De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?


Reputatie 7
Zoals je waarschijnlijk al hebt opgemerkt is de Ziggo Community flink onder handen genomen. Om je een klein beetje wegwijs te maken hebben we alle nieuwe features en aanpassingen voor je op een rijtje gezet, ontdek het nu!

De categorieën op de schop
Om meer overzicht te creëren op de homepagina hebben we een aantal subcategorieën samengevoegd of in de ban gedaan. Zo vind je makkelijker het antwoord op je vraag. Ook kan je linksboven via Menu makkelijk naar een andere subcategorie. Scrol er maar eens doorheen.

Stel je vraag
Zit je met een prangende vraag maar twijfel je in welke categorie je deze het beste kan stellen? Geen nood, want daar hebben we wat op bedacht. Vanaf nu kun je je vraag kwijt in de categorie: Stel je vraag. De moderators zorgen ervoor dat het topic in de juiste categorie terecht komt.

Nieuwe gebruikerstitels

Vanaf nu kom je een aantal nieuwe gebruikerstitels tegen. Zo weet je precies hoe actief andere leden op de Community zijn en kan je zelf sneller in titel stijgen. Ben je net nieuw op de Community, dan maakt je dat een echte Meekijker, Ontdekker of Meedenker. Ben je al wat langer actief, dan kan je zo worden benoemd tot Stamgast of bijvoorbeeld Raadgever. Benieuwd naar het hele overzicht? Daar verschijnt binnenkort een topic over!

Design
De Community heeft vanaf nu een nieuwe look & feel. We zijn voor een fris en strak design gegaan, natuurlijk geheel in Ziggo-stijl. Ook klik je nu makkelijker door naar andere categorieën en vind je in elke subcategorie meer uitgelichte topics terug. Wat vind jij van het nieuwe design? We zijn benieuwd!

Badges, spaar ze allemaal!
Praktisch alle badges hebben een metamorfose ondergaan en er zijn heel wat badges bijgekomen. Kijk nu in je profiel welke badges bij jou zijn veranderd en laat weten wat je ervan vindt. Het sparen kan beginnen, want je krijgt er bijvoorbeeld al één als je je profiel invult. Om je een idee te geven, hier een kleine greep uit de nieuwe collectie:



Neem een kijkje en laat ons weten wat jij er van vindt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

65 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@paull Topics met losse storingen en persoonlijke problemen die opgelost zijn, gaan naar de zolder, omdat hier geen effectieve bruikbare oplossingen of nuttige tips in staan en het maakt het een stuk overzichtelijker.
Is het oude archief verdwenen? Er stond een aantal belangwekkende topics in die archieven. Al waren het maar de 36 bijdragen die ikzelf schreef. De voortslepende discussie over de oplossing van een storing met betrekking tot de vergeefse aanmelding van een nieuwe Horizon die al met al een week of 8 heeft geduurd wil ik ook nog wel eens teruglezen als ik in een te vrolijke bui ben. Kortom, mag het archief terug?
Reputatie 7
@Sander Ziggo
Is een keer "Jouw topics" niet voldoende?


Nu is het wel heel duidelijk dat het jouw topics zijn :)
Je zou je maar vergissen 😛
Reputatie 7
Badge +22
@Sander Ziggo
Is een keer "Jouw topics" niet voldoende?

Reputatie 7
Badge +23
Het zou ook fijn zijn als Foto's en Bijlage als bijlage worden vermeld en niet automatisch in een post terecht komen, zag 1 Melding Bijlage maar is best wel storend, dat deze niet meer apart kennen gezet worden.

Ook gisteravond kon ik berichten niet meer bewerken binnen het uur, waardoor er verkeerde Linken zijn neergezet. Zowel in me Laptop op 5 browsers geprobeerd Firefox, Opera, Edge, Chrome en Internet Explorer aan te passen maar kreeg op de drie puntjes een grijze balk. Heb het topic maar gerapporteerd met vermelding dat wijzigen niet mogelijk was.
Reputatie 7
in de subcategorieen van de community kun je onderin aangeven, markeer alles als gelezen.

Kan dat ook 1 niveau hoger erbij komen, dan hoef ik niet al die subjes af om ze op gelezen te zetten. En ik heb snel een overzicht waar er wat nieuws is bijgekomen als ik opnieuw inlog.

Dat is een hele goede... Want je bent soms echt bijna een half uur bezig om alles weer op 0 te krijgen 🙂. TOP Tips 😛
Reputatie 5
Badge +3
in de subcategorieen van de community kun je onderin aangeven, markeer alles als gelezen.

Kan dat ook 1 niveau hoger erbij komen, dan hoef ik niet al die subjes af om ze op gelezen te zetten. En ik heb snel een overzicht waar er wat nieuws is bijgekomen als ik opnieuw inlog.
Reputatie 7
Badge +23
Forum werkt opzich na 2 weken intensief gebruik erg goed en overzichtelijk, wel een paar dingen die jammer zijn.
  • Ingelogd blijven
  • De tab's Recent actief en Help anderen blijven gelijk
  • Topic's meer over de pagina uitrekken zodat kan zien welke actief zijn ( als bij oude forum)
Voor de rest weinig aan te merken en begint het weer vertrouwd te worden.😊
Reputatie 7
Badge +35
Is al ergens gemeld en opgepakt en er wordt aan gewerkt las ik ergens, maar weet niet meer waar. @mguzz @xGarfieldx-Dave
Reputatie 7
Badge +23
Nog tegen een bugje aangelopen, als je op een gebruikersnaam klikt en je kiest 'Reacties'
dan zie je je eigen reacties 😎 (of was dit altijd al het geval?)

