1
Vraag
2
Reacties
LeoGraper

Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Blijvende inlogproblemen door de cookies

Ik heb herhaaldelijke problemen bij het inloggen op Mijn Ziggo (en checken bij Vodafone).
Ik meld me aan en alles lijkt goed te gaan, krijg de forum zaken te zien zoals het hoort.
Op het moment dat ik wil reageren vraagt de website echter om me (weer) aan te melden, dit blijft zo doorgaan totdat ik weer mijn cookies weggooi.
Hoe lang blijven er nog aanpassingen gedaan aan de cookie afhandeling, best wel irritant iedere keer.
Mogelijk dat er volgende keer een melding hierover kan komen tijdens het inloggen waar het systeem de cookies checkt ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LeoGraper
Topicstarter
Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes
Ik heb nu ook gekozen voor de forum login, en dat werkt beter, tenminste, Lastpass ziet de 2e manier van inloggen niet als een volwaardige, mogelijk door de 1e prominentere manier van inloggen en het feit dat er 3e partij cookies gezet worden, oftewel cross domain zaken verstuurd worden.
Denk dat Ziggo er beter aan doet de Mijn Ziggo en Forum zaken uit elkaar te trekken.
Inloggen via het forum werkt dus wel, maar ik laat mezelf nooit ergens ingelogd staan op de PC, dus eerst net doen of ik ergens op reageer en dan inloggen...

Bekijk in context

3 Reacties 3
Theo PE1OPQ

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik dacht dat het zo hoorde, als ik wil regeren, en in ga loggen, kom ik uit op mijn Ziggo.
Dus helemaal niet hier :wink:
Wil hier alsnog reageren, moet ik weer inloggen, en dan pas kom ik goed uit.
Toch vreemd, KPN heeft dezelfde software, net als al de andere providers.
Maar hier ondervind ik deze inlog perikelen.

Theo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Mogelijk helpt de volgende manier van inloggen.
Met Mijn Ziggo inloggen gaat niet altijd even lekker.

Ik gebruik deze wijze van inloggen met mijn community naam de tekst komt uit het volgende topic:

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/nieuwe-inlogmethode-voor-de-ervaren-gebruiker-24549

Als je onderstaande stappen uitvoert, brengt dat een groot voordeel met zich mee. Eenmaal ingelogd, blijf je ook ingelogd. Dit houdt in dat je bij een notificatie direct naar het juiste topic gaat, zonder dat je eerst opnieuw moet inloggen en het topic moet opzoeken. Dus een kleine moeite voor een groot gemak.

• Klik op de knop Inloggegevens vergeten.
• Hier zie je de volgende tekst staan: Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
• Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in en druk op de knop Verstuur.
• Check je inbox of spamfolder en klik op de meegestuurde link.
• Voer nu je oude of gewenste wachtwoord in met minimaal 6 tekens en bevestig deze nogmaals.
• Ga terug naar het inlogscherm.
LET OP: vul hier je profielnaam in, en niet je 'Mijn Ziggo gebruikersnaam'.
• Vervolgens vul je je wachtwoord in.
* Zet een vinkje voor: Onthoud mijn gegevens
• Voilà, je bent nu ingelogd op de Ziggo Community.
Voortaan kun je dus ook op het inlogscherm inloggen.
LeoGraper
Topicstarter
Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes
Ik heb nu ook gekozen voor de forum login, en dat werkt beter, tenminste, Lastpass ziet de 2e manier van inloggen niet als een volwaardige, mogelijk door de 1e prominentere manier van inloggen en het feit dat er 3e partij cookies gezet worden, oftewel cross domain zaken verstuurd worden.
Denk dat Ziggo er beter aan doet de Mijn Ziggo en Forum zaken uit elkaar te trekken.
Inloggen via het forum werkt dus wel, maar ik laat mezelf nooit ergens ingelogd staan op de PC, dus eerst net doen of ik ergens op reageer en dan inloggen...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic