Erebadges en titels: wat is er veranderd?

• 17 augustus 2017
  • 48 Reacties
  • 3739x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

48 Reacties

In een eerdere reaktie haalde ik Badges en Titels
door elkaar. Bert wees me daar terecht op.
Ik noemde Badges 'flauw'.

Dan ook nog maar dit.

De nieuwe titels zijn er ook niet beter op geworden
ten opzichte van de oude.

Een 'hobbyist' zit tussen een 'kenner' en een 'expert' in.
In een rijtje dat wellicht iets zou moeten vertellen over ervaring
resp kwaliteit van de reakties.
Hoe verzin je het?

En dan die 'Stamgast'. Die komt vaak, ja, en verder...?

Mij deert het niet 'Liefhebber' te zijn en blijven
of 'Stamgast' te worden.

Ik zie wel dat er mensen zijn die zich enigszins storen
aan het nieuwe model van betiteling.

Evaluatie, zou ik zeggen- voor mij persoonlijk hoeft dat niet.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +19
En ik mis de badge voor Humax ondersteuner... 😭

Bweeeeeeggghhhh 😭 😢

Zo, lekker volwassen bezig weer... 😁
Reputatie 7
Badge +19
Maar een 'hobbyist' die tussen een 'kenner' en een 'expert' in zit... tja, dat is inderdaad bijzonder te noemen...

Het lijkt mij dat je als 'hobbyist' begint. Toch?
Volgens mij gaat er nog wel eens iets mis:

Ik mis de badge 'Gouden Eikel' of 'Grote Eikel', weet zeker dat ik die kan verdienen! 😂😂🤣
Reputatie 7
Badge +35
In dit nieuwe systeem worden er een aantal automatisch toegevoegd en zo nodig ingehaald uit de eerdere databases en een aantal handmatig toegevoegd.
In dit nieuwe systeem worden er een aantal automatisch toegevoegd en zo nodig ingehaald uit de eerdere databases en een aantal handmatig toegevoegd.
Dat verklaart nog steeds niet de wijzigingen in een paar uur die ik hierboven plaatste, maar dat zullen we bugjes in het nieuwe forum zijn dan......

Reputatie 7
Badge +35
Dat verklaart juist wel de wijzigingen, als er iets ingehaald wordt, dan heb je een berg wijzigingen / aanvullingen in een korte tijd.
Dat verklaart juist wel de wijzigingen, als er iets ingehaald wordt, dan heb je een berg wijzigingen / aanvullingen in een korte tijd.

Ja dat kan ook, maar dat plaatje geeft mij toch een andere indruk. Is ook geen ramp, een nieuw stukje software als het forum zal nooit zonder kleine foutjes worden opgeleverd.
Als het maar stabiel is en vooral bruikbaar.
Reputatie 7
Snap je, gelukkig komt dat alleen nu met de veranderingen voor.
Dan nog vind ik je plaatje van de eikel wel geweldig ;)

Gr,
Ik wil die "Gouden Eikel" wel. 😃
Reputatie 7
Badge +17
Ik mis de badge 'Gouden Eikel' of 'Grote Eikel', weet zeker dat ik die kan verdienen! 😂😂🤣

Voor zaken die algemeen bekend zijn heb je toch geen badge meer nodig?
😂😂
Reputatie 3
Badge +2
Ik vind de badges onder de profiel foto's eigenlijk wel te klein nu, je ziet eigenlijk niet wat voor badge het precies is zonder er met je muis over te gaan , eigenlijk lijken ze allemaal op Kenny van South Park (once you see it you can not unsee).

Het zou ook leuk zijn als je in je eigen profiel kunt kiezen welke van je badges onder je profielfoto wordt weergegeven 🙂
Reputatie 7
Oh, badges zijn toch helemaal niet belangrijk (das mijn mening).