Nee dat was niet zo, je ging naar de reacties van de gebruiker die je aanklikt. Goed Bugje
Reputatie 7
Nog tegen een bugje aangelopen, als je op een gebruikersnaam klikt en je kiest 'Reacties'
dan zie je je eigen reacties 😎 (of was dit altijd al het geval?)
@Be rt schreef: Ik liet oorzaak en gevolg zien.

In deze wetenschappelijke onderbouwing kan mijzelf ook wel in vinden.
(Zie post elders) 🙂
Reputatie 7
Badge +35
@Darwin Jij schreef: "En waarom in meerdere talen?"
Ik liet oorzaak en gevolg zien.
Als Nederland in zichzelf gekeerd zou zijn en afgesloten, dan zouden de uitgebreide handel en de internationale contacten niet zo zijn als nu en dus ook niet de internationale handel waar Nederland zijn welvaart vandaan heeft.
Maar als je nu bv van Turkse afkomst bent en de Nederlandse taal nog niet goed beheerst, dan is het toch handig als je je eigen taal kan instellen? Ist doch so, ja doch?, nicht dann?, echt wol 😋
Nederland is altijd zeer internationaal geweest en dat heeft het volgende resultaat opgeleverd: https://www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-19-stabielste-efficientste-en-meest-open-economieen-ter-wereld-nederland-staat-heel-hoog

Dit zijn de 19 meest stabiele, efficiënte en open economieën ter wereld.

2. Nederland — Met een nominaal BNP van iets meer dan 738 miljard euro met slechts 17 miljoen inwoners stijgt Nederland ver boven zijn gewicht uit. Het idee van een aandelenmarkt zoals we dat tegenwoordig kennen is aan het begin van de 17e eeuw voor het eerst in Nederland ontwikkeld.


Met alle respect voor je zoekresultaat @Be rt Maar wat heeft de Nieuwe MediaBox te maken met het Bruto Nationaal Product? (BNP) 🤔
Reputatie 7
Badge +35
Nederland is altijd zeer internationaal geweest en dat heeft het volgende resultaat opgeleverd: https://www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-19-stabielste-efficientste-en-meest-open-economieen-ter-wereld-nederland-staat-heel-hoog

Dit zijn de 19 meest stabiele, efficiënte en open economieën ter wereld.

2. Nederland — Met een nominaal BNP van iets meer dan 738 miljard euro met slechts 17 miljoen inwoners stijgt Nederland ver boven zijn gewicht uit. Het idee van een aandelenmarkt zoals we dat tegenwoordig kennen is aan het begin van de 17e eeuw voor het eerst in Nederland ontwikkeld.
"En waarom in meerdere talen?" Makkelijk toch voor al die studenten en werknemers uit het buitenland om te zien wat er gebeurd?

Nu wil ik hier verder niet over in discussie gaan @Be rt 😥 Maar we wonen in Nederland. In Spanje gaan ze voor de vele Pensionado's het opstartscherm ook niet in 7 talen weergeven, sterker.... In Spanje en ook Duitsland word alles na gesynchroniseerd. 🤔
Mijn complimenten. Het ziet er strak uit.
Wat is er allemaal veranderd? Nou de snelheid iig niet, wat een stroop site. Duurt vaak eeuwig voordat er iets opent, en soms nog meldingen dat de pagina
niet bestaat of verplaatst is. Die draait volgens mij op een oude mailserver.
Reputatie 7
Er staat nu al een tijdje een keurig balkje met de tekst 'De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?'
Kan deze balk misschien ook worden gebruikt voor het melden van een landelijke storing, nu komen er diverse topics voorbij met vragen mbt Replay.
Desnoods ook zo'n balkje op Ziggo.nl, niet iedereen kijkt meteen bij storingen,

Volgens mij was dit ook de bedoeling. Maar ja, net nieuwe community lay-out en dan ook gelijk een grote storing. Alles moet even wennen waarschijnlijk 😀😉
Reputatie 6
Badge +10
@mguzz Precies!
Daar zou dat balkje echt ideaal voor zijn!
Zie je meteen wat er mis is, nu vraagt iedereen zich het zelfde af en Ziggo zwijgt in alle talen.
Reputatie 7
Er staat nu al een tijdje een keurig balkje met de tekst 'De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?'
Kan deze balk misschien ook worden gebruikt voor het melden van een landelijke storing, nu komen er diverse topics voorbij met vragen mbt Replay.
Desnoods ook zo'n balkje op Ziggo.nl, niet iedereen kijkt meteen bij storingen,
Reputatie 7
Badge +35
@Smid70 Geen mail meer van de Ziggo community meer ontvangen?

Klik op je avatar recht bovenin de pagina.
Klik hierna op: Profielinstellingen
Onder het woord: Profielinstellingen klik je op Instellingen.
Nu zie je een lijst me instel mogelijkheden en die kun je aanpassen:

Of klik op deze link, dan ben je in één keer op de instellingen pagina:
https://community.ziggo.nl/settings/general

Ontvang updates van jouw favorieten
Ja
Nee X

Voeg topic toe aan mijn favorieten als ik reageer
Ja
Nee X
Reputatie 7


Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.Volgens mij krijg je alleen een mail als er een reactie in een topic wordt geplaatst waar je zelf ook hebt gereageerd.
Nee dus, nieuw gestarte topics.
Maar ik zoek wel verder naar een oplossing want de optie uitzetten kom ik nergens tegen.


Bij de categorie waar je notificaties van nieuw gestarte topic krijgt kun je je afmelden via de knop Afmelden. Soms istie wit/oranje, zoals hierboven in plaatje, soms istie oranje/wit.
Ik kreeg gister en vandaag vaak een Bad request, cookies to large, cookies verwijderen lost dit, maar cookies verwijderen lijkt steeds vaker te moeten gebeuren om de diverse problemen van deze website op te lossen.


Misschien Cache legen @Be rt ?