De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?

Reputatie 7
Zoals je waarschijnlijk al hebt opgemerkt is de Ziggo Community flink onder handen genomen. Om je een klein beetje wegwijs te maken hebben we alle nieuwe features en aanpassingen voor je op een rijtje gezet, ontdek het nu!

De categorieën op de schop
Om meer overzicht te creëren op de homepagina hebben we een aantal subcategorieën samengevoegd of in de ban gedaan. Zo vind je makkelijker het antwoord op je vraag. Ook kan je linksboven via Menu makkelijk naar een andere subcategorie. Scrol er maar eens doorheen.

Stel je vraag
Zit je met een prangende vraag maar twijfel je in welke categorie je deze het beste kan stellen? Geen nood, want daar hebben we wat op bedacht. Vanaf nu kun je je vraag kwijt in de categorie: Stel je vraag. De moderators zorgen ervoor dat het topic in de juiste categorie terecht komt.

Nieuwe gebruikerstitels

Vanaf nu kom je een aantal nieuwe gebruikerstitels tegen. Zo weet je precies hoe actief andere leden op de Community zijn en kan je zelf sneller in titel stijgen. Ben je net nieuw op de Community, dan maakt je dat een echte Meekijker, Ontdekker of Meedenker. Ben je al wat langer actief, dan kan je zo worden benoemd tot Stamgast of bijvoorbeeld Raadgever. Benieuwd naar het hele overzicht? Daar verschijnt binnenkort een topic over!

Design
De Community heeft vanaf nu een nieuwe look & feel. We zijn voor een fris en strak design gegaan, natuurlijk geheel in Ziggo-stijl. Ook klik je nu makkelijker door naar andere categorieën en vind je in elke subcategorie meer uitgelichte topics terug. Wat vind jij van het nieuwe design? We zijn benieuwd!

Badges, spaar ze allemaal!
Praktisch alle badges hebben een metamorfose ondergaan en er zijn heel wat badges bijgekomen. Kijk nu in je profiel welke badges bij jou zijn veranderd en laat weten wat je ervan vindt. Het sparen kan beginnen, want je krijgt er bijvoorbeeld al één als je je profiel invult. Om je een idee te geven, hier een kleine greep uit de nieuwe collectie:

Neem een kijkje en laat ons weten wat jij er van vindt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

65 Reacties

Jullie zijn scherp! Bedankt voor jullie feedback tot nu toe. We bekijken elke post, testen met jullie mee en zetten jullie feedback door. Voor ons is de nieuwe Community ook een spannende verandering. Lees maar mee hoe onze dag gisteren verliep:

Wauw. Wat een dag, gister. We moeten er allemaal een klein beetje van bijkomen, maar zijn ook heel erg trots op wat er is neergezet!

Maandagochtend
Een nieuwe Community. Of eigenlijk de oude vertrouwde Community, maar in een spiksplinternieuw jasje! Dit is waar we maanden naartoe hebben gewerkt. Toen we gisterochtend begonnen aan de werkdag, was de spanning goed voelbaar. Vandaag gaan we live met de nieuwe Community. Er stond dus iets te gebeuren. Iets groots! Het gevoel deed me denken aan vroeger, vlak voor we op vakantie gingen. Spannend, maar heel leuk. Zou alles goed gaan? Zouden we veel vertraging oplopen? Krijgen we heimwee?
De laatste voorbereidingen werden nog getroffen. Afbeeldingen aanpassen, teksten schrijven, topics verplaatsen en wachten op de grote klap.

3…2…1… en LIVE
Om 12:00 ging de Community even uit de lucht. Dat voelde natuurlijk heel spannend. Iedereen die de Community probeerde te bereiken kreeg een korte tekst met uitleg te zien en moest wachten tot we weer online waren.
12:36 was het al zover. Pats boem; we zijn weer online. Eerder dan verwacht, dus dat is een super goed teken! Als een razende klikken we met zijn allen door de Community om te kijken of alles er goed uitziet en alles op zijn plek staat. Waar iets nog niet klopt, passen we het snel aan.