Gaat er toch om dat je mensen helpt en dat die blij zijn met het juiste antwoord?
Van mij zouden al die badges ook gewoon weg mogen hoor 🙂
Gelukkig kan je die "onzin" uitzetten. 😉
Reputatie 3
Badge +2
Dacht iedereen maar zo :D

Maar ik neem aan dat er ook mensen zijn die het wel belangrijk, of op zijn minst leuk vinden. Dit soort badges blijft uiteindelijk toch een tool om mensen actief te maken, en houden, en ik neem aan ook om iets van een gevoel van waardering te geven aan zeer actieve leden.

Natuurlijk kun je er ook je vraagtekens bij zetten, als je mensen krijgt die gaan badge hunten en die honderd keer posten met als doel de honderd posts badge te krijgen dan komt dit meestal niet de kwaliteit en inhoud ten goede. Maar ik neem aan dat dat afwegingen zijn die al voor de introductie van de badges gemaakt zijn.

Maar als er dan toch een badge staat, zou het leuk zijn als deze herkenbaar en leesbaar is op het eerste gezicht. Een wat grotere badge met het + zoveel er onder zou bijvoorbeeld een oplossing zijn (indien technisch mogelijk).
Het voelt als zo'n stempeltje van de juf, in je schrift, op de kleuterschool.
Reputatie 3
Badge +2
Het voelt als zo'n stempeltje van de juf, in je schrift, op de kleuterschool.

En dat voelde goed of slecht? Hahaha, goede vergelijking wel :P
Ik moet wel toegeven dat ik na 20 jaar gaming websites en gaming communities wel gewend ben aan een badge onder mijn naam, maar ik hecht er niet echt veel waarde aan. Of zoals mijn vader gezegd zou hebben, je ziet het niet op je bankrekening terug.
Ik mis een batch die een coefficient berekend van het aantal antwoorden vs oplossingen. Daaraan kan je een expert herkennen, en niet dat je 100.000 berichten hebt geschreven waarvan er maar 50 als oplossing, en dat je dan een super duper expert bent.
Vandaar het gevoel van "poezie plaatje".
Reputatie 7
Badge +25
Ik vind het nog steeds een waardeloos systeem dat automatisch badges toekent en nog volledig onlogisch ook, want zelfs moderatoren, personeel dus, krijgt ook badges, waanzin ten top, is met de nieuwe forumsoftware dus ook nog net zo.
Reputatie 3
Badge +2
Dat heb je inderdaad met automatische toekenning...dat ben ik helemaal met jullie eens. Zo heb ik de titel raadgever, maar daar zou eigenlijk raadvrager moeten staan. Dat ik de laatste tijd veel berichten en veel plaatjes heb gepost zou niet automatisch tot deze titel moeten leiden. Alhoewel misschien toch een beetje verdiend, want ik schijn soms als IT-leek de oorzaak van knopjes die niet zichtbaar zijn en niet kunnen inloggen in mijn ziggo beter te kunnen achterhalen dan ziggo zelf XD
Reputatie 5
Badge +3
Zo heb ik de titel raadgever, maar daar zou eigenlijk raadvrager moeten staan.

Dan ben je snel gepromoveerd tot raadgever met slechts 83 reacties, ik heb er ruim 500 meer en ben ook nog 'maar' raadgever. 😂
Maar betere titels als de vorige, daar was ik 'stamgast', dat klonk meer als een raadgever in een kroeg. 😉
p.s., ik geef ook niet om titels of tellers achter je naam, maar begrijp dat dit voor sommige forumleden wel een leuk iets kan zijn.
Ik heb de Badges ook maar uitgezet, is te verwarrend, als ik bijvoorbeeld over bert zijn avatar ga krijg ik bijna 100 badges, die gaan in de hoogste resolutie nog steeds buiten mijn scherm en moet ik doorheen scrollen.

Dat is zeer verwarrend, het lijkt me dan ook beter dat gebruikers bepaalde badges kunnen uitzetten of verwijderen en alleen de best van toepassing zijnde bewaren met een maximum van 3 of 5 of zoiets.