Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Problemen met de Community op verschillende platformen/apparaten?

Beste leden,

Ik wil jullie aandacht vragen vanwege een mogelijk probleem met platformen/apparaten i.c.m. de Community.
Ondervind je problemen met het plaatsen van reacties en/of topics? Dan hoor ik hier graag het fijne daarvan!

Geef zo uitgebreid mogelijk antwoord op de volgende vragen:
- Welke problemen ervaar je precies?
- Op welke besturingssysteem, welk apparaat en met welke browser heb je het probleem?
(Ter voorbeeld: iPhone X, iOS 11.4.1, Safari browser)
- Merk je dit probleem ook met andere browsers, zo ja, welke?
- Merk je dit probleem ook op andere apparaten, zo ja welke?

Alvast bedankt voor jullie medewerking 🙂

Gr,
73 Reacties 73
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Geef zo uitgebreid mogelijk antwoord op de volgende vragen:
- Welke problemen ervaar je precies?
Traag tikken en bij het verwijderen van tekst is het helemaal een ramp, dan blijft hij zelfs hangen en kan je soms niets meer of heel lang wachten tot je weer iets kan doen.

- Op welke IOS, apparaat en met welke browser heb je het probleem?
iPhone X en iPad Air 2 (iOS 12 volledig update)
Safari die er standaard op staat vanuit iOS 12

- Merk je dit probleem ook met andere browsers, zo ja, welke?
Met Chrome merk ik dit probleem niet zo, al hoewel hij ook niet echt lekker tikt! (op beide devices). Met Firefox ervaar ik dit probleem niet alleen is het dan een ramp om direct vanuit je mail een bericht te openen op de juiste pagina (ook weer met inloggen). Aangezien Safari mijn standaard browser is en bij alle andere websites het wel prima doet, ga ik deze niet alleen voor Ziggo omzetten naar een andere browser (want dan gaat alles daarheen en dat wil ik niet)

- Merk je dit probleem ook op andere apparaten, zo ja welke?
Dat zeg ik, ook op mijn iPad Air 2
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Geef zo uitgebreid mogelijk antwoord op de volgende vragen:
- Welke problemen ervaar je precies?
Kan maar 1 emoji per keer in een tekst plaatsen. Als ik daarna nog een keer over de emoji heen loop met mijn muis dan kan ik er niet nog eentje bij plaatsen.

- Op welke IOS, apparaat en met welke browser heb je het probleem?
MacOS Mojave - Versie 10.14
Safari - Versie 12.0

- Merk je dit probleem ook met andere browsers, zo ja, welke?
Nee, op Firefox werkt het prima en kan ik gewoon heel veel emoji's plaatsen. Chrome wil af en toe beetje blijven hangen en heb ik erg veel last van cookies, die ik om de tijd moet wissen anders kom ik de Community weer niet op. En ook hier weer, als ik vanuit mijn mail direct naar een topic wil dan hoef ik alleen maar te klikken en kom ik uit in mijn Safari, dit is mijn standaard browser en dat wens ik ook zo te houden.

- Merk je dit probleem ook op andere apparaten, zo ja welke?
Op mijn iPhone X & iPad Air 2 zijn de emoji's helemaal niet te zien in het scherm. Dan moet ik mijn speciale emoji toetsenbord opstarten en dan kan ik ze wel plaatsen (meerdere).
RoelHop

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb via mijn Android telefoon problemen met het forum, mijn reacties verdwijnen als ik op "reageer" klik. Telt dat ook of heb je dat liever in een ander topic? 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hier ook in Android en Windows10, IOS gaat perfect. dus als er een andere topic is, hoor ik het graag.
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Bedankt voor de meldingen, in dat geval laten we het topic uitbreiden, want meerdere topics is lastiger promoten.
Ik heb de titel en de tekst aangepast.

Maar dan wil ik van jullie ook graag meer info 🙂

Gr,
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ronald Ziggo
Als ik in Safari op mijn iMac een afbeelding upload en dan "Zet in de tekst" aanklik staat de afbeelding er twee keer in. Ook als "Als bijlage tonen" is uitgeschakeld.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Soms totaal niet bereikbaar, een paar minuten later weer online?
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Er was net een storing, inmiddels verholpen, ik heb daarom de berichten daarover even verwijderd voor de leesbaarheid van dit topic.
@gebruikersnaam, dit is een issue los van vanochtend? Zo ja, hoevaal ervaar je dit?

Gr,
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb even lijstje van EnergieBoy gebruikt met de omschrijvingen, wel zo netjes even te vermelden dat ik dit van een gebruiker heb gedaan :wink:

- Welke problemen ervaar je precies?