Feedback
We houden dit topic over de nieuwe Community nauwlettend in de gaten en verzamelen al jullie feedback. Sommige dingen in de nieuwe Community zullen vast en zeker erg wennen zijn. Andere zaken kloppen gewoonweg (nog) niet en moeten worden aangepast. We zijn erg trots op het eindresultaat en dus was het tijd voor een kleine viering:

Reputatie 4
Het ziet er niet uit in Safari op mijn iMac. De font is nogal niet scherp.
Reputatie 7
Er staat nu al een tijdje een keurig balkje met de tekst 'De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?'
Kan deze balk misschien ook worden gebruikt voor het melden van een landelijke storing, nu komen er diverse topics voorbij met vragen mbt Replay.
Desnoods ook zo'n balkje op Ziggo.nl, niet iedereen kijkt meteen bij storingen,
Reputatie 7
Badge +31
Is al ergens gemeld en opgepakt en er wordt aan gewerkt las ik ergens, maar weet niet meer waar. @mguzz @xGarfieldx-Dave
Reputatie 5
Badge +3
in de subcategorieen van de community kun je onderin aangeven, markeer alles als gelezen.

Kan dat ook 1 niveau hoger erbij komen, dan hoef ik niet al die subjes af om ze op gelezen te zetten. En ik heb snel een overzicht waar er wat nieuws is bijgekomen als ik opnieuw inlog.
Reputatie 7
Badge +25
En waarom komt mijn plaatje niet, als ik op nuttig klik? Zie alleen die van Arakou maar die van Robbo en mij niet. Terwijl we die wel beide hebben!!
#spamfilter 😜
Reputatie 7
Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast. "Leave no browser behind" blijft het streven. Is alles nu naar wens bij de Appeltjes?
Reputatie 2
Forum ziet er goed uit., maar helaas nog steeds geen optie om ingelogd te blijven, ondank het aanvinken in Mijn Ziggo,
Zowel met IE11, Firefox en Chrome, wanneer komt dat nu eens, het is erg irritant om je steeds in te moeten loggen. Op alle andere forums waar ik kom blijf je gewoon ingelogd als je dat aan vinkt.
Reputatie 7
Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast. "Leave no browser behind" blijft het streven. Is alles nu naar wens bij de Appeltjes?
Nee, zie hiervoor de SUF gedeelte 😁😃😕
Wat is er allemaal veranderd? Nou de snelheid iig niet, wat een stroop site. Duurt vaak eeuwig voordat er iets opent, en soms nog meldingen dat de pagina
niet bestaat of verplaatst is. Die draait volgens mij op een oude mailserver.
Maar als je nu bv van Turkse afkomst bent en de Nederlandse taal nog niet goed beheerst, dan is het toch handig als je je eigen taal kan instellen? Ist doch so, ja doch?, nicht dann?, echt wol 😋
Reputatie 7
Badge +31
@paull Topics met losse storingen en persoonlijke problemen die opgelost zijn, gaan naar de zolder, omdat hier geen effectieve bruikbare oplossingen of nuttige tips in staan en het maakt het een stuk overzichtelijker.
Reputatie 7
Netjes hoor! Alleen via een iPhone en/of iPad is het traag tikken en als ik iets wil wissen in mijn zin dan loopt het helemaal vast!! Safari als app browser en alles up to date 😋😊

En waarom komt mijn plaatje niet, als ik op nuttig klik? Zie alleen die van Arakou maar die van Robbo en mij niet. Terwijl we die wel beide hebben!!
Reputatie 7
Netjes hoor! Alleen via een iPhone en/of iPad is het traag tikken en als ik iets wil wissen in mijn zin dan loopt het helemaal vast!! Safari als app browser en alles up to date 😋😊

Live vanaf een iPhone tik ik dit bericht en dat gaat zonder stotteren. Ik heb geen idee waarom het bij jou dan vastloopt. De icoontjes bij de Like heb ik doorgegeven want daar willen we natuurlijk de avatars zien!
Reputatie 3
Badge
Inderdaad niet leesbaar op Safari /OSX . In de console staan overigens errors, moet nog even gefixt worden, want font is slecht leesbaar

undefinedrror] Cannot use wildcard in Access-Control-Allow-Origin when credentials flag is true.
undefinedrror] Failed to load resource: Cannot use wildcard in Access-Control-Allow-Origin when credentials flag is true. (event, line 0)
undefinedrror] XMLHttpRequest cannot load https://o9tt6h08li.execute-api.eu-west-1.amazonaws.com/v1/event due to access control checks.
undefinedrror] Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found) (angular.min.js.map, line 0)

