bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Forum werkt niet meer lekker met IE11

Sinds de laatste week is IE11 niet meer bruikbaar om de forums te gebruiken.

Buiten de dikke letters is de ook de opmaak weg. Je kunt niet meer zien of het een reactie is of origineel bericht.

Komt er een oplossing om dit weer goed te krijgen of moet ik naar FireFox/Chrome browser?

IE11:




Chrome:

18 Reacties 18
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Gebruik van een andere browser kan het geschetste probleem oplossen. Bij mij werkt het in elk geval wel.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
IE11 is een browser van inmiddels 6 jaar oud en zoals ze dat noemen EOL (end of life), er wordt geen understeuning meer voor geboden en er worden geen updates meer voor uitgebracht. De software is simpelweg verouderd en dit is de reden waarom er problemen ontstaan met websites die een (voor IE11) afwijkende opmaak of programmeertaal bevatten.

Firefox of chrome zouden in dit geval inderdaad een goed (en veiliger) alternatief zijn.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Met Safari op een iPad ook allemaal vette letters.
Niet alleen de titel van het onderwerp maar ook alle reacties.
Begon ergens midden vorige week.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
RobertKoopman wrote:
Met Safari op een iPad ook allemaal vette letters.
Niet alleen de titel van het onderwerp maar ook alle reacties.
Begon ergens midden vorige week.

Daar begon het mee. Al een tijdje eerder op IE11. Deze week is er meer veranderd waardoor ik niet meer kan zien of het een antwoord of originele tekst is.
Hierdoor krijg je een hoop gelazer onder de gebruikers die denken dat iemand onder hun naam iets plaatst. Die opmerkingen heb ik al meerdere malen voorbij zien komen.

Gelukkig is het dus niet alleen IE11 maar ook Safari. Jammer genoeg voor beide niet belangrijk genoeg meer om iets te maken dat compatible is.
Ik heb EDGE browser gecheckt en daar is de opmaak goed. Maar als ik toch "om" moet dan maar Chrome.

Op veel sites krijg ik een melding dat mijn IE11 browser niet meer ondersteund wordt. Iets om ook bij het forum te doen?
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
bloemen64 denk dat het beter is om gewoon heel IE11 te vermijden, het is een outdated en mogelijk kwetsbare browser.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Weisselberger wrote:
bloemen64 denk dat het beter is om gewoon heel IE11 te vermijden, het is een outdated en mogelijk kwetsbare browser.

Ik ben zelf ook al aardig "outdated" dus dat zou geen reden moeten zijn om te veranderen.

Ik zal proberen Chrome te gebruiken. Heb de bookmarks al over gezet.

Moet wel oppassen nu. Gebruik IE11, FF60 en nu Chrome, naast elkaar.
RoeBre

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Heeft niets met IE11/Safari te maken, maar eerder met een foutieve inrichting door Ziggo.
Oorzaak: SEC7121 melding in de browser (ook Chrome krijgt die).
Gevolg: De browser kan/mag het font (lettertype) niet laden en valt daardoor terug op een standaard, arial oid.

Dat dit er dan minder fraai uitziet in IE11 is wat anders :wink:

Dat het nu toevallig nog goed werkt in Chrome, geeft geen garanties voor de toekomst. Blijft een foutieve inrichting om een font te gebruiken, dat je blokkeert (CORS) bij het inladen.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
bloemen64 wrote:

Weisselberger wrote:
bloemen64 denk dat het beter is om gewoon heel IE11 te vermijden, het is een outdated en mogelijk kwetsbare browser.
Ik ben zelf ook al aardig "outdated" dus dat zou geen reden moeten zijn om te veranderen.


In tegenstelling tot software weten mensen zich toch wel redelijk staande te houden 🙂
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
RoeBre wrote:
Heeft niets met IE11/Safari te maken, maar eerder met een foutieve inrichting door Ziggo.
Oorzaak: SEC7121 melding in de browser (ook Chrome krijgt die).
Gevolg: De browser kan/mag het font (lettertype) niet laden en valt daardoor terug op een standaard, arial oid.

Dat dit er dan minder fraai uitziet in IE11 is wat anders :wink:



Dat het nu toevallig nog goed werkt in Chrome, geeft geen garanties voor de toekomst. Blijft een foutieve inrichting om een font te gebruiken, dat je blokkeert (CORS) bij het inladen.

Zo ver heb ik niet gekeken. Dat dikke font heb ik al langer. Sinds kort komen ook geen forum advies pagina's aan de rechterkant. En de reactie strepen zijn ook weg. Als dit allemaal door een fout font komt dan hoop ik dat Ziggo dit ook leest en oplost.

Bedankt voor de info. Ik zal de pagina eens laden met de Developer versie van FF. Kijken wat die meldt.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
RoeBre ik heb gekeken in FF en zie wel een melding over CORS maar ik kan daar niets uit afleiden. Daarvoor ben ik te onbekend met html/css/java/....



Kwam nog deze regel tegen maar kan kan er ook al langer instaan.

Voorlopig gebruik in Chrome. Ziet er in ieder geval leesbaarder uit.
Denk niet dat het forum prioriteit heeft bij Ziggo. Gebeurd niet zo veel de laatste tijd:yum:
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Heb vandaag de IE11 nog eens geprobeerd. De dikke letters en ontbrekende reactie strepen zijn terug. Net als de advies pagina's aan de rechtse kant.

Vanzelf opgelost of toch dit forum stiekem gevolgd.
Maakt niet uit. Ik kan weer IE11 gebruiken. Onderstaand zie ik nu in IE11. Niets mis mee nu.





Voorlopig is het opgelost.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Bij mij is het met safari (OSX) ook weer goed.
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
jarielcapitain wrote:
Bij mij is het met safari (OSX) ook weer goed.

Goed om te horen.

Hebben de bekendste (niet de meest gebruikte) twee browsers weer een werkend forum.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Ik heb in IE11 het probleem dat ik de volgordeopties 'Recent actief' en 'Help anderen' niet kan gebruiken, blijft op 'Categorieën' staan :
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Ik heb in IE11 het probleem dat ik de volgordeopties 'Recent actief' en 'Help anderen' niet kan gebruiken, blijft op 'Categorieën' staan :

Die keuzes komen op verschillende plekken voor. Heb je een voorbeeld. Ik heb er een gecheckt en daar werkt het wel bij mij in IE11. Vandaar de vraag om een voorbeeld waar het niet werkt?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Werkt wonderwel nu weer op IE11 🙂
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
bloemen64
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Cool1946 wrote:
https://www.gratissoftwaresite.nl/microsoft-adviseert-gebruik-internet-explorer-niet-meer
Suc6

Bedankt voor de info. Wist niet dat het officieel aangekondigd is.
Van sommige zaken kan ik geen afscheid nemen. Ik ben al deels om naar Chrome. Edge probeer ik te mijden. Dus FF of Chrome.

Toch leuk dat problemen steeds opgelost worden en het weer werkt.
Deze fouten zullen ook spelen op de andere browsers denk ik.

De lange topics zijn echter wel een ramp aan het worden. Het duurt een eeuwigheid voordat sommige pagina's geladen zijn en de formatting en schuifbalk iets doen.
M$ IE11 zit wel op het randje nu bij mij.

Uitgelicht topic