Het bewerken van topic’s die je plaatst op de Community, als je deze hebt
geplaatst en je wilt ze aanpassen, dan wordt het vlakje met de 3 puntjes, rechtsonder
Grijs en blokkeerde zodat je topic’s niet meer kan aanpassen.

- Op welke apparaat en met welke browser heb je het probleem?

Op mijn Samsung Galaxy 7 Edge in de internet browser van Samsung, en bij aanpassen van
topic’s in andere browsers zoals IE, Chrome, Firefox, Opera, Edge dan blijft het probleem met
aanpassen van de topic’s

- Merk je dit probleem ook met andere browsers, zo ja, welke?

Ja dit merk ik met Internet Explorer, Chrome, Opera, Firefox, Edge

- Merk je dit probleem ook op andere apparaten, zo ja welke?
Het begint bij Android 8.0.0 Telefoon en eindigd op Windows10 home versie 1803 voor x64 systeem, Lenovo Tablet Android 6.0.1 en ook Ipad Air 2 64gb ios 12 nieuwste software

Ik hoop dat dit duidelijkheid geeft en hoor het graag of hier wat mee gedaan kan worden.

Bij toeval gebeurde dit net ook, meteen een printscreen bijgevoegd.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Ronald Ziggo wrote:
Er was net een storing, inmiddels verholpen, ik heb daarom de berichten daarover even verwijderd voor de leesbaarheid van dit topic.
@gebruikersnaam, dit is een issue los van vanochtend? Zo ja, hoevaal ervaar je dit?

Gr,

Het is af en toe, en na enekele minuten een F5 en het is weer opgelost, of ik nu via VPN of Ziggo netwerk surf maakt niet uit, misschien dat de server het dan even niet kan bijbenen.
Verder geen probleem, maar hoop dat dit kan bijdragen aan het storingzoeken, de screenshot uit vorige bericht is van 27-09-2018-11:04:14 (mijn pc tijd uiteraard)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Sorry voor de late reactie: Lees het verhaal vanEnergieBoy hier bij mij idem... op Android en pc minder problemen (nauwelijks)
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Tnx!

gebruikers-naam Dit probleem komt dus voor sinds we een nieuwe omgeving hebben, daarvoor niet? Heb je in de afgelopen dagen dit weer meegemaakt, zo ja hoe vaak ongeveer? @all hebben jullie dit ook?

Gr,
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ronald Ziggo wrote:
Tnx!

gebruikers-naam Dit probleem komt dus voor sinds we een nieuwe omgeving hebben, daarvoor niet? Heb je in de afgelopen dagen dit weer meegemaakt, zo ja hoe vaak ongeveer? @all hebben jullie dit ook?

Gr,

Nee, ik heb hier geen verbindingen die zijn verbroken.
Soms een wit scherm, dat wel. Met F5 dan krijg ik het scherm weer wel te zien.
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
En nog een vraag 🙂

Het issue van Garfield, ervaren anderen dit ook, zo ja waarop?

Gr,
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
xGarfieldx-Dave schreef: "Het bewerken van topic’s die je plaatst op de Community, als je deze hebt geplaatst en je wilt ze aanpassen, dan wordt het vlakje met de 3 puntjes, rechtsonder Grijs en blokkeerde zodat je topic’s niet meer kan aanpassen."

Als je op de drie puntjes gaat staan met je muis en niet klikt, komt er een menu onder de drie puntjes en daar kun je op bewerk klikken binnen 1 uur.
Lukt het nu wel?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
xGarfieldx-Dave Alleen je muis op de drie puntjes, niet klikken, dan komt het menu waar je bewerk kunt klikken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Be rt wrote:
xGarfieldx-Dave Alleen je muis op de drie puntjes, niet klikken, dan komt het menu waar je bewerk kunt klikken.


Ook niet Bert, als je de 3 puntjes aanklikt dan krijg je me screenshot zoals paar berichten hierboven Screenshot
Dan blokkeert de 3 puntjes en wordt grijs zoals in het screenshot, heb hier zelf bij het veranderen van me bericht eerst op me Telefoon wat niet werkte, daarna me Laptop maar ook niet, en via me Tablet lukte dit ook niet. En ja je hebt een uur om je berichten aan te passen en dat ging niet. 1 bericht heb ik moeten rapporteren omdat er foutieve links werden vermeld, wat wel goed was neergezet, die is gelukkig wel weggehaald. Is vervelend, het gebeurt meestal in de avond rond 22:00 uur is dit nu 4x gebeurt hier.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
xGarfieldx-Dave Het lijkt erop dat jij een verstopte annuleer knop ziet staan.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ronald Ziggo Ik ervaar niet de problemen die Dave en gebruikersnaam hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic