Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?

Zoals je waarschijnlijk al hebt opgemerkt is de Ziggo Community flink onder handen genomen. Om je een klein beetje wegwijs te maken hebben we alle nieuwe features en aanpassingen voor je op een rijtje gezet, ontdek het nu!

De categorieën op de schop
Om meer overzicht te creëren op de homepagina hebben we een aantal subcategorieën samengevoegd of in de ban gedaan. Zo vind je makkelijker het antwoord op je vraag. Ook kan je linksboven via Menu makkelijk naar een andere subcategorie. Scrol er maar eens doorheen.

Stel je vraag
Zit je met een prangende vraag maar twijfel je in welke categorie je deze het beste kan stellen? Geen nood, want daar hebben we wat op bedacht. Vanaf nu kun je je vraag kwijt in de categorie: Stel je vraag. De moderators zorgen ervoor dat het topic in de juiste categorie terecht komt.
Nieuwe gebruikerstitels
Vanaf nu kom je een aantal nieuwe gebruikerstitels tegen. Zo weet je precies hoe actief andere leden op de Community zijn en kan je zelf sneller in titel stijgen. Ben je net nieuw op de Community, dan maakt je dat een echte Meekijker, Ontdekker of Meedenker. Ben je al wat langer actief, dan kan je zo worden benoemd tot Stamgast of bijvoorbeeld Raadgever.

Design
De Community heeft vanaf nu een nieuwe look & feel. We zijn voor een fris en strak design gegaan, natuurlijk geheel in Ziggo-stijl. Ook klik je nu makkelijker door naar andere categorieën en vind je in elke subcategorie meer uitgelichte topics terug. Wat vind jij van het nieuwe design? We zijn benieuwd!

Badges, spaar ze allemaal!
Praktisch alle badges hebben een metamorfose ondergaan en er zijn heel wat badges bijgekomen. Kijk nu in je profiel welke badges bij jou zijn veranderd en laat weten wat je ervan vindt. Het sparen kan beginnen, want je krijgt er bijvoorbeeld al één als je je profiel invult. Om je een idee te geven, hier een kleine greep uit de nieuwe collectie:


Neem een kijkje en laat ons weten wat jij er van vindt!
65 Reacties 65
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Netjes hoor! Alleen via een iPhone en/of iPad is het traag tikken en als ik iets wil wissen in mijn zin dan loopt het helemaal vast!! Safari als app browser en alles up to date ??

En waarom komt mijn plaatje niet, als ik op nuttig klik? Zie alleen die van Arakou maar die van Robbo en mij niet. Terwijl we die wel beide hebben!!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
EnergieBoy wrote:
En waarom komt mijn plaatje niet, als ik op nuttig klik? Zie alleen die van Arakou maar die van Robbo en mij niet. Terwijl we die wel beide hebben!!

#spamfilter :stuck_out_tongue_winking_eye:
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
EnergieBoy wrote:
Netjes hoor! Alleen via een iPhone en/of iPad is het traag tikken en als ik iets wil wissen in mijn zin dan loopt het helemaal vast!! Safari als app browser en alles up to date ??

En waarom komt mijn plaatje niet, als ik op nuttig klik? Zie alleen die van Arakou maar die van Robbo en mij niet. Terwijl we die wel beide hebben!!


Live vanaf een iPhone tik ik dit bericht en dat gaat zonder stotteren. Ik heb geen idee waarom het bij jou dan vastloopt. De icoontjes bij de Like heb ik doorgegeven want daar willen we natuurlijk de avatars zien!
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Heb heel even gekeken en zo op het eerste gezicht wel netjes chapeau. Zal me wat later verdiepen zo hoe of wat.
Ray_mon

Level 4
  • 60Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes
Ik merk wel dat de bijlagen die toegevoegd zijn aan een forumpost niet meer automatisch in een ander venster o.i.d. geopend worden....

Dit merk ik zowel op mijn telefoon ( Samsung Galaxy S6 Edge ) als op mijn pc.
Op beide apparaten wel alleen gebruik gemaakt van Chrome.
RDS

Level 5
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Zeker de leesbaarheid van de Ingetypte tekst van de gebruiker C.q. Gebruikte karakterset ook elders toegepast is matig/ slecht op mijn iPad. Ook het intypen van het bericht is geen succes zoals al aangevende hiervoor hortend en stotend.
Mark - Den Haag

Level 1
  • 190Posts
  • 5Oplossingen
  • 87Likes
Ja leuk die update. Alleen ben ik mijn post van vanmorgen wel kwijt 😞
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Als ik (in Edge) een @Mention wil opnemen voor Sander Ziggo, dan kan ik na zijn naam niet meer met een spatie doortypen om Sander Ziggo in de lijst te kunnen zijn. Na @Sander verdwijnt de lijst en staat er gewoon @Sander .
Dan blijkt er nog iets raars als ik de tekst wil corrigeren en ik toets - (= woord terug springen) in, dan kom ik niet verder het at-sign van @Sander .
Sander Ziggo Heeft niemand dit nog niet eerder opgemerkt? Beide fenomenen is best lastig bij het geven van een reactie, vooral omdat ik nogal wat backspace in mijn teksten heb
Intikken gaat niet echt soepel dus, lettertype leest niet zo prettig. Ik heb de neiging steeds maar in te zoomen, waar ik voorheen geen last van had.

Wel heel prettig is dat ik me eindelijk kan aanmelden voor nieuwe topics in een categorie. Zeer nuttig!!
Smid70

Level 2
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Het ziet er niet uit in Safari op mijn iMac. De font is nogal niet scherp.
Paz20

Level 1
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Inderdaad niet leesbaar op Safari /OSX . In de console staan overigens errors, moet nog even gefixt worden, want font is slecht leesbaar

undefinedrror] Cannot use wildcard in Access-Control-Allow-Origin when credentials flag is true.
undefinedrror] Failed to load resource: Cannot use wildcard in Access-Control-Allow-Origin when credentials flag is true. (event, line 0)
undefinedrror] XMLHttpRequest cannot load https://o9tt6h08li.execute-api.eu-west-1.amazonaws.com/v1/event due to access control checks.
undefinedrror] Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found) (angular.min.js.map, line 0)

-----

donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
Het ligt dus niet aan mij dat de font op Safari voor de mac riant slecht uit ziet.
Werkt met Safari 11.1.2 op MacOS High Sierra 10.13.6 dus Serkan Ziggo kan dit worden doorgegeven? 😛
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Zo ziet het er bij inderdaad ook uit, "aangevreten" letters.
ypehille

Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Smid70 wrote:
Het ziet er niet uit in Safari op mijn iMac. De font is nogal niet scherp.

Idd leest niet lekker
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Lees je Sander Ziggo
Hapering met een iPhone/iPad hebben anderen ook. En dan dat het ook nog slecht is met lettertype ??
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
AoxoMoxoA wrote:
[...KNIP...]
Intikken gaat niet echt soepel dus, lettertype leest niet zo prettig. Ik heb de neiging steeds maar in te zoomen, waar ik voorheen geen last van had.
[...KNIP...]


Zie vooral: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/de-hagelnieuwe-community-wat-is-er-allemaal-veranderd-30341/index1.html#post303246

Zeer onaangenaam verrast ben ik over de gemelde ervaringen op de Appletjes.
Hoe heeft dit in godesnaam kunnen gebeuren denk ik dan. Niemand die dit gewild heeft, niemand die dit gezien heeft, terwijl Apple het eerste bedrijf is dat qua beurswaarde boven de $ 1000.000.000.000 (duizend miljard, biljoen, thousand billion) is uitgestegen. Is dat gegeven niet iets om rekening mee te houden?

Ik vind het al erg genoeg dat het op Windows Edge iets minder leesbaar is. Het lettertype is weliswaar gestoken scherp, maar iets lastiger te lezen. Dan blijkt dat er op de Appletjes iets totaal anders aan de hand te zijn, waardoor je je volledig achtergesteld kan voelen. Een regelrechte zeperd voor Ziggo en het bedrijf dat zo'n community van Ziggo mag maken.

P.S.: Vetgedrukt is wel heel erg vetgedrukt, waardoor ik me wel twee keer zal bedenken om dat in het vervolg nog een keer te gaan gebruiken.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast. "Leave no browser behind" blijft het streven. Is alles nu naar wens bij de Appeltjes?
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Toner bijgevuld, op mijn appeltje zijn de letters weer compleet!
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Iedereen bedankt voor de alle feedback! Uiteraard doen we ons best om dit allemaal zo snel mogelijk op te lossen waar mogelijk.

Paz20 zou je het nog eens willen testen? Er zijn al wat aanpassingen gedaan.
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Nice alweer een verbetering eerste indruk is positief voor mij.
Vraag waar vind ik de aanwezige moderatoren ?
Zou handig zijn als deze zichtbaar waren en wie er beschikbaar is :thinking:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic