Problemen met de Community op verschillende platformen/apparaten?

• 25 september 2018
  • 75 Reacties
  • 7930x Bekeken

Toon eerste bericht

75 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Shilka Uitloggen en naar Mijn Ziggo is bekend en niet handig.

Dat de gegevens ook ingevuld worden in Mijn Ziggo daar kan ik niet over meepraten, mijn browser onthoudt geen inlog gegevens en wachtwoorden, dit staat hier uit.
Reputatie 3
Badge +2
Hoe kan je browser je dan weer automatisch inloggen als deze je inloggegevens niet onthoudt? Ik snap hem nu niet helemaal meer...
Reputatie 7
Badge +35
@Shilka
De inloggegevens "community naam en wachtwoord" worden bewaard in een cookie en niet in de browser functie in instellingen "Wachtwoorden opslaan" dat heb ik uitstaan.
Als je niet uitlogt en alleen de browser sluit, dan ben je direct weer ingelogd als je de browser opent.

Zoals eerder omschreven:
  • LET OP: vul hier je profielnaam in, en niet je "Mijn Ziggo gebruikersnaam"
  • En dan nog je wachtwoord en plaats een vink voor Onthoud mijn gegevens
  • Voilà, je bent nu ingelogd op de Ziggo Community. Voortaan kun je dus ook op het inlogscherm inloggen en als je niet uitlogt en alleen de browser sluit, dan ben je direct ingelogd de volgende keer.
Reputatie 3
Badge +2
Ah, in een cookie, dat verklaart waarom dit bij mij zo slecht werkt, m'n cookies worden namelijk regelmatig automatisch opgeschoond. het werkt wel, tot m'n cookies d'r weer uitgewipt worden, dan staaat mijn mijn ziggo info d'r weer i.p.v. mijn forum inlog. XD Bedankt voor de uitleg!
Reputatie 3
Badge +2
Klopt, dat is een bug, daar wordt aan gewerkt (hoewel het klikken op laatste reactie nu opgelost zou moeten zijn sinds vandaag).
Alleen via linkjes in de mail werkt het nog niet goed. Daar wordt nu aan gewerkt.

Het klikken op laatste reactie werkt nu inderdaad weer voor stickies, maar nu werkt het bij alle gewone topics weer niet. Bij alle niet stickies ga je nu naar de eerste post i.p.v. de laatste reactie XD
Reputatie 7
Ja, het lijkt op 'bug hier repareren, komt er daar weer één naar boven...'
Iets van 'Wack a mole', maar ook daar wordt aan gewerkt!

Gr,
Reputatie 3
Badge +2
Ja, het lijkt op 'bug hier repareren, komt er daar weer één naar boven...'
Iets van 'Wack a mole', maar ook daar wordt aan gewerkt!

Gr,

Hahaha, geweldige vergelijking! XD Veel succes in elk geval met (laten) fixen!
Ik hoop in elk geval niet dat je het erg vind dat ik bugs als deze blijf melden, ik kan natuurlijk niet zien wat er intern op de bug tracker staat 😉
Reputatie 3
Badge +2
@Ronald Ziggo

Ik zie een aantal fouten op de registreer pagina voor het forum.

• Ik heb me hier https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/binnenkort-klaar-voor-onze-nieuwe-e-mail-update-31161?postid=323335#post323307 laten vertellen dat het sterretje achter de vraag 'ontvangen community nieuwtjes' aangeeft dat het een verplicht invulveld is. Dat staat echter alleen bij deze vraag, en niet bij naam, e-mail en wachtwoord. Dat zouden dan toch ook verplichte invul velden moeten zijn, en dus een sterretje moeten hebben?
  • Verder zie ik bij sommige vragen de vermelding (privé) staan om aan te geven dat deze informatie niet vrijelijk door anderen bekeken kunnen worden. Dit staat echter niet bij e-mail en bij wachtwoord? Deze lijken mij toch ook privé te moeten zijn?
  • Als laatste zijn de keuze stipjes voor ja en nee voor de community nieuwtjes vraag wel op erg rare plaatsen terecht gekomen.

Bedankt voor de uitleg en feedback @Shilka! Gebruikersnaam en e-mailadres zijn inderdaad ook verplicht om in te vullen. Je gebruikersnaam is niet privé, maar je e-mailadres wel. Net zoals je andere punt, ga ik deze ook doorzetten. Goed dat je hier over na hebt gedacht!