-----

Reputatie 4
Badge +2
Het ligt dus niet aan mij dat de font op Safari voor de mac riant slecht uit ziet.
Werkt met Safari 11.1.2 op MacOS High Sierra 10.13.6 dus @Serkan Ziggo kan dit worden doorgegeven? 😛
Reputatie 6
Badge +10
Zo ziet het er bij inderdaad ook uit, "aangevreten" letters.
Reputatie 7
[...KNIP...]
Intikken gaat niet echt soepel dus, lettertype leest niet zo prettig. Ik heb de neiging steeds maar in te zoomen, waar ik voorheen geen last van had.
[...KNIP...]

Zie vooral: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/de-hagelnieuwe-community-wat-is-er-allemaal-veranderd-30341/index1.html#post303246

Zeer onaangenaam verrast ben ik over de gemelde ervaringen op de Appletjes.
Hoe heeft dit in godesnaam kunnen gebeuren denk ik dan. Niemand die dit gewild heeft, niemand die dit gezien heeft, terwijl Apple het eerste bedrijf is dat qua beurswaarde boven de $ 1000.000.000.000 (duizend miljard, biljoen, thousand billion) is uitgestegen. Is dat gegeven niet iets om rekening mee te houden?

Ik vind het al erg genoeg dat het op Windows Edge iets minder leesbaar is. Het lettertype is weliswaar gestoken scherp, maar iets lastiger te lezen. Dan blijkt dat er op de Appletjes iets totaal anders aan de hand te zijn, waardoor je je volledig achtergesteld kan voelen. Een regelrechte zeperd voor Ziggo en het bedrijf dat zo'n community van Ziggo mag maken.

P.S.: Vetgedrukt is wel heel erg vetgedrukt, waardoor ik me wel twee keer zal bedenken om dat in het vervolg nog een keer te gaan gebruiken.
Reputatie 6
Badge +10
Toner bijgevuld, op mijn appeltje zijn de letters weer compleet!
Reputatie 7
Iedereen bedankt voor de alle feedback! Uiteraard doen we ons best om dit allemaal zo snel mogelijk op te lossen waar mogelijk.

@Paz20 zou je het nog eens willen testen? Er zijn al wat aanpassingen gedaan.
Reputatie 7
Badge +31
@Sagitarius Lees onderstaand topic en kies optie 1 als je niet steeds in wilt loggen.
Als je onderstaande stappen uitvoert, brengt dat een groot voordeel met zich mee.
Eenmaal ingelogd, blijf je ook ingelogd.
https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/nieuwe-inlogmethode-voor-de-ervaren-gebruiker-24549

Mijn Ziggo inlog wordt steeds afgesloten vanwege veiligheid.
Reputatie 7
Badge +31
@Sagitarius
Het is geen flauwekul, je logde eerder in met Mijn Ziggo en dat werd onveilig, als iemand die login gegevens te pakken krijgt dan kan die van alles met je account en email uitvoeren.

Met de nieuwe login van de Ziggo community is dit gesplitst en zijn je Mijn Ziggo gegevens en de mogelijkheden die je met die login hebt, een stuk veiliger.

Maar je bent vrij om je Mijn Ziggo te blijven gebruiken, maar dan kun je niet ingelogd blijven uit veiligheidsoverweging.
Reputatie 2
Badge
ziet er mooi en strak uit
Het lettertype ziet er niet zo fraai uit op een grote 4K monitor. Alsof ie wat korrelig wordt en niet goed gerendered kan worden? Verder vind ik de stijl heel mooi, lekker fris!

Inderdaad @Smits360, dat had ik ook al gemeld in deze post, daarom ben ik blij dat er meerderen meldingen komen over 'smoezelige' letters (Fonts) op een 4K scherm.
Reputatie 7
Badge +31
Ik kreeg gister en vandaag vaak een Bad request, cookies to large, cookies verwijderen lost dit, maar cookies verwijderen lijkt steeds vaker te moeten gebeuren om de diverse problemen van deze website op te lossen.