Ben vdD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activatie mediabox next en modum

Sinds 20/9 staat mijn modem en media box next op de nominatie om ( handmatig) geactiveerd te worden, voorlopig zonder resultaat helaas. Iemand een gouden tip om dat proces te kunnen versnellen? Ik heb wel an begrepen dat de customer service afdeling daar zelf ook hulp bij nodig heeft. 

13 Reacties 13
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Een moderator kan je informatie geven hoe het er nu voor staat:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Ben vdD . Welkom hier en excuses voor de late reactie. 

Ik moet zeggen dat ik niet volledig begrijp wat je bedoelt. Op nominatie om geactiveerd te worden? Gaat dit om een heel nieuw abonnement, of om apparatuur die is omgewisseld? 

Ben vdD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Lycke, 

Beter een late reactie, dan geen, toch? 

Na het stellen van mijn vraag op dinsdag heb ik ondertussen een (standaard) email ontvangen. Ik doe even copy/paste mbt de inhoud, misschien dat dat voor jouw het probleem wat inzichtelijker maakt.

Quote:

Bij Ziggo heeft een klein aantal klanten helaas last van een langdurige storing in onze interne systemen, waardoor het mogelijk is dat er geen signaal wordt doorgegeven aan uw mediabox of modem. Helaas behoort u tot deze kleine groep klanten en kan het zijn dat u al langere tijd geen internet, tv en/of telefonie heeft. Wij begrijpen dat u hiervan hinder ondervindt; dat vinden we heel vervelend.
 

We bellen u vanaf vandaag 

We werken hard aan een oplossing om dit ongemak te verhelpen. Om zo snel mogelijk met een passende oplossing te komen, nemen we telefonisch contact met u op. Dan willen we graag de opties bespreken hoe we ervoor kunnen zorgen dat u snel weer internet, tv en/of telefonie heeft.    

Unquote. 

Mocht je iets voor me kunnen betekenen? Dan heel graag. 

Bertdh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goede morgen. Ik heb een zelfde soort probleem. In mijn geval alleen de activatiecode van de CI module. Een week of 4 geleden ons abo aangepast in van de XL met een extra box in de “Next” met voor de 2e tv een CI module. De next is geactiveerd maar de CI module niet. Ben er nu al een 3 tot 4 weken mee bezig die geactiveerd te krijgen. Enige resultaat tot nu toe is dat de extra module er 2x in staat, gewoon gekopieerd dus.  Vanochtend wederom gebeld en Ziggo gaat weer een nieuwe poging doen. Op de vraag of het misschien niet handig is de gegeven opdrachten te controleren of ze juist opgevolgd en afgewerkt werden, kreeg ik een geïrriteerd antwoord dat ze dan extra mensen moesten aannemen wat dan weer extra geld kost. Dat de klant, inmiddels een stuk of 7 keer voor hetzelfde onderwerp moet bellen, lijkt niet van belang. 
iemand een idee hoe dit anders aan te pakken of moet ik er maar in berusten en afwachten?

Ben vdD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bertdh  iig bedankt voor je reactie Bert, gedeelde smart is ( een beetje dan) halve smart. De laatste update die ik mocht ontvangen is dat +/- 3000 ziggo abonnee's het zelfde probleem hebben, dat mijn probleem nog niet was opgelost, en uiteraard, excuses voor het ongemak . Wat mij betreft: ik berust er niet in, maar iets anders dan afwachten zit er niet in, of iemand anders (  @Lycke Ziggo ?? ) moet een briljante oplossing hebben?  

Bertdh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Ben.

Fijn te horen dat we tot een groep behoren toch ?
Het zou misschien klantvriendelijk van Ziggo zijn daar dan iemand op te zetten die dit soort problemen kan opvolgen en afhandelen. Scheelt te klant, wij dus, een hoop tijd en irritatie. 
 Ik ga over 2 of 3 dagen maar weer eens bellen. 

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hey @Ben vdD en @Bertdh,

Jullie behoren inderdaad beide tot een groep die te maken heeft met dit issue. Er is een speciale afdeling ingericht om dit probleem op te lossen. Helaas kunnen wij vanuit de Ziggo Community dit proces niet versnellen. Sorry voor de overlast!

Ben vdD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Gerrit Ziggo . Erg jammer . En bedankt dat je je verontschuldigd voor iets waar jij ook niets aan kan doen. Maar, vergeef me deze licht ironische opmerking, het is bij mij tenslotte nog maar 20 dagen aan de gang. Waar praten we over? 

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

En je leest op dit forum dat er nog steeds meldingen van activatieproblemen (al is het een zenderpakket of een box) bij komen van bv mensen die er pas 3 dagen last van hebben. Dit issue speelt volgens mij al een maand of 2 als ik zo het forum door lees/kijk. Sterkte iedereen dit dit probleem heeft.

Bertdh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goede morgen. 
mijn abo is inmiddels aangepast naar de begin situatie van 4 weken geleden. Dwz; ik ben weer terug bij af. Ik snap niet waarom het nou zo moeilijk is het juiste kaart nummer en CI module nummer bij het abo in te voeren. Ik ga dus maar weer bellen en vragen of ze weer een ticket willen aanmaken. Erg vermoeiend allemaal.  

 

 

Bertdh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aanvullend op bovenstaande; ik heb zojuist de administratie van Ziggo gesproken. Zij wisten me te vertellen dat Ziggo als sinds Mei dit jaar met een storing kampen waardoor bij sommige klanten het niet lukt de extra box om te zetten in een CI module. Lijkt me bijzonder daar het wel lukt de XL box om te zetten in de NEXT. Ook vreemd dat Ziggo 5 maanden nodig heeft deze storing te verhelpen.  Het omzetten schijnt trouwens in India te gebeuren. Zitten toch een hoop slimme mensen zou je zeggen ?

Ik wacht dus maar weer af. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Bertdh schreef: “Lijkt me bijzonder daar het wel lukt de XL box om te zetten in de NEXT.”

De Next wordt ook niet automatisch goed geactiveerd in een aantal gevallen, zie de vele meldingen van CS1010 wat ook tot weken kan duren:

https://community.ziggo.nl/search?q=cs1010

Het is helaas niet een knop indrukken en dan is het opgelost.

Lang verhaal in het kort, als een nieuw apparaat, maakt niet uit welk, in een het volledig geautomatiseerde abonnementssysteem vastloopt, dan moet eerst het vastgelopen geautomatiseerde systeem stap voor stap met de hand teruggezet worden naar de oorspronkelijke situatie, over iedere stap moet vaak 24 uur heengaan om de achterliggende servers, o.a. facturatie en al dan niet verbinding met het apparaat ook terug te zetten, dus vaak meerdere handmatige stappen per apparaat voordat de nieuwe situatie weer opnieuw ingevoerd kan worden.

Ik heb het ook mogen ervaren, alleen toen waren er geen duizenden met hetzelfde probleem, wat de boel enorm vertraagd, en toch waren er toen ook nog 3/4 dagen nodig om alles weer op de rails te krijgen.

“Het omzetten schijnt trouwens in India te gebeuren.”

Wie dat verhaal verzonnen heeft, weet ik niet, maar het werk wordt gewoon hier in Nederland verricht.

India is, mijns inziens, voor 24/7 monitoring.

Bertdh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mogguh Be rt.

Bedankt voor de opheldering en de snelle reactie. Ik hoop dat je gelijk hebt en wacht dan maar weer af

Uitgelicht topic