De positionering van de buttons bij 'ja' en 'nee' zijn inderdaad raar uitgelijnd op deze manier. Dit heb ik inmiddels aangekaart bij onze platformontwikkelaar.
Aan iedereen die helpen wil.
Ik ben ingelogd in de Ziggo community, en zie twee van mijn favoriete items.
Als ik die items probeer te selecteren, krijg ik de mededeling dat ik geen toegang heb tot deze items.
Even voor de duidelijkheid: De items staan onder Mijn favorieten, maar ik kan ze niet selecteren.
HELP HELP HELP
Reputatie 7
Badge +35
Deze items zijn op zolder gelegd, zeg maar het archief in geplaatst. @MarinusApeldoorn
Waren deze nog actief en bij de tijd?
Zo ja, laat het weten, misschien worden ze weer actief gezet.
Reputatie 7
Badge +26
Ik weet niet of het een bekend probleem is, maar ik kaart hem wel aan, het Community Forum vaak een 400 Bad Request krijgt vanuit Google Chrome.

Andere browsers ga ik proberen en kom ik op terug, maar Chrome heeft het vaak gemiddeld 5 keer op een dag hier.

Dit is een bekend probleem, waar je vooral last van hebt als je veel Topics bezoekt.
Harde oplossing: alle Cookies verwijderen. Met vervelende bijeffecten voor andere sites.
Je kunt ook alleen de Cookies van de Community Site verwijderen.
Zie Delete specific Cookies.
https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en
Als je het aandurft, kun je via het Developers Window (na F12)
volstaan met verwijdering van het Cookie met de naam 'topics'.

Daarna kun je weer een tijdje voort.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +35
@xGarfieldx-Dave Ik volg deze tip van @hanh al een tijdje en hoef alleen maar het topics cookie van community.ziggo.nl te verwijderen en niet alle cookies, waardoor je gelukkig niet alles overal weer opnieuw in hoeft te vullen en weer overal op akkoord hoeft te klikken om cookies te accepteren.
Reputatie 7
Badge +26
@xGarfieldx-Dave Ik volg deze tip van @hanh al een tijdje en hoef alleen maar het topics cookie van community.ziggo.nl te verwijderen en niet alle cookies, waardoor je gelukkig niet alles overal weer opnieuw in hoeft te vullen en weer overal op akkoord hoeft te klikken om cookies te accepteren.
Ik heb deze tip ook gedaan en inderdaad, werkt super 😉
@xGarfieldx-Dave
Prima!
Mijn reaktie was natuurlijk nogal kort door de bocht.
Niet iedereen zal hier blij mee kunnen zijn.
Mooi dat je het gevonden hebt. Het is nogal gedoe, dat niet nodig zou moeten zijn.
Voor wie meekijkt: Bij andere Browsers dan Chrome (met eigen Cookies) kun je dezefde aanpak toepassen.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +26
@xGarfieldx-Dave
Prima!
Mijn reaktie was natuurlijk nogal kort door de bocht.
Niet iedereen zal hier blij mee kunnen zijn,.
Mooi dat je het gevonden hebt. Het is gedoe, wat niet nodig zou moeten zijn.
Voor wie meekijkt: Bij andere Browsers dan Chrome (met eigen Cookies) kun je dezefde aanpak toepassen.

Gr Han

Valt reuze mee hoor, hij was kort, simpel, krachtig en werkzaam en uitvoerbaar, ben er helemaal blij mee😉
Reputatie 7
Oh ja, hier kan ik het ook even zetten :)
Ik merk op dat ik met mijn iPhone en iPad geen problemen meer heb met intikken en/of het verwijderen van berichten. Het gaat allemaal weer lekker snel en vlotjes. Inmiddels een week dat het zo goed gaat en laten we hopen dat het goed blijft gaan.
Reputatie 7
Inmiddels lijkt het (grote)cookies verhaal ook opgelost :)

Gr,
Reputatie 7
Badge +26
Inmiddels lijkt het (grote)cookies verhaal ook opgelost :)

Gr,

Dat is mooi want ik zag vandaag zowel mobiel als Laptop dat ik ingelogd blijft, beter als iedere keer opnieuw aanmelden 😉
Reputatie 6
Badge +10
Ik klik altijd op de tijd naast een avatar om meteen naar het laatste bericht in een topic te gaan.
Maar sinds een dag of 2 is dat blijkbaar veranderd?
Kom daarmee nu in het eerste bericht van het topic terecht en moet iedere keer helemaal naar beneden scrollen, of op meerdere pagina's te klikken, om uiteindelijk bij de nieuwste reactie te komen.
Kan ik ergens nog in één keer bij die laatste reactie komen?
Reputatie 7
Badge +26
Ik erken je probleem @RobertKoopman hier ook de laatste dagen dat je andere handelingen moet doen voor het forum, het kan zijn dat er zonder hinder nieuwe aanpassingen worden toegevoegd om het forum beter te maken, maar dit word zeker wel opgemerkt. Goede tip😉
Reputatie 6
Badge +10
Het probleem is weer opgelost, sta nu meteen in het juiste (laatste) bericht.

Reageer