Beantwoord

Waar moet je als klant zijn voor adequate ondersteuning?

• 6 augustus 2019
  • 45 Reacties
  • 1761x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Waar kan ik als klant terecht voor ondersteuning bij technische problemen met Ziggo producten.
Eerder meldde ik deze via facebook maar die beweren nu ineens dat ik het op de community moet posten.
Zij beweerden tevens dat hier techneuten van Ziggo ondersteuning leveren.
Ik merk daar helemaal niks van (er zijn zelfs maar 5 reacties gegeven door moderators in de Ziggo GO categorie).
Het alternatief t.w. bellen is weinig zaligmakend met jullie wachttijden en het gegeven dat er bijna op dagelijkse basis wel problemen zijn met de Ziggo Go (app/web).
Ik sta werkelijk versteld hoe Ziggo mij van het kastje naar de muur leidt en hoe de problemen maar blijven aanhouden.
Waar moet ik zijn voor de problemen die ik ervaar?
Waar kan ik adequate ondersteuning krijgen?
Of anders, kan de product owner van Ziggo GO web mij benaderen?
icon

Best beantwoord door Be rt 6 augustus 2019, 21:48

@Pimz Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

De Community moderators: dit kan je van ons verwachten

Hoe herken ik een moderator?
Je herkent ons aan onze gebruikersnaam. Dat is altijd onze voornaam + Ziggo.

In essentie is de Community een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan. Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics. Waar specifieke hulp vanuit Ziggo zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

45 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
"Kijk eens naar klant reviews en klachten op andere sites, app stores en ziggo's Facebook pagina. Compensatie wordt ook zelden gegeven (1x€25 in 3 jaar voor slechte dienstverlening)" schreef @Pimz

Bovenstaand informatie is gelukkig onjuist.
Compensatie wordt altijd gegeven naar het aantal dagen dat een dienst niet werkt vanaf de melding tot het moment dat het opgelost is en dat kan flink oplopen als het een langere storing is, dat is ook niet afhankelijk van eens in de 3 jaar en niet afhankelijk van een bedrag.
Reputatie 7
Badge +35
@Sparco1955 Ik denk er niet aan, met de koperdraadjes wordt dit als maximum aangegeven hier:
Op jouw adres is tot 200 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid maximaal haalbaar.
Dat is vet terug in de tijd.😂
Reputatie 7
Badge +12
@Be rt ,

Hier ook geen sync problemen met de Horizon box, speelt af in de app en op www.ziggogo.tv/nl. Misschien ook tijd om over te stappen😉
Reputatie 7
Badge +35
Geen sync problemen in het eerste stuk op de Next van Hummingbird. @Pimz

In de Ziggo Go app is hij hier niet af te spelen.

Het lijkt via een andere weg te gaan.
Reputatie 4
Badge +2
@Be rt deze welles nietes is zonde van onze tijd.
Wees blij dat je blij bent met ziggogo
Ik al 3 jaar niet en het is klaar nu.
Veel succes hier ik ben weg

Dag @Pimz
Allereerst mijn compliment, 3 jaar ontevreden, en toch aanblijven.
Sluit goed aan bij :" ik ben weg" en daarna toch er weer zijn met een reactie.
@Hoot_Posthorn geeft je een paar bruikbare tips.
Succes bij het maken van je juiste keuze😏.
Reputatie 1
Badge
Dank je voor je ondersteuning @Be rt
Off-topic: Hummingbird al gekeken op next?
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/kan-een-programma-niet-terugkijken-stopt-na-26-14-minuten-hervatten-niet-mogelijk-43933
Reputatie 7
Badge +35
@Pimz Hier nooit ook maar één keer audio/video out of sync ervaren op de Next en dit wordt ook niet gemeld in de andere topics als zodanig met een rechtstreekse aansluiting op b.v. een soundbar direct op de Next..

De meldingen van out of sync komen voor als er een versterker wordt gebruikt of het geluid via de TV gaat naar een versterker of soundbar, maar niet vanuit de Next direct met een Toslink op een soundbar.
Reputatie 1
Badge
Nee @Be rt telefonisch is mij verteld door de servicedesk dat next gebruik maakt van dezelfde HTML5 webapp als ziggogo.tv. (zie ook daar meldingen over audio/video niet in sync).
Veel plezier Bert
Reputatie 7
Badge +35
Je bewering: "zit ook in de nieuwe Mediabox next" is geen ja / nee spelletje, want je verteld niet eens wat er in de Next zit en wat daar mis mee zou zijn.

Dus ga ik er even van uit dat dit een statement is om mensen op het verkeerde been te zetten?
Reputatie 1
Badge
@Be rt deze welles nietes is zonde van onze tijd.
Wees blij dat je blij bent met ziggogo
Ik al 3 jaar niet en het is klaar nu.
Veel succes hier ik ben weg
Reputatie 7
Badge +35
@Pimz Als 4000 klanten schrijven over problemen van de 4 miljoen, dan is dat een fractie, als 400.000 klanten een probleem zouden hebben, dan is het feest bij Kassa, Radar en de Consumentenbond, maar daar is het stiller dan ooit was.

"Iedereen die tevens problemen heeft met online kijken (zit ook in de nieuwe Mediabox next) raad ik aan hetzelfde te doen."

Wat zit ook in de Mediabox Next?

Dat wil ik wel eens uitgelegd hebben, want die draait hier al meer dan een jaar tot vrijwel volle tevredenheid en nu zelfs op 2 plaatsen in huis.
Reputatie 1
Badge
@Be rt ik zou willen dat je gelijk hebt.
Kijk eens naar klant reviews en klachten op andere sites, app stores en ziggo's Facebook pagina. Compensatie wordt ook zelden gegeven (1x€25 in 3 jaar voor slechte dienstverlening)

Ik denk dat ik het na mijn uitgebreide log met onderzoek van gisteravond en de correspondentie vandaag, het erbij ga laten.
Ziggo steekt mi haar kop in het zand en gaat een klant verliezen.
Iedereen die tevens problemen heeft met online kijken (zit ook in de nieuwe Mediabox next) raad ik aan hetzelfde te doen.
Reputatie 7
Badge +35
@Pimz schreef: "Nu ik dit schrijf besef ik mij dat zij eigenlijk dus al beter met hun klanten om gaan dan Ziggo"

Als ik de ervaringen hier zie op het forum, dan gaat Ziggo over het algemeen goed om met haar klanten.
Er ziijn onderdelen die een stuk beter kunnen, maar de gemiddelde klant heeft weinig tot niets te klagen en als er een flink deel niet werkt van je abonnement, dan is er de compensatieregeling die ook niet flauw is bij Ziggo.
Reputatie 1
Badge
@Be rt yup i know.
Zou de f1 tv app die liberty media heeft gelanceerd dit jaar het zelfde beestje zijn in een ander jasje?
Daar zag ik in het begin de welgemeende excuses met compensatie van liberty media voor een storing begin dit jaar in het nieuws.
Nu ik dit schrijf besef ik mij dat zij eigenlijk dus al beter met hun klanten om gaan dan Ziggo, misschien toch maar eens uitproberen...
Reputatie 7
Badge +35
@Pimz Ik ben bang dat dat nog lang gaat duren.

Formule 1 is van Liberty Media, deels eigenaar van Liberty Global, deels eigenaar van Ziggo.

Maar de eerlijkheid gebied mij wel om erbij te vermelden dat je bij een aantal andere providers een abonnement kunt nemen op Ziggo Sport Totaal.
Reputatie 1
Badge
@Hoot_Posthorn inderdaad, zodra ik een alternatief heb voor de monopoly die Ziggo heeft op formule 1, dan ben ik weg bij Ziggo.
Reputatie 4
Badge +1
Als je vind dat een leverancier in gebreke blijft heb je een beperkt aantal mogelijkheden. Een ingebrekestelling, of naar een andere aanbieder. Heel veel meer is er niet.

Je gelijk halen daar waar deze niet te geven is, is een doodlopende straat, en daar wordt je zelf niet blijer van.

Je kennis van IT IS wel degelijk van belang. Zoals hier in het forum, waar je andere klanten een stap vooruit kunt helpen.

Ik nodig je uit om die richting eens te gaan verkennen.

Groet van Hoot
Reputatie 1
Badge
@Hoot_Posthorn als leverancier heb je een verantwoordelijkheid tot leveren.
Ziggo blijft daarbij in gebreken.
Ik merk dat op en verlang als klant verbetering.
Dat ik toevallig kennis heb van IT, zou juist waardevol moeten zijn voor Ziggo.
Dat er geen kanaal lijkt te zijn om de problemen te melden en terugkoppeling te krijgen past niet bij een adequate dienstverlening.
Dus ook daar gebreken.
Dat zijn niet mijn gebreken!
Reputatie 4
Badge +1
@Pimz, Ik denk dat je een punt hebt.
Je beweegt je op een ander planum dan de 'run of the mill' vragen/klachten die een eerste lijns helpdesk door de handen gaan.
In deze thread noem je een paar voorbeelden die meer in de sfeer van service development en QA thuishoren.
Met andere woorden, de lat ligt enorm hoog. Daar is een support organisatie niet op ingericht (ik heb in mijn leven een aantal keer een dergelijke functie bekleed).

Betrek het maar eens op een auto. Als jij in alle overtuiging en kunde van mening bent dat er vierkante cylinders in horen te zitten ipv ronde, dan kun je dat tegen de dealer aanhouden, maar het zal niet veel verder komen. De autofabriek heeft model zus en zo uitontwikkeld en in de markt gezet. Door-ontwikkelen tot er niets meer op aan te merken is, is economisch domweg niet haalbaar.

Zo ook met software, en precies de reden waarom bijv Windows na zoveel jaren nog steeds ernstig onder de maat is.

Dan kun je het gaan gooien op klant ondersteuning, maar een support desk van welke soort dan ook heeft hier simpelweg geen antwoord op. En als een feature request of melding van fundamentele tekortkoming dan wordt doorgezet naar product ontwikkeling, dan zullen ze zeggen 'vierkante cylinders? begaafd idee, maar dat staat voorlopig niet op de roadmap"

En als dan je kruit verschoten is, en geen deur gaat voor je open, dan is dat wat het is.
Behalve
Zoals @Be rt al aangaf hebben community bewoners een stapje voor, en worden soms uitgenodigd om zaken te testen. Uitnodigingen om eens bij de Ziggo's op de koffie te komen en te horen van nieuwe ontwikkelingen vinden ook plaats. En dat zou weleens een optie voor je kunnen zijn. Niet de hele community maar degenen die zich onderscheiden, afijn vul het verhaaltje zelf aan en kleur de plaatjes.

Kortom, soms houdt het op, en soms is er een verrassende nieuwe mogelijkheid.

Groet van Hoot
Reputatie 1
Badge
@Nick999 bekend en daar heeft Ziggo dus ook een business model voor.
Goede techneuten zijn vervolgens ook een uitdaging om maar niet te spreken van een goede ontwikkel methodiek die wel fast time to market ondersteund.

Maar dit gaat allemaal voorbij aan mijn vraag en als klant het recht op een kwalitatief goede dienstverlening.
Reputatie 7
Badge +17
Ik denk dat Liberty dit wel begrijpt, maar dat veel klanten niet altijd beseffen hoeveel werk het is om niet alleen een app te maken die voldoet aan alle beveiligingseisen van de content-providers (want anders is er wel een app maar geven de content-providers geen toestemming om hun content aan te bieden) , maar ook nog eens een app die cross-platform werkt en dan ook nog eens blijft werken op platformen die bijna sneller veranderen dan de app. Kijk alleen maar naar de snelheid waarmee de laatste jaren Android is geupdate of IOS.

Daar komt dan ook bij dat het vanuit financieel oogpunt niet eens zo interessant is, want het levert netto niets op. Mensen sluiten geen apart ziggo-go abbo af dus de kosten voor investeren in onderhoud en verbeteren van de app, moeten ergens vandaan komen.

En als laatste heb je dan nog het risico dat tegen de tijd dat je app ontwikkeld is en uitvoerig door de Alpha/Beta/Closed/Public test is gekomen (en dan praat je al snel over 1-3 jaar) , de techniek achter de app inmiddels alweer verouderd of achterhaald is en je eigenlijk weer opnieuw kunt beginnen.
Reputatie 1
Badge
@Jan F. wie weet nu liberty media zelf ook een tv app heeft ontwikkeld (welke de eerste launch ook niet probleem vrij was), begrijpen ze misschien dan nu ook beter dat er meer bij komt kijken om het product ook kwalitatief goed in de markt te zetten
Reputatie 1
Badge
@Zvanwelie2014 dank je, helaas zijn de problemen met ziggogo die ik meldt, van een andere orde (veel technischer)
Reputatie 7
Badge +26
@Be rt misschien had ik de automatische pb van Marianne niet goed begrepen.
Het kwam op mij over alsof Ziggo klanten probeert te werven om de Ziggo producten te testen.

Het automatisch PB van Marianne kreeg u waarschijnlijk omdat u 30 reacties had geplaatst en daardoor "promoveerde" van meedenker naar stamgast. Dit soort ranking, dat in meerdere fora wordt toegepast, probeert een waardering te geven en binding te creëren met actieve forumgebruikers. Die zijn, ook bij Ziggo, altijd welkom. Gezien uw fundamentele kritiek op de werkwijze van Ziggo, komt het wijzen op de mogelijkheid tester te worden misschien wat ironisch over, maar dat is het nadeel van een standaardbericht.

De mogelijkheden op dit forum die uw medegebruikers ten dienste staan zijn beperkt en ook de invloed op het beleid van Ziggo door het moderatieteam en zelfs Ziggo is vaak beperkt omdat veel door Liberty Global wordt bepaald. U, maar ook anderen, geven regelmatig signalen af dat er verbeteringen mogelijk zijn, maar de beslissingen worden door Ziggo/Liberty Global genomen.

Natuurlijk worden storingen en bugs opgelost, echter niet altijd met de gewenste snelheid en op de manier die u zou wensen.
Reputatie 7
Badge +19
@Anne H Ziggo maar even uit bed bellen dan? 😉