is bovendien ook nog een geschiedenis opgeslagen, vorige versies van posts van voor wijzigingen of verwijdering etc., die niet meer publiekelijk zichtbaar zijn, maar nog wel opgeslagen in de database. Ook die moeten verwijderd als ze persoonsgegevens bevatten.

Bij een dergelijk verzoek kan ziggo er natuurlijk voor kiezen om alleen het profiel compleet leeg te halen, de naam te vervangen door [profiel verwijderd], en de posts te laten staan en deze handmatig te controleren op persoonsgegevens, en dan nog de volledige database. Het lijkt me echter makkelijker om gewoon het profiel en alle posts automatisch te verwijderen.
Reputatie 3
Badge +2
De puntjes die ik hierboven: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/welkom-op-de-ziggo-community-zo-werkt-het-587/index1.html#post322883 en hier: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/welkom-op-de-ziggo-community-zo-werkt-het-587/index1.html#post322913 heb vermeld staan trouwens nog wel.

Misschien een klus voor onze "Queen of trouble shooting" @Lycke Ziggo ? Dan weet ik zeker dat het goed komt 😉
Reputatie 7
Je houdt ons wel scherp 😛 daar hebben we bij de veranderingen dus niet goed naar gekeken. Bedankt voor je feedback! De teksten en plaatjes zijn aangepast.

Gr,
heel leuk deze post MAAR, in het bijgevoegde stuk werkt er voor mij niet 1 link

***Mod edit: het ging om de bovenste links***
Reputatie 7
Badge +35
Daar kan @Ronald Ziggo vast wel iets aan doen of laten doen, zodra hij dit ziet.
Reputatie 7
Vreemd, die horen automatisch naar de nieuwe te linken.
In ieder geval hartelijk dank voor het aankaarten MiniArcanine! Ik heb ze bijgewerkt.

Gr,
Reputatie 7
Badge +30
@j.oudshoorn78 Je hebt me een PM gestuurd maar je hebt daarnaast ook ingesteld dat alleen mensen die door jou gevolgd worden je een PM kunnen sturen. Aangezien jij mij niet volgt, kan ik dus ook niets terug sturen.

Je kunt in je profiel instellen waarover je mails zou willen ontvangen. Vink je alles op Nee, dan krijg je ook geen mails meer binnen. Dat heb ik overigens ook in je eerder aangemaakte topic aangegeven.

Ik ben echter benieuwd welke mails je dan zoal binnen krijgt? De laatste reactie in een topic waarin jij gereageerd hebt is van een maand geleden?

Reageer