Sticky

De Ziggo Community huisregels


Reputatie 7
Welkom op de Ziggo Community!
Zoals bij elke goed georganiseerde en gezellige Community, zijn ook hier een aantal huisregels opgesteld. Simpelweg zodat we het hier gezellig, positief en overzichtelijk houden. Neem deze dus door, zodat je weet wat wij van jou verwachten.

Algemeen gedrag:
1. Je bent onder één forumaccount actief
2. Gebruik de naam ‘Ziggo’ of ‘VodafoneZiggo’ niet in je gebruikersnaam of logo/profielfoto. Dit zorgt voor verwarring met de moderators
3. Plaats geen berichten die erop lijken dat je betrokken bent bij de organisatie. Zo ontstaan er geen misverstanden
4. In je gebruikersnaam, profielfoto en/of handtekening staan geen provocerende of discriminerende uitingen
5. Denk goed na over je gebruikersnaam, want deze kun je zelf niet meer wijzigen. Als dit wel gewijzigd moet worden, start een topic met je verzoek. Een moderator neemt dan contact met je op
6. Wees respectvol

Plaats geen berichten die:
7. Commerciële/reclame-links of links naar illigale sites bevatten
8. Discriminerende uitspraken bevatten, provocerend gedrag vertonen of seksueel getint zijn.
9. Scheldwoorden of een overvloed aan leestekens en hoofdletters bevatten
10. Niks met het onderwerp te maken hebben of respectloos richting andere gebruikers/de moderators zijn of onwaarheden bevatten
11. Persoonlijke gegevens bevatten, zoals adres en telefoonnummer van zowel je zelf als anderen

Als je een topic opent:
12. Let op de forumindeling; plaats je bericht bij het juiste onderwerp en formuleer een duidelijke titel
13. Plaats je bericht maar op één plek binnen het forum
14. Wees zo volledig mogelijk in de beschrijving van je vraag. Geef aan welke oplossingen voor je probleem je zelf al geprobeerd hebt. Zo ben je uiteindelijk sneller geholpen

Omgang met moderators:
15. Je kunt de moderators niet standaard een privébericht sturen. Als er privécontact nodig is, is dat vanuit het initiatief van een moderator
16. Volg de aanwijzingen van moderators op

Een ongepast bericht gezien?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je een ongepast bericht tegenkomt. Kom je dit tegen, ga met je muis rechtsonderin het bericht naar de 3 grijze stipjes en kies voor 'rapporteer'. Beschrijf waarom je dit meldt en wij zullen (indien nodig) actie ondernemen. Alle berichten op de Community worden automatisch eigendom van de organisatie. Hierdoor hebben wij het recht om de inhoud van berichten te wijzigen en/of te verwijderen. Dit doen we nooit zonder een notitie of melding

Overtreden huisregels:
Overtreed je de huisregels, dan ontvang je een waarschuwing van een moderator. Dit kan door middel van een privébericht, openbaar bericht, aanpassing van je bericht of eventueel via een telefoongesprek/mail. De reden bespreken we natuurlijk graag met je. Mochten we er in de gesprekken niet uitkomen en/of gaat het overtreden te ver, dan wordt de toegang tot de Community je ontzegd. Uiteraard ontvang je hierover ook altijd bericht en uitleg. Wanneer je toegang ontzegd is, ben je niet meer actief op de Community.

Wat kun je van ons als moderators verwachten?
Natuurlijk mag je van ons ook verwachten dat wij ons netjes gedragen. Wij zijn vanuit Ziggo actief en zorgen ervoor dat de huisregels worden nageleefd, je geholpen wordt met het vinden van een antwoord en dat de sfeer hier fijn blijft.
Maar de moderators doen meer! Wat je verder van de moderators mag verwachten lees je in De Ziggo moderators, wat doen ze eigenlijk?


Meer handige topics over de Ziggo Community:
- Registreren
- Zoeken naar topics
- Een eigen topic aanmaken
- Een reactie plaatsen
- Je profiel aanpassen
- Moderators
- Foto of video toevoegen in topic/reactie
- Poll aanmaken
- Beste antwoord markeren
- Ik wil anderen waardering geven
- Privéberichten

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.