Vraag

Probleem met SmartTV app op Philips TV via KPN internetverbinding

• Gedreven Ontdekker
  • 7 reacties
Probleem op Philips TV 42PFL7008K/12:
• De Smart TV app is zichtbaar, maar wordt niet wordt niet geladen
• Een foutmelding "Philips Server niet gevonden" verschijnt
Gecheckt:
• de software op de TV up-to-date is
• Via Ziggo is er een draadloze connectie is beschikbaar op de TV
• Er zit een goed werkende CI+ module op.

Philips suggereert dat provider Ziggo 'de klok correct zou moeten instellen'.

Dank voor nuttige suggesties. Mvg. Nico V.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +12
Probleem op Philips TV 42PFL7008K/12:
• De Smart TV app is zichtbaar, maar wordt niet wordt niet geladen
• Een foutmelding "Philips Server niet gevonden" verschijnt
Gecheckt:
• de software op de TV up-to-date is
• Via Ziggo is er een draadloze connectie is beschikbaar op de TV
• Er zit een goed werkende CI+ module op.

Philips suggereert dat provider Ziggo 'de klok correct zou moeten instellen'.

Dank voor nuttige suggesties. Mvg. Nico V.

Kan je de TV ook bekabeld aansluiten ? en/of haal de Tv even van de 230 volt stroom af en na 20 seconden weer aan zetten , wat gebeurt er dan ?
De 2de suggestie heb ik al tig keer gedaan. De eerste kan ik ook wel proberen, tenminste als dat gewoon via de Ziggo TV antennekabel gaat?

Dank.
Ik zie nu dat een bekabelde aansluiting via een router met ethernet-kabel moet, dat gaat nu niet lukken..
Een andere suggestie?
Reputatie 7
Ik zie 2 opties:

Wis het SmartTV-geheugen

Druk de “Home”-knop op de afstandsbediening van de TV en kies:
[Configuratie] > [Netwerkinstellingen] > [App-geheugen wissen]
Let op: Bij modellen ouder dan 2013 heeft deze optie één van de volgende namen: [Wis Internet geheugen], [Wis App geheugen] of [Wis NetTV-geheugen]. Er wordt geen bevestiging weergegeven als de geheugen is gewist.

Datum-instellingen controleren

Als de interne datum-instelling op de TV onjuist is, kan SmartTV geen verbinding maken met de server. Hierdoor verschijnt de foutmelding “Philips server niet gevonden”.
Druk op de “Home”-knop om de datum in de TV aan te passen en kies:
• [Configuratie] > [TV-instellingen] > [Voorkeuren] > [Klok] > [Handmatig]
• Vooral de datum moet juist zijn, de tijd mag enkele minuten afwijken.
Reputatie 7
Badge +12
Ik zie 2 opties:

Wis het SmartTV-geheugen

Druk de “Home”-knop op de afstandsbediening van de TV en kies:
[Configuratie]
>
[Netwerkinstellingen]
> [App-geheugen wissen]Let op: Bij modellen ouder dan 2013 heeft deze optie één van de volgende namen: [Wis Internet geheugen], [Wis App geheugen] of [Wis NetTV-geheugen]. Er wordt geen bevestiging weergegeven als de geheugen is gewist.

Datum-instellingen controleren

Als de interne datum-instelling op de TV onjuist is, kan SmartTV geen verbinding maken met de server. Hierdoor verschijnt de foutmelding “Philips server niet gevonden”.
Druk op de “Home”-knop om de datum in de TV aan te passen en kies:
• [Configuratie]
> [TV-instellingen] >
[Voorkeuren]
>
[Klok]
>
[Handmatig]

• Vooral de datum moet juist zijn, de tijd mag enkele minuten afwijken.

hmhm die had ik gemist 🙂
Reputatie 7
Badge +12
Ik zie nu dat een bekabelde aansluiting via een router met ethernet-kabel moet, dat gaat nu niet lukken..
Een andere suggestie?

Nee ik eigenlijk niet maar doe even wat @mguzz voorstelt dat helpt mogelijk v
Ik heb Home-> TV instellingen -> Algemene instellingen gedaan, maar zie daar vervolgens geen Voorkeuren en (dus?) ook geen Klok. Ik kan langs die route geen klok controleren/instellen.

Ik heb al een keer 'TV opnieuw instellen' en 'Fabrieksinstellingen' gedaan, maar SmartTV werkt nog steeds niet.

Als ik in TV gids kijk, is de datum en tijd correct aangegeven op de bovenste balk. En ook alle zenders staan daar correct onder. Daaruit lijdt ik af dat de Datum en Kloktijd correct zijn (ook al kan ik die niet aanpassen...
Oh ja, ik heb eerder via 'Netwerkinstellingen' ook 'Wis internet geheugen' gedaan. Dank.
Reputatie 7
Ik zou het verder niet weten, je kan de signaalsterkte nog ff checken, zal wel ergens bij de netwerkinstellingen staan en ik lees dat Philips suggereert dat provider Ziggo 'de klok correct zou moeten instellen'
Blijkbaar bedoelt Philips dat de datum/ tijd op je router niet goed staat, dit kan je volgens mij niet zelf wijzigen en je kan via de chat van Ziggo vragen of men dit wil nakijken

https://www.ziggo.nl/chat

En anders toch bekabeld proberen.
Beste mguzz,

Ik heb al gechat met Ziggo, zij wisten het niet, en verwezen mij naar 'Community.ziggo.nl'... Vandaar.

Toch maar weer terug naar Philips...

Dank en groet,

Nico V.
Reputatie 7
Hallo Nico,

Kom je er bij Philips niet uit wacht dan even tot een moderator voorbij komt, die kan wel mensen aansturen om je router te inspecteren.
Reputatie 7
Badge +22
TS vermeldt niet welk modem hij heeft. De tijd van de Connectbox is 1 uur vroeger dan de Nederlandse tijd. Dat is verder niet in te stellen.
Zie dit nu pas weer, sorry. Mijn modem is een KPN Experia Box v10.

Misschien nog nuttig om te vermelden
  • dat er nog een 2de oudere Philips TV op het zelfde wifi signaal zit (en op het zelfde antennesignaal/Ziggo). Daar werkt NetTV (een oudere SmartTV) wel gewoon op.
  • Verder heb ik de CI+ kaarten van beide TVs omgewisseld, en SmartTV probleem blijft.
  • Een jaar geleden het moederbord van de Philips TV moeten laten vervangen, omdat er serieuze problemen waren met opstarten. Ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben.
Ondertussen nog aan het wachten op Philips.
Dank, voor het geval er nog nuttige suggesties zijn.

Nico V.
Reputatie 7
Badge +22
@NPEV
Dan moet u voor de netwerkinstellingen toch bij KPN zijn? Door uw opmerking dat er een draadloze connectie is via Ziggo zet u ons wel op het verkeerde been.
Dank voor de suggestie. Zal hen maandag benaderen.
Reputatie 7
Beste mguzz,

Ik heb al gechat met Ziggo, zij wisten het niet, en verwezen mij naar 'Community.ziggo.nl'... Vandaar.

Toch maar weer terug naar Philips...

Dank en groet,

Nico V.
Daar doen onze collega's goed aan! Want hier op de Community heb je de tips gekregen die je in de juiste richting helpen. Mocht je er bij KPN niet uitkomen dan regel ik in no time een leuke Ziggo internetverbinding voor je 😉 Houd je ons hier op de hoogte wat de oorzaak was?

Reageer