Een privébericht sturen

Reputatie 7
In dit topic leggen wij je uit wat een privébericht (PM) is en waaraan je een privébericht herkent.

Situatie: In sommige gevallen is het noodzakelijk om te reageren via een privébericht. Dit bericht is alleen leesbaar voor degene waaraan jij het bericht verstuurt en vind je in je privé inbox. Denk aan berichten waar bijvoorbeeld persoonlijke gegevens in staan, zoals je telefoonnummer of e-mailadres. Het is namelijk voor je eigen veiligheid niet toegestaan om deze gegevens op de Community te plaatsen.

Een privébericht sturen doe je zo:

Zorg ervoor dat je bent ingelogd op de Community. Klik daarna in een topic op de naam van de persoon die je een bericht wil sturen. Je komt bij het profiel van deze user terecht.

In het volgende scherm klik je op 'Stuur bericht':

Nu stel je jouw bericht op naar de andere user. Daarna klik je op 'Verzenden'. Let op: Zorg er voor dat je op ‘Volgen’ klikt, zodat de ander jou een privébericht terug kan sturen.

Een privébericht gekregen
Je kunt een privébericht ook ontvangen. Dit wordt op 2 verschillende manieren kenbaar gemaakt.

1. Je krijgt een mail in je mailbox:

2. Rechtsboven in je scherm zie je je gebruikersnaam staan als je bent ingelogd. Als er op je foto een getal staat, dan geeft dat getal aan hoeveel ongelezen berichten je hebt.

In je inbox heb je een overzicht van al je privéberichten. Klik op een bericht om het gesprek te openen en een reactie terug te sturen.

Priveberichten naar/van Ziggo moderators
Wanneer je een Ziggo moderator een privébericht wilt sturen, is het nodig dat deze jou 'volgt'. Vraagt een moderator of je hem/haar een PM wil sturen, zal deze je doorgaans al volgen.

Meer handige topics over de Ziggo Community:
- Huisregels
- Registreren
- Zoeken naar topics
- Een eigen topic aanmaken
- Een reactie plaatsen
- Je profiel aanpassen
- Moderators
- Foto of video toevoegen in topic/reactie
- Poll aanmaken
- Beste antwoord markeren
- Ik wil anderen waardering geven

4 Reacties

Hallo @Lycke Ziggo,
nuttig verhaal, je gebruikt echter moderatoren als voorbeeld voor privéberichten.
Terwijl moderatoren 'ongevraagd' juist géén privéberichten gestuurd mogen worden.
Geen aanmerking, maar een aanvullende opmerking.
Reputatie 7
N.N. schreef:

Hallo @Lycke Ziggo,
nuttig verhaal, je gebruikt echter moderatoren als voorbeeld voor privéberichten.
Terwijl moderatoren 'ongevraagd' juist géén privéberichten gestuurd mogen worden.
Geen aanmerking, maar een aanvullende opmerking.

Heb je helemaal gelijk in. Die afbeeldingen waren wat makkelijker te maken voor ons 😉. Ik heb het in de tekst bijgevoegd!
Hoi Lycke,

Is het mogelijk om een prive berichtje te sturen? Ik heb van mijn buurman begrepen dat je hem heel goed hebt geholpen. Probleem is dat ons internet heel langzaam is. We hebben een 200mb verbinding en wanneer we meten met OOkla komen we maar op ongeveer 10mb. Dit rechtstreeks gemeten op de modem met alles verder los gekoppeld.

Alvast bedankt voor je hulp.

Mvg,

Jos
Reputatie 7
Hey @Joske64. Welkom hier! Goed dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen.
Mijn advies is om een nieuw topic te starten waar je je verhaal in deelt. Dan word je namelijk niet alleen door mij (of een andere moderator) geholpen, maar ook door heel veel andere gebruikers! Des te sneller heb je dan een oplossing 🙂

Reageer