@Bertdh schreef: “Lijkt me bijzonder daar het wel lukt de XL box om te zetten in de NEXT.”
De Next wordt ook niet automatisch goed geactiveerd in een aantal gevallen, zie de vele meldingen van CS1010 wat ook tot weken kan duren:
https://community.ziggo.nl/search?q=cs1010
Het is helaas niet een knop indrukken en dan is het opgelost.
Lang verhaal in het kort, als een nieuw apparaat, maakt niet uit welk, in een het volledig geautomatiseerde abonnementssysteem vastloopt, dan moet eerst het vastgelopen geautomatiseerde systeem stap voor stap met de hand teruggezet worden naar de oorspronkelijke situatie, over iedere stap moet vaak 24 uur heengaan om de achterliggende servers, o.a. facturatie en al dan niet verbinding met het apparaat ook terug te zetten, dus vaak meerdere handmatige stappen per apparaat voordat de nieuwe situatie weer opnieuw ingevoerd kan worden.
Ik heb het ook mogen ervaren, alleen toen waren er geen duizenden met hetzelfde probleem, wat de boel enorm vertraagd, en toch waren er toen ook nog 3/4 dagen nodig om alles weer op de rails te krijgen.
“Het omzetten schijnt trouwens in India te gebeuren.”
Wie dat verhaal verzonnen heeft, weet ik niet, maar het werk wordt gewoon hier in Nederland verricht.
India is, mijns inziens, voor 24/7 monitoring.