GuusMelk

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Synology laat connectbox opnieuw starten

Mijn Synology nas kan ik tegenwoordig alleen via mijn ip adres benaderen, als ik het doe via (nas naam)synology.me:(poortnummer) gaat de connectbox opnieuw starten. Mijn website melknas.synology.me/wordpress doet het wel gewoon. wie weet wat er mis is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Dit issue is bekend, sinds de laatste firmware update. De connectbox gaat plat wanneer gebruik gemaakt wordt van NAT loopback, en dat is het geval als je je synology op je interne LAN via je externe IP (dat is gekoppeld aan ****.synology.me) probeert te bereiken. Het is hier al meerdere malen gemeld. Rechtstreeks op je interen IP gaat het goed.

Workaround is *******.synology.me toevoegen aan je hosts file met je interne ip adres erachter. (in Windows onder \windows\system32\drivers\etc\)

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-se...

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke Connect box heb je in gebruik?
Graag merk/model.
GuusMelk
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb een connectbox, model geen idee hij is wit van kleur.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Onderop zit een sticker, wat staat er links bovenin de sticker?
GuusMelk
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
CH7465LG ZG heb jij een oplossing dan?Be rt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is een Compal Connect box, er is ook een Arris Connect box, ze hebben zo hun specifieke eigenschappen en dan zou ik ook iets kunnen testen/uitproberen voor je, maar ik heb een Arris.

Mogelijk komt hier iemand langs die een Compal heeft en dit voor je kan analyseren.
GuusMelk
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt oké en wat kan men dan analyseren?En hoe?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als iemand een NAS heeft met een Compal, kan die kijken hoe het daar werkt en wat dar de ervaringen zijn en/of je de juiste vragen stellen om het probleem te analyseren met als gevolg een mogelijke oplossing.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Dit issue is bekend, sinds de laatste firmware update. De connectbox gaat plat wanneer gebruik gemaakt wordt van NAT loopback, en dat is het geval als je je synology op je interne LAN via je externe IP (dat is gekoppeld aan ****.synology.me) probeert te bereiken. Het is hier al meerdere malen gemeld. Rechtstreeks op je interen IP gaat het goed.

Workaround is *******.synology.me toevoegen aan je hosts file met je interne ip adres erachter. (in Windows onder \windows\system32\drivers\etc\)

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-se...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
efok Dank voor je snelle bericht:relaxed:, ik kon die niet meer zo snel terugvinden.

Uitgelicht topic