Product Managers vragenuurtje Connectivity op 26 januari

• 18 januari 2017
  • 79 Reacties
  • 17736x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

79 Reacties

Hallo Jonathan,
Leon was iets te enthousiast en drukte wat te snel op Reageer 🙂 Inmiddels heeft hij je vraag beantwoord.

Vragen over Ziggo Go, kun je de volgende keer stellen als de collega's van het Product Management team Televisie weer voor jullie klaarzitten.

vermoede correct dus, Heb ik ook wel eens. overigens, zouden jullie een preview button willen overwegen, deze kan best handig zijn voor terug lezen en bij wat langere posts behandelen.

Is goed dan bewaar ik die voor hen.

MVG
Beste Leon,

Sinds 2016 hebben we een nieuw modem geïntroduceerd met uitgebreide nieuwe functionaliteiten en specificaties. Deze Connect Box heeft een uitgebreid testtraject doorlopen.
Met de Connect box is er inderdaad een enorme stap gemaakt en is deze beter geschikt dan elk ander modem/router combie die ooit door LG geintroduceert is, echter zijn er enorm veel klanten welke nog bijvoorbeeld met een UBEE, Technicolor, Hitron (Nieuwe Hitron is overigens ook een ramp) of andere oudere modems zitten welke veel stabiliteitsproblemen hebben en sommige zelfs ook nog veiligheid problemen.

Nu begrijp ik dat je niet zomaar bij iedereen direct een connect box kan plaatsen omdat dit te veel kosten met zich mee brengt en natuurlijk het gehele logistieke verhaal er om heen, Echter waarom krijgen nieuwe klanten en klanten waarvan duidelijk is dat het modem de oorzaak van het probleem is niet direct vervangen door een Connect Box?

De invoering van IPv6 is binnen Ziggo in twee fasen doorgevoerd. Binnen het voormalige UPC-gebied bieden we al naast IPv4 ook IPv6 aan voor nieuwe klanten. Binnen het voormalige Ziggo-gebied is de planning dat we binnen enkele maanden IPv6 introduceren.
Hiervan was ik op de hoogte echter had Ziggo wat ik mij kan herinneren op Dual Stack (Native IPv4&IPv6) gefocust en UPC op Dual Stack Lite (IPv6 met IPv4 tunnel).

Mijn issue momenteel is dat ik met geen mogelijkheid het voor elkaar krijg om mijn Routers te voorzien van een IPv6 adressen op het moment als het Modem in IPv6 mode staat. Op het moment als ik mijn Routers op de XS4All Fritzbox (DS) aansluit ontvangen ze zonder issues beide.

Nu heb ik dus IPv4 met een IPv6 Tunnel provider actief om beide te kunnen gebruiken, echter zijn er natuurlijk beperkingen met tunnel providers, dus is dit niet ideaal. Wordt hier nog wat aan gedaan?

Er is inderdaad eind vorig jaar een Besluit gepubliceerd om de markt voor leveranciers van modems te reguleren. We bieden de mogelijkheid het modem in zogenaamde bridge-mode te zetten, zodat je niet verplicht bent gebruik te maken van het routerdeel van het modem. We adviseren echter klanten gebruik te maken van het routerdeel, omdat we klanten hiermee kunnen ondersteunen.
Ik zou alsnog graag de optie willen hebben om betere hardware direct te kunnen aansluiten en aan te melden op het Ziggo netwerk, ik begrijp dat ondersteuning op de hardware dan vervalt echter blijven modem waardes en stabiel signaal uitlezen exact het zelfde. Daarnaast is de groep klanten die dit wensen waarschijnlijk allemaal kundig genoeg om hun interne issue's op te lossen of weten dan de weg naar de hardware fabrikant.

Afgelopen jaren hebben we de internet snelheid verhoogd en tevens de de upstreamsnelheid verhoogd.
Klopt, maar ik wil symmetrisch :P

De mogelijkheid om een eigen DNS in te stellen in de Connect Box zal dit jaar tijdens de nieuwe software wijzigingen worden meegenomen.
Dat is goed om te horen

Op dit moment moeten we de software eerst nog Ziggo-geschikt maken en testen. Vervolgens kunnen we gefaseerd deze software verspreiden. In de toekomstige versie zullen we de mogelijkheid krijgen de software automatisch te vernieuwen nadat de klant hiervoor akkoord heeft gegeven.
Waarom kiezen jullie er niet voor om alleen een licentie provider te zijn zodat de software gewoon direct vanaf F-secure gemanaged en geactiveerd wordt, lijkt mij goedkoper en beter.

Bedankt dat u overigens de tijd neemt om on te word te staan.

MVG

Beste Jonathan,

Alle nieuwe klanten ontvangen standaard het nieuwste modem (Connect Box). Tevens zetten we dit modem in bij de vervanging van alle defecten.
Klanten die nu nog geen wifi hebben, kunnen een wifi modem aanvragen.

Wanneer je inderdaad gebruik maakt van IPv6 Dual Stack Lite zal de apparatuur kiezen voor het preferred protocol.

Ik ben blij dat je begrijpt dat het kiezen van eigen apparatuur aanzienlijke invloed heeft op de service die we kunnen bieden. Het is dan ook nog niet duidelijk hoe we dit ondersteunen.

Omdat we Internetbeveiliging als onderdeel van het internetproduct zien, willen we dit in de Ziggo look-and-feel aanbieden.

bedankt voor je vragen,

Leon
Reputatie 4
Inmiddels is het 20.00 uur geweest dus het Vragenuurtje zit er alweer op! Bedankt voor jullie enthousiaste vragen.

We zijn er helaas niet aan toegekomen om alle Televisie gerelateerde vragen te beantwoorden. De collega's van het Product Management televisieteam waren vandaag niet vertegenwoordigd. We bespreken de vragen even met hun en komen zsm met antwoorden terug bij jullie.

Voor andere en nieuwe vragen, zijn jullie natuurlijk altijd welkom op de Ziggo community! 🙂
Beste Leon Ziggo,

Alle nieuwe klanten ontvangen standaard het nieuwste modem (Connect Box). Tevens zetten we dit modem in bij de vervanging van alle defecten.
Klanten die nu nog geen wifi hebben, kunnen een wifi modem aanvragen.

Okey, duidelijk. Dan weet ik dat dit in elk geval wel de bedoeling is.

Wanneer je inderdaad gebruik maakt van IPv6 Dual Stack Lite zal de apparatuur kiezen voor het preferred protocol.
Ik zal eens proberen om WAN IPv4 op de routers te deactiveren zodat zij zich in WAN IPv6 Only mode bevinden. TBC (volgende vragen uurtje)

Ik ben blij dat je begrijpt dat het kiezen van eigen apparatuur aanzienlijke invloed heeft op de service die we kunnen bieden. Het is dan ook nog niet duidelijk hoe we dit ondersteunen.
Okey

Omdat we Internetbeveiliging als onderdeel van het internetproduct zien, willen we dit in de Ziggo look-and-feel aanbieden.
Ben ik met u eens, niet eens met het huidige process maar u gaf al aan dat dit verbeterd gaat worden.

Ik zie helaas dat het vragen uurtje voorbij is, :(

In elk geval bedankt en fijne avond alle.

MVG