Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Ranks & badges - spaar ze allemaal!

Je hebt ze vast al voorbij zien komen op de Community, onze nieuwe badges. Geheel in de stijl van de Community, verzamel je nu op verschillende manieren badges. Ook zijn er meer ranks bijgekomen.

Wat zijn badges?
Badges zijn een soort digitale flippo's. Op de Community krijg je ze niet bij een zak chips, maar wel bij andere prestaties. Spaar ze allemaal en je profiel is compleet. Heb je 100 reacties geplaatst, 5 beste antwoorden gegeven of is je profiel compleet ingevuld? Dan ontvang jij een badge! Benieuwd naar welke badges jij al hebt verzameld, neem dan snel een kijkje in je profiel.

Tip: Ga naar Mijn Profiel om je verdiende badges te bekijken. Je ziet ook welke badges je nog kunt sparen. 


Wat zijn ranks?
Onze Community kent ondertussen al meer dan 80.000 leden. De 1 is actiever op de Community dan de ander. Door het onderscheid in ranks, weet je wie je voor je hebt. Op basis van je activiteit word je ingedeeld in een bepaalde rank, ook wel gebruikerstitel genoemd. Deze zie je naast je naam in reacties en in je profiel. Heb je al een paar keer de Community bezocht of al een paar reacties geplaatst, dan maakt dat je bijvoorbeeld een ‘Ontdekker of ‘Meedenker’. Kom je hier vaker en heb je al heel wat topics en reacties achter de rug, dan vinden we jou een ‘Stamgast’.

Super Experts
Onze Community kent een aantal Super Experts en daar zijn we erg trots op. Je herkent ze aan het oranje kroontje achter de gebruikersnaam. Super Experts zijn zo toegewijd aan de Community, dat wij deze titel speciaal toekennen. Super Experts nemen we mee in de ontwikkelingen van de Community en hier organiseren we het één en ander voor, zoals dit uitje: de Space Experience in Ziggo Dome.
Wanneer je positief opvalt op de Community, toegewijd bent en het leuk vindt om anderen te helpen, dan kan het zo zijn dat jij ook een Super Expert wordt!

 

Meer lezen over de Super Experts 

De Vodafone Community
We werken samen met de Vodafone Community en hebben onze ranks en badges op elkaar afgestemd. Neem snel een kijkje, want daar kan je soortgelijke badges verdienen, volledig in Vodafone stijl. Ontdek de Vodafone badges en spaar ze allemaal.

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Helder, ik zag dat EnergieBoy de eerste Super Expert op de Vodafone Community is.
Gefeliciteerd.:relaxed:
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Be rt wrote:
Helder, ik zag dat EnergieBoy de eerste Super Expert op de Vodafone Community is.
Gefeliciteerd.:relaxed:

:blush: Heel erg bedankt voor deze felicitaties Be rt.
Het klopt, ik mocht me als eerste aansluiten als Super Expert bij Vodafone Community en daar ben ik ook heel erg trots op. Verdiep me graag in het mobielen netwerk en in de abonnementen die Vodafone op dit moment heeft. Het is een eer om ook daar klanten te mogen helpen onder de noemer Super Experts.

Dus mochten er mensen zijn die over zijn gestapt van Ziggo Mobiel naar Vodafone Mobiel, stel daar gerust je mobiele vragen. Je bent er van harte welkom 🙂
Girl12345678

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat fijn dat je bij jullie vragen kunt stellen aan de Super Experts.
Wie zijn dit allemaal als ik vragen mag?

Groetjes!
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Girl12345678 wrote:
Wat fijn dat je bij jullie vragen kunt stellen aan de Super Experts.
Wie zijn dit allemaal als ik vragen mag?

Groetjes!

Mensen die een beetje gek zijn en hun vrije tijd graag besteden aan mensen die vragen hebben aan Ziggo. Zo kan ik mijzelf wel een beetje omschrijven :stuck_out_tongue_winking_eye:
Girl12345678

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Leuk EnergieBoy! En wie zijn er nog meer Super Experts naast dat jij dit bent ? 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Als de andere SE dit willen laten weten dan zullen ze zich vast wel melden.
Fijne vrijdag!
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Systeem een beetje in de war? Ik ben niet nieuw en heb de eerst 100 reacties een aantal jaar geleden al geplaatst maar sta vandaag 5 keer in de lijst :grin:



Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Paul,

Dit lijkt inderdaad heel raar 🙂 maar er is een verklaring.
We hebben een tijd terug alles vernieuwd. Het systeem geeft die 'nieuwe' badges echter niet met terugwerkende kracht op het moment van veranderen.
Dit doet hij pas zodra een lid een actie heeft verricht waaraan een badge hangt. Kan het kloppen dat je net rond die nominaties een antwoord hebt gegeven welke als beste is geselecteerd? Die triggert dan namelijk de hele reeks indien je al meerdere beste antwoorden had in het verleden.

Gr,
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Ronald Ziggo wrote:
Knip,


Duidelijk! Bedankt!
R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes
Is het mogelijk om die badges uit te schakelen? De hier gebruikte forum-software lijkt mij gelijkend op veel andere fora (o.a. Eneco, Simyo en wellicht nog wat andere fora).
Ik ben niet zo van onderscheid maken en zou het fijn vinden die optie in mijn profiel te kunnen de-selecteren. En "nee" is ook een antwoord...
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
R o b wrote:
Is het mogelijk om die badges uit te schakelen? De hier gebruikte forum-software lijkt mij gelijkend op veel andere fora (o.a. Eneco, Simyo en wellicht nog wat andere fora).
Ik ben niet zo van onderscheid maken en zou het fijn vinden die optie in mijn profiel te kunnen de-selecteren. En "nee" is ook een antwoord...

Dat kan je doen bij instellingen (rechts boven in beeld op je plaatje klikken (avatar) en dan kiezen voor instellingen)) Daar kan je instellen of je badges wilt zien of niet.
Hans LeJeune

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik ben op zoek naar welke ranks er allemaal zijn maar kan dat nergens vinden. Kom wel dit topic uit 2018(!) tegen. Weet hier iemand het antwoord?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Hans LeJeune . 

Volgens mij hebben we daar inderdaad geen openbaar overzicht van. Goeie! Ik zal eens navragen of dit wel ergens zichtbaar is, of of dit wellicht komt (en zo nee, waarom niet). Kom ik op terug! 

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi @Hans LeJeune , alle ranks die je hier tegenkomt, bestaan inderdaad alweer eventjes 😉 We hebben destijds er voor gekozen om niet te onthullen welke ranks er zijn en hoe je die krijgt, omdat we er geen race van willen maken. Dat je bijvoorbeeld heel veel reactie gaat plaatsen, omdat je dan ook in rank stijgt.

 

We kunnen natuurlijk wel wat meer uitleg geven over de oorsprong en betekenis van een rank en de volgorde van de ranks. Goed idee om hier eens wat meer over uit te wijden. Ik schrijf het op, mocht het topic online komen, dan tag ik je weer, Hans Le Jeune. 

Hans LeJeune

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Hier komen toch geen strebers, alleen nieuwsgierige mensen? 😀

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

@EnergieBoy, dat lijkt mij niet! Alle instellingen uit het menu nagelopen. Nergens kan ik een vinkje weghalen die er voor zorgen dat die badges niet getoond worden.

 

Ik word trouwens helemaal gek van deze lay-out, want ik kan niet eens direct reageren onder jouw post 😡

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

@R o b - waar kan jij nu die badges vinden dan?
Ik heb je hele profiel doorgelopen maar kan geen enkele badge van je zien, niet in je profiel omschrijving, niet bij je bericht. Dus ik snap niet waar je het over hebt, ik zie geen enkele badge hier. 

Daarnaast, dit bericht is nog van de oude Community, dus ik ga er zelfs vanuit dat er hier geen badges meer zijn. Lycke schreef: Volgens mij hebben we daar inderdaad geen openbaar overzicht van. Goeie! Ik zal eens navragen of dit wel ergens zichtbaar is, of of dit wellicht komt (en zo nee, waarom niet). Kom ik op terug! 

Zou me daar dan niet meer druk om maken 🙂

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

@EnergieBoy, dit bedoel ik. Weg met die onzin van "Raadgever" en "Super Expert". Dat gaat helemaal, maar dan ook helemaal nergens over en creëert een valse waarheid. Wat kwalificeert jou als "Super Expert" en mij als "Raadgever"? Precies, alleen het aantal reacties dat we hebben gegeven. Niets meer en niets minder. 

Schermafbeelding 2021-02-18 om 08.50.14.png

Uitgelicht